Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply
 
Thread Tools
Old 29-05-2013, 21:08   #481   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me
 
DarthJabbaBoulet's Avatar
 
Location: Far far away beyond the might of day


Davron herlaadt zijn kruisboog en besluit dit maal op het grote monster te mikken, dat zich minder goed kan verstoppen achter de melee vechters. De pijl schiet weg richting
Teek en ...


Xbow on Tick: 1d20+3 19 1d8 5

Nu ben ik echt niet zeker of het raak is of niet. Er is soft cover maar op de map neemt dat beest 4 vakjes in ...

Fidoh help.

Move = Reload
Action = Fire
__________________
DJB, the man without Q, ender of threads.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2013, 21:03   #482   link
Dodgy
Serious Member
 
Dodgy's Avatar
 
Location: Hijfte


Roger begint zich ongemakkelijk te voelen en legt al z'n concentratie in het volgende schot.

Attakadateek: 1d20+4 22 1d6 6
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2013, 21:21   #483   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem

Elmir doet nog een poging de gevaarlijk uitziende tunnelteek te raken met een steen. Het schot schiet echter helemaal de foute richting uit.
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2013, 23:26   #484   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 


De teek is afgeleid door de pijlen die hem rond de oren vliegen en ziet Frank's loeiharde uithaal niet komen. Frank voelt zijn zwaard in het vlees van het uit de kluiten gewassen insect hakken.

Greatsword vs. teek: 1d20+4 18 2d6+6 14
Guns is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2013, 12:01   #485   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee
Franks aanval is te veel voor de teek en het monster bezwijkt. Grijper kan behendig van het beest springen, maar wordt bijna meteen door Rembrands lichtblauw gloeiend zwaard in twee gehakt. Twee andere mijten vinden een gelijkaardig lot door goed gemikte pijlen van Roger en Davron. De laatste wordt letterlijk in twee gespleten door Jamhands bijl.

Elmir merkt nu opnieuw op wat er op het tafeltje van de mijten stond. Er ligt een kaart van de omgeving, ruwweg geschetst door Grijper. Het is moeilijk te herkennen, maar toch... Deze oude boom staat erop en het kamp van de kobolds is er ook op te herkennen.

Naast de kaart ligt een stapel papieren, op hun plaats gehouden door een ivoren beeldje. Het beeld is van een knielende duivel met uitgespreide vleugels.

Tussen de papieren vind je een lijst, geschreven in houtskool. Het is geschreven in rudimentair Common. Links staat een kolom Wij en rechts een kolom Zij. In de linkse kolom staan twee zaken: kobold standbeeld en veel speren en munten. In de rechtse kolom staan in de lijst: magisch stof, veel munten en glimmende ring van de mensen.

Onder de tafel staat een jutten zak met daarin 45 goudstukken aan waarde. (Eigenlijk zijn het een paar honderd koperstukken, een tweehonderd zilverstukken en de rest goudstukken.) In een hoek van de kamer liggen twaalf kleine speren.

Grijper droeg een masterwork longspear, een masterwork chain shirt, masterwork buckler en een Cure Light Wounds potion (CL3). Het harnas zou natuurlijk alleen passen voor Roger.

Beschouw de shaken condition als voorbij. Jamhand is fatigued voor een minuutje, maar laten we ook maar doen alsof dat al voorbij is. Jamhand is drie ronden in rage geweest, laten we zeggen. Ge kunt dus nog 4 rondes ragen vandaag.


What do?
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2013, 13:20   #486   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me
 
DarthJabbaBoulet's Avatar
 
Location: Far far away beyond the might of day


Davron bekijkt de buit en noteert deze op zijn lijst. Zijn aandacht gaat vervolgens naar die glimmende ring.

vergelijk de ring met de beschrijving die Svetlana heeft gegeven.
Cast detect magic op ring. (full rounds)
__________________
DJB, the man without Q, ender of threads.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2013, 22:51   #487   link
Dodgy
Serious Member
 
Dodgy's Avatar
 
Location: Hijfte


Roger is vermoeid van het lange gevecht. Even was hij ongerust over het lot van Jamhand, die moedig in de bres stond, oog in oog met de grote teek.
Hij kijkt rondom zich en vraagt zich af hoe deze wezens in zoiets kunnen leven.

"Ik woon ook graag onder de grond, maar wel iets gezelliger" zegt hij luidop tegen niemand specifiek.

Hij slenterde naar het lijkje en kijkt naar het harnas dat er best goed uitziet.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2013, 14:18   #488   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem

Elmir bekijkt de lijst in het zwakke licht van het steentje, en leest de woorden die erop staan. Hij kijkt dan de kamer rond en ziet er enkel munten en speren.
Mannen, ze moeten samen werken met anderen, want hun buit wordt blijkbaar verdeelt over deze mijten en die andere. De ring van Svetlana staat denk ik opgeschreven voor de anderen.

Met deze neemt hij het ivoren beeldje van de knielende duivel en bekijkt het eens grondiger van dichterbij.

Herken ik iets van de duivels? Soort duivel, nut van het beeldje tijdens riten en dergelijke. Knowledge religion?
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2013, 12:22   #489   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee
Quote:
Originally Posted by DarthJabbaBoulet View Post


Davron bekijkt de buit en noteert deze op zijn lijst. Zijn aandacht gaat vervolgens naar die glimmende ring.
Er is hier geen ring. Dat staat op die lijst geschreven. Alles in de linkse kolom ligt hier in de buurt. De rechtse kolom niet.

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post

Hij slenterde naar het lijkje en kijkt naar het harnas dat er best goed uitziet.
Het harnas is beter dan het harnas dat je nu draagt. Een chain shirt geeft +4AC, +4 max dex en -2 armor check penalty. Die -2 zou een penalty zijn op alle Dexterity skills (Acrobatics, Disable Device, Escape Artist, Sleight of Hand, Stealth). Dus je zal moeten kiezen of de +2AC beter is dan de -2 op die skills.

Quote:
Originally Posted by Fjuri View Post

Met deze neemt hij het ivoren beeldje van de knielende duivel en bekijkt het eens grondiger van dichterbij.

Herken ik iets van de duivels? Soort duivel, nut van het beeldje tijdens riten en dergelijke. Knowledge religion?
Er is geen andere troep mijten in de buurt. Kunnen ze met die rechtse kolom nog iemand anders bedoelen?

Die knielende duivel herken je niet.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2013, 14:07   #490   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 

Rembrand bekijkt het beeldje van de duivel en de lijst bedachtzaam.
"Dit lijkt me iets dat de kobolds zouden aanbidden; het beeldje waar de lijst naar verwijst. Hmm. De 'zij' kolom zal wel verwijzen naar de kobolds. Zouden de mijten een oorlog ontketend hebben door dit van hen te stelen? Of misschien stelen ze van elkaar als normale gang van zaken... Moeilijk om zulks onbeschaafd volk in te schatten."
Nadien probeert hij de buckler van Grijper aan te passen, als die groot genoeg is.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2013, 14:14   #491   link
Divolinon
Una
 
Divolinon's Avatar
 
Location: Ninove
Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon


Jamhand ziet de longspear op de grond liggen die de grijper vast had en denkt bij zichzelf: "Dit kan wel eens van pas komen" en neemt de longspear op.
Zo, ze zijn dood, kunnen we nu eindelijk naar buiten gaan?
__________________
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
Divolinon is online now   Reply With Quote
Old 04-06-2013, 20:58   #492   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 

Rembrand knikt.
"Ja, laten we gaan. Ik stel voor om het beeldje mee te nemen. Misschien kunnen we dan onderhandelen met de kobolds, of op zijn minst te weten komen wat er gebeurd is vooraleer we weer een hele stam het leven ontnemen."
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2013, 21:28   #493   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem

Hebben jullie die andere gang dan al doorzocht? Toen we dit hol pas binnen kwamen, zagen we twee gangen, een naar links en een naar rechts.
Wil die "zij" misschien een groepering in de andere gang zeggen?
Met deze betovert Elmir nog een steentje om licht te geven en begeeft zich naar de andere gang.
Quote:
Originally Posted by Fidoh View Post
Er komt niemand een kijkje nemen. Elmir gooit een lichtgevend steentje naar beneden. De schacht gaat 2 meter naar beneden en de tunnel zelf lijkt zo'n anderhalve meter hoog te zijn. Het zal krap worden. De tunnel loopt naar links en naar rechts en loopt in beide richtingen verder naar beneden.

Gaan jullie naar binnen? Wie gaat eerst? Baraag past natuurlijk niet door het gat.
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2013, 22:23   #494   link
Dodgy
Serious Member
 
Dodgy's Avatar
 
Location: Hijfte


Roger wil het nieuwe harnas aandoen, maar merkt dat hij precies nogal veel "prutsen" bijheeft in z'n huidige outfit. Boodschappenlijstjes van jaren geleden, eten, paar boekjes, potion, eten, een oude dolk, een BBQ kit, eten, wat fruit, beetje groenten, stukske vlees, wat bladeren, eten etc...



Right, nieuw harnas en een beetje selecteren!

Roger vult z'n nieuwe outfit opnieuw aan en is klaar om aan de slag te gaan in de tunnel!

Een nieuw gat met weinig plaats? Ik ga weer de eerste mogen zijn zeker?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2013, 08:54   #495   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem

Elmir vernieuwt de spreuk op het steentje en rekt zijn rug even uit in de opening naar buiten. Dit kan niet goed voor mijn rug zijn. Daarna volgt hij Roger de andere gang in.
Is die boom eigenlijk dood of gewoon ziek (en zijn er manieren om deze te genezen).
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2013, 23:06   #496   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee
Jullie keren terug naar de ingang van het hol, om dan af te dalen langs de andere kant. Een gegil, alsof een uitgemergeld varken gemarteld wordt, weerklinkt vanuit de diepte.

De gang daalt af naar een grotere kamer met een stuk of negen mijten. Enkele van hen zijn met hun speren een gevangen genomen kobold staan te porren. De andere mijten moedigen de pesters aan. In feite hangen er vier kobolds vastgebonden in de gele wortels die uit de muren van deze kamer groeien. Drie ervan hangen al slap in hun boeien, al een tijdje geleden gedood door de martelingen van de mijten.

Iedere keer een mijt de kobold steekt met zijn scherpe stok, klinkt er een luid gegiechel en gejuich doorheen de kamer.
Hihihihi! Hahaha!
Wanneer de mijten jullie opmerken, richten ze hun speren natuurlijk niet meer op de kobold!

Dit is helemaal geen moeilijk gevecht en de negen mijten worden zonder problemen over de kling gejaagd.

Na het gevecht is de kobold nog steeds in leven. Verder is er in deze kamer weinig te vinden. De mijten hadden geen waardevolle spullen bij zich. De drie dode kobolds tegen de muur zijn gekleed in lompen, net als de nog levende.

Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2013, 09:46   #497   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem

Elmir stapt na het gevecht op de kobold af en kijkt of hij hem gerust kan stellen en iets aan de wonden kan doen.
Gaat het kleine man? Waar kom je vandaan? Vertel eens iets over de oorlog tussen jullie en de mijten. Hoe groot is uw tribe? Hoe lang zijn ze al hier in de streek?
De kobold echter vertrouwt Elmir voor geen knijt en sparteld zo hard dat Elmir niet eens in de buurt kan komen.
Diplomacy (+1) + Heal (+7): 1d20+1 2 1d20+7 10
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2013, 10:13   #498   link
Divolinon
Una
 
Divolinon's Avatar
 
Location: Ninove
Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon


Met het mijtenbloed nog vers op zijn wapen ziet Jamhand hoe Elmir tevergeefs informatie probeert los te krijgen.

Jamhand richt zich tot Elmir:
Ondervragingen zijn blijkbaar niet aan u besteed. Let op hoe het wl meot.
waarna hij zich tot de kobold richt:
Je zal zijn vragen beantwoorden, of wij zullen de mijten hun spelletje moeten uitproberen. Aan hun lachen te horen is het een plezant spel.
Intimidate: 1d20+10 = 14
__________________
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
Divolinon is online now   Reply With Quote
Old 12-06-2013, 17:57   #499   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me
 
DarthJabbaBoulet's Avatar
 
Location: Far far away beyond the might of day


Davron gaat op zoek naar zijn gemiste bolt en slaagt erin een te redden, de rest zit te diep in de aarden muur. Hij kijkt toe hoe de kobold ondervraagd wordt. Het kleine mormel lijkt niet veel te willen lossen.
__________________
DJB, the man without Q, ender of threads.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2013, 08:43   #500   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee

De kobold smeekt hem niet verder te folderen.

Nee! Niet meer het spel met stokken!.. Mikmek zal alles vertellen.. Mikmek is machtige krijger op zoek naar heilig beeld van Oude Scherptand. Hebben jullie.. een wapen voor Mikmek?

De jonge kobold strekt zijn armen en benen en kijkt schichtig rond. Hij pakt een korte speer op van een van de dode mijten.
Mijten hebben standbeeld van Oude Scherptand gestolen. Als Oude Scherptand niet teruggebracht wordt, zullen alle kobolds geel worden en dood gaan. We moeten het standbeeld vinden en terugbrengen naar medicijnman Tartuk!
De kleine kobold kijkt jullie hoopvol aan en knikt hevig. Jullie hebben hem een nieuwe energie bezorgd, lijkt het wel.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Reply

  Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 12:00.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.