Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 16-06-2014, 11:31   #121   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Ah is't waar
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 13:55   #122   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
Idd rooz, beetje populistische uitspraak van u.

Wat hebt ge 't liefst, dat die mannen nog 15 jaar op den dop staan en 1000 euro trekken, of dat ze 15 jaar op den dop staan waarvan 500 euro bijslag van hun werkgever (Delhaize) en 1500 euro trekken?
Het juiste antwoord is: die mensen terug aan het werk krijgen.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 14:14   #123   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Het juiste antwoord is: die mensen terug aan het werk krijgen.
HAH

Geen enkele werkgever wilt een wijf dat 30 jaar achter de kassa heeft gezeten in den delhaize aannemen. Ook al moet hij er amper iets voor betalen.

/spreek uit ervaring van grootmoeder
kar is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 14:15   #124   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
In de Colruyt zal ze moeten rechtstaan :/

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 14:17   #125   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by White hawk View Post
Waarom niet een hervorming waar het mogelijk is om zelf te sparen vanaf dag 1 omdat de belastingen een pak lager gaan?
Het bedrijf zal dan gezonder zijn en mensen leren beter hun verantwoordelijkheden te nemen.
Huh, "zelf te sparen"?

Bedoelt gij nu dat mensen geld zouden moeten sparen om een periode van tien jaar werkloosheid op te vangen? Op wat slaagt dat nu?
Quote:
Originally Posted by kar View Post
HAH

Geen enkele werkgever wilt een wijf dat 30 jaar achter de kassa heeft gezeten in den delhaize aannemen. Ook al moet hij er amper iets voor betalen.

/spreek uit ervaring van grootmoeder
Goh ja, dat is de houding die men al een hele tijd hanteert in BelgiŽ. Nochtans slaagt men in andere Europese landen er wel in om vijftigplussers aan de slag te houden.
Old 16-06-2014, 14:21   #126   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Huh, "zelf te sparen"?

Bedoelt gij nu dat mensen geld zouden moeten sparen om een periode van tien jaar werkloosheid op te vangen? Op wat slaagt dat nu?

Goh ja, dat is de houding die men al een hele tijd hanteert in BelgiŽ. Nochtans slaagt men in andere Europese landen er wel in om vijftigplussers aan de slag te houden.
Met die logica van white hawk en rooz moeten die mensen maar hun huis verkopen.
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 14:27   #127   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Belgen sparen sowieso ook al relatief veel.
Old 16-06-2014, 14:33   #128   link
White hawk
Senior Member

White hawk's Avatar

Zelf te sparen, ja inderdaad om zelf hun werkloosheid te kunnen opvangen.
10 jaar is uiteraard belachelijk hard overdreven, niemand zou 10 jaar werkloos mogen zijn (op medische uitzonderingen na).

Als de staat vele zaken niet zou moeten betalen, dan zouden de mensen:
A) meer geld hebben om opzij te zetten
B) meer kunnen verdienen
C) meer mensen aan het werk zetten

Ik weet dat dit volgens u allemaal niet zo is, CSM.
Dat volgens u de staat alles moet regelen zodat er 'gelijkheid' is.
Maar minder op de staat en meer op uw gemeenschap moeten vertrouwen zou heel wat mensen socialer en verdraagzamer maken.
White hawk is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 14:35   #129   link
Kurkhoer
Zaadvragend

Kurkhoer's Avatar

Quote:
Zelf te sparen, ja inderdaad om zelf hun werkloosheid te kunnen opvangen.
10 jaar is uiteraard belachelijk hard overdreven, niemand zou 10 jaar werkloos mogen zijn (op medische uitzonderingen na).
Daar zit natuurlijk het probleem in je redenering.
He spared the child and spoiled the rod. I have not sold myself to God.
Kurkhoer is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 14:38   #130   link
White hawk
Senior Member

White hawk's Avatar

En de oplossing ook, check C.
Old 16-06-2014, 14:49   #131   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Als de staat vele zaken niet zou moeten betalen, dan zouden de mensen meer mensen aan het werk zetten
Kunt ge dat aub nog wat vager verwoorden? Vooral de term "staat" lijkt mij gevaarlijk dicht bij een concreet idee te komen.

"Oplossing" noemt hij dat dan. Als ietsken en dus ook ietsken anders dan MEER JOBS WOOO SOLVE ALL THE THINGS.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 14:50   #132   link
Kurkhoer
Zaadvragend

Kurkhoer's Avatar

Hoe dan? Of gaat dat er magisch uit volgen?

Het houdt trouwens nog steeds geen rekening met andere tegenslagen die nu worden opgevangen door onze "hoge" belastingen. Ik betaal belastingen (allez, binnenkort toch) zodat bv als mijn buurman kanker krijgt hij nog steeds financieel in zo goed mogelijke mate even ver staat als zonder die kanker. In wat jij zegt had hij maar moeten sparen en we kennen allemaal de Amerikaanse toestanden waartoe dat leidt.
He spared the child and spoiled the rod. I have not sold myself to God.
Kurkhoer is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 15:03   #133   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Misschien kijk ik soms te ver vooruit, maar wat mij altijd opvalt aan heel dat loonkost verhaal is dat mensen blijkbaar denken dat we daarmee de werkloosheid zullen oplossen omdat ze niet verder nadenken dan hun neus lang is. En maar spreken over langetermijn denken

Lagere loonkost maakt het aantrekkelijk voor nieuwe bedrijven om zich hier te vestigen of voor startende ondernemers om verder te gaan met hun ideeŽn. En dat vergroot dan ook het aanbod van jobs. Klinkt vree wijs. Weg werkloosheid! Hoera!

Alleen... Zijn de werklozen vooral te vinden onder de mensen die een lagere opleiding genoten hebben. Dus ge wilt dan industrieŽn aantrekken die dergelijke jobs aanbieden. Autoconstructeurs, voedselverwerkers, ... Probleem met zo een jobs is echter dat die allemaal voor de slachtbank staan om vervangen te worden door volledige automatisatie. Dus daar zit ge dan binnen 50-100 jaar, met al uw industrie, die dan geleidelijk aan duizenden mensen op straat zet, want nu moeten ze zelfs helemaal geen loon meer betalen! Chanceke dat we dan de overheid hebben om daar wat aan te doen! Ah neen, lol, da's waar. We hebben die afgeslankt. Oeps!

Nuja, gelukkig hebben de werkmensen dan toch 20+ jaar kunnen sparen en kunnen ze genieten van hun welverdiende spaarcentjes! Wat er met de rest moet gebeuren? Tjah, de vrije markt lost het wel op zeker?
Mithror is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 15:06   #134   link
White hawk
Senior Member

White hawk's Avatar

Als u zoiets overkomt, heb je inderdaad hulp nodig van andere mensen.
Mijn familie en vrienden zouden in zo'n geval (en wanneer er dit sociale vangnet niet was) zeker helpen!
Dit klinkt misschien super belachelijk: maar organiseer een benefiet hiervoor.
(Ik ken mensen die dit doen omdat ze de hulp van de staat niet willen of omdat ze toch nog bepaalde dingen nodig hebben die niet betaald worden)

Dit zou mensen socialer maken, want we krijgen het niet van iets dat het ons MOET geven, maar van mensen die het ons WILLEN geven.

Natuurlijk kan dit niet op ťťn, twee, drie, maar ik denk dat dit beter is.
Ik ben er ook van overtuigd dat rijke mensen dan een pak meer zouden afstaan.
Dan zou iedereen geven naar hoeveel ze kwijt kunnen.
En zouden ze krijgen naar hoeveel ze nodig hebben.

En over die jobs, als ge niet doorhebt dat bedrijven, kmo's en multinationals, beter en meer kunnen uitbreiden wanneer hun belastingdruk niet zo ontzettend hoog is, dan heb ik geen argumenten.
Een verlaging van de btw zou ook helpen. (zeker voor de horeca)
Old 16-06-2014, 15:08   #135   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Dus White hawk, wat ga je dan concreet doen voor de 50-plussers uit Genk of de Delhaize die op straat staan, een benefiet organiseren?
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 15:14   #136   link
White hawk
Senior Member

White hawk's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mithror View Post
Misschien kijk ik soms te ver vooruit, maar wat mij altijd opvalt aan heel dat loonkost verhaal is dat mensen blijkbaar denken dat we daarmee de werkloosheid zullen oplossen omdat ze niet verder nadenken dan hun neus lang is. En maar spreken over langetermijn denken

Lagere loonkost maakt het aantrekkelijk voor nieuwe bedrijven om zich hier te vestigen of voor startende ondernemers om verder te gaan met hun ideeŽn. En dat vergroot dan ook het aanbod van jobs. Klinkt vree wijs. Weg werkloosheid! Hoera!

Alleen... Zijn de werklozen vooral te vinden onder de mensen die een lagere opleiding genoten hebben. Dus ge wilt dan industrieŽn aantrekken die dergelijke jobs aanbieden. Autoconstructeurs, voedselverwerkers, ... Probleem met zo een jobs is echter dat die allemaal voor de slachtbank staan om vervangen te worden door volledige automatisatie. Dus daar zit ge dan binnen 50-100 jaar, met al uw industrie, die dan geleidelijk aan duizenden mensen op straat zet, want nu moeten ze zelfs helemaal geen loon meer betalen! Chanceke dat we dan de overheid hebben om daar wat aan te doen! Ah neen, lol, da's waar. We hebben die afgeslankt. Oeps!

Nuja, gelukkig hebben de werkmensen dan toch 20+ jaar kunnen sparen en kunnen ze genieten van hun welverdiende spaarcentjes! Wat er met de rest moet gebeuren? Tjah, de vrije markt lost het wel op zeker?
Enige wat ik hoor is: Investeer in onderwijs, zie dat er zo weinig mogelijk mensen geen opleiding hebben.
Volledig akkoord!

Also: mekaniekers, onderhoudsploegen, schilders, bakkers, slagers, loodgieters, kassiersters, tuinmannen,... zullen altijd nodig zijn!
Ze hebben een soort van opleiding nodig, maar deze kan helemaal voor hun 18 gebeuren. Verplicht opleiding afwerking ipv verplichte leerplicht tot 18 zou een oplossing kunnen zijn.
(note: die mensen zijn totaal niet minder hť. Wij hebben die even hard nodig als bv. dokters.)
Old 16-06-2014, 15:15   #137   link
White hawk
Senior Member

White hawk's Avatar

Quote:
Dus White hawk, wat ga je dan concreet doen voor de 50-plussers uit Genk of de Delhaize die op straat staan, een benefiet organiseren?
Quote:
Combinatie van 2 zal inderdaad nodig zijn.
Old 16-06-2014, 15:22   #138   link
Sintendo
SINDUMBO

Sintendo's Avatar

Quote:
concreet
Sintendo is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 15:28   #139   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Quote:
Ik denk dat hij bedoelt, wat jij persoonlijk eraan gaat doen. Omdat je solidariteit toch hoog in het vaandel drijft. En dat jouw toekomstperspectief is

Quote:
Enige wat ik hoor is: Investeer in onderwijs, zie dat er zo weinig mogelijk mensen geen opleiding hebben.
Volledig akkoord!

Also: mekaniekers, onderhoudsploegen, schilders, bakkers, slagers, loodgieters, kassiersters, tuinmannen,... zullen altijd nodig zijn!
Ze hebben een soort van opleiding nodig, maar deze kan helemaal voor hun 18 gebeuren. Verplicht opleiding afwerking ipv verplichte leerplicht tot 18 zou een oplossing kunnen zijn.
(note: die mensen zijn totaal niet minder hť. Wij hebben die even hard nodig als bv. dokters.)
Dat lost het probleem niet op van de mensen die nu werkloos zijn he. Kijk, jij wilt de staat afslanken om te betalen voor de verlaging van de loonkosten. Prima. Maar je wilt ook dat ze investeren in onderwijs. Dat al die mensen die nu werkloos zijn een deftige opleiding krijgen om niet te moeten werken in jobs die toch zullen verdwijnen. Hoe ga je dat betalen? Moeten ze het ook aan vrienden en familie vragen?

Ik ben ook wat radicaler in die zin dat ik jobs als slagers, bakkers, kassiersters ook allemaal zal zien verdwijnen. Als ze al zullen bestaan, zal het voor selecte bedrijven zijn, die consumenten goederen aanbieden met een menselijk karakter, maar waar je dan natuurlijk ook meer voor betaalt. Het zal echter wel de minderheid zijn en niet iedereen zal het ervoor over hebben daarvoor te betalen.

Het hele idee van een job moeten uitoefenen, vind ik persoonlijk vrij achterhaald en we blijven maar onnozele jobs uitvinden om mensen aan het werk te krijgen. Gewoon omdat het idee zo ingeburgerd is dat iedereen moet werken. Kijk maar naar je reactie omtrent onderwijs. Onderwijs wordt altijd maar aanzien als de voorbode van werken. Het staat zo goed as in dienst van de arbeidsmarkt. Onderwijs voor mij is meer dan een trapje richting de arbeidsmarkt. Maar goed, dat is een mening die niet iedereen toegedaan is.

Alsook, de jobs die je daar opnoemt hebben toch niet echt te lijden onder de hoge loonkost? Is er een tekort aan dergelijke jobs? Zoja, waarom?
Mithror is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 15:44   #140   link
White hawk
Senior Member

White hawk's Avatar

Kijk naar de beurzen die bestaan om mensen te laten studeren, kunnen we dit dan niet doortrekken?
Weer iets zeer extreem dat heel moeilijk volgend jaar al te implementeren valt hť.
Ik zou zelf ook niet weten hoe we aan ťťn van deze veranderingen zouden moeten beginnen...

En ja: onderwijs is een trapje richting de arbeidsmarkt. Maar ik vind ik ook dat dit een trapje naar een cultuur, een gemeenschap moet zijn. (vooral lager onderwijs)
Dus ik vind dit ook meer dan alleen maar een voorbode van te gaan werken.
Toch vind ik het niet meer dan logisch dat hier wel de focus op ligt.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules