Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 16-06-2014, 15:58   #141   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Quote:
Originally Posted by White hawk View Post
Enige wat ik hoor is: Investeer in onderwijs, zie dat er zo weinig mogelijk mensen geen opleiding hebben.
Volledig akkoord!
Chanceke dat de enige middenveld organisatie waar de NVA meespreekt daar vooral wil in knippen.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140612_01137925
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 16:23   #142   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Quote:
Als u zoiets overkomt, heb je inderdaad hulp nodig van andere mensen.
Mijn familie en vrienden zouden in zo'n geval (en wanneer er dit sociale vangnet niet was) zeker helpen!
Dit klinkt misschien super belachelijk: maar organiseer een benefiet hiervoor.
(Ik ken mensen die dit doen omdat ze de hulp van de staat niet willen of omdat ze toch nog bepaalde dingen nodig hebben die niet betaald worden)

Dit zou mensen socialer maken, want we krijgen het niet van iets dat het ons MOET geven, maar van mensen die het ons WILLEN geven.

Natuurlijk kan dit niet op één, twee, drie, maar ik denk dat dit beter is.
Ik ben er ook van overtuigd dat rijke mensen dan een pak meer zouden afstaan.
Dan zou iedereen geven naar hoeveel ze kwijt kunnen.
En zouden ze krijgen naar hoeveel ze nodig hebben.

En over die jobs, als ge niet doorhebt dat bedrijven, kmo's en multinationals, beter en meer kunnen uitbreiden wanneer hun belastingdruk niet zo ontzettend hoog is, dan heb ik geen argumenten.
Een verlaging van de btw zou ook helpen. (zeker voor de horeca)
Benefieten, meen je dit nu? En reken je er werkelijk op dat rijken met plezier hier en daar lukraak zieken en werklozen gaan sponsoren? Ze willen al geen belastingen betalen ...
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 18:24   #143   link
Matthias
*snore*

Quote:
Het klinkt niet alleen belachelijk, het is het ook.

Een benefiet, herejezus! Bij Delhaize spreken we over toch zo'n 2.500 mensen die potentieel ontslagen worden. Kort gerekend (maar zo'n dingen berekenen is mijn dagelijkse bijdrage aan het tranendal dat de arbeidsmarkt heet) zal dat Delhaize waarschijnlijk wel zo'n 200 à 250 miljoen euro kosten, een behoorlijk voorzichtige schatting. Dat is dan nog los van de verloren inkomsten voor de sociale zekerheid en de bijkomende kosten die ze zal moeten dragen omwille van werkloosheid, brugpensioen en ziekte. De echte maatschappelijke kost van collectief ontslag van die omvang loopt enorm op.

Ik denk niet dat je dat gefinancierd krijgt met een spaghettiavond en een optreden van Salim Seghers. Maar allez, wie ben ik.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 18:27   #144   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Matthias doe eens niet belachelijk maat.

Met de Romeo's zou je veel meer volk lokken.
Old 16-06-2014, 19:06   #145   link
White hawk
Senior Member

White hawk's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fieldy View Post
Chanceke dat de enige middenveld organisatie waar de NVA meespreekt daar vooral wil in knippen.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140612_01137925
Dat ik niet met alles waar N-VA voor staat is wel logisch natuurlijk.
Ik denk niet dat iemand 100% met zijn partij overeenkomt.

De rest: Nu niet nee, want het is niet nodig.
Maar als ge weet dat die mensen dat nodig hebben, wie zou die dan niet helpen?
Want vandaag die mensen helpen, betekend dat die u daarna gaan helpen.
Plus ge moet niet bijdrage, dus wanneer iemand in nood het u vraagt en voorlegt op een avond waar ze moeite doen om u uit te nodigen en uit te leggen waarom voelt ge u veel meer betrokken en gaat ge ze vaker meer en beter kunnen helpen.

Also: ik ken mensen die dat doen waar dat perfect bij gelukt is.

En ik ken genoeg rijke mensen die dingen sponseren waar ze achterstaan die geen subsidies willen of krijgen.
Lees: politieke organisaties (meestal niet partijgebonden) en medische onderzoeken.
White hawk is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 19:25   #146   link
Kurkhoer
Zaadvragend

Kurkhoer's Avatar

Zie maar naar al die landen met quasi geen sociale zekerheid waar het toch zo veel beter gaat dan hier!
He spared the child and spoiled the rod. I have not sold myself to God.
Kurkhoer is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 19:32   #147   link
White hawk
Senior Member

White hawk's Avatar

Voila!
Bedankt dat ge mij steunt Kurkhoer!
Had nog niet echt gemerkt dat ge een mening deelde met mij.
White hawk is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 20:01   #148   link
Snuff
Verlicht Despoot

Snuff's Avatar

Cave Johnson: Alright, let's get started! First test involves something the lab boys call "Repulsion Gel". You're not part of the control group, by the way. You get the gel. Last poor son of a gun got blue paint! Ha ha ha! ...all joking aside, that did happen. Broke every bone in his legs. Tragic, but informative! Or so I'm told.
Snuff is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 21:48   #149   link
kar
Public servant

kar's Avatar

WOOSH
kar is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2014, 03:33   #150   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Zelf te sparen, ja inderdaad om zelf hun werkloosheid te kunnen opvangen.
Dat is een geweldig dom idee dat enorm schadelijk zou zijn voor onze economie. Een sociale zekerheid zorgt er voor dat mensen dat soort kosten over het algemeen niet moeten maken omwille van het verzekeringsprincipe. En dat zorgt er voor dat iedereen veel vrijer is, omdat men zich niet constant zorgen moet maken om van de ene op de andere dag in absolute miserie te eindigen. Moest je effectief bijvoorbeeld de werkloosheidsuitkeringen afschaffen, dan zou dat misschien voor een deel opgevangen worden door een veel sterker spaardrang (alhoewel dat de economie sowieso zwakker zou zijn, dus het is niet heel erg duidelijk dat dat effectief zou gebeuren), maar dat zou betekenen dat ook de consumptie ineens lager zou liggen, omdat dat geld nu eenmaal allemaal naar het spaarboekje moet gaan. En ook zou heel de economie gewoon veel minder efficiënter functioneren omdat mensen minder risico's zouden kunnen nemen. Waarom nog pakweg een eigen zaak starten? Een faillissement zou u in de absolute armoede kunnen storten.

Er is een heel goede reden dat er eigenlijk geen enkel ontwikkeld land is zonder een sociale zekerheid. En dat is dat landen eigenlijk gewoon het stadium van ontwikkeld land niet kunnen bereiken zonder sterk ontwikkelde sociale systemen. Als men spreekt over een land als China naar het volgende niveau te tillen, gaat men dan ook altijd praten over het verder uitbouwen van een welvaartsstaat. In landen met een sociale zekerheid zal er trouwens net meer kunnen worden gespaard dan in landen zonder een sociale zekerheid.

Ik vind het ook vrij bizar dat je afkomt met één of ander bezorgdheid over sparen. België is al één van de landen in Europa waar het meest gespaard wordt.
Quote:
Als de staat vele zaken niet zou moeten betalen, dan zouden de mensen:
A) meer geld hebben om opzij te zetten
B) meer kunnen verdienen
C) meer mensen aan het werk zetten
A) Geld waar ge dus persoonlijk niks mee zijt. En dat voor de economie eigenlijk als enige functie heeft om de balansen van de banken wat te sterken.
B) Dat ge dus opzij moet zetten.
C) Waarvoor ge al helemaal geen laag overheidsbeslag nodig hebt. Kijk maar naar Zweden.
Quote:
Ik weet dat dit volgens u allemaal niet zo is, CSM. Dat volgens u de staat alles moet regelen zodat er 'gelijkheid' is.
Nee, een overheid moet zorgen voor een zo goed mogelijk draaiende economie die zo veel mogelijk welvaart voor de gehele bevolking creëert. De huidige denkrichting in de economische wetenschap is dat hoge inkomensongelijkheid schadelijk is voor de economische prestatie van een land. En dat inkomensherverdeling geen negatieve impact heeft op een economie.
Quote:
Maar minder op de staat en meer op uw gemeenschap moeten vertrouwen zou heel wat mensen socialer en verdraagzamer maken.
Een staat is weinig meer dan een grondig georganiseerde gemeenschap. Wat gij voorstelt heeft niks te maken met gemeenschap, sociaal of verdraagzaam zijn. Wat gij voorstelt is gewoon plat libertarisme/anarcho-kapitalisme.

Ik stel voor dat ge naar Somalië of zo verhuist. Daar zal geen enkel overheid u ooit lastigvallen. Geen nood, er is altijd de gemeenschap.
Quote:
Als u zoiets overkomt, heb je inderdaad hulp nodig van andere mensen.
Mijn familie en vrienden zouden in zo'n geval (en wanneer er dit sociale vangnet niet was) zeker helpen!
(Ik ken mensen die dit doen omdat ze de hulp van de staat niet willen of omdat ze toch nog bepaalde dingen nodig hebben die niet betaald worden)

Dit zou mensen socialer maken, want we krijgen het niet van iets dat het ons MOET geven, maar van mensen die het ons WILLEN geven.

Natuurlijk kan dit niet op één, twee, drie, maar ik denk dat dit beter is.
Ik ben er ook van overtuigd dat rijke mensen dan een pak meer zouden afstaan.
Dan zou iedereen geven naar hoeveel ze kwijt kunnen.
En zouden ze krijgen naar hoeveel ze nodig hebben.
Wat als mensen liever egoïstisch zijn en niet willen geven? Wat als mensen geen vrienden/familie hebben? Wat als mensen niet de mogelijkheid hebben om een benefiet te organiseren? Waarom zo veel geld verspillen aan telkens benefieten te organiseren voor honderdduizenden mensen? Weet gij hoe triestig de inkomsten van de gemiddelde bedelaar zijn? Weet gij hoe ongelijk de inkomsten van bedelaars zijn verdeeld (op basis van geslacht, huidskleur)? Waarom staan rijke mensen nu al niet meer af? Rancune naar de overheid toe die ze dan op de minderbedeelden uitwerken?
Quote:
Een verlaging van de btw zou ook helpen. (zeker voor de horeca)
Absoluut het omgekeerde van wat zowat de consensus daarover is (horeca buiten beschouwing). Ge weet echt van geen kloten.

Last edited by CSM; 17-06-2014 at 03:48.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2014, 16:50   #151   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Het werkstuk van 20 bladzijden begint volgens L'Echo met een brief aan koning Filip waarin De Wever opsomt met wie hij de afgelopen weken contact heeft gehad. Dat zijn niet alleen de partijvoorzitters, maar ook een aantal ministers. Het doel van zijn missie is duidelijk: "(...) een eenvoudige meerderheid, geen tweederde. De institutionele hervormingen zullen dus geen deel uitmaken van de orde van de dag tijdens de volgende legislatuur".

Op de volgende tien pagina's beschrijft De Wever de sociaal-economische toestand van het land, waarbij hij studies van de Nationale Bank en de Europese Commissies aanhaalt over bijvoorbeeld de fiscale druk en de schuld.

Belangrijkste onderdeel van de nota is het tweede deel, getiteld "Principes waarop een federale regering kan worden gevormd". Concreet ziet De Wever 10 punten die de nieuwe regeringsploeg moet aanpakken met daarbij de volgens hem adequate maatregelen daarvoor:

1. De werkloosheid: een flexibelere arbeidsmarkt, steun aan KMO's, ...
2. De koopkracht: een fiscale hervorming zonder nieuwe inkomsten, maar met verschuivingen, bijvoorbeeld richting ecofiscaliteit. Bedragen worden niet genoemd, de omschrijving van de hervorming van het btw-stelsel blijft vaag.
3. De competitiviteit: over de index schrijft De Wever verrassend dat de nieuwe regering de index verder zal onderzoeken "op dezelfde manier en in dezelfde logica" als de huidige regering-Di Rupo dat doet. Een indexsprong lijkt dus van de baan. De notionele interestaftrek zal herbekeken worden, een punt waar vooral cdH vragende partij voor was.
4. De klimaatpolitiek
5. De sociale zekerheid: de regering moet rond de pensioenen vertrekken van het recente rapport van de Pensioencommissie 2020-2040 (die door de PS werd afgeschoten)
6. De strijd tegen de armoede: de informateur wil de sociale uitkeringen verhogen tot boven de armoedegrens, zoals de N-VA in haar programma ook voorstelde.
7. Het budgettair kader: het beheersen van de uitgaven, respect voor de Europese engagementen en de fiscale achterpoortjes sluiten.
8. De veiligheid
9. Samenleven
10. Efficiëntie van het bestuur

http://www.demorgen.be/dm/nl/30969/V...itgelekt.dhtml
Quote:
1. Le taux d’emploi. L’informateur propose que le marché du travail devienne plus flexible, améliorer notamment la mobilité entre le secteur public et privé, les pièges à l’emploi devront être combattus, accent mis sur l’aide aux PME. Pas question de limiter les allocations de chômage à deux ans, en revanche l'activation des chômeurs pourra bien être dopée à partir de deux ans.

2. Le pouvoir d’achat. Une réforme fiscale visant à alléger la pression fiscale sur le travail devra avoir lieu, pas question de nouvelles recettes, mais en revanche des transferts (shifts, comme le voulaient le cdH et le CD&V) pourront bien avoir lieu, par exemple en fiscalité environnementale. Aucun montant n’est cité pour la réforme fiscale car il s’agit d’une note d’informateur, pas de formateur. En matière de TVA, les remarques sont très légères: "Toute modification en matière de TVA ne pourra se faire qu’en prenant en compte la situation dans les pays qui entourent la Belgique et avec l’objectif de modifier des comportements."

3. La compétitivité. Sur l’index: une phrase clé où il est explicitement fait référence au travail… du gouvernement Di Rupo: "Le futur gouvernement examinera le mécanisme de l’index de la même manière et avec la même logique que l’a fait l’actuel gouvernement ". Pas question, donc, de supprimer le caractère automatique de l’indexation de salaires. Important également: l’informateur indique également que le mécanisme des intérêts notionnels devra être réexaminé. (C’est une autre exigence du cdH.)

4. La politique climatique et énergétique.

5. La sécurité sociale. En ce qui concerne les pensions, l’informateur propose que le futur gouvernement travaille à partir du récent rapport de la Commission pensions (2020-2040). En matière de soins de santé: maintien de la qualité, accès aux soins de santé, responsabilisation. Le budget doit être en phase avec le besoin réel et la croissance économique.

6. La lutte contre la pauvreté. L’informateur propose de relever le niveau des allocations sociales au-dessus du seuil européen de la pauvreté. En outre, l’informateur a cette phrase: " Il s’agit de défendre le modèle de protection sociale et de lutter contre le défi de la pauvreté ".

7. Le cadre budgétaire. L’informateur met trois principes en avant : la maîtrise des dépenses publiques, le respect des engagements européens qui ont été pris par la Belgique et le défi d’allègement de la fiscalité qu’il faudra résoudre – comme demandé par la Commission européenne. Il est clair que pour revenir dans les clous budgétaires, l'informateur prévoit que les efforts à faire (environ 10 milliards d'euros devront l'être fait du côté des réductions des dépenses. Pas question de nouvelles recettes.

8. La sécurité (police, justice et immigration). L'accent est mis notamment sur la lutte contre le terrorisme.

9. Vivre ensemble.

10. L’efficacité de la gouvernance.

http://www.lecho.be/dossier/formatio...16575-7730.art
Geen staatshervorming, geen beperking van de werkloosheid in de tijd, geen indexsprong, geen afschaffing van de index.

Ai ai ai, plat op de buik zeg.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2014, 18:15   #152   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Beperken van werkloosheidsuitkering zit toch gewoon in punt 1?
kar is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2014, 19:09   #153   link
Anton
lil carl hoefkens

Anton's Avatar

nee

"It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!" - Upton Sinclair
Anton is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2014, 19:25   #154   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Cdh wilt niet.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2014, 20:06   #155   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Ik vraag mij eigenlijk af of die rechtse rakkers mensen kennen die langdurig leven van een uitkering (al dan niet uit 'luiheid')
Ik moet de eersten nog tegenkomen die een zalig luxe leventje leiden en dolgelukkig door het leven gaan. In de meeste gezinnen moet elke Euro drie keer omgedraaid worden.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2014, 20:17   #156   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Ik ken geen Walen of makaks.
Old 24-06-2014, 21:14   #157   link
Benj
Beerschot

Benj's Avatar

Ik zit hier op bdw zijne smoel te zien en gelukkig ziet em er idd niet uit

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Old 24-06-2014, 21:26   #158   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Monsieur Non
Alex is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2014, 07:50   #159   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Had iemand nu werkelijk gedacht dat de Walen De Wever gingen vertrouwen? Wel schoon om te zien dat nva bereid was om al hun verkiezingspunten overboord te gooien, ze staan daar nu schoon in hun blootje.
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2014, 08:30   #160   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Maar alle n-va stemmers gaan het zien als het tegenwerken van Wallonië, niet het falen van bdw.
Nu; na al die jaren van afgeven op de luie Waalse profiteurs moet hij niet al te verbaasd zijn.

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules