Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 24-10-2008, 13:20   #261   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

tuurlijk en je hebt in je analyse zeker en vast ook rekening gehouden met hun positie in oost-europa? Een oost-europa dat nog hardere klappen krijgt dan wij hier? met hongarije op kop? een hongarije waar KBC een paar jaar geleden de 2de grootste bank voor 100% heeft overgenomen?

tuurlijk heb je dat...

KBC staat er beter voor als de meesten, maar rocksolid zijn ze verre van.

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2008, 14:45   #262   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Wat KBC momenteel nodig heeft en wat ze al een hele tijd niet meer gedaan hebben is duidelijkheid scheppen. KBC is één van de meest rock-solid banken in de Europese regio, heeft de ECB een tijdje geleden ook laten weten, maar ze mogen één van de volgende dagen wel wat uitleg gaan geven. Nu tasten vele mensen in het duister en krijg je weer paniek verkopen wat vandaag het geval was. Hier zit uiteindelijk niemand op te wachten.

Maar laat wel duidelijk zijn dat je voor KBC geen dexia en zeker geen fortis scenario moet verwachten. Met het vervroegd afschrijven van de risico kredieten en het vroeger bekendmaken van de kwartaal cijfers hebben ze aangetoond dat ze recht in hun schoenen staan en meer dan voldoende achter de hand hebben om de dagelijkse activiteiten blijven verder te zetten.

Ook niet onbelangrijk is de miserie in oost-europa, waar KBC zich de laatste jaren als vaste waarde probeert te vestigen en wat goed aan het lukken is. Dat er daar nu wat miserie de kop opsteekt is voor bepaalde beleggers al genoeg om als een idioot te gaan verkopen met grote verliezen tot gevolg.

Steek KBC in uw aandelenkorf op een termijn van 2, 3 misschien zelfs 5 jaar als je het lang kan laten uistaan, en ik zie ze op die termijn zeker terugkeren naar de 70 of zelfs de 90/100 waar ze een jaar geleden nog stonden. KBC is op dit moment meer waard dan wat er de laatste tijd op de beurs genoteerd staat.

Laat u gewoon niet afschrikken door enkele zwarte dagen, dan kan je beter een spaarrekening gaan zoeken.
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2008, 18:03   #263   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by sn1p3r View Post
Dat heet voorkennis van zaken, strafbaar enal.
of gewoon de krant lezen?
Teki is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2008, 18:15   #264   link
zerobid
Member

call me nuts maar heb gisteren en vandaag kbc gekocht, en gisteren nyrstar.

voor fortis pas ik, 2,5 miljard euro voor een lege doos lijk met wat veel
zerobid is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2008, 18:19   #265   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Enige reden voor staatssteun is wegens oneerlijke concurrentie volgens Bergen. Je geeft 2 banken geld en de 3de niet ....
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2008, 18:29   #266   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Oneerlijke concurrentie zou ik het niet noemen, kbc kiest er zelf voor om geen staatssteun aan te vragen en als klanten dan kiezen voor een bank die dat wel doet is daar niets aan te doen.

Imho gaan ze op lange termijn meer klanten winnen als ze kunnen bewijzen dat ze zonder hulp deze crisis kunnen overleven.
Old 24-10-2008, 18:31   #267   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

op het gebied van klanten zit KBC wel goed hoor... naar wat ik hoor zijn er massaal mensen overgestapt vanuit dexia/fortis

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Old 24-10-2008, 18:32   #268   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Ze hebben groot gelijk. Maar bij aan hun persberichten te horen hebben ze toch wel veel schrik bij kbc.
Old 24-10-2008, 18:36   #269   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

uiteraard hebben die schrik. Goed of slecht beleid doet er nu niet toe. De markt is irrationeel bezig..gezonde bedrijven krijgen evengoed slaag

Old 25-10-2008, 12:41   #270   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Een reactie die in Humo stond, en waar ik me zeker in kan vinden (had zelf al die bedenking gemaakt met mijn kleine kennis over beleggen):

Een mens koopt een auto, en laat hem (omnium)verzekeren.
Een mens heeft een huis, en heeft een brandverzekering

Diezelfde mens koopt 20.000 euro aan aandelen, maar doet geen put-optie voor zijn aankoopbedrag op enkele jaren. Porque?
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2008, 13:35   #271   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Omdat niemand per ongeluk zijn aandelen in de fik steekt. En in uwn eige ogen slechte aandelen kopen is ook idioot, dan koop je er beter geen.
Of: Waarom een aandeel niet direct hedgen met call en put opties, veel veiliger.

Het spel is nu uitvissen wat de banken gaan doen met die gigantische bergen cash waar ze op zitten.
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2008, 12:51   #272   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

om in de spirit van het gamen te blijven wat EA gekocht

ben is benieuwd

Old 04-11-2008, 17:57   #273   link
sn1p3r
bashir_be

sn1p3r's Avatar

Quote:
Originally Posted by zerobid View Post
call me nuts maar heb gisteren en vandaag kbc gekocht, en gisteren nyrstar.

voor fortis pas ik, 2,5 miljard euro voor een lege doos lijk met wat veel
Nyrstar doet het goed, sinds je ze gekocht hebt rond 1,69 zijn ze gestegen naar 2,69.
Dat is een mooie winst!

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Let's see what this will bring:

5k in totaal

1K Inbev
1K Ackermans & v Haaren
2K Nyrstar (dit wordt de ster...)
1k Suez
Zelf Teki heeft winst met zijn 2,44 naar 2,69!
InBev van 31 naar 33
Suez 32,2 naar 35,9
Ackermans 49,6 naar 49,1
Maakt 500 + 2000 + 3700 - 500 = 5700 euro winst so far!

Last edited by sn1p3r; 04-11-2008 at 18:05.
sn1p3r is online now   Reply With Quote
Old 04-11-2008, 19:06   #274   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

tgaat wel over 5000€, niet over aandelen
Old 04-11-2008, 19:49   #275   link
zerobid
Member

nyrstar is een meevaller, vandaag opnieuw 26% gestegen naar 3,4€.

bedrijf draait zo'n 3 miljard euro omzet per jaar. Beurswaarde Nyrstar is nu 340miljoen euro. Indien de zinkprijs en grondstoffen in het algemeen weer beginnen te stijgen is er nog ruim potentieel. Ik weet nog niet of ik het geduld zal hebben om ze zo lang bij te houden. Zit nu al met 100% winst in nauwelijks een week

Voor de durvers onder jullie : op de amerikaanse beurs staan fondsen genoteerd die het koersverloop van de olieprijs volgen (fondsen kopen futures in olie aan, zowel long als short).

Heb vandaag "dxo" gekocht aan 6$. Dit fonds verdubbelt de stijging van de olieprijs (indien olie 5% stijgt, stijgt het fonds met 10% percent, en omgekeerd natuurlijk).

Andere long oliefondsen zijn "dbo:1 maal de stijging van de olie".

Er zijn eveneens fondsen die short gaan op olie : "szo" en "dto" : deze fondsen stijgen in waarde als de olieprijs zakt, eveneens volgens hefboom effect, szo is enkel, "dto" stijgt dubbel zo hard als die olieprijs zakt.

mijn kbc's heb ik vandaag verkocht aan 35€, helft positie had ik gekocht aan 24, andere helft aan 28.

ben van plan om morgen option te kopen, hopelijk onder de 3€, kwestie van ook een technologie-aandeel in portefeuille te hebben.

Last edited by zerobid; 04-11-2008 at 19:56.
Old 04-11-2008, 23:51   #276   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Dat is me net iets te ingewikkeld allemaal

Eerst wat op safe spelen met nu (hopelijk vroeg genoeg gekocht) aandelen.
Uiteindelijk is dat maar geld dat nu niets staat te doen bij rabobank. 4.2% opbrengst heb ik er nu al uit moest ik ze momenteel verkopen.
Old 05-11-2008, 18:57   #277   link
zerobid
Member

nyrstar verkocht aan 3,6€ : te snel gestegen de laatste dagen, slecht nieuws bij arcelor/mittal (30% verlaging productie).

fortis gekocht aan 1,14€ : lijkt een bodem gevormd te hebben, nieuwe voorzitter raad van bestuur, hoop op een nieuw businessplan.

nvda (nvidia, van de grafische chips) gekocht aan 8,75; staat goedkoop genoteerd, vanavond na-beurs resultaten, eventueel bijhouden voor de langere termijn (1jaar)
Old 06-11-2008, 20:31   #278   link
sn1p3r
bashir_be

sn1p3r's Avatar

En waarachtig, Nyrstar vandaag de grootste zakker met -17,06% (van 3.37 naar 2.93). Goeien bal, zerobid!
Old 06-11-2008, 20:55   #279   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Inbev: Het aandeel was de grootste stijger in de Bel20 met een winst van 4,3 procent op 30,4 euro.

Pompompom....
oja, dat het gisteren9% is gedaald zal ek er maar niet bijzeggen

En uiteraard nyrstar ook gisteren verkocht, zoals iedereen

Last edited by Teki; 06-11-2008 at 21:54.
Old 12-11-2008, 19:18   #280   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Hmm andere en vooral snellere en goedkopere termijnrekening geopend, ook dit keer zonder afgeleide producten, toch maar een beetje op veilig spelen.

De basis snap ek nu ondertussen wel, genoeg simulaties meegedaan en paar keer getest in het echt, uiteindelijk toch 200€ winst ondertussen, met alle kosten er al in verwerkt. Dat is toch 4% netto.

In de veronderstelling dat er nu quasi niemand durft inkopen, ben ik aan het denken om geld weg te zetten op middellange termijn, zo'n jaartje of 2. Zou ik dat voor alle zekerheid beleggen in fondsen (bv die petercam korf van Bel20 aandelen) in principe kan het toch alleen maar stijgen.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules