Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 11-01-2013, 10:40   #621   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Quote:
Originally Posted by kronik View Post
ik wil da zo hard spelen!
Jah, ik ook. Maar rules zijn nogal zwaar om doorheen te gaan (bladzijde of 30 en slecht geschreven), en weet niet of ik mensen ga vinden om 6 uur lang door zo een zwaar spel te zitten.

OT:

en

Het vlees is zwak .
Robin is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2013, 12:39   #622   link
kronik
Senior Member

kronik's Avatar

@robin: hebt ge het? ik ben zoizo bereid. maar ken het gevoel: zoveel games da'k denk "i want it so bad - maar da komt nooit op tafel"

ook benieuwd wa ge van LOTR denkt. staat lang op mn "misschien" lijst.
Old 11-01-2013, 16:12   #623   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Nope, niet gekocht omdat ik net weet dat het niet direct op tafel zou komen, en 't is ook best nogal duur (60 euro). Misschien ooit .

LOTR enkel nog maar wat solo gespeeld, leuk, maar denk wel dat je snel een uitbreiding nodig gaat hebben om wat variatie te brengen (elke sphere heeft maar 30 kaarten, terwijl competition decks 50 zijn). Speel het vanavond of vant weekend wel eens 2-player en dan laat ik nog wat weten.
Old 12-01-2013, 16:25   #624   link
Wapi
Stainboy

Wapi's Avatar

Send a message via MSN to Wapi

Pictionary met lego blokjes, fawk yeah!
Old 12-01-2013, 18:02   #625   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Awesome.
Old 12-01-2013, 20:31   #626   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

waar gekocht? ziet er geestig uit
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2013, 20:57   #627   link
kronik
Senior Member

kronik's Avatar

zie ik daar trouwens een mini-lego-koevoet? waarom bestond da ni toen ik gamin was?
Old 13-01-2013, 13:56   #628   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wapi View Post

Pictionary met lego blokjes, fawk yeah!
Fuque oui. Awesome.
Styn is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2013, 14:21   #629   link
Wapi
Stainboy

Wapi's Avatar

Send a message via MSN to Wapi
Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
waar gekocht? ziet er geestig uit
Speelgoedwinkel hier in de buurt. Meeste speelgoedwinkels hebben heel wat LEGO boardgames staan, dus kans is wel groot als je ergens binnenstapt dat ze het hebben. Of anders googlen voor een online winkel.

De doos is wel behoorlijk achterlijk. Er zijn verschillende compartimenten om je blokjes te sorteren maar er is een ruimte van 5cm daarboven dus als je even de doos kantelt kan je opnieuw beginnen met sorteren. Ben erg benieuwd om te zien of het echt wel zo leuk is als het lijkt.
Old 13-01-2013, 14:29   #630   link
kronik
Senior Member

kronik's Avatar

heb voor mn neefjes Heroica is gekocht. Dungeon crawl Lego style. Ziet er best leuk uit voor kids - rules zijn zeer ez. Ben eigenlijk benieuwd om het zelf is te proberen.
Old 15-01-2013, 11:37   #631   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by Robin View Post
Nope, niet gekocht omdat ik net weet dat het niet direct op tafel zou komen, en 't is ook best nogal duur (60 euro). Misschien ooit .

LOTR enkel nog maar wat solo gespeeld, leuk, maar denk wel dat je snel een uitbreiding nodig gaat hebben om wat variatie te brengen (elke sphere heeft maar 30 kaarten, terwijl competition decks 50 zijn). Speel het vanavond of vant weekend wel eens 2-player en dan laat ik nog wat weten.
Klopt, dat hele systeem is gebouwd op uitbreidingen.

Hou je van dwergen: de Mines of Moria expansie legt daar de nadruk op.
Meer into Gondor en Rohan? De recente Heirs of Numenor expansie zal uw ding zijn.

Er is ook nog een saga expansie van de Hobbit, t.t.z. dat dit een tweedelige expansie is waarvan het tweede deel binnenkort uitkomt.

Hou er ook rekening mee dat er aparte pakjes zijn met telkens een aantal kaarten en een nieuw scenario in. Er zijn inmiddels 2 cycles van die pakjes, eentje die volgt op de basisdoos en die min of meer focust op het stuk tussen Bree en Rivendell, en een andere die volgt op de Mines of Moria expansie en meer draait rond Moria, de Balrog en de Watcher in the Water. Deze laatste cyclus is echt gefocust op dwergen en bevat in het algemeen pittigere sceanrios dan de eerste cyclus, maar ook een aantal toffe nieuwe gameplay mechanics.

Voor de masochisten onder ons zijn er dan ook nog 2 print on demand scenarios (The Massing at Osgiliath en The Battle of Lake-Town). Deze scenarios zijn de moeilijkste die er momenteel zijn.

Ik heb qua kaarten zelf alles wat er momenteel van LotR LCG op de markt is, en speel regelmatig.

Met enkel de basisdoos zou ik eerlijk gezegd aanraden om gewoon de eerste cyclus pakjes te kopen. Een grote expansie biedt iets meer value for money, maar als je vooral alleen speelt gaan de recentere scenarios denk ik wel erg uitdagend zijn, zeker als je maar een beperkt aantal kaarten bezit om decks mee te maken.

Solo play vind ik zelf interessant om decks te testen maar het spel is echt op zijn best met 3 of 4. Dan kan iedere speler een deck rond een bepaalde rol gaan bouwen (healer, attacker, defender, support, questing,...).

Een aanrader voor solo play en perfect mogelijk met de kaarten in de eerste cyclus pakjes is een deck dat opgebouwd is rond eagles.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2013, 17:34   #632   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

"Ik koop geen boardgames meer in 2013"
"Ah grapjas Turtle, hier een bon van Adriaenssens, ge moet daar toch nog zijn voor een kadootje"

Al een geluk dat het daar zo koud was. Omdat ik niet kon kiezen heb ik Terra Mystica (60€) en Dominant Species (80€) maar laten staan

Iemand trouwens "Last Will" al gespeeld? Adriaenssens was nogal enthousiast en het stond in promotie.
Het is van die andere Tsjech en toch al 221 op BGG.

Old 08-02-2013, 11:40   #633   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Suchı is echt wel goe
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2013, 15:17   #634   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
uitleg
Een aanrader voor solo play en perfect mogelijk met de kaarten in de eerste cyclus pakjes is een deck dat opgebouwd is rond eagles.
Dat is de eerste keer dat ik daar van hoor, gezelschapsspelen om alleen te spelen. Best interessant eigenlijk want ik heb nogal weinig spelgenoten in mijn directe omgeving.

Zijn er zo nog?
kar is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2013, 15:28   #635   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Vrijdag (Friedman Friesse) is een goedkoop puur solospel.

En alle games van Uwe Rosenberg (Agricola, Le Havre, Ora et Labora, At the Gates of Loyang) kan je solo spelen.
De regels zitten er steeds bij, net als een puntendoel. Bekijk die als een economische puzzel.

Hetzelfde geldt voor alle co-op spellen. Dan neem je gewoon 2 of 3 rollen op. Pandemic, Flash Point,...
Old 08-02-2013, 15:49   #636   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Mage Knight als je iets dieper wilt gaan. Zoiets zou ik liever solo spelen dan Agricola ofzo. Een beetje zoals HoM&M.

Beetje in dezelfde lijn als Pandemic/Flash Point zou ik Robinson Crusoë aanraden. Spel waarbij je gestrand bent op een eiland en bepaalde (uiteenlopende) scenario's moet uitspelen: hout verzamelen om een baken aan te steken, vermiste personen gaan zoeken, vlot bouwen om te ontsnappen,... .
Gewoonweg een leuker spel imo, en itt de andere speel je niet zomaar als een tweede persoon, maar krijg je enkele specifieke pionnen (Vrijdag en een hond) die bepaalde acties kunnen uitvoeren, maar minder vrij zijn dan een tweede speler. Maakt het spel iets moeilijker (maar er zijn genoeg manieren om het spel dan ook weer makkelijker te maken), maar het geeft iets minder die illusie dat je gewoon alleen voor twee aan het spelen bent.
Old 02-03-2013, 15:58   #637   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

overgekocht van Alex, puzzle-bouw fun, woop!

de twee uitbreidingen van mijn zonder twijfel meest gespeelde spel, woop woop!
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 16:03   #638   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Zit al sinds gisteren te loeren naar deze game, en Stefaan van de boardgameshop in Gent heeft me overtuigd aan de demotafel
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2013, 15:51   #639   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

BSG staat voor de moment aan 27,5 euro, shipping included op bookdepository.com. BSG vind ik een kakserie, maar games met hidden traitor mechanics zijn cool. yay or nay?
Old 08-03-2013, 15:54   #640   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Zeker een goed spel, maar deels omdat het de sfeer van de serie heeft.

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules