Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 24-12-2018, 19:33   #1   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Beste films van 2018

Wat vonden jullie de beste films die in 2018 in de zalen zijn uitgekomen? Films die rechtstreeks op Streaming zijn uitgebracht in 2018 mogen er uiteraard ook tussen staan.

1. Roma
2. Hereditary
3. Phantom thread
4. Call me by your name
5. Mission: impossible - Fallout
6. A prayer before dawn
7. Three billboards outside Ebbing, Missouri
8. First man
9. Lady Bird
10. Shoplifters

Persoonlijk vond ik het een goed filmjaar met behoorlijk wat variatie binnen de top 10. Horror, drama, actie, romantiek, komedie... er was voor elk wat wils.

De enige spijtige vaststelling zijn een aantal kwaliteitsfilms die door Netflix & co gemaakt worden en daardoor niet of moeilijk gereleased worden in de bioscoop. Dan heb ik het niet alleen over 'Roma' maar bijvoorbeeld ook over 'Annihilation'. Benieuwd wat dat volgend jaar met 'The irishman' van Martin Scorsese gaat geven.

Op naar 2019!
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 24-12-2018, 19:54   #2   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Styx, enige bedenking is dat die eigenlijk op z'n allerbest is in de superefficiënte, minimalistische opbouw vóór het "verhaal" echt begint, maar blijft tot op het einde erg sterk.

Girl, onevenwichtig maar toch zeer de moeite.

Cold War, of hoe een paar sterke scènes u kunnen doen vergeten dat je anderhalf uur hebt zitten kijken naar een veredelde Martini-reclame met twee hatelijke idioten die in hun ongeluk lopen.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2018, 00:13   #3   link
Hellhound
Stieven.

Hellhound's Avatar

Persoonlijke mening:

1. Avengers: Infinity War
2. Pyewacket
3. A Quiet Place
4. You Were Never Really Here
5. Black Panther
6. Incredibles 2
7. Terrifier
8. The Cloverfield Paradox
9. Ready Player One
10. Solo: A Star Wars Story

Heb nog te veel films op mijn "to watch" lijst staan van dit jaar, mijn lijst zou er helemaal anders uitzien. Ondermeer Three billboards outside Ebbing, Missouri, Lady Bird, Hereditary, Bad Times at the El Royale, etc.
Old 25-12-2018, 00:38   #4   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

filmsvantjaar
The Florida Project
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Three Identical Strangers

de moeite
Avengers: Infinity War
BlacKkKlansman
Colette
The Death of Stalin
They Shall Not Grow Old

geen tijdsverlies

Andre the Giant
A Prayer Before Dawn
A Quiet Place
Bipolar Rock 'N Roller
Deadpool 2
Disobedience
Ghost Stories
Hereditary
Incredibles 2
Isle of Dogs
Lady Bird
Leave No Trace
Mission: Impossible - Fallout
Phantom Thread
Robin Williams: Come Inside My Mind
Roma
Skyscraper
The Ballad of Buster Scruggs
The Miseducation of Cameron Post
What Keeps You Alive

meh
Everybody Knows
First Man
I, Tonya
Jumanji: Welcome to the Jungle
Loveless
Mom and Dad
Papillon
Possum
Searching
Sorry to Bother You
The Christmas Chronicles
The Disaster Artist
The Endless
The Little Stranger
Upgrade

slecht
Annihilation
Call Me by Your Name
Final Score
Jurassic World: Fallen Kingdom
Mandy
Rampage
Slender Man
The Meg
The Shape of Water

fucking drek
Crazy Rich Asians
The Nun
Venom
Old 25-12-2018, 00:39   #5   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ik kan in tegenstelling tot de meeste jaren nie echt afkomen met nen grote tier list omda ik er bitter weinig heb gezien dus kgaan gewoon random zeveren (nie veel verschil dus)

- phantom thread is waarschijnlijk den enigste s tier. geniale mooie film. tis altijd oppassen met paul thomas anderson *kuch* inherent vice *kuch* maar dees is een half meesterwerk

- hereditary valt daar vlak onder. beste horror film van't jaar zonder twijfel. enigste reden dat die niet samen bij the phantom thread staat is 1) omdat phantom thread gewoon cinematografisch mooier is en 2) het is niet the witch. dusjah.

- mission impossible: fallout aka tom cruise is nen zot maar da wisten we al. beste action flick van't jaar zonder twijfel

- avengers infinity war was nog eens nen cava superhero movie maar had dan ook wel totaal geen emotionele investment aangezien ik de helft van de cast amper kende omdat superhero movies over't algemeen mijne tijd nie waard zijn. maar voor wat het was en wat het durfde te doen, kweeni, cava tier.

- ready player one was dommen zever door nen regisseur die den technologie precies nie goe begrijpt en hoopt dat em door fan service en referenties dan maar probeert te scoren en tis em nog gelukt ook. kijk gasten tracer zie ons keer niche zijn xD fuck off met uwen vr brol. en tmoet dan ook nog eens bijna 2 uur en half duren here jezus

- a quiet place is overrated maar blijft wel een te doen filmke. nie meer, nie minder.

- the strangers: pray at night. wel, tis nie zo saai als den eerste the strangers dus das toch al iets?

al de rest dat ik in de zalen of netflix heb gezien waren ofwel zo mediocre da ik ze nu niet kan herinneren ofwel zone groten brol da ze de moeite niet zijn voor te typen ma ik moet toch wel special mention geven aan the cloverfield paradox. jezus mina, hoe da je een genre op zoveel verschillende manieren belachelijk kunt maken, daar moet ge godverdomme nen pro in zijn
Old 25-12-2018, 00:46   #6   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ahja kgaan akkoord met den jap jap over crazy rich asians

als ik die reviews zie op rotten tomatoes (LUL) is da precies movie of the year ma tis lijk gewoon nen rom com maar ipv met blanke is't met aziaten wa blijkbaar geweldige scores geeft

was nen pijnlijke film om mee te maken maar nen korte pijn snapte, één die ge vergeet tot er iemand nog eens over begint en ge dan denkt "ahja, das just, azo slecht. bon, iemand nog een pintje?"
Old 25-12-2018, 00:53   #7   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

da is toch nie normaal eh die amerikaanders

oe schaamtelijk ist nie om barriers te breaken mee zo ne platte kak
Old 25-12-2018, 01:03   #8   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ma het was zo plat vo mij da ik zelfs nie doorhad dat ze iets aan't breken waren, op die moment voelde da gewoon aan als nen ongelooflijk triestige romcom die ze evengoe in 2003 had kunnen uitgeven (minus den technologie). het is zoiets als bridgets jones diary meets 50 shades of grey zonder de seks maar met veel geld

het is nog schrijnender voor iemand die esports al volgt sinds 't commercieel populair is geworden (en daarvoor ook), waar aziaten lijk alles domineren, ook in reclame en promotie en vertegenwoordiging. dus wat ze hier probeerden was er voor mij al jaren, wa het nog erger maakte als ge derna aan't lezen waart hoe het maatschappelijk zotte dingen aan't doen was

fuck off twas nen vapid kutfilm over rijke mensen die dingen doen die wij nie kunnen doen MAAR TZIJN AZIATEN OH LA
Old 25-12-2018, 11:15   #9   link
Schism
ayatollah of rocknrollah

Schism's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
- ready player one was dommen zever door nen regisseur die den technologie precies nie goe begrijpt en hoopt dat em door fan service en referenties dan maar probeert te scoren en tis em nog gelukt ook. kijk gasten tracer zie ons keer niche zijn xD fuck off met uwen vr brol. en tmoet dan ook nog eens bijna 2 uur en half duren here jezus
hell yeah! overrated tot en met precies om bovengenoemde redenen. ben blij dat ik niet alleen meer ben.

Quote:
- the strangers: pray at night. wel, tis nie zo saai als den eerste the strangers dus das toch al iets?
em was lachwekkend slecht. blij datk er geen geld aan heb moeten geven. ist ni prey btw?
I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?
Schism is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2018, 11:51   #10   link
Hellhound
Stieven.

Hellhound's Avatar

Quote:
Originally Posted by Schism View Post
hell yeah! overrated tot en met precies om bovengenoemde redenen. ben blij dat ik niet alleen meer ben.
Ik heb met exact dezelfde gedachten die film bekeken en na afloop kon ik mij echt niet brengen om die film te haten. Ieder zijn smaak, natuurlijk, begrijp me niet verkeerd maar ik kon niet anders dan met een grijns naar de T-Rex uit Jurassic Park vs King Kong, of Mechagodzilla terwijl de originele score van de eerste Godzilla film op de achtergrond klinkt. Soms is dat genoeg weet je, dat je gewoon kunt genieten van een film
Old 25-12-2018, 17:29   #11   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

deadpool 2 en black panther

Die laatste, zeer goede documentaire
Wakanda fo eva
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2018, 19:06   #12   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Wauw, Three Billboards was nog dit jaar? Ik dacht dat de tijd zogezegd leek te versnellen naarmate je ouder wordt, niet vertragen. Mag zeker op de tweede plaats in mijn post in dat geval.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2018, 19:47   #13   link
Schism
ayatollah of rocknrollah

Schism's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hellhound View Post
Ik heb met exact dezelfde gedachten die film bekeken en na afloop kon ik mij echt niet brengen om die film te haten. Ieder zijn smaak, natuurlijk, begrijp me niet verkeerd maar ik kon niet anders dan met een grijns naar de T-Rex uit Jurassic Park vs King Kong, of Mechagodzilla terwijl de originele score van de eerste Godzilla film op de achtergrond klinkt. Soms is dat genoeg weet je, dat je gewoon kunt genieten van een film
nenee, ik haat de film niet maar ik kan me niet vinden in wat de meerderheid er over zegt, dat dat zo goed was. amusant en entertainend dat wel. kvond The Goonies veel beter, maar mss romantiseer ik het verleden.

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Wauw, Three Billboards was nog dit jaar? Ik dacht dat de tijd zogezegd leek te versnellen naarmate je ouder wordt, niet vertragen. Mag zeker op de tweede plaats in mijn post in dat geval.
just die scène met da hert, my god hoe fake. brak met de rest van de film imo.
I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?
Old 25-12-2018, 20:07   #14   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:

em was lachwekkend slecht. blij datk er geen geld aan heb moeten geven. ist ni prey btw?

euh ja prey blame the booze

't enigste dat den deze had dat de vorige nie had was dat er dus tenminste iets gebeurde. vorige was letterlijk gewoon mensen die in de protagonisten hunne rug wa stonden niets te doen, hier willen ze da blijkbaar compenseren door er een slashfest van te maken

da maakte hem beter maar beter dan verschrikkelijk slecht is nog altijd gewoon slecht
Old 25-12-2018, 20:34   #15   link
Schism
ayatollah of rocknrollah

Schism's Avatar

kheb mij wel nog geamuseerd tijdens diene film, herinner ik mij. maar om de verkeerde redenen.
Old 25-12-2018, 21:10   #16   link
Hellhound
Stieven.

Hellhound's Avatar

Quote:
nenee, ik haat de film niet maar ik kan me niet vinden in wat de meerderheid er over zegt, dat dat zo goed was. amusant en entertainend dat wel. kvond The Goonies veel beter, maar mss romantiseer ik het verleden.
Dat moeten dan toch echt mensen zijn die meer zoeken dan een film die tot de schoorsteen vol zit met referenties en langdurige CGI-scenes. Meer was er echt niet te zoeken, ondanks het bronmateriaal.
Old 25-12-2018, 21:40   #17   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hellhound View Post
Dat moeten dan toch echt mensen zijn die meer zoeken dan een film die tot de schoorsteen vol zit met referenties en langdurige CGI-scenes. Meer was er echt niet te zoeken, ondanks het bronmateriaal.
referenties mogen in uwe film zitten en cgi ook maar dat mag niet het enigste zijn, dat maakt 't geen complete film. weetwel, zaken lijk entertainment, een plot en een interne logische structuur mogen er ook inzitten. misschien niet allemaal tegelijk maar toch een paar?

dees was geen entertainment, dees was nen oude bompa die nen moderne vr film heeft proberen te maken die met de sterkste wil van suspension of disbelief niet te genieten was. ik kan maar zoveel duidelijke plotholes en logische inconsistenties verdragen voor mijn brein begint te roepen naar't scherm dat het zo allemaal nie werkt. 't was letterlijk "references: the movie" waarvoor al de rest aan de kant is geschoven.

heb trouwens gelezen dat het boek, ook al was het zelf nie al te best, veel meer over video games ging wat mij logisch lijkt als het over vr gaat. maar ja, den bompa ziet zijn eigen graag dus laten we filmen der tussen duwen en de games in de achtergrond zetten in al een flinterdun concept zodat den bompa nog eens kan laten zien aan al de "hippe kids" en heel de wereld wat voor nen geweldige regisseur hij is en wat hij allemaal al heeft gemaakt.

ik kan genieten van dom entertainment, daarom dat de mission impossible film geweldig is. maar dit was puren brol.

Last edited by Ferrex; 25-12-2018 at 21:45.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2018, 09:57   #18   link
Schism
ayatollah of rocknrollah

Schism's Avatar

allé, we zijn al met z'n drieën, good.
Old 26-12-2018, 17:15   #19   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Mijn favorieten:

Burning
Under the Silver Lake
Phantom Thread
The Florida Project
3 billboards
Call me by your name
MI: Fallout
Red Sparrow
Game Night
Old 26-12-2018, 18:03   #20   link
Hellhound
Stieven.

Hellhound's Avatar

Quote:
referenties mogen in uwe film zitten en cgi ook maar dat mag niet het enigste zijn, dat maakt 't geen complete film. weetwel, zaken lijk entertainment, een plot en een interne logische structuur mogen er ook inzitten. misschien niet allemaal tegelijk maar toch een paar?

dees was geen entertainment, dees was nen oude bompa die nen moderne vr film heeft proberen te maken die met de sterkste wil van suspension of disbelief niet te genieten was. ik kan maar zoveel duidelijke plotholes en logische inconsistenties verdragen voor mijn brein begint te roepen naar't scherm dat het zo allemaal nie werkt. 't was letterlijk "references: the movie" waarvoor al de rest aan de kant is geschoven.

heb trouwens gelezen dat het boek, ook al was het zelf nie al te best, veel meer over video games ging wat mij logisch lijkt als het over vr gaat. maar ja, den bompa ziet zijn eigen graag dus laten we filmen der tussen duwen en de games in de achtergrond zetten in al een flinterdun concept zodat den bompa nog eens kan laten zien aan al de "hippe kids" en heel de wereld wat voor nen geweldige regisseur hij is en wat hij allemaal al heeft gemaakt.

ik kan genieten van dom entertainment, daarom dat de mission impossible film geweldig is. maar dit was puren brol.
Ieder zijn ding, mijn vriend toch merci om mij een hippe kid te noemen, mijn feestdagen kunnen niet meer stuk

Ik zal ook de enige zijn die Infinity War op de eerste plaats zet.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules