Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 24-10-2013, 11:21   #101   link
andu

andu's Avatar

!Vote: wjw
andu is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2013, 13:29   #102   link
Fraeco
Mega Shrimper

Fraeco's Avatar

Send a message via MSN to Fraeco
Stomme vraag, is geillumineerd hetzelfde als dood/uit het spel?
Of moeten de Illuminati voor hun win Cultists bekeren?

Aan de fluff te zien was Rooz trouwens ook een meer gepimpte cultist dan Fidoh.
Mijn stem gisteren op Centrurio laten staan omdat ik Fidoh het voordeel v/d twijfel heb willen geven ivm inactiviteit.

Nu is het me ondertussen ook wel vrij duidelijk dat centurio niet Evil is, maar de eerste dag inderdaad ongelukkig gevote heeft.

Nu nog eens lezen wie gisteren wat gedaan heeft en dan stemmen.
Most people don't even know what sysadmins do, but trust me, if they all took a lunch break at the same time they wouldn't make it to the deli before you ran out of bullets protecting your canned goods from roving bands of mutants.
Fraeco is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2013, 13:54   #103   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

@Fraeco, Rooz is uit het spel
Quote:
Originally Posted by andu View Post
Aleegstrateeg, mogen we weten hoeveel cultists er in het spel zijn?
Clarification denied
Alex is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2013, 14:49   #104   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Moet weg en de kans is klein dat ik nog op het internet geraak, daarmee volg ik slaafs andu.

Holly Martins is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2013, 14:56   #105   link
andu

andu's Avatar

Als het wjw niet is, dan is het Fraeco.
Old 24-10-2013, 18:04   #106   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Ik stemde op Leeuwke, omdat een single-bandwagon op Fidoh niets oplevert. Nu levert het natuurlijk op dat ik zelf verdacht ben.

Wat werkelijk vreemd is dat Rooz eerst beslist om op Fidoh te stemmen en daarna alsnog zijn vote verandert naar Acku, goed wetende dat Fidoh eruit gestemd gaat worden en dat dan zal blijken dat Fidoh evil is. - makes no sense - . Als Rooz nu nog leefde was hij uberverdacht.

Daaruit kan alleen maar het volgende blijken:
Evil heeft geen voordeel bij het stemmen op Leeuwke, want Leeuwke is ook evil?

Mijn alternatieve verdenking blijft Prodigy.
De enige speler die Andu eruit wou stemmen, terwijl andu regelrecht Fidoh aanwees (ziener powers mabbe?)
Old 24-10-2013, 18:05   #107   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Ge kunt ook allemaal veilig de bandwagon volgen, en morgen zonder enige nuttige info de nacht ingaan.
Old 24-10-2013, 18:49   #108   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

Quote:
Originally Posted by wjw View Post
Wat werkelijk vreemd is dat Rooz eerst beslist om op Fidoh te stemmen en daarna alsnog zijn vote verandert naar Acku, goed wetende dat Fidoh eruit gestemd gaat worden en dat dan zal blijken dat Fidoh evil is. - makes no sense - . Als Rooz nu nog leefde was hij uberverdacht.
Ik denk dat rooz eerst gevoted heeft op Fidoh om zijn handen in onschuld te wassen, maar waarom hij zijn stem daarna naar acku veranderd heeft in plaats van mij weet ik ook niet.
Het meest logische zou geweest zijn om op mij te stemmen, gezien er dan een gelijkstand zou geweest zijn tussen Fidoh en mij. In het beste geval (voor evil) zou dan Alex/iemand met een power kiezen wie er doodgaat waardoor Fidoh misschien zou overleven; in het slechtste geval zouden zowel Fidoh als ik gelynched worden, waardoor hij toch nog iemand met hem de dood in zou getrokken hebben.
De enige verklaarbare reden die ik kan bedenken is dat rooz het spel niet goed gevolgd heeft (hij heeft eerder iets gepost in de thread over niet veel tijd hebben, dacht ik) en een wilde poging wou doen door een populistische vote op acku, die niet echt populair is in dit soort spellen. Of ik ben evil, natuurlijk. Maar goed, zoals ik al zei, het slaat effectief op niets en ik kan het ook niet echt verklaren.

Quote:
De enige speler die Andu eruit wou stemmen, terwijl andu regelrecht Fidoh aanwees (ziener powers mabbe?)
Andu's stem op Fidoh leek me eerder een lucky guess als ik zijn post nog eens nalees (niet dat hij geen punt had, daar niet van), dus het lijkt me nogal vroeg om direct te veronderstellen dat hij een ziener is.

Dit terzijde, weet ik nog altijd niet goed op wie te stemmen. Ook lijkt het me opvallend dat de facties amper vermeld worden en er amper rekening mee wordt gehouden. Waarom schoot Avalanche bijvoorbeeld CSM neer? Stel dat hij die kracht maar eenmalig kon gebruiken, dan zou het als villager ongelofelijk dom zijn om dit op de eerste dag te gebruiken, want de kans is veel groter dat je een villager neerknalt i.p.v. een wolf. Als hij elke dag iemand kan neerknallen, lijkt me dit een beetje overpowered voor gewoon een good guy die enkel maar de wolven moet neerhalen. Misschien hebben de Templars als doel alleen te overleven met enkel de villagers? Het ziet er naar uit dat de facties zich proberen te profileren als gewone good guys (en daar blijkbaar goed in slagen) en de rest van ons proberen te manipuleren in het lynchen/verdachtmaken van de andere facties.
Leeuwke is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2013, 19:31   #109   link
Prodigy
Bser Weltherrscher

Prodigy's Avatar

Quote:
Buiten verdenking: Centurio, wegens het bevestigen van een Fidoh bandwagon (de tweede stem kan van evil komen, de derde maakt iemand een grote kanshebber en komt dus waarschijnlijk van "good").
Of het is een slimme manier om jezelf uit verdenking te stellen natuurlijk, een beetje collateral damage binnen het kamp van evil om iedereen op het verkeerde been te zetten?

Op zich het is imo veel verdachter iemand als 'confirmed good' te omschrijven.
Quote:
Mijn alternatieve verdenking blijft Prodigy.
Ik wist natuurlijk niet dat Fidoh evil zou blijken. Andu had zelf idle geweest de eerste dag om dan op Fidoh te stemmen omdat hij ‘stil was voor een speler van zijn kaliber’, zeg nu zelf?
Op dit moment vind ik dus op dit moment de meest verdachte spelers Andu, Centurio en wjw. Dat Andu op wjw stemde verandert voor mij niets, het zou niet de eerste keer zijn dat een evil speler op een collega stemt om zichzelf uit de wind te zetten. Aan de andere hand is wel wel waarschijnlijk dat evil de speler met de meeste powers niet zou opofferen, daarom stem ik vandaag voor Centurio en niet wjw.

Vote: Centurio
Prodigy is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2013, 19:38   #110   link
Fraeco
Mega Shrimper

Fraeco's Avatar

Send a message via MSN to Fraeco
Blijkbaar zit ik vanavond bij mijn ouders. Daarom ga ik het deze avond kort moeten houden.

Most people don't even know what sysadmins do, but trust me, if they all took a lunch break at the same time they wouldn't make it to the deli before you ran out of bullets protecting your canned goods from roving bands of mutants.
Fraeco is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2013, 20:16   #111   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

!Vote: Wjw
Old 24-10-2013, 20:37   #112   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

We komen natuurlijk ook niet veel te weten als iedereen gewoon op n persoon stemt, h, ook al gedraagt die zich inderdaad verdacht. 't Is tenslotte nog maar dag 3.

Soit, toch te laat om een tweede bandwagon te starten om wat meer informatie te krijgen.

Old 24-10-2013, 22:17   #113   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

!Vote: wjw lekker veilig de bandwagon volgen.
Centurio is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2013, 00:25   #114   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Our wisdom flows so sweet. Taste and see.

Einde Dag 3.
The Council of Venice

It was a great idea. Gather the secret societies, form a council, protect the mundane civilians from the secret war, mitigate the damage, avoid esoteric mega-disaster. Theory mutates in the half-light. The road to ruin is paved with good ideas. Ideas are easy. Execution...now that will kill you.

In times you call ancient, something almost went horribly wrong. Those who sleep gigantically nearly woke. Apocalyptic desperation breeds cooperation. The cabals worked side by side, but realized disaster could have been avoided long before. We buzzed in their ears.

The five most prominent cabals formed a council in Jerusalem - an open dialogue to create an acting mediator between the factions and ensure common decisions regarding the most dire aspects of the secret world. The seat of this council migrated many times. In the wake of the crusades, the power of the Roman popes and European kings, the council moved to Venice in the 13th century. There it remains.

Initiate the secret war. When secret worlders decide to battle one another, it is the Council of Venice who sets the rules of the conflict. They fancy it a gentleman's war, and make sure the factions act accordingly..

Ampara Osorio had de hulp van de cabals naar Al-Merayah gevraagd. Hoe blij zij ook was dat er eindelijk gezanten gestuurd werden, ook al waren het maar drie, was het begin rampzalig. De chaos van de eerste avond zorgde zelfs bijna voor haar dood aan de handen van de Dragon gezant, maar uitgerekend de cultists hadden haar gered. Diezelfde cultists hadden haar nu opnieuw gevonden, maar maakte deze keer niet dezelfde fout. Oh en de templar. Al-Merayah wordt belagen van elke hoeksteen en nog kunnen de cabals hun onderlinge oorlog niet pauzeren. Desondanks de chaos is de situatie toch aan het verbeteren, een nieuwe cultist werd door het volk gevonden en opgehangen om de rest af te schrikken. Al-Merayah was bijna gered. Door chaos? Ze begint al bijna als een Dragon te klinken.

De cultists komen dichter. De magische beschermingen ondertussen allemaal uitgewerkt. Haar enigste spijt is dat ze het einde niet mag meemaken.

Andu, Ampara Osorio, Envoy of the Council of Venice -- Missie beindigd
Fraeco, Dorpeling -- Neergeschoten
Wjw, Cultist of Aten -- Opgehangen

Dag 4 begint, eindigt om 23:00

Last edited by Alex; 25-10-2013 at 00:54.
Old 25-10-2013, 00:47   #115   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Leeuwke View Post
Ook lijkt het me opvallend dat de facties amper vermeld worden en er amper rekening mee wordt gehouden. Waarom schoot Avalanche bijvoorbeeld CSM neer? Stel dat hij die kracht maar eenmalig kon gebruiken, dan zou het als villager ongelofelijk dom zijn om dit op de eerste dag te gebruiken, want de kans is veel groter dat je een villager neerknalt i.p.v. een wolf. Als hij elke dag iemand kan neerknallen, lijkt me dit een beetje overpowered voor gewoon een good guy die enkel maar de wolven moet neerhalen. Misschien hebben de Templars als doel alleen te overleven met enkel de villagers? Het ziet er naar uit dat de facties zich proberen te profileren als gewone good guys (en daar blijkbaar goed in slagen) en de rest van ons proberen te manipuleren in het lynchen/verdachtmaken van de andere facties.
Mijn punt is dus bevestigd, de facties zijn geen gewone "good guys".

Alex, was Andu een neutrale factie die nog niet vermeld was? Of ben je gewoon een kleur vergeten toevoegen?
Old 25-10-2013, 00:49   #116   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Zie de fluff
Old 25-10-2013, 00:55   #117   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

'k Vond het niet duidelijk, vandaar dat ik het vroeg.

Uit de fluff leid ik af dat Andu neutraal was en boven de drie facties stond, d.w.z. dat hij blijkbaar bepaalde regels kon bepalen voor de facties. Ik vroeg me gewoon af of hij een gewone villager was of effectief een aparte factie met eigen windoelstellingen. Of zie ik iets totaal over het hoofd?
Old 25-10-2013, 00:56   #118   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Our wisdom flows so sweet. Taste and see.
Old 25-10-2013, 03:38   #119   link
andu

andu's Avatar

Two shots, two kills. Shhhawinggg.
Old 25-10-2013, 14:35   #120   link
Prodigy
Bser Weltherrscher

Prodigy's Avatar

En toen waren ze nog met vijf. Gisteren bijzonder weinig bijgeleerd door die votetrain, maar...

Quote:
Als het wjw niet is, dan is het Fraeco.
vote: Fraeco
Prodigy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules