Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 26-04-2012, 12:35   #301   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

BMW strikes again:

BMW roept 2012 S1000RR terug vanwege probleem drijfstangbout.

Op motor-forum.nl zat al een sukkelaar die nog tijdens het inrijden zijn blok in frennen heeft gereden. Schone witte rookpluim en gedaan met lachen.

De oplossing: kom efkes langs dan zetten we uw biellen tegoei vast met LocTite. BMW toch.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2012, 10:02   #302   link
Prophex
Know your enemy ...

Prophex's Avatar

Send a message via MSN to Prophex
Quote:
Originally Posted by Prophex View Post
INTRO:

Op 15 juni 2010 heb ik mij een splinternieuwe Kawasaki Z750 ABS gekocht bij Motohandel Wauters in Eeklo. Wegens omstandigheden echter, (Zelf examen laten verplaatsen, vervolgens pols gebroken, rijschool die lessen verplaatst en door 30cm sneeuw.) pas eind januari 2011 mijn rijbewijs gehaald. (Wel met een 100/100! bij 0°C en met knikkende beentjes ... van de kou.)

We zijn nu 1,5 jaar verder en 'k moet zeggen ik vind dat ik het geld, wat ik hiervoor gegeven heb, er niet echt uit haal aan plezier. Ik rij slechts sporadisch en meestal wat zonder doel. (Knie op de grond krijgen, voorwiel in de lucht, etc. valt zelfs nog niet eens onder mijn repertoire.) Heb slechts een kleine 4000km gedaan op een jaar tijd. (Natuurlijk besef ik ook wel dat in groep rijden, wat ik al enkele malen gedaan heb, een pak leuker is. Maar ik ken te weinig mensen die ook rijden en geen zin om honderden euro's neer te leggen voor een moto-gps, hoe hypocriet het ook klinkt afgaande op de aankoop van de moto zelf.)

Nu denk ik eraan om mijn moto te verkopen, om enerzijds wat geld opzij te kunnen zetten voor andere zaken en anderzijds om me een 2dehands scooter (Ik woon in Gent en das echt het ideale vervoer.) en 2dehands Enduro moto van waarschijnlijk 250cc te kopen. Hiermee zou ik me veel meer amuseren en me meer kunnen toespitsen op de fun die ik momenteel aan mijn moto heb, namelijk het ontdekken van "nieuwe locaties". Een Enduro moto lijkt me hier ideaal voor en (zeker 2dehands) geeft deze meer waar voor zijn geld.

VRAAG:

Wat denken jullie dat ik nog zou krijgen voor mijn moto ? Hier wat specificaties: (De technische zaken vind je hier.)

• Bouwjaar: 2010
  • Kleur: zwart
  • kleine 4000km
  • Heeft volgende opties: Windscherm, Valblokken, Tankpad en Wielringen (allemaal officiële Kawasaki genuine parts!)
  • Er zit (uiteraard) een ABS systeem op.
  • Eerste eigenaar
  • Altijd bij goed weer gereden. (Nooit bij neerslag, sneeuw, nat wegdek, ...)
  • Altijd in garage gestaan, boven vriespunt en onder een beschermende hoes.
  • Goed onderhouden! Laatste onderhoud was bij 1500km en volgende pas bij 6000km.
  • Banden, ketting en tandwielen zijn nog in uitstekende staat en kunnen nog vele duizenden kilometers mee!
  • Volledig ongeval vrij
  • Start meteen vanuit koude toestand en heeft een goede batterij.
  • En komt met alle documenten, handleiding, aankoopfactuur, onderhoudsboekje, extra sleutels, ...
  • foto's: 1, 2, 3, 4, 5 & 6 (Deze zijn wel getrokken een paar dagen na aankoop, maar heb nog geen tijd gehad om moto te kuisen en nieuwe te trekken.)

Wanneer ik de advertenties lees die momenteel op 2dehands.be, Ebay.be en autoscout24.be/moto/ staan, dan lijkt een minimum van € 5500 mij redelijk.
Heb niet veel tijd, dus vat ik even samen:

Heb moto uiteindelijk kunnen verkopen. (Voor iets minder dan ik had gehoopt, maar viel goed mee. Heb er zeker mijn broek niet aan gescheurd.)

Vervolgens heb ik me een tweedehands brommer (voor woon-werk verkeer) en Enduro moto gekocht. Aan de brommer was wat werk, maar die is nu volledig in orde en rijdt heel soepel. De moto echter heeft me al veel kopzorgen bezorgd. Er lekt olie uit de motor langs de kant van de generator. (Ongeveer 1 eetlepel na iedere rit.) En de generator doet het zo goed als niet, waardoor de lichten hier niet op werken en de batterij niet oplaad. Via enkele onorthodoxe oplossingen heb ik alles, buiten het olielek wel werkende gekregen. Meer lees je hier.

Nu zou ik deze fiets terug willen verkopen (inclusief zijn mankementen) en me een andere zoeken waar geen problemen mee zijn.

Wat zou ik er nog voor kunnen krijgen ?

Specs:
  • Bouwjaar: 1991
  • Kleur: wit/rood
  • goeie 30 000
  • Volledig standaard, maar met slechte generator en olielek (nieuwe seal krijg je erbij en nieuwe stator kan je voor minder dan € 100 makkelijk vinden.)
  • Geconverteerd van 6, naar 12 volt.
  • Volgende zaken zijn vernieuwd: kleppen, piston, drijfstang, krukas, lagers, dichtingen, distributieketting, tandwielen en ketting.
  • Start meteen vanuit koude toestand en heeft een nieuwe batterij.
  • foto's: 1, 2, 3, 4, 5, 6 & 7
Prophex is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2012, 08:29   #303   link
Intred
Senior Member

Intred's Avatar

Nieuwe elektrische motor, 70.000 dollar

http://gearpatrol.com/2012/05/03/zec...ic-motorcycle/

Old 04-05-2012, 08:32   #304   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

70000 voor zoiets mottig?

Geef mij dan maar deze als speelgoed:

Old 15-05-2012, 15:58   #305   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Chance gehad met de moto in Luxemburg. Ik was er met een maat een beetje sportief aan't sjeezen toen ik werd tegengehouden door lokale politie. Geen papieren op zak, te snel aan't rijden, niet straat legale helm, etc. "Geen probleem meneer, we wilden gewoon even je bandenprofiel en uitlaat checken. Veel plezier!" Fijn mannen.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2012, 16:05   #306   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Originally Posted by richba5tard View Post
niet straat legale helm
Nu beeld ik mij in dat ge met een verchroomde stahlhelm door Luxemburg aan 't sjezen zijt. Serieus, een niet-straatlegale helm? 'k Zou nog niet weten waar ik dat moet kopen als ik het zou willen.
Old 15-05-2012, 16:28   #307   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

gewoon een standaard XR1000 maar met vizier dat je enkel op circuit mag gebruiken (volledig donker). Je moet wel al een slecht gehumeurde flik tegen komen om daarover te struikelen.
Old 15-05-2012, 19:41   #308   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Wist ik zelfs niet, maar ik ben dan ook een nerd met een helder vizier.
Old 23-05-2012, 00:38   #309   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

dynamische valkuilen in de weg voor hardrijders, vrij moorddadig voor motards
http://www.mag-nl.org/cms/index.php?...t01returnid=61
Old 24-05-2012, 19:27   #310   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Check dit: "two-wheeled vehicles can easily avoid Actibump", schrijven ze, en het volgende wat ge ziet is een motorrijder die er van krijgt.

Ge ziet in België dikwijls al constructies waarbij er duidelijk niemand aan heeft gedacht dat er moto's rondrijden maar deze is inderdaad een paar stappen verder.
Old 24-05-2012, 19:35   #311   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Kunt u ook gewoon aan de maximum snelheid houden ofc.

't is maar een idee. Liever zoiets dan van die kakheuvels waar ik met de Vespa (kleine wieltjes) serieus voor moet remmen.
Old 24-05-2012, 19:38   #312   link
Shai-Hulud
The slightly odd

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Kunt u ook gewoon aan de maximum snelheid houden ofc.

't is maar een idee.
We kunnen anders de doodstraf zetten op te snel rijden.

't is maar een idee.
Shai-Hulud is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2012, 14:50   #313   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Gisteren mijn laatste cursus gehad voor circuit-rijden te verfijnen (RACE+ cursus van aktief). Mijn maat is op circuit neer gegaan niet echt door een stommiteit, maar gewoon omdat zijn hij zijn motor niet geschikt is voor volle gas onder hoge hellingshoek (VFR800).

We denken er nu serieus aan om een circuit only machine te fixen, voor pakweg 2, max 3k euro. Dan doet het niet zo'n pijn als je op je bek gaat. Iemand een goed idee wat de beste machine zou zijn, ook geschikt voor grote mensen (beide ongeveer 1.90m)?

Voorlopige keuze lijkt een Honda CBR600F van eind jaren 90. Net voldoende power, betrouwbaar en betaalbaar.
Old 26-05-2012, 01:49   #314   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

volgas onder hoge hellingshoek met een VFR800.... in welke versnelling, welke banden?
sowieso is dat iets dat je met voorzichtigheid doet. geen geheim dat de standaard ophanging van zoveel voertuigen inferieur is.
CBRF zou ik afraden. kijk voor een goedkope GSXR.
Old 26-05-2012, 19:57   #315   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

2de versnelling, Michel pilot road, warmgereden.

Waarom zou je die afraden?
Old 26-05-2012, 21:06   #316   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

die schokbreker is er niet op voorzien, dus verwacht gewoon dat het op het scherp van de snee gaat rijden als een dweil, vergeleken met sportmoto's.
wat bedoel je met "moto niet geschikt voor...", dat hij gewoon ging oversturen, terwijl dat een sportievere moto dat niet zou doen?

lijkt mij gewoon zijn eigen fout. ging de boel niet al gaan zwalpen voor hij over de grens ging?
Old 26-05-2012, 21:18   #317   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Heel weinig grondspeling, standaard extreem zachte vering, veel te zwaar. Een vfr is gewoon niet gemaakt voor op circuit. Reden waarom hij viel was door de straatbanden, die heeft hij te ver gepushed. Je kan er natuurlijk circuit banden op leggen maar dan zit je nog met die belachelijke grondspeling te kloten.

Een CBR 900 RR lijkt me ook wel wat, die zijn goedkoper dan ik dacht.
Old 27-05-2012, 02:45   #318   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

allemaal niets onlogisch
straatbanden kun je een beetje pushen, maar in tegenstelling tot de sportbanden is de bandbreedte tussen grip en geen grip kleiner. maakt het moeilijk in te schatten.
op circuit heb ik mijn VFR maar 1x tot overstuur gepushed, die kwam er niet bepaald progressief bij kijken. ik was het ook aan het opzoeken en kon gelukkig mijn verstand er bij houden.

niets mis met een VFR los te laten op circuit, als amateur kun je er echt ENORM veel van leren.
tout court is het een fijne moto die meer kan dan de doorsnee amateur kan.
finaal is het klein bier vergeleken met de supersports, maar om de capaciteiten van een supersport aan te spreken moet je al geen leek meer zijn.

mijn circuitervaring is beperkt, maar om het te verkloten door met teveel gas uit de bocht te komen moet je het toch al serieus verneuken. verkeerde reactie en/of te snel opbouwen. was hij al lang bezig met agressief uit de bocht te komen?

Last edited by Teus; 27-05-2012 at 02:49.
Teus is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2012, 02:31   #319   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Originally Posted by richba5tard View Post
pakweg 2, max 3k euro
'k Heb eens rondgekeken en daarvoor vind je wel een R6 of GSX-R 600/750. Denk dat die een stuk geschikter zijn als circuitmoto dan de CBRF, en courant dus onderhoud/onderdelen zullen ook geen probleem zijn. Bij Honda zou je logischerwijs voor de CBR600RR gaan, maar dan ga je iets meer geld kwijt zijn heb ik de indruk.
Old 29-05-2012, 09:49   #320   link
kleine klootzak
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

kleine klootzak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
'k Heb eens rondgekeken en daarvoor vind je wel een R6 of GSX-R 600/750. Denk dat die een stuk geschikter zijn als circuitmoto dan de CBRF, en courant dus onderhoud/onderdelen zullen ook geen probleem zijn. Bij Honda zou je logischerwijs voor de CBR600RR gaan, maar dan ga je iets meer geld kwijt zijn heb ik de indruk.
hier in de schuur nog nen oude Gsxr 750 staan van mijn nonkel; ongeveer deze

denk 1993'ish, hoeveel is dat eigenlijk nog waard?
kleine klootzak is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules