Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 15-08-2011, 21:36   #261   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
En dat jullie mij iets kunnen leren over autorijden?
ja, tis juist, je bent een echte vent en die hoeft niets gezegd te worden.

misschien kun je iets leren over realistische verwachtingen.
en vooral bescheidenheid, als broekventje even een auto van 150 000 euro in twijfel trekken. lachwekkend, ik maak er niet meer woorden vuil aan
Old 15-08-2011, 21:36   #262   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Om nog even op mijn vraag omtrent de kwaliteit van diesel bij verschillende leveranciers te komen: wat rondvraag bij vrienden en een zoektocht op internet leverde in feite weinig op. Heel wat mensen onderstreepten wat Teus antwoordde, terwijl ik vrijwel even vaak lees of hoor dat die verschillen (als ze al bestaan) eerder marginaal zijn. Iemand die toevallig een betrouwbare bron heeft die één van beide opties voldoende staaft?
Old 15-08-2011, 21:48   #263   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Om nog even op mijn vraag omtrent de kwaliteit van diesel bij verschillende leveranciers te komen: wat rondvraag bij vrienden en een zoektocht op internet leverde in feite weinig op. Heel wat mensen onderstreepten wat Teus antwoordde, terwijl ik vrijwel even vaak lees of hoor dat die verschillen (als ze al bestaan) eerder marginaal zijn. Iemand die toevallig een betrouwbare bron heeft die één van beide opties voldoende staaft?
ik kan je jammer genoeg geen grondig en gefundeerd testverslag tonen, ik kan enkel zeggen dat ik voor de no-bullshit attitude ben en gewoon een premium merk tank. bij voorkeur Total, want ik ben er vertrouwd mee. en bovendien:
- de prijs van brandstof kan bij hetzelfde merk varieren van locatie tot locatie. als je niet denkt de slimmerik uit te hangen door een B-merk te tanken kun je echter wel verstandig een goedkoper tankstation van een A-merk kiezen
- bij Total zijn er gratis en bovendien PROPERE wc's. als het meezit kun je gratis je bandenspanning gaan bijregelen.
- elk merk en elke auto zijn gewoon anders. "your mileage may vary" enzo.
- sommige merken en modellen zijn gewoon niet zo compatibel. kijk of het een "common issue" is bij jouw auto en motor
- je moet geen 100 RON tanken als je motor gemaakt is voor 95 of 98. hell, mijn VFR draait zelfs op 93 RON

moest je soms veel kilometers en je wilt per se de moeite doen, dan gaat er niets boven zelf de test doen. je rijdt je tank zo goed als leeg en rijdt 2-3 tanks van een zeker merk leeg. dan schakel je over op alle andere merken die je wilt proberen.

om niet gekloot te worden door allerlei statistische dingen waar je geen vat op hebt (weer, verkeersdrukte, vakantieperiodes,...) moet je dan van voor af aan opnieuw je testen beginnen.
Old 15-08-2011, 21:49   #264   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

So?

Een 'doordeweekse' 130D doet er comfy 200+, die 330D deed er comfy 250+.

Dan mag je van een wagen die 3-5x zoveel kost wel verwachten dat dat een sensatie is om mee te rijden en dat dat wat deftig optrekt & goed klinkt. Uiteraard doet het dat allemaal, maar niet 150 000 EUR allemaal.

Dezelfde mensen hebben ook een R8 V10 Spyder, en dat is zelf impressionant om mee mee te rijden & dat voelt wél aan zoals het moet.

Let's see what an M6 does!

Last edited by Teki; 15-08-2011 at 21:59.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 22:00   #265   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

So?

Een 'doordeweekse' 130D doet er comfy 200+, die 330D deed er comfy 250+.

Dan mag je van een wagen die 3-5x zoveel kost wel verwachten dat dat een sensatie is om mee te rijden en dat dat wat deftig optrekt & goed klinkt. Uiteraard doet het dat allemaal, maar niet 150 000 EUR allemaal.

Diezelfde mensen hebben trouwens ook een V10 R8 Spyder, en dat is zelfs vét als je daarin kunt meerijden en geeft echt een gevoel van snelheid, acceleratie & dat maakt wél het geluid dat het moet maken. Zund dat ik daar niet mee mag rijden en dat ze die volgeplakt hebben met stickers van de zaak.

Let's see what an M6 does! Tegenover alle auto's waar ik al heb ingezeten zou dat zowat de beste drivercar zijn, misschien een DB7 buiten beschouwing gelaten maar dat is intussen een jaar of 5 geleden.

Last edited by Teki; 15-08-2011 at 22:07.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 22:12   #266   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
& dat maakt wél het geluid dat het moet maken
Old 16-08-2011, 10:25   #267   link
Sloefke
Senior Member

Sloefke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
- bij Total zijn er gratis en bovendien PROPERE wc's. als het meezit kun je gratis je bandenspanning gaan bijregelen.
In de meeste A-pompstations kunt ge dat ook gewoon buiten doen
Sloefke is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2011, 10:30   #268   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Niet altijd gratis tho
Old 16-08-2011, 10:37   #269   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Zijn er tankstations die lucht verkopen of wat?

Ik heb er drie in een straal van een paar km waar ik dat gratis kan, twee dag en nacht en één tijdens de openingsuren van de shop, want die zetten hun compresseurke 's nachts binnen.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2011, 10:53   #270   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Yeah, ik ken wel wat plaatsen waar je 50c moet poppen voor 1 keer, met een tijdlimit van 3 minuten ofzoiets.
Old 16-08-2011, 10:58   #271   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Dat is recent een nieuwe ontwikkeling geworden ja, dat naftstations 50 cent vragen voor uw banden op te pompen. Full hard-on rage voor gekregen al. Belachelijk tot en met, zeker omdat het alleen 50 cent is, en niets anders. Geen 1 euro en 50 cent terug, geen 2x 20 en 1 x 10. Neenee, ook al sta je er met een platte tube, geen 50 cent = geen lucht.

@Clipper: kerel waar ik de Fiat Coupé gekocht heb zijn grote droom was een V6 Alfa GTV =)
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2011, 11:21   #272   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sloefke View Post
In de meeste A-pompstations kunt ge dat ook gewoon buiten doen
enkel als vent, en dan nog voor de kleine behoefte

Quote:
Originally Posted by Eposhark View Post
Yeah, ik ken wel wat plaatsen waar je 50c moet poppen voor 1 keer, met een tijdlimit van 3 minuten ofzoiets.
inderdaad
Old 16-08-2011, 11:53   #273   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
enkel als vent, en dan nog voor de kleine behoefte
Ik heb altijd een rol schijtpapier bij.

Maar da's om mijn peilstok af te vegen.

Soit, ongerelateerde vraag in verband met evt. aanschaf van een oude wagen. Vanaf 15 jaar valt de BIV terug naar forfait ongeacht cilinderinhoud en fiscale pk, dit staat ook zo op de site van het ministerie van financiën.

Nu heb ik onlangs horen vliegen dat vanaf 25 jaar (oldtimer) de verkeersbelasting ook naar een minimum zakt, zelfs indien de wagen jaarlijks gekeurd wordt en ingeschreven is voor dagelijks gebruik, dus zonder oldtimerbeperkingenzever. Hiervoor vind ik niet direct iets officieels, weet er iemand meer?
Old 16-08-2011, 11:58   #274   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

dat kan in de steigers staan want men is van plan heel het systeem te reviseren.
het zou me echter verbazen dat men de gulzige en vervuilende oldtimers gaat bevoordelen. in Holland kunnen autos jonger dan xx jaar helemaal geen oldtimer meer worden en gaan ze richting vuilnisbak/export

Last edited by Teus; 16-08-2011 at 13:30.
Teus is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2011, 12:28   #275   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

De verkeersbelasting zoals ze nu is, vermindert zeker al/nog tot een forfaitair bedrag voor oldtimers. Dat staat ook quasi letterlijk op hun site, al heb ik het tarief nog niet gevonden.

Het is me alleen niet zo duidelijk of elke personenwagen van 25 jaar of ouder een oldtimer is, ook als je hem jaarlijks keurt en vrij gebruikt.
Old 16-08-2011, 12:29   #276   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

@Teus: In NL rijdt juist toch iedereen met oldtimers, omdat ze daar geen wegenbelasting op moeten betalen?
En een auto die lang wordt gebruikt tot hij echt op is, is niet zo vervuilend, hoor.

@ Clipper:
Quote:
Verkeersbelasting
– Forfaitair belast
(van toepassing op kampeeraanhangwagens en
aanhangwagens ontworpen voor het vervoer van een
boot. Ook voor personenauto’s, auto’s voor dubbel gebruik,
minibussen en motorfietsen van meer dan 25 jaar)

De forfaitaire verkeersbelasting bedraagt:
€ 30,39 + € 3,04 (opdeciemen) = € 33,43

Last edited by Disabled; 16-08-2011 at 12:33.
Old 16-08-2011, 12:42   #277   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Shiiiiit.

Toen ik dat hoorde begon ik direct te dagdromen van een overstap van 916 GTV naar Alfetta GTV, zo verleidelijk. Transaxle.

inb4snelleneddy

Zou wel eerst mijn rijbewijs A moeten hebben (in september examen) voor ik zo'n zotte dingen doe. Om toch altijd een voertuig op overschot te hebben als één van beide effe niet meewerkt.
Old 16-08-2011, 13:04   #278   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
@Teus: In NL rijdt juist toch iedereen met oldtimers, omdat ze daar geen wegenbelasting op moeten betalen?
En een auto die lang wordt gebruikt tot hij echt op is, is niet zo vervuilend, hoor.
Quote:
In Nederland geldt belastingvrijstelling voor voertuigen die ouder zijn dan 25 jaar, doch deze regeling wordt in 2012 bevroren, zodat voertuigen met een ingebruikstelling vanaf 1987 niet meer voor belastingvrijstelling in aanmerking kunnen komen. De APK voor voertuigen ouder dan 30 jaar hoeft slechts eens in de 2 jaar plaats te vinden, de keuringsplicht van voertuigen met een ingebruikstelling voor 1960 is geheel vervallen.
ik ben echt niet te stoppen
Old 16-08-2011, 13:12   #279   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Dus elke auto van ouder dan 1987 rijdt goedkoop; m.a.w.
Oldtimers dus ook.

Het is gewoon de bedoeling om er voor te zorgen dat in 2025 een auto van 2000 niet meer als goedkope oldtimer gebruikt kan worden, bijvoorbeeld.
Old 16-08-2011, 13:19   #280   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Schone bokkensprong ook van "ouder dan XX jaar" naar "jonger dan jaar XXXX". Inderdaad moeilijk te stoppen met zo'n schijnbewegingen.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules