Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

View Poll Results: Rate it!
4 sterren 0 0%
3.5 sterren 2 11.11%
3 sterren 5 27.78%
2.5 sterren 6 33.33%
2 sterren 1 5.56%
1.5 ster 3 16.67%
1 ster 0 0%
0.5 ster 1 5.56%
0 sterren 0 0%
Voters: 18. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 19-01-2018, 19:01   #21   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

2.5/4

Goed als actiefilm, maar het verhaal hing gewoon niet goed aan elkaar en de grappen waren ook niet van hetzelfde niveau als de vorige film.

De eerste keer vind ik de film best goed, de tweede keer al minder, terwijl ik dat bij The Force Awakens zo niet had. Ik denk niet dat ik hem een derde keer zal bekijken, dat zal al niet in de cinema zijn. Hoe meer ik er over nadenk toch hoe meer het opvalt hoe slecht dat het verhaal aan elkaar hangt.
Het is niet zoals een Blade Runner die je 2x moet zien om alles te snappen, nee, hoe meer je die film kijkt hoe meer dat gaat opvallen dat het gewoon niet logisch in elkaar steekt.

The Force Awakens mocht dan wel niet de meest originele Star Wars film zijn, de buildup was wel goed naar de verdere films en nu hebben ze dat met Snoke o.a. dat behoorlijk verkakt. Al die buildup naar wat leek één van de machtigste dark side force users te zijn, om er dan zonder enige backstory gewoon komaf mee te maken. En ja, die scène met Leia sloeg ook nergens op. Beter was ze daar gewoon gestorven, dat was geloofwaardiger geweest. De plot twists in deze film waren gewoon te random, er zat geen lijn in.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86

Last edited by Jack The Ripper; 19-01-2018 at 19:06.
Jack The Ripper is online now   Reply With Quote
Old 19-01-2018, 20:23   #22   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Hoe meer ik erover na heb gedacht, hoe erger ik dat eerste punt in je commentaar vindt. Wat een verschrikkelijk domme domme scene, in the long run tien keer erger dan het tweede deel van je zwarte balk.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2018, 22:48   #23   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Tis gewoon ne vorte kutfilm, had star wars er niet bijgestaan ging iedereen daar keihard op schijten van alle kanten.
Old 21-01-2018, 18:49   #24   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Hoe meer ik erover na heb gedacht, hoe erger ik dat eerste punt in je commentaar vindt. Wat een verschrikkelijk domme domme scene, in the long run tien keer erger dan het tweede deel van je zwarte balk.
Kom, beide dingen zijn gewoon belachelijk. Het eerste punt snap ik gewoon totaal niet dat ze dit zo hebben kunnen afhandelen. Als je ook maar een beetje volgt wat je publiek denkt of verwacht over je verhaallijnen, dan kun je dat gewoon niet op zo'n manier afhandelen. Onverstaanbaar. En bij het tweede hadden ze het gewoon moeten laten. Dan had er nog een beetje emotie in de film gezeten.

Nu ik de film laten zakken heb en niet meer 'overdonderd' ben door de grafische pracht, valt het inderdaad des te meer op hoe belachelijk slecht die film is. Je bent er écht niets mee, verhaalgewijs. Nog steeds SW-fan -zeker op gamevlak en oude expanded universe- maar als ze zo doorgaan, eindigen ze met deze films nog onder Episode1-3. Daar zat tenminste nog een richting, doel en bestaansreden in het verhaal.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2018, 19:31   #25   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Ja het verhaal van de prequels was zot omdat humanity daar 25 jaar op gewacht heeft.
Wat was de bijdrage aan het verhaal in ep 2? Anakin wordt verliefd op padme.
Amai, bijna zo zot als Rey wordt een Jedi.

Enfin ik heb ep8 toegegeven nog maar 1 keer gezien, maar moet zeggen dat de laatste 10 jaar bij heel weinig actiefilms nog zo naar dat scherm heb zitten gapen.
Al klopt het wel dat veel trucjes om het spannend te houden en andere verrassingseffecten wel maar 1 keer gaan werken.
2e keer dat je die kijkt kan ik mij voorstellen dat er weinig van overblijft, waardoor je niet van een classic kan spreken.

Dat had je bij de prequels wel minder. Die waren ook bagger maar je kon wel in bijna elke scène of dialoog linken naar volgende en vorige films beginnen leggen.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2018, 20:57   #26   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

klopt, ben voor de tweede keer gaan kijken (de eerste keer vond ik hem heel goed), en bij de tweede keer is het nieuwe er toch wat af en voelt de film wat holler aan
blijft wel een episch eindgevecht
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2018, 00:08   #27   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Dat had je bij de prequels wel minder. Die waren ook bagger maar je kon wel in bijna elke scène of dialoog linken naar volgende en vorige films beginnen leggen.
Awel, dat bedoel ik toch? Er zat tenminste nog íets in die films. En je had daar bovendien heel het politieke spel in de senaat en dergelijke. Dat gaf het gevoel dat er in het universum nog meer leefde en bezig was. De hoofdrolspelers waren een deel van een véél groter geheel. Anakin zijn verhaal was maar één uit vele mogelijke verhalen.

In de nieuwe films lijkt er niets te bestaan naast de hoofdrolspelers, en zelfs die krijgen met moeite wat inhoud mee. Ik meen ergens gelezen te hebben dat er effectief scenes gefilmd zijn die over politiek en lore gaan, maar dat die er in de final edit allemaal uitgeknipt zijn omdat ze de actie onderbraken. Het enige wat van die scenes nog overschiet, is het beeld van de mensen om het balkon wanneer de Starkiller die planeet kapot schiet. Een scene die nu maar weinig emotionele waarde met zich meedraagt, het is enkel een reactieshot geworden. Maar origineel had je die mensen dus eerst leren kennen én hadden ze diepte gegeven aan de wereld. Dat was zoveel beter geweest. Jammer. En zo is er volgens mij véél gesneuveld ten voordele van de actie.

Nu, die constante actie, dat hoeft voor mij niet. Dat maakt voor mij geen Star Wars. Maar ik heb het gevoel dat ze enkel en alleen een groter publiek willen aanspreken (lees: kinderen geven niet om lore en politiek).

Last edited by HeLLBirD; 22-01-2018 at 00:18.
Old 22-01-2018, 00:15   #28   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Nu, die constante actie, dat hoeft voor mij niet. Dat maakt voor mij geen Star Wars.
ja ge hebt gelijk scenes over taksen en de space versie van een saaie actua-tv aflevering in't parlement maakt star wars wat het is (sorry de prequels zijn saaie stront en zijn ook nog eens ongelooflijk slecht geregisseerd met verschrikkelijke acteer "prestaties")

voor de rest ga ik wel akkoord met wat ge zegt, alleen den eerste van de nieuwe films was wel ok en leek mij goe te balancen tussen compromis wat star wars nerds willen en mensen die het nie volgen of er nie echt om caren
Old 22-01-2018, 00:22   #29   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Je moet geen Star Wars nerd zijn om bijvoorbeeld te willen weten wie Snoke is en waar hij vandaan komt. Dat is gewoon de basis van hoe je een goed verhaal vertelt, of het nu Star Wars is of iets anders.
Old 22-01-2018, 10:43   #30   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

http://ew.com/movies/2017/11/22/star...oke-backstory/

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2018, 19:24   #31   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

eye is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2018, 02:21   #32   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Hij heeft volkomen gelijk. Trok op geen zak die film. Heeft me zelfs de goesting ontnomen om nog naar SW-films te gaan kijken. Han Solo heb ik alvast al gemist. Episode IX ga ik wel nog proberen zien, maar dat is gewoon uit principe om de reeks volledig gezien te hebben. Wat ben ik teleurgesteld in (Disney's) Star Wars.

En toen kwam (de literatuur van) Warhammer 40k plots na decennia weer in beeld. De perfecte vervanger voor mijn epische SF-noden.
Old 30-08-2018, 13:33   #33   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Quote:
Hij heeft volkomen gelijk. Trok op geen zak die film. Heeft me zelfs de goesting ontnomen om nog naar SW-films te gaan kijken. Han Solo heb ik alvast al gemist. Episode IX ga ik wel nog proberen zien, maar dat is gewoon uit principe om de reeks volledig gezien te hebben. Wat ben ik teleurgesteld in (Disney's) Star Wars.

En toen kwam (de literatuur van) Warhammer 40k plots na decennia weer in beeld. De perfecte vervanger voor mijn epische SF-noden.
Gaat serieus mogen lezen dan, om wat bij te zijn met dat universum
DM is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2018, 15:27   #34   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

was al vergeten wat voor dikke strontfilm dit was
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2018, 19:53   #35   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Hoe kan je in godsnaam langer dan een minuut naar die vent zijn stem luisteren?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2018, 19:56   #36   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
op deze manier

also wie heeft er op proberen te klikken zijt eerlijk
Old 30-08-2018, 21:53   #37   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Als ge het op x1.5 speed zet klinkt het meer alsof er een normale mens spreekt.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is online now   Reply With Quote
Old 30-08-2018, 22:05   #38   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2018, 01:37   #39   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

Quote:
Heeft me zelfs de goesting ontnomen om nog naar SW-films te gaan kijken

Episode IX ga ik wel nog proberen zien
disney wint lol

btw ik snap nog altijd niet waarom mensen zo hard klaarkomen/niet klaarkomen bij deze reeks. is letterlijk maximum ne zeven op tien fillum als ie goed is of ne vijf op tien film als ie minder is. een oerdom universum mee domme peten ma zolang het entertainend is is het wel ok
Old 31-08-2018, 13:00   #40   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Bijna zo stom als the witcher

blumcole is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules