Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old Today, 09:07   #3501   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

het is al sowieso geschift wat die jongen dit kort seizoen bijeen heeft gefietst

moogt niet vergeten, vorig jaar was op die deze moment zwaar aan't revalideren van een gigantische vlees en spierwonde en werd er gevreesd voor't einde van zijn carriere (op dat niveau); daarvoor mogen we de ondersteuning bij jumbo visma ook wel danken.

kweet dat ik het ondertussen al paar keer heb vermeld ma bon. sinds 1 augustus:

- strade
- milaan san remo
- etappe in dauphiné
- groen trui in dauphiné
- goud BK tijdrijden
- 2 ritten in tour (punch én sprint)
- zilver wk tijdrijden
- zilver wk weg

en dan spreken we nog niet over zijn beulwerk in de bergen waar hij gasten lijk quintana en bernal er af reed.

het is 28 september, 59 dagen verder. de vlaamse klassiekers moeten nog komen. zelfs zonder zijn val was evenepoel waarschijnlijk niet het wonderkind van't jaar geweest.

y'all motherfuckers are crazy

Last edited by Ferrex; Today at 09:11.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old Today, 09:12   #3502   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

peepoDance

Old Today, 10:20   #3503   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
hzelfs zonder zijn val was evenepoel waarschijnlijk niet het wonderkind van't jaar geweest.
Ik ben idd zwaar onder de indruk van Van Aert maar als Evenepoel fan kan ik daar tegen smijten dat hij MOGELIJK BK niet had gewonnen, een trapje lager had gestaan op het WK tijdrijden maar dan wel goud op WK op de weg. Als Evenepoel Lombardije binnen geharkt had en die dan ook nog Giro zou gewonnen hebben, dan moet Van Aert toch nog een extra monumentje binnen halen in het najaar. Wat hij uiteraard gaat doen áls hij deze vorm kan doortrekken. Maar het is uiteraard allemaal theoretisch hé, in de praktijk is Van Aert dit jaar outstanding.
Horla is offline   Reply With Quote
Old Today, 11:53   #3504   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Rofl.

Het toontje is hier weer vant niveau dat de rode duivels wk gaan worden en lukaku een wereldspits is.

Had remco niet gevallen moest hij lombardije nog altijd afmaken terwijl em gene spurter is. Laat staan dat de giro of zelfs wc itt al binnen was. Wel akkoord dat het nu eenmaal remco was en ge nooit weet met hem. Maar zeggen dat hij wout zomaar zou overtreffen ? Das toch wel heel voorbarig. In de itt wss wel maar 2 ritten plus roze in de giro? Top 10 zou al meer dan zot genoeg zijn.

Idem voor die 5 monumenten van van aert.
Wat hij in de strade en san remo liet zien was ronduit fantastisch maar je moet ook toegeven dat de vormcurves nogal variëren bij sommigen door corona, wat we ook in de dauphine en de tour zagen. Dit waren niet de beste thomas froome en bernal.
Roubaix zou hij zeker moet kunnen maar kijk bv naar Gilbert of sagan hoeveel keer die hebben moeten proberen om eens 1 keer chance te hebben ( geen pech onderweg en niet op een ander supertalent dat net de dag van zijn leven heeft botsen).
Rvv zou hem mss nog meer moeten liggen maar daar heb ik hem ook nog niet zoveel weten uitvoeren.
Maar voor lbl en lombardije ben ik nog altijd niet overtuigd. Dat zijn zo een lange en zo een zware wedstrijden. Om daar te pieken zal hij andere zaken moeten opgeven, want hij moet echt absolute hooivork hebben om daar tegen de lichtere types zoals allpahilipe mee te kunnen. Ga je dat dan riskeren als je weet dat op andere terreinen zijn winstkansen veel groter zijn? Van een jonge sagan werd dat ook allemaal gedacht maar die heeft het ook bij ´maar´ 2 monumenten 3 wks en een reeks groene truien gehouden.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old Today, 12:37   #3505   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Ik ga sporza een paar weken uit mijn leven bannen met hun smeercampagne tegen Roglic. Holy fuck maat.

De beste heeft verdiend gewonnen en ook al ben ik niet de grootste fan is het een schone winnaar voor de wielersport punt.
Old Today, 12:50   #3506   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ik ben ondertussen ook gekalmeerd, het helpt altijd als de "dupe" het zelf relativeert. Wout, grote meneer, zegt dat het allemaal zever is. En dan heb je sporza.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old Today, 12:51   #3507   link
The one and only Buffalo
Kwek

The one and only Buffalo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
zo werkt koers gewoon niet vriendschap

't is één ding zoals in den tour, toen het 20 man tegen 1 van sunweb was op lijk 15 of 20km van de streep. dan is het idd knullig dat ge nie samenwerkt

maar hier zitten we met al dé topnamen in een klein groepje en die topnamen hechten niets aan een medaille anders dan goud op die moment hé, dat is volledig pokeren dat iemand anders zich zou opofferen en ze hopen dus vooral dat wout dat zou doen.

want ja, bewust of onbewust het feit dat van aert die bij u in de groep zit, waarom zou je moeite doen? er is geen wereld waar hij daar niet wint hé. stel u voor dat ze flup terugpakken op 500 meter van de streep, 98 van de 100 sprints die zo worden gereden eindigen in't voordeel van wout. de andere 2 zijn theoretisch te verdelen onder de ander vijf, zo zwaar zijn the odds in't voordeel van van aert

dan is het beter gokken op't feit dat wout zichzelf wilt leegrijden want wout is zelf ook slim genoeg om te weten dat ze hem geen sprint voor goud cadeau gaan doen. de moment dat flupke op 15 seconden zat was't nen catch 22 voor de achtervolgers
Lol, ik weet dat koers zo werkt, dermee dat ik het niet begrijp he. Zilver is nog altijd beter dan brons en nu geeft ge én een kleine kans op goud én zilver weg. Ge gaat van 2% odds naar 0% als ge niet rijdt. Zuivere losermentaliteit dat ge niet probeert.

Maar kijk, zo werkt het en ik ga dat dus nooit begrijpen. Niet proberen is voor mij tactisch dommer dan proberen en falen. Want falen doet ge op dat moment sowieso toch al.
Old Today, 12:57   #3508   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Dat werkt enkel als iedereen meerijdt. Vanaf er éénen em zit te sparen en die loopt met zilver weg dan voelt ge u nog nen groteren uil "merci voor het werk mannen, ik pak het zilver hier en zal ulle nen koffie betalen". Ze weten ook onderling niet wie er op dat moment het sterkst is en als ge bijna piepedood zit dan gaade proberen van toch nog iets te sparen want ge weet nooit wat er nog gebeurt (bv filip gaat op zijn muil). Tis verstaanbaar dat die gasten zich niet volledig leeg rijden voor een ander land.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old Today, 13:08   #3509   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by wukedadde View Post
Ik ga sporza een paar weken uit mijn leven bannen met hun smeercampagne tegen Roglic. Holy fuck maat.

De beste heeft verdiend gewonnen en ook al ben ik niet de grootste fan is het een schone winnaar voor de wielersport punt.
tis ongezien

Old Today, 13:13   #3510   link
Horla
Senior Member

Was het niet vorig jaar in de tour dat een ritwinnaar smakelijk zat te lachen omdat diegene die tweede werd maar bleef rijden? Ik kan mij voorstellen dat je daarna nooit meer je 100% geeft als dat gebeurd.

@Jack Carver: een dikke week eerder reed Evenepoel Fuglsang in de rond van Polen compleet in de vernieling. Het is niet zo ver gezocht om te zeggen dat hij goede kans had om te winnen.

Van Aert heeft in de RvV toch al iets gedaan? In 2018 in het groepje dat voor de 5de plaats sprint en in 2019 in het groepje voor de 4de plaats. Ik durf toch te stellen dat hij sindsdien een stap vooruit heeft gezet maar ik ben wel met je eens dat een monument winnen verschrikkelijk moeilijk is.
Old Today, 14:30   #3511   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Fuglsang is nu ook het type niet om gran tours te winnen. Hij zou hoe dan ook in het hooggebergte tegen yates en Thomas moeten opboksen. Akkoord dat die te kloppen zijn en je met remco nooit weet maar om er nu vanuit te gaan dat remco vingers in de neus die mannen gaat volgen op de izoard na een ronde van 3 weken, zonder echt een ploeg achter hem...

Ivm van aert in de rvv was ik dat inderdaad vergeten.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old Today, 14:48   #3512   link
Horla
Senior Member

De ploeg die mee ging was inderdaad zeer jong maar tegelijk wel beloftevol: Álvaro José Hodeg, Fausto Masnada, James Knox, João Almeida, Pieter Serry, Davide Ballerini, Mikkel Honoré, Iljo Keisse

Een sprinter, vijf klimmers en een ouderdomsdeken (geen idee onder wat ik Honoré moet plaatsen). Dat kan top of flop zijn. Keisse haalt de gemiddelde leeftijd serieus naar omhoog
Old Today, 17:33   #3513   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Kan wel nog een spicy giro worden. Tenzij Thomas nog in super vorm geraakt natuurlijk, zeker met die tijdritten.

Fuglsang geloof ik idd niet in, peet is 35 en heeft nog maar 1 keer top 10 kunnen rijden in een grote ronde. Het zal eerder van Vlasov komen in die ploeg imo.

Ik ga wel een beetje Remco tears wenen de eerste rit :/

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules