Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 22-09-2019, 11:23   #861   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Gaat het niet om het aantal stemmen dat je krijgt en wat je daar dan mee doet?
Ben je op onze leeftijd echt nog zo naief? Politici worden op de meest letterlijke manier beloond en betaald voor het behalen van stemmen.

Het is historisch al genoeg gebleken dat effectieve resultaten vaak minder belangrijk zijn. Grote schandalen zijn enkele maanden of jaren later al vergeten en verkiezingsuitslagen lijken toch wel redelijk sterk beinvloed door omstandigheidsfactoren (zoals de economie, wat de Belgische politiek sinds de komst van Europa toch maar beperkt kan controleren) en van een geslaagde media- en verkiezingscampagne (VB had een aantal factoren met zich mee de voorbije verkiezingen, maar de massale reclame op FB, veel meer dan de andere partijen, zal er ook wel voor iets tussengezeten hebben). En er zijn ook wel wat heilige huisjes in families, die al wel een HEEL erg goede reden nodig hebben om op een andere partij dan gebruikelijk te stemmen.

Neem nu De Wever - zijn passage als Antwerps burgemeester en de regeringsdeelname van NVA in het algemene kan bezwaarlijk een groot succes genoemd worden, integendeel. Ja, ze zijn er een beetje op achteruit gegaan, maar niet bepaald veel. Ondanks het feit dat er geen staatshervorming was, ze na al hun gezeik erover zelf met een begrotingstekort gaan zitten (en daar, zo las ik recent, niet zo erg meer aan gaan tillen), etc.

Een deel van het probleem is natuurlijk dat quasi alle politieke partijen in datzelfde spelletje meespelen. Ik weet niet wat jullie algemeen vertrouwen in de politiek nog is, maar hierzo is dat in elk geval ontzettend laag. Mij lijkt het dat het gros van de grote politici in de grote politieke partijen slechts beperkt bezig is met de welzijn van het land. De twee uitzonderingen naar mijn aanvoelen zijn groen en PvdA, en die hebben hun eigen problemen. Ik heb met tegenzin op Groen gestemd, de laatste verkiezingen. Met tegenzin, omdat ze de laatste weken voor de verkiezingen de ene kemel na de andere begingen en het duidelijk werd dat ze niet veel gingen kunnen bereiken (kres op de taart Calvo die op nationale TV er niet in slaagt een van hun meest opvallende agendapunten mbt de bedrijfswagen, ook maar op een of andere manier redelijk te verdedigen). In het jaar van de klimaatbetogingen als groene partij zo'n slecht resultaat behalen in een land waar (bijv.) dagen zonder vlees campagnes zo'n enorm succes zijn (en er dus wel animo is voor de groene zaak), je moet het maar presteren.
Old 22-09-2019, 14:28   #862   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Francken speelt tegelijkertijd ook de long game. Op termijn schaffen ze die vervelende rechters en wetten wel gewoon af.
haha daar gaan we weer Francken is de toekomstige Hitler.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2019, 19:15   #863   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Mr.E View Post
Ik weet niet wat jullie algemeen vertrouwen in de politiek nog is, maar hierzo is dat in elk geval ontzettend laag.
Als je werkt in een OCMW/gemeente dan verdwijnt dat vertrouwen helemaal als je ziet wat voor gesjoemel en vriendjespolitiek daar wordt gedaan
Horla is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2019, 21:12   #864   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Als je werkt in een OCMW/gemeente dan verdwijnt dat vertrouwen helemaal als je ziet wat voor gesjoemel en vriendjespolitiek daar wordt gedaan
Je hebt dat gesjoemel ergens aangegeven, mag ik hopen?

@ Mr.E: ik zie geen verband tussen jouw en mijn post, dus ofwel ga je het nog eens moeten uitleggen ofwel moeten we het daarbij laten, vrees ik .
Old 23-09-2019, 09:43   #865   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Gelijk die klokkenluiders in Hasselt. Ge zou voor minder niks aangeven. Uiteindelijk hebt gij de miserie en de politiekers komen er zo vanaf.

Quote:
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Old 23-09-2019, 10:08   #866   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
@ Mr.E: ik zie geen verband tussen jouw en mijn post, dus ofwel ga je het nog eens moeten uitleggen ofwel moeten we het daarbij laten, vrees ik .
In de post die ik quote en de 1-2 ervoor, leek je te impliceren dat "politieke winst", gemeten in aantal stemmen, alleen zinvol is als je er ook iets mee doet. Kan zijn dat ik je misinterpreteer. Ik heb steeds meer de indruk dat meer stemmen halen min of meer het enige is wat de politicus in kwestie (maar evenzeer het gros van de andere politici) interesseert. Dus dan is een standpunt innemen en luid over communiceren (ook al word je teruggefloten door de raad van state) zeer zinvol.
Old 23-09-2019, 11:35   #867   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09...gering-met-ps/
Old 23-09-2019, 12:35   #868   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Francken zegt aan de andere kant ook te willen luisteren naar de verzuchtingen over een te laag pensioen. "Veel mensen klagen daarover, terwijl ze tientallen jaren hebben bijgedragen. Als je met de PS aan tafel zit, kun je die vraag niet negeren."

Nog een geluk dan dat de PS aan tafel zit. Of die mensen met een laag pensioen konden op hun kin kloppen.
kar is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2019, 13:03   #869   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Tis niets jongens, zijn woorden zijn verdraaid geweest.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2019, 12:22   #870   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

De kracht van verandering alweer in actie:
Quote:
Een nieuwe poging om een akkoord te vinden over de plaatsverdeling in het Vlaams Parlement is vandaag op niets uitgedraaid. In het Uitgebreid Bureau van het Parlement kwam het volgens verschillende bronnen tot een stevige aanvaring tussen N-VA en CD&V. Stilaan vallen bij insiders de woorden “gênant” en “ongezien”.

De plaatsverdeling in het Vlaams Parlement lijkt stilaan op een slechte soap. In tegenstelling tot het federale parlement worden de plaatsen in de Koepelzaal van het Vlaams Parlement traditioneel verdeeld volgens de positie van de partijen op de links-rechtsschaal van het politieke spectrum. Zo zit PVDA (voorlopig) uiterst links in het halfrond en Vlaams Belang uiterst rechts.

Maar het is een publiek geheim dat N-VA, de grootste partij in het halfrond, niet gelukkig is met de huidige indeling. De partij wordt namelijk fysiek verdeeld over het midden- en het rechtervak. Ook bij de start van de vorige legislatuur (in 2014) maakte N-VA daar bezwaren over, maar uiteindelijk beet de N-VA-fractie toen in het zand.

N-VA dringt sinds de verkiezingen opnieuw aan op een andere indeling. Verschillende alternatieven zijn intussen onderzocht (o.a. ook simulaties waarbij Vlaams Belang mee centraal in het parlement belandt), maar N-VA en CD&V geraken het niet eens.

Ook een nieuwe poging om een akkoord te bereiken heeft dus niets opgeleverd. De discussie in het Uitgebreid Bureau van het Vlaams Parlement leverde geen akkoord op. Integendeel, het kwam naar verluidt tot een stevige aanvaring tussen N-VA en CD&V. CD&V zou bovendien weigeren om de discussie in het Bureau aan te gaan.

Uiteindelijk werd beslist om niet te beslissen en wordt de kwestie doorgeschoven naar een nieuw overleg tussen meerderheidspartijen N-VA, CD&V en Open Vld.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2019, 12:54   #871   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

Quote:
rooz is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2019, 13:00   #872   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Hoort ze bezig. Sossen die even overheidsbedrijven voor nen euro aan hun eigen verkopen, geen probleem. Maar owee als Theo Franken ne tweet post.

Verwondert mij niks dat de SPa doodbloedt

Quote:

Last edited by DarthJabbaBoulet; 25-09-2019 at 13:10.
Old 25-09-2019, 15:14   #873   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by DarthJabbaBoulet View Post
Hoort ze bezig. Sossen die even overheidsbedrijven voor nen euro aan hun eigen verkopen, geen probleem. Maar owee als Theo Franken ne tweet post.

De sossen volg ik niet op Twitter. Francken wél.

En er is ook geen "corrupte-sossen-thread".

Dusja.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2019, 15:31   #874   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:

wij stemmen hier grotendeels op groen hé, weet niet wie exact hier de sossen zit te verdedigen?
Old 25-09-2019, 16:12   #875   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
wij stemmen hier grotendeels op groen hé, weet niet wie exact hier de sossen zit te verdedigen?
Ik zie CSM alleen maar afgeven op VB en NVA. En jij bent eigenlijk niet veel beter.

Quote:
Old 25-09-2019, 16:31   #876   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Wtf. Dat is lager onderwijs niveau. Wij willen samen vanachter in de klas zitten!
Old 25-09-2019, 16:31   #877   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Ik zie CSM alleen maar afgeven op VB en NVA. En jij bent eigenlijk niet veel beter.
Idem maar dan omgekeerd
Old 25-09-2019, 16:43   #878   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
Idem maar dan omgekeerd
Fout (zoals gewoonlijk)

https://forum.shrimprefuge.be/showpo...&postcount=955

https://forum.shrimprefuge.be/showpo...&postcount=936

https://forum.shrimprefuge.be/showpo...&postcount=846

https://forum.shrimprefuge.be/showpo...0&postcount=52

https://forum.shrimprefuge.be/showpo...ostcount=68674

Quote:
Old 25-09-2019, 16:48   #879   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Jaloers + projectie

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2019, 17:06   #880   link
]as]e
↑ psychopaat