Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 19-12-2019, 22:04   #4901   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Ja die T8 is a rocket h.

Trekt vollenbak door, heb zelfs eventjes de sprint gewonnen tegen een halve race car.

Waar je wel voelt dat het Volvo is, door de bochten mis ik toch het dynamisch karakter van mijn Beamer.

Voor de rest is het binnenin allemaal wel zeer goed, zetels zitten heerlijk, infotainement is wel soms wat sloom. Alles touch is soms een beetje onhandig, vooral voor de airco.
Het is een echte cruizer wel, comfort alom
Guru is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2019, 07:45   #4902   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
330e kan, maar ook geen touring. Met ne kleine heb ik die kofferruimte wel af en toe nodig. Ik ga eens testrijden met de XC60, misschien dan die V60 toch ook eens bekijken.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2019, 08:14   #4903   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Wel dat is hem net, er komt een touring versie van die 330e in 2020, ik denk dat hij bestelbaar is in het voorjaar.
Old 30-12-2019, 16:50   #4904   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
V60 staat me niet echt aan, de xc60 t8 met wat opties is te duur in lease. Momenteel blijve de q5 tfsi e en de x3 x-drive 30e over. De vriendin heeft liever geen q5, gezien zij met het vorige model rijdt ��

Heb een voorstel aangevraagd voor de x3 x-drive 30e, met M-pack, business pro pack, drive assistance en innovation pack. Alle belangrijke/gangbare opties dus. Leer, Verwarmde elec. sportzetels, adaptive cruise control, grote nav, hud, cameras, ... zou normaal net binnen budget moeten lukken

Last edited by Erik701; 30-12-2019 at 16:54.
Old 01-01-2020, 09:19   #4905   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Ben jij zelfstandig of krijg je een budget van de werkgever?

Anders zou ik een financial renting aanraden hoor, zit veel voordeel in.
Old 01-01-2020, 14:59   #4906   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Ik krijg een budget op basis van de tco van de wagen. Opleggen mag (onbeperkt) maar doe ik liever niet for obvious reasons
Old 01-01-2020, 18:00   #4907   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Ah ok.
Ik ken niet veel lease policies die hybrides zelfs al zitten aan te moedigen. Ik ben het zelf ook aan het bekijken, die X3 ziet er wel tof uit. Al ben ik persoonlijk niet zo voor SUVs te vinden.

Ik ga wachten op de 330e touring en de geruchten rond de 530e touring. Volvo is wel ok, maar het design is not my cup of tea. En de opties bij Audi zijn een beetje ridicuul aan het worden.
Old 02-01-2020, 08:55   #4908   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Het wordt niet actief aangemoedigd, maar gezien de TCO van een hybride (vaak) lager ligt dan die van zijn klassieke variant, is de hybride meestal interessanter. Zo is de referentiewagen van een categorie lager bijvoorbeeld een Audi A4 Avant 30 TDI (136 pk), of een BMW 330e, waar die laatste toch minimum 10.000 eur duurder is in aankoop.

Bij de BMW dealer was nog niets bekend van de hybride touring varianten.
Old 21-01-2020, 18:40   #4909   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Mecaniekers of Shrimprefuge unite! Wat is dat ding, en plak ik daar gewoon wat ducktape op en steek ik daar wat tussen?

Mijn dieselstoof maakt het volgende geluid, ik ben daarnet langs de BMW garage gereden, en die konden niets zien, hadden geen tijd om data uit te lezen, vermoeden dat het iets is met de uitlaat, en vragen 150 EUR voor de diagnose.

De McGuyver in mij kent 0,0 van auto's, maar ik ken wel geluidjes van pulleys... en ik ken ook het geluid dat een BMW maakt als er iets mis is met de roetfilter (vorige bmw) of met de distributieketting (de bmw ervoor)

Doet dat ding iets? Dat is gewoon iets dat tegen iets anders trilt. Aan de auto zelf, vermogen e.d merk je niets.

Teki is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2020, 19:34   #4910   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Op het eerste zicht lijkt het me gewoon dat de behuizing een beetje los zit, zijn er geen vijzen aan die je kan aandraaien?

Desnoods even bij je garage stoppen, lijkt me nu niet bijster veel werk.
Old 21-01-2020, 20:27   #4911   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Mijn garage vroeg 150 EUR voor ERNAAR TE ZIEN! (want ze kregen veel mensen over de vloer die er dan naar lieten zien en het dan ergens anders laten herstellen)

Ik ben nu gene mcguyver, maar ik heb de vorige keer zelf olie, vloeistoffen, filters en remmen & remblokken vervangen... Met de pool van de bandencentrale die na zen uren het gerief daar mocht gebruiken.

Dit is maar snel ff zelf naar gekeken naar het werk. Duron zegt ook al dat het enkel maar wat ratelt en dat ik er iets tussen kan steken, vastzetten of plakken.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2020, 21:11   #4912   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Ik had dat ook met de behuizing boven de airco, ze hebben dat gewoon snel terug vast gezet en basta.
Old 30-01-2020, 18:24   #4913   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Vandaag met de T5 naar de keuring. Bus van 15 jaar oud, 310 000 km, goed onderhouden, behalve wat koetswerk/lakschade niet echt iets aan, mechanisch perfect in orde, maar toch altijd wel ergens spannend.

Rode kaart.

Een van de 2 reflectoren in de achterbumper was voor de helft verdwenen (vermoedelijk afgebeten door onze pup), en daarvoor mag ik weer opnieuw gaan. Een onderdeel van een paar eur, beetje lijm, en dat is terug in orde.

Na de historie met mijn aanhangwagen heb ik het echt wel gehad met die kutkeuring.
Old 30-01-2020, 18:30   #4914   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Voor alle duidelijkheid, zo ziet zo’n reflector er uit. Bij mij is van de linkse reflector de rechterhelft weg. Ik had het zelf niet eens gezien, en de meeste autos/busjes hebben dat niet eens.

Old 31-01-2020, 11:47   #4915   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

om de 4 jaar een nieuwe kopen en de keuring vermijden is mijn motto
Old 01-02-2020, 10:36   #4916   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Ik moest met mijn bedrijfswagen (< 4 jaar) ook elk jaar naar de keuring, trekhaak van +750kg. Dan tikken ze eens met een hamertje tegen die trekhaak, kijken er eens onder en vragen 62 eur.
Old 01-02-2020, 12:39   #4917   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Quote:
Originally Posted by Vantham View Post
om de 4 jaar een nieuwe kopen en de keuring vermijden is mijn motto
Als particulier kost dat wel meer dan de keuring

Ik ben ondertussen een offerte gaan laten maken voor een 330e Touring. Het komt ongeveer uit aan wat ik dacht en ik ben niet spaarzaam met de opties.
Old 02-02-2020, 11:57   #4918   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Ik moest met mijn bedrijfswagen (< 4 jaar) ook elk jaar naar de keuring, trekhaak van +750kg. Dan tikken ze eens met een hamertje tegen die trekhaak, kijken er eens onder en vragen 62 eur.
Mijn trekhaak is < 750kg dus ik moet niet ieder jaar geen. Enkel bij installatie want ik had die er achteraf laten opzetten.
Old 04-02-2020, 08:42   #4919   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Godver er is iemand tegen mijn achterlicht gereden en weggereden. Schrammen op de bumper en het zijpaneel en een stukje glas onderaan uit mijn achterlicht.

Ging hem volgende maand verkopen aangezien er een bedrijfswagen aankomt. Wat doe ik dan best? Laten repareren en verkopen of hem zo verkopen aan een mindere prijs?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2020, 12:53   #4920   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Hangt er vanaf of ge hem aan een handelaar/garage achtte te verkopen? Welk jaar/type/km is het?

Het klinkt als een relatief goedkope herstelling.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules