Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 20-06-2018, 12:29   #1   link
Flyby
Senior Member

Flyby's Avatar

Send a message via ICQ to Flyby Send a message via MSN to Flyby
Cloud backup

Zijn er nog goede cloud backup's voor Europa?
Kennis heeft zo'n 300 GB aan foto's en filmpjes

Tot zover kom ik uit bij jottacloud, maar zijn er nog andere?
Old 20-06-2018, 13:14   #2   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

flickr?
Gratis 1TB
Xefox is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2018, 15:57   #3   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Backblaze, onbeperkte PC backup voor Ä5/maand. (incl externe HDs, maar geen NAS)

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2018, 16:06   #4   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Ik gebruik ook Backblaze. Weinig franjes, maar doet wat het moet.
Old 20-06-2018, 16:31   #5   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

En als je wat op Youtube rondkijkt vind je wel ergens een discount code.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
Old 20-06-2018, 16:38   #6   link
DyNaRaX
Senior Member

DyNaRaX's Avatar

Ik heb mijn foto's opgeslagen bij Stack (www.transip.nl/stack). Is gratis
Old 21-06-2018, 08:50   #7   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Ik gebruik altijd Google Photos (zolang je ze niet in full resolutie synced is de storage gratis). Tis toch maar als 3de backup dat ik het gebruik.

Jammer genoeg hebben ze hun Sync tool wel vervangen door een nieuwe tool, "Backup and Sync", en sindsdien niets dan problemen ermee.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2018, 12:56   #8   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Ik heb Nomadesk (Gents bedrijf), unlimited storage op 1 account, zoveel pc's als je wil (via wat gefoefel ).
Maar ik zie op hun site precies geen mogelijkheid meer voor thuisgebruikers, dus je kan deze eigenlijk negeren denk ik https://www.nomadesk.com/
Old 21-06-2018, 15:22   #9   link
eniac
Senior Member

Alternatieve oplossing: 1-bay NAS met 1 drive erin bij uw ouders/schoonouders/... gaan zetten. Handig als je een paar TB wil backuppen (initial load gewoon rechtstreeks doen), restoren ook veel sneller.

Enige tijd geleden ook wel naar cloud backup gekeken maar uiteindelijk bots ik altijd tegen de zware initiŽle upload aan.
eniac is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2018, 18:58   #10   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by eniac View Post
Alternatieve oplossing: 1-bay NAS met 1 drive erin bij uw ouders/schoonouders/... gaan zetten. Handig als je een paar TB wil backuppen (initial load gewoon rechtstreeks doen), restoren ook veel sneller.

Enige tijd geleden ook wel naar cloud backup gekeken maar uiteindelijk bots ik altijd tegen de zware initiŽle upload aan.
Sinds anderhalf jaar overgeschakeld op Amazon Clouddrive. 60 dollar denk ik voor 1 TB, wat nog meevalt qua prijs.

Uploads bij mij gebeuren vanaf mijn NAS. Extension voor Synology geÔnstalleerd, credentials en mappen geconfigureerd en alles gebeurt in de achtergrond. Geen idee hoe lang de initiŽle upload geduurd heeft, maar als ik mij niet vergis kan je het zodanig instellen dat het enkel 's nachts gebeurd.

Er zijn ook integraties met Glacier voorzien, al vind ik dat een beetje een ondoorzichtig systeem. En data terughalen is een beetje een pain, al hebben ze dat ondertussen een stuk verbeterd.
Old 21-06-2018, 21:02   #11   link
Matthias
*snore*

"Een paar TB" aan data, hoe kom je daar eigenlijk aan? Ik zit aan 135 GB op Google Drive en dat stijgt maar heel langzaam.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2018, 01:36   #12   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lacroix View Post
Jammer genoeg hebben ze hun Sync tool wel vervangen door een nieuwe tool, "Backup and Sync", en sindsdien niets dan problemen ermee.
Jup, die tool is hier al sinds vorig weekend opnieuw heel mijn NAS aan het syncen. En gisteren geeft die ineens een waarschuwing dat mijn Google Drive vol staat, wtf?
Blijkbaar stond "Originele resolutie" aangevinkt ipv "Hoge resolutie", hoewel die wel op die laatste stond ingesteld bij de Google Photo's app. 481GB/17GB used en mijn Google Drive nu in essentie gebricked tot ik weer ruimte vrij maak of opslag bij koop. -_-

Old 22-06-2018, 11:17   #13   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Hehe, hier ook 500gb opnieuw moeten uploaden.
En jij kan nu terug alles wegsmijten en alles opnieuw uploaden als hoge resolutie als je terug gebruik wilt maken van die gratis storage.
Old 22-06-2018, 11:21   #14   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Quote:
Originally Posted by DyNaRaX View Post
't zelfde.
Blade is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2018, 13:20   #15   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by DyNaRaX View Post
Quote:
Originally Posted by Blade View Post
't zelfde.
Gratis? 10 Ä/maand zeggen ze?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2018, 14:46   #16   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Er was blijkbaar ooit 1TB gratis voor iedereen:
https://tweakers.net/nieuws/137789/t...n-1tb-aan.html
Old 22-06-2018, 14:58   #17   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Flickr zou ik geen echte backup noemen. Kun je daar trouwens raw opslaan?

Zelf eerst crash plan gebruiker geweest, maar sinds twee jaar nu backblaze. Geen klachten, doet wat het moet doen. InitiŽle upload duurde wel een paar weken. Ook handig dat je via de website aan jouw files kunt, als je eens iets nodig hebt van jouw pc thuis...
logion is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2018, 15:08   #18   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Ik heb ook backblazEe, maar als de backup in actie schiet is mijn pc bijna onbruikbaar en dan zet ik dat af. n zo lopen mijn backups meestal een maand achter.

Maar belangrijkste zaken zitten in google drive en photos worden gebackupped via google photos. Code in git en dan blijft er niet heel veel meer over.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2018, 17:28   #19   link
seniorsam
Senior Member

seniorsam's Avatar

Ik heb Apple Icloud, betalend, 3 euro per maand voor 200 gb. Is dat voldoende voor foto's? Of kijk ik beter naar ťťn van de voornoemde alternatieven?
seniorsam is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2018, 18:00   #20   link
eniac
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
"Een paar TB" aan data, hoe kom je daar eigenlijk aan? Ik zit aan 135 GB op Google Drive en dat stijgt maar heel langzaam.
Veel muziek, maar vooral veel foto's. 15 jaar bezig met dSLR en het meeste in RAW.
Ook redelijk wat FHD en nu 4K videomateriaal (camcorder). Halve GB per minuut, gaat hard.
eniac is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules