![]() |
![]() |
#7481 link | |
Senior Member
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7482 link | |
Senior Member
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7486 link | |
Senior Member
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7487 link |
Granpa Shrimp aka Neut
|
Vraagje: heb lange tijd mijn Oneplus One gedraaid op een CM 13 versie (ndPix advies) en dat deed het zeer goed. Helaas, de laatste maanden kreeg ik met momenten spontane reboots. De laatste weken, meerdere malen daags. Dus heb ik de sprong gemaakt naar Nougat met Ressurection Remix. Maar de switch van Wifi naar Mobile Data deed het zeer slecht. Oplossing was om Mobile Data "live" te houden. Anyway, dat lijkt nu ook niet meer te werken. Bij momenten verliest hij dan toch nog Mobile Data. Reboot is dan de enige mogelijkheid. Heb al heel wat tips geprobeerd maar geen ervan blijken soelaas te geven.
Na opzoekwerk blijkt dit een nogal veel voorkomend probleem te zijn op Nougat. Ik zou willen terug schakelen naar een oudere versie van Android maar is dat wel mogelijk. Ik volg de instructies voor upgrades tot de letter maar moet eerlijk toegeven dat ik niet altijd weet wat ik juist doe. tot nu toe is dat altijd goed geëindigd (5 toestellen waar ik verschillende roms installeerde), maar ben nog nooit achteruit gegaan. Is dat wel mogelijk? Gevaarlijker (bricking)? Heb TWRP geinstalleerd dus dat zou alvast de zaken makkelijker maken (denk ik dan). Any tips?
![]() |
![]() |
#7489 link |
Jouw maandaggevoel
|
Wat B0Yke zegt: sowieso een backup nemen (just in case) en full wipe doen.
Was zelf enorm tevreden van CM13 - Sultan (https://forum.xda-developers.com/one...-13-0-t3242700) en deze geeft nog security updates als ik me niet vergis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7497 link |
Granpa Shrimp aka Neut
|
Ok, Lineage geinstalleerd. Eens zien wat dit geeft.
***edit*** Hmm, zelfde probleem. Na het verliezen van Wifi - geen mobiele data. Reboot, terug mobiele data. Kan ook moeilijk simuleren, als ik wifi handmatig afsluit, no probs. Maar als ik ver genoeg van mijn wifi verwijder zodat ik geen range meer heb, dan valt het op zijn gat. Nogal wat mensen met zelfde probleem niet gelimiteerd naar OPO of Lineage maar wel allemaal sinds Nougat. Enkelen vonden oplossing door nieuwe simkaart te steken, sommige door even van APN te wisselen. Zal even duren voor ik zeker ben dat deze oplossingen voor mij eventueel ook een oplossing zijn gezien ik steeds het appt moet verlaten om elke oplossing te testen.
Last edited by Belgatom; 01-08-2017 at 17:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7498 link |
Jouw maandaggevoel
|
APN wisselen heeft mij bij xx weken gewerkt maar helaas geen permanente oplossing.
Een post op tweakers (https://gathering.tweakers.net/forum...61831#50861831) spreekt over het updaten van je baseband versie, maar dat heeft bij mij ook niet geholpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7499 link | |
Granpa Shrimp aka Neut
|
Quote:
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |