Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 28-07-2016, 13:53   #21   link
Moldonado
awesam

Moldonado's Avatar

Versta dat wel als je maar een gelimiteerde tijd hebt. Moet je om niet te veel druk maken en je kunt gewoon genieten en activiteiten doen. Mijn eerste grote reis was met G Adventures naar Mexico (Yucatan)/Guatemala/Belize en dat alles op een dikke 3 weken. Was daar super tevreden over, maar zou het wel zelf meer nooit doen aangezien ik nu steeds tijd heb om alles ter plaatse uit te zoeken en gemerkt heb hoe goedkoop je dan kunt reizen.
Old 28-07-2016, 14:04   #22   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

De rijstvelden in Yatiluweh zijn de moeite

Bali is de max btw. Toplocatie.
De 15 km rondom de luchthaven is wel druk en toeristisch, en te vermijden.
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2016, 18:05   #23   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Amai. Wat een reis. Wat een eiland. Het vriendelijkste volk ter wereld ofzo, en (eenmaal de toeristische Australische gebieden voorbij) ook een prachtig mooi land met massaal veel cultuur. Zwaar onder de indruk, echt top.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2016, 09:51   #24   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Amai. Wat een reis. Wat een eiland. Het vriendelijkste volk ter wereld ofzo, en (eenmaal de toeristische Australische gebieden voorbij) ook een prachtig mooi land met massaal veel cultuur. Zwaar onder de indruk, echt top.
Wat waren de hoogtepunten van uw reis? Mindere zaken?
Andere Bali / Indonesië tips?
Vertel vertel

Wij gaan volgende zomer (juli-aug) naar Indonesië en om met dit triest weer positief te denken ben ik al wat aan het opzoeken. Vooral welke plaatsen & eilanden we willen doen en voor hoe lang we in totaal ginds blijven. Ik denk toch wel al zeker zo'n 4 weken, misschien meer.
Eveneens eind dit jaar dan allicht al vliegtuigtickets boeken.

De Wereld Morgen
deevī is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2016, 18:35   #25   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Hebben paar maanden geleden Java-Bali gedaan (~17d), ferm content van.

Oost-Java moet je er bij nemen IMO, de natuur is enorm mooi. Bromo en Kawah Ijen waren hoogtepunten. Op Bali is zoals hier gezegd Ubud the place to be. Volg ook zeker een cooking class in een family compound, leer je meer over gewoonten en cultuur daarginds.

Eilanden is up to you. Voor de kleinere eilanden rond Bali: Lembongan is leuk voor te snorkelen en mooie beach. Veel volk gaat naar 'de gili islands', is al wat drukker en meer voor surf. Lombok is wat verder af maar blijkbaar ook de moeite.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2016, 21:43   #26   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Stuur mij je mail eens Deev, zal de info die ik Disabled gestuurd heb eens doormailen.

Oost Java is zeker de moeite, Bromo was één van de hoogtepunten van mijn huwelijksreis.

Ik ben niet naar Lembongan geweest trouwens noch Gili, te druk met Australische zatte toeristen (naar het schijnt). Ik heb Lombok gedaan en dat was 5 jaar geleden redelijk ongerept.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2016, 22:24   #27   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Eilanden hebben wij niet gedaan, maar de plekken waar het wemelt van de Australische toeristen (Kuta, Sanur, etc..) in het zuiden vermijd je inderdaad beter, daar hebben wij ons het minst thuis gevoeld. De rest van het eiland daarentegen is allemaal fantastisch. Van het heerlijk kleinschalige kuststadje Lovina tot midden in de jungle in Munduk of Ababi, het was allemaal uitstekend. De reis die Anders Reizen had uitgepluisd was duidelijk het resultaat van jarenlang perfectioneren, want die was perfect gebalanceerd tussen cultuur & relax. http://www.andersreizen.be/nl/Reis-D.../16ID5BLA.aspx
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2016, 13:51   #28   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Vluchten geboekt, van 9 juli tot 8 augustus \o/

De Wereld Morgen
Old 29-11-2016, 15:31   #29   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Gaat één van de knapste reizen van uw leven zijn man. Enjoy.
Old 02-02-2017, 13:51   #30   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Na redelijk wat opzoeken van wat we willen doen, zien, ... en waar, een eerste planning die volgens mij vrij goed zit:

Aankomen Bali
3 a 4 dagen Sanur: rusten, strand, turtle conservation, duiken Joe's of ander
vlucht naar Yogyakarta
3 dagen Yogyakarta: Borobudur, dansvoorstelling, kookcursus
3 dagen tocht via Bromo en Ijen naar Pemuteran -> via te boeken uitstap
4 dagen Pemuteran: rusten, strand, snorkelen en duiken zou er prachtig zijn, Menjangan Island
nog uitzoeken hoe van Pemuteran naar Lovina
1 dag Lovina: dolfijnen
van Lovina naar Ubud, ook nog uitzoeken
7 dagen Ubud: monkey forest, uitstap naar Jatiluwih rijstvelden, fietstocht van berg, goa gaja, spa massage, rafting
met ‘Gili Boat’ busje opgehaald in Ubud en dan naar Gili T (via Padang Bai)
4 dagen Gili Trawagnan: rust, strand, snorkelen
dan nog 2-3 dagen voor ons vertrek een locatie in de buurt van de luchthaven op Bali, suggesties?
Vertrek Bali

Totaal 29 dagen in Indonesië, van begin juli tot begin augustus

Suggesties, opmerkingen, ... zijn zeker en vast welkom!

Ik denk dat ik komende dagen al een aantal verblijfplaatsen ga boeken. Toch even verschoten toen ik ondekte dat het in Pemuteran en Gili Trawagnan al 92% tot 99% vol zit volgens Agoda... Last minute iets vinden zou wel kunnen, maar ik leg het liever allemaal op voorhand vast. Geen zorgen noch werk meer tijdens onze reis, enkel genieten! (Vervoer en uitstappen, die allicht wel nog tijdens de reis zelf fixen)

De Wereld Morgen
Old 02-02-2017, 14:07   #31   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Joes is goed geregeld, maar wel duur om te duiken.. Was een jaar of 2 terug bijna 500 usd voor 10 duiken..
Teki is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2017, 14:27   #32   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Als je Singapore nog niet gedaan hebt zou ik dat er zeker nog bijnemen. Je moet er toch overstappen en qua cultuurshock na Java en Bali kan dat wel tellen.

Zou dat doen ipv die 2-3 dagen in de buurt van de luchthaven nog iets te zoeken.

Prachtige reis zo te zien, nog plaats in de koffer deev?
Old 02-02-2017, 14:32   #33   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Koken zou ik eerder in Bali (Ubud) doen dan Yogya, Balinezen zjin hardcore in cooking van scratch en familie cultuur. Alleszins sterke aanrader

Ik zou mss een dag buffer insteken in de Bromo/Ijen, heb je wat tijd om uit te rusten of evt Bromo of Ijen een dag te verplaatsen afhankelijk van het weer. Beiden gaan sucken als het zwaar regent of bewolkt is. Je hebt dagen zat daarna zie ik, dan loont het wel om wat veiligheid in te boeken voor de hoogtepunten van de reis

Lovina heb je dolfijnen, sure; maar is maar matig voor de rest heb ik gehoord en wel een omweg.

Ik pleit ook voor wat dagen strand weg te knippen en via Singapore passeren
Old 02-02-2017, 14:47   #34   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Als je Singapore nog niet gedaan hebt zou ik dat er zeker nog bijnemen. Je moet er toch overstappen en qua cultuurshock na Java en Bali kan dat wel tellen.

Zou dat doen ipv die 2-3 dagen in de buurt van de luchthaven nog iets te zoeken.
Quote:
Originally Posted by Alex View Post
Nope. Brussel - Bangkok - Bali, via Thai Airways, en omgekeerd terug. Vluchten zijn al even geboekt.

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Prachtige reis zo te zien, nog plaats in de koffer deev?
Vriendin zal nu al klagen dat ze amper iets mag meenemen

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Joes is goed geregeld, maar wel duur om te duiken.. Was een jaar of 2 terug bijna 500 usd voor 10 duiken..
Voor mij zou het maar de 2e keer zijn, vriendin 3e. We willen ook terug gewoon 2x Discover Scuba Diving doen. Gewoon genieten van de prachtige onderwaterwereld. Padi halen oid is absoluut geen doel.
Tegen het zo ver is zal ik wel nog wat meer op tripadvisor uitpluizen welke duikcentra te vertrouwen zijn en waar beter niet. Van Joe's was alvast een vriendin die daar woont zeer tevreden.

Quote:
Koken zou ik eerder in Bali (Ubud) doen dan Yogya, Balinezen zjin hardcore in cooking van scratch en familie cultuur. Alleszins sterke aanrader

Ik zou mss een dag buffer insteken in de Bromo/Ijen, heb je wat tijd om uit te rusten of evt Bromo of Ijen een dag te verplaatsen afhankelijk van het weer. Beiden gaan sucken als het zwaar regent of bewolkt is. Je hebt dagen zat daarna zie ik, dan loont het wel om wat veiligheid in te boeken voor de hoogtepunten van de reis

Lovina heb je dolfijnen, sure; maar is maar matig voor de rest heb ik gehoord en wel een omweg.

Koken stak initieel ook bij Ubud. Maar dat is makkelijk te verplaatsen.
Rusten na Bromo zou in Pemuteran (waar me kennelijk moet haasten met boeken) zijn. Wat aan het strand liggen en dan dag erna eens snorkelen, dag erna duiken, bv.
Ik had gevonden dat je van in Yogyakarta makkelijk uitstappen naar Bromo en Ijen kon boeken die je afzetten in Bali terhoogte van Lovina.
Pemuteran ligt op diezelfde weg, dus denk ik dat dan ook wel moet lukken?
Lovina is inderdaad enkel die dolfijnen spotten en ik vraag me af of ik het niet vanuit Pemuteran kan regelen. Hoewel dat ook al zeer vroeg 's ochtends is.
Lovina ligt wel op de route van Pemuteran naar Ubud.

De Wereld Morgen
Old 02-02-2017, 14:59   #35   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Quote:
Hoe en van waar hebben jullie deze geregeld?

Ik kwam bijvoorbeeld op dit uit en vandaar het idee gehaald om daar 3 dagen voor te rekenen en aan te komen in Lovina of Pemuteran.
Hebben jullie zelf locaties en vervoer naar plaatsen bij Bromo en Ijen geboekt? Waar ik al over las dat alles vrij snel vol zit met touroperators, dan lijkt me zo'n samengestelde tour een gemakkelijke oplossing?
En naar waar gingen jullie na Ijen? Ik dacht aan het begin van de planning om dan met een hele omweg te vliegen naar Lombok en dan pas op het einde Bali te doen. Maar zo'n tour vanuit Yogya naar Bromo en Ijen naar Bali leek me een ideale oplossing.

De Wereld Morgen
Old 02-02-2017, 15:17   #36   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Wij hebben op voorhand weinig vastgelegd, voor Bromo zijn we naar Probolinggo gegaan en daar transport + jeep gefixt voor ochtend daarna naar Bromo via hotel waar we bleven. Alternatief is dat je ochtend er voor overnacht in Cemoro Lawang en daar jeep fixt waar je overnacht

Daarna zijn we via trein in Probolinggo naar Banyuwangi gegaan, overnacht in Panorama Homestay geloof ik; en daar transport naar Ijen ook via hostel gefixt.
Vanuit Banyuwangi dan transport gefixt naar Ubud door rit te delen met andere mensen die in Panorama verbleven
Old 02-02-2017, 15:47   #37   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ook in de Banana Lodge op Bromo geweest Alex?
Old 02-02-2017, 22:19   #38   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

In Yogyakarta zeker de uitstappen van ViaVia eens bekijken. Wij hebben zo een foodtrip gedaan, achterop de brommer met een local van markt naar markt naar restaurant, allemaal lokaal lekkers proeven en zelf koken.

Hun restaurant is ook lekker om te eten!

Wij hebben Gili Air gedaan, we waren op zoek naar de rust
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2017, 15:35   #39   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Volgende week vertrekken, fuck yes

De Wereld Morgen
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools