Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 23-03-2017, 14:39   #921   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Best wel, dat tenminste 2 kanalen door één kanaal gepropt worden. Want anders ga je echt soms gewoon zaken missen die volledig links of rechts afgemixt zijn.
Hoe komt het dat ik met zowel deze als de vorige kabel moet draaien en duwen aan de minijack in m'n gsm om een goed signaal te krijgen?
Die "klikt" er precies niet in.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2017, 11:12   #922   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Vuil in de plug in de gsm?
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2017, 11:36   #923   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Ja, dat kan echt vanalles zijn. Slijtage, vuil, los contact, productiefout... Niet echt een oplossing voor. Bluetooth gebruiken
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2017, 23:16   #924   link
Snuff
Verlicht Despoot

Snuff's Avatar

Of voorzichtig koteren met een héél dunne naald. Heb ik ook moeten doen met mijn vorige GSM, teveel zakpluis in de micro USB.
Cave Johnson: Alright, let's get started! First test involves something the lab boys call "Repulsion Gel". You're not part of the control group, by the way. You get the gel. Last poor son of a gun got blue paint! Ha ha ha! ...all joking aside, that did happen. Broke every bone in his legs. Tragic, but informative! Or so I'm told.
Snuff is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2017, 05:13   #925   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

Is alleen bij die kabel en mijn broer heeft het ook.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2017, 12:50   #926   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Ik verkoop mijn Creative Gigaworks T40 II.
Mocht er interesse zijn: http://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?t=21532
Arne is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2017, 10:48   #927   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Aangezien ik mijn moederbord plan te upgraden, en enkel nog op PC naar muziek luister, kom ik nog even terug op een eerder vraagje (paar pagina's terug). De upgrade is niet voor onmiddellijk en ik heb evenmin veel budget. Daarom wil ik wel een duidelijke route uitstippelen.

a. Huidige boxen zijn Edifier 980T, actieve bookshelves waar ik best tevreden over ben. Duurdere modellen konden me niet overtuigen - tenzij flink duurder - waardoor ik deze denk te behouden.

b. Audio-chip op nieuw MoBo leek me belangrijk, maar investeren in een eenvoudige DAC gaat me meer opleveren, lijkt me. Akkoord? Ik verwacht geen mirakels, dat spreekt.

c. De Modi 2 van Shiit heb ik al lang in't vizier. Lijkt me prijs/kwaliteit ideaal. Of gaan mijn boxen toch te kort schieten om verbetering gewaar te worden.

d. BONUS: al mijn audio staat momenteel nog in MP3 (veelal oude rips van cd's, doorgaans 160kbs). Ook daar misschien keer werk van maken en alles lossless rippen? Probleempje daar is dat alles in iTunes staat (geen FLAC, m.a.w.) en ik daar op zich wel graag mee werk. Ik heb ook nog een iPod Classic die ik vaak gebruik. Anderzijds heb ik ook mijn Android phone waar alles op staat via DoubleTwist. Nogal lastig om Apple/Windows/Android makkelijk te blijven combineren, vrees ik?
Old 17-05-2017, 17:58   #928   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Ik heb een yulong u100 Dac/headphone amp. Imo nog een stuk interessanter als je regelmatig een koptelefoon gebruikt.

Het verschil was bij mij merkbaar zowel bij de boxen en vooral met de koptelefoon. En een goeie dac kan gigantisch lang meegaan. Boxen/koptelefoon upgraden kan altijd.

Ik heb alles in flac op de pc staan, hoewel ik er aan twijfel of het verschil hoorbaar gaat zijn tov goeie mp3's. Tenzij je echt topkwaliteit van speakers hebt staan, maar opslagruimte is cheap, dus waarom niet.
Old 17-05-2017, 19:03   #929   link
Matthias
*snore*

Als je het verschil wil horen tussen FLAC en lossy, dan zal je het ook horen. Of het er nu is of niet.

Moet je je enkel afvragen of het de moeite loont om jezelf zoiets wijs te maken. Bedenk wat je kan doen in de tijd die je bespaart om niet alles opnieuw te rippen!
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2017, 10:05   #930   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Headphones gebruik ik nooit, ik doe gewoon veel bureauwerk en heb constant muziek spelen. Vandaar dat een deftige DAC - zonder stukken van mensen te kosten - me een interessanter idee lijkt dan allerlei moederborden te vergelijken op audio-vlak. Dat is eigenlijk mijn voornaamste vraag. Idealiter kon ik het gewoon eens vergelijken, neem ik aan...

@ Matthias: da's waarschijnlijk heel erg veel waar.
Old 18-05-2017, 11:59   #931   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Een goeie dac en boxen werken onafhankelijk van een moederbord, dus op lange termijn lijkt met dat wel de beste en makkelijkste oplossing.

Ik gebruik flac al van in den beginne dat ik mijn cd's rip, dus ik heb nooit 300 cd's in 1 keer moeten rippen. Aan een volledige collectie opnieuw rippen zou ik waarschijnlijk nooit beginnen.
Old 18-05-2017, 18:22   #932   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Aye, zo'n Modi 2 lijkt me dan voor ca. €150 (verzendkosten inbegrepen) geen slecht plan. Elke recensent is alleszins enthousiast, zeker voor dat prijskaartje.

Daarnaast rip ik ook mijn cd's al jaren, helaas zaten mijn iPods snel vol waardoor ik lange tijd 'slechts' 160kbps, zelfs effie 128kbps, had. Het zou effectief onnozel veel tijd vragen, dat idee heb ik geschrapt. Ik vraag me nu eerder af in welk formaat ik nu best werk/koop (soms nog rippen, soms iTunes, soms Amazon). Vreselijk vervelend hoe uiteenlopend de meningen op internet hierover zijn.
Old 18-05-2017, 18:39   #933   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Ik gebruik flac omdat dat toen zowat het enige open lossless formaat was. En het ondersteund metadata en albumart, wat vet handig is.

Geen idee wat tegenwoordig de andere opties zijn, maar flac wordt door gigantisch veel software en toestellen ondersteund. Altijd een voordeel.

edit: google leert me wel dat apple flac niet ondersteund.
Old 18-05-2017, 18:47   #934   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Yeah, dan is er ALAC. Hetzelfde principe, maar van Apple. Nu heb ik alles mp3, ik wil gerust in de toekomst voor een beter formaat gaan, maar dan liefst één. Kak, weeral first-worldproblems.
Old 18-05-2017, 20:03   #935   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

op deftig materiaal hoor je wel degelijk verschil tussen 128 kbp/s mp3 en FLAC.
zou dat toch systematisch voor je meest gespeelde cd's gaan doen.

Ik ben nog altijd heel blij met mijn van Disabled overgekochte cd wisselaar van 50 euro.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2017, 20:32   #936   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
c. De Modi 2 van Shiit heb ik al lang in't vizier. Lijkt me prijs/kwaliteit ideaal. Of gaan mijn boxen toch te kort schieten om verbetering gewaar te worden.
Niet twijfelen. Echt goeie schiit dat.
Old 19-05-2017, 07:52   #937   link
Matthias
*snore*

Quote:
Yeah, dan is er ALAC. Hetzelfde principe, maar van Apple. Nu heb ik alles mp3, ik wil gerust in de toekomst voor een beter formaat gaan, maar dan liefst één. Kak, weeral first-worldproblems.
Ga gewoon voor higher bitrates in mp3? Dat uw 128kbps rips te onderscheiden zouden zijn van een FLAC, dat zal wel kloppen. Maar rip vanaf nu op 320kbps en dan kom je al op een niveau dat het vooral over placebo-effect gaat.

Ik heb zelf ooit de helft van mijn cd-collectie in FLAC (al dan niet in een OGG) geript en heb me dat nadien wel beklaagd. Goed zolang je iets als foobar gebruikt en enkel op uw PC afspeelt, miserie van zodra je portabiliteit wil.

Soit, ik ben waarschijnlijk een beotiër want nu gebruik ik 100% streaming services. En al mijn rips heb ik op Google Music gezet die er toch weer lossy compressie op gezet heeft.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2017, 07:56   #938   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Allemaal gewoon streamen via Tidal, probleem opgelost
Old 19-05-2017, 08:45   #939   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Yeah, dan is er ALAC. Hetzelfde principe, maar van Apple. Nu heb ik alles mp3, ik wil gerust in de toekomst voor een beter formaat gaan, maar dan liefst één.
Waarom per se één? Een voordeel van lossless is juist dat je achteraf probleemloos kan transcoderen naar andere lossless formaten (en altijd een 'master' hebt om een eerste generatie lossy kopie van te maken). Dus als je straks van gedacht verandert en van ALAC naar FLAC wilt of vice versa is dat een simpele batchverwerking, nooit meer rippen.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Ik heb zelf ooit de helft van mijn cd-collectie in FLAC (al dan niet in een OGG) geript en heb me dat nadien wel beklaagd. Goed zolang je iets als foobar gebruikt en enkel op uw PC afspeelt, miserie van zodra je portabiliteit wil.
't Is juist omgekeerd. Op uw pc zal je geen bal verschil horen, maar als je voor portable vandaag MP3 wil, morgen Vorbis en overmorgen Opus is dat geen probleem, kwestie van seconden om dat te transcoderen uit uw lossless master. Als je dat telkens van lossy naar lossy zou transcoderen klinkt het na 2-3 generaties alsof je naar een wasrol luistert.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2017, 11:09   #940   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Soit, ik ben waarschijnlijk een beotiër want nu gebruik ik 100% streaming services. En al mijn rips heb ik op Google Music gezet die er toch weer lossy compressie op gezet heeft.
Is dat een juiste beschrijving van wat GPM doet/deed? Tenzij je iets uploadt wat hij niet kent, geeft hij je toch gewoon de globale GPM library versie terug? Heb hier destijds iig heel wat werk in mogen steken omdat hij een deel van mijn muziek als non-explicit-content-versies had geregistreerd. Een andere versie dan die ik op mijn pc had, maw. Nu toch al wel effe gewoon bij spotify en contenter. Meer de indruk dat ze je graag zien, vooral.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules