Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 21-04-2017, 14:59   #1361   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

kben zelfs melk beginnen produceren
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2017, 14:34   #1362   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Zwaar aan't overwegen om mijn GTX 970 te vervangen met een redelijk recente kaart. Heb de luxe van geen BTW te moeten betalen op gelijk wat ik bestel via Coolblue, dus price range 1070 - 1080. 1080Ti vind ik een beetje overkill.

Nu, ik zit met een 2560 x 1440 27" scherm en een 1920 x 1080 24" scherm die ik mettertijd wil vervangen. De 24" heeft bijvoorbeeld al een 2 mm. brede zwarte streep over heel het scherm.
Maar Gsynch schermen zijn echt wel overdreven duur en vind ik het totaal niet waard.

Gevolg, ik zou ook AMD overwegen om later 3 freesynch schermen te kopen.

Wat zijn de aanraders in die GPU prijsklasse bij AMD? 2 480's in Crossfire of zo?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2017, 14:40   #1363   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

rx 580 zeker?
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2017, 15:21   #1364   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Nah, de RX580 is geen competitie voor GTX1070, laat staan 1080. Terwijl je met een 2560 x 1440 27" scherm toch in die laatste categorie moet zijn. AMD heeft op dit moment geen antwoord in dat segment, da's wachten tot RX Vega wordt voorgesteld (normaliter rond E3). Gesteld dat je FreeSync wenst/plant, wat absoluut geen slecht idee is, zou ik nog even afwachten.

Ondertussen zal je GTX 970 nog wel volstaan, lijkt me. Da's nog steeds een heel capabele kaart. Het is hoe dan ook altijd verstandiger om een probleem pas als het zich stelt- ergo: eenmaal je 3 FreeSync-monitoren hebt staan - op te lossen.
Old 23-04-2017, 20:43   #1365   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Eigenlijk is dat wel triest hé, dat je maar bij één merk terecht kan voor bepaalde prestaties?

Pas op, mijn 970 doet het goed in combo met dit scherm hoor. Witcher 3 staat op high met bepaalde stukken op Ultra en ME:A draait op high. 60FPS haal ik meestal niet maar wat wil je met zo'n kaart op die resolutie.
Ben die resolutie nu wel al een jaar of 5 gewend dus teruggaan naar 1080 is geen optie.

Misschien dan toch afwachten tot er wat meer concurrentie komt. Prijzen kunnen enkel maar dalen. Ben wel zeer tevreden van het driver management via GeForce experience en game-specifieke drivers die regelmatig een meerwaarde geven. Het is énkel de overdreven prijs van die schermen die mij een alternatief doen overwegen.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2017, 10:43   #1366   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Thread is tl;dr. Beste Potenza en andere hardwarefreaks:

Ik heb een Asus HD7970 uit 2013 zitten, en hoewel ik daar nog altijd zot content van ben, is die het nu waarschijnlijk aan het begeven. Tijdens het gamen freezen mijn 2 schermen, meestal in grote vlakken van geel. Heb mijn kaart daarnet nog eens ontstoft, maar ik ben stilletjes al aan het kijken naar een nieuwe kaart.

Wat is een goede vervanging tegenwoordig? Ik ben nog altijd een stevige gamer, dus de kaart moet wel wat afkunnen. Prijs van die 7970 was destijds rond de 350 euro, dus laat ons dat als richtprijs nemen. Goedkoper mag ook, ik heb gelijk het vermoeden dat de grafische eisen niet zo extreem vooruitgegaan zijn in de laatste vijf jaar.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2017, 10:56   #1367   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Een rx 580 of rx 480 als je die goedkoper nog kan vinden. De 480 wordt uitgefaseerd, maar is in essentie dezelfde kaart. Je kan zelfs de betere 480 naar een 580 flashen.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2017, 12:32   #1368   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Eén van deze twee dan?

https://azerty.nl/product/asus/23867...-radeon-rx-480
https://azerty.nl/product/asus/26373...-radeon-rx-580

Is die 480 dan nog de betere koop als er maar 25 euro verschil op zit? Ik pruts niet graag met mijn hardware.
Old 25-04-2017, 12:41   #1369   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Ik ben zeer tevreden van mijn 480

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2017, 14:19   #1370   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by vAmP View Post
Een rx 580 of rx 480 als je die goedkoper nog kan vinden. De 480 wordt uitgefaseerd, maar is in essentie dezelfde kaart. Je kan zelfs de betere 480 naar een 580 flashen.
How, een kaart flashen is niet noodzakelijk het beste plan. Dat lukt niet altijd en je de garantie vervalt, vanzelfsprekend. Daarnaast is een RX580, door een handvol optimalisaties, wel degelijk iets sneller. Het verschil kan tot 10% bedragen, het huidige prijsverschil van ca. €25 staat prima in verhouding, me dunkt.

Aaanvullend: op welke resolutie en wat zijn je verwachtingen? De sprong naar een GTX1070 (vanaf een dikke €400) is immers niet zo gek met €350 als richtprijs. Ook wachten op Vega - die nieuwe high-end reeks van AMD - die nog in Q2 zou verschijnen lijkt me een interessant plan.

Maar als't dringend is en op 1080p, thumbs up voor RX480/580!
Old 26-04-2017, 17:35   #1371   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Ochtend dat ik op reis vertrok besliste PC de plon te doen uitvallen en dan helemaal niets meer te doen, ondertussen terug thuis, helaas niet magisch in orde gekomen...

Ik ga er vanuit dat voeding geest heeft gegeven... Weinig zin om ding nog eens op te lappen, hopelijk wel geen schade aan HD's want die zou ik graag blijven gebruiken plus wel weer even geleden dat ik deftige back-up nam... Pffft.

Bon redelijk dringend iets nieuw nodig, geen zin om zelf veel meer te doen dan die oude schijven er in te vijzen... Is Codima cava winkel om iets op maat te laten in elkaar steken?
Old 26-04-2017, 18:48   #1372   link
Lycas
Senior Member

Vervang alleen de voeding eerst?
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2017, 19:06   #1373   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

PC is grotendeels van 2011, werd sowieso eens tijd voor verse.
Old 27-04-2017, 07:11   #1374   link
Bonbon
Senior Member

Bonbon's Avatar

je zou dan alles al eens kunnen bekijken / backuppen en met meer tijd naar een pc shoppen ,
kan niemand je een voeding lenen ?
Bonbon is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2017, 08:31   #1375   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

sowieso als ge een nieuwe voeding 500-550w neemt ga je niet snel iets verkeerd doen om die achteraf in de nieuwe pc te gebruiken.
Moer is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2017, 11:27   #1376   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Op zich allemaal geen slecht advies, maar zoals ik dus zei, weinig zin om zelf te zitten vijzen... Zou liefst gewoon winkel binnen stappen en PC op maat (geen storage, enkel SSD en geen peripherals) laten prepareren...
Old 27-04-2017, 12:59   #1377   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Aaanvullend: op welke resolutie en wat zijn je verwachtingen? De sprong naar een GTX1070 (vanaf een dikke €400) is immers niet zo gek met €350 als richtprijs. Ook wachten op Vega - die nieuwe high-end reeks van AMD - die nog in Q2 zou verschijnen lijkt me een interessant plan.

Maar als't dringend is en op 1080p, thumbs up voor RX480/580!
Ik heb 2 schermen, beide op 1920x1080 (Dell UltraSharp U2312HM). Dus echt zot doe ik niet, denk ik. Ooit worden die twee schermen wel eens vervangen door zo'n groot enkel scherm, maar dat zal normaal niet voor direct zijn.

Ik merk wel dat al die nieuwe kaarten maar 1 DVI uitgang meer hebben. 'k Zal andere kabels moeten kopen zeker? DisplayPort dan?
Old 28-04-2017, 21:39   #1378   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

https://drive.google.com/file/d/0Byi...w?usp=drivesdk

Trekt dat op iets? Ik bedoel ze noemen het Overwatch machine, dat heeft het alvast.

Ik hoef niet te weten dat het goedkoper kan of dat er betere AMD optie is, wel of die combinatie van cpu/gpu/ram zinnig is, of die Strix videokaart daadwerkelijk stiller is en of die SSD groot genoeg is, heb maar op het gevoel wat opties aangeklikt...
Old 28-04-2017, 22:33   #1379   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Veel van die kaarten worden passief gekoeld tot 60C ofzo, dus dat stiller zijn ga je enkel merken onder load. En dan nog, MSI heeft ook voortreffelijke koelers. Vermoed ook dat de 6GB uitvoering enkel nuttig is, indien je op een resolutie hoger dan 1080p speelt.
Verder is het inderdaad aan de dure kant. Als je een kant en klare oplossing wilt, https://www.aios.be/systemen/aios/ai...pkpog9bi19tq70 SSD tweemaal zo groot, maar wel nog 75 euro goedkoper dan bij tones. Eke is ongeveer even ver van Gent als Latem
logion is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2017, 22:55   #1380   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Ja die 6gb is misschien overkill voor wat ik ermee ga doen... Kan ik eigenlijk wel op besparen, tegen dat ik ooit boven 1080p zou gaan, kan ik veel kans al even goed nieuwe kaart kopen, die site eens checken, Eke is misschien zelfs dichter vanaf hier eigenlijk.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules