Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 14-04-2017, 00:07   #25881   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ja inderdaad, maar die kosten 52 euro voor 2 dagen. Ik zou dat durven overwegen tenzij iemand hier dus een geniaal alternatief heeft.

Bus is een optie, maar liever niet eigenlijk. Dan moet ik nóg vroeger opstaan, en ik ben geen goede opstaander
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2017, 07:12   #25882   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Dus nog liever 52 euro betalen dan beetje vroeger opstaan. Wa nen reikaart dien nieker.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2017, 07:13   #25883   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Mijn geniaal alternatief was een sleep 'n fly in een hotel in charleroi. Auto kon op parking van de hotel blijven en die regelen een taxirit van en naar de luchthaven inbegrepen in de overnachting. Kwam niet duurder of misschien goedkoper uit dan de verschillende offsite parkings.

Maar voor 2 dagen zal dat niet het geval zijn.. Als het een vroege vlucht is voor korte duur zou ik gewoon op de luchthaven zelf parkeren.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2017, 07:55   #25884   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Wat is nu de beste manier om aan de luchthaven van charleroi te parkeren? Is er een bepaalde parking die erboven uit steekt qua gemak? Ben een beetje bang geworden van die parkings waar ze met shuttle u naar de luchthaven brengen, in bxl heb ik zo eens 40 minuten staan wachten. Niet goed voor mijn hart
Sinds de hoeveelheid diefstallen op P3, parkeer ik gewoon op P1. Het is maar een tikje duurder dan P3 of die gare parkings rond Charleroi.

Ge kunt natuurlijk ook gewoon van Zaventem vertrekken
Old 21-04-2017, 15:10   #25885   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Kwil het eens terug over Nespresso hebben Deze middag een koffie gezet, er zat wat gruis in en de koffie smaakte ranzig. Ik heb de capsule eens bekeken en die was bovenaan harder kapot dan de normale gaatjes die er in moeten zitten.
Geen probleem dacht ik, maar de volgende koffie smaakte al even ranzig. Ik heb het machien al eens een paar liter water laten doorspoelen en in de mate van het mogelijke met een vod wat zitten kuisen. Maar niets lijkt te helpen, dat blijft ranzig smaken en ruiken. Hangt er nog ergens gruis aan de binnenkant ofzo? Iemand ervaring mee? Of breng ik hem gewoon binnen in de winkel?
Talos is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2017, 16:08   #25886   link
Blondje
*

Als hij buiten garantie is zou ik het riskeren om hem zelf eens open te doen om te zien of er iets stuk is. Bij mijne senseo (van al 8 jaar oud, dus had hij niet te redden geweest was het ook geen ramp geweest) bleek het een stukje te zijn dat verduurd was. Wisselstuk kostte nog geen 10 euro en ik kan weer efkes voort.

Om maar t zeggen dat ge met zelf te zoeken mogelijk goedkoper gesteld bent dan hem binnen te doen (en ik vermoed dat ge dan het klassieke verhaal gaat horen dat dat aan werkuren meer gaat kosten dan ne nieuwe kopen)? Tenzij hij nog in gerantie is, uiteraard. Dan zou ik hem ook gewoon binnen brengen voor herstel.
Blondje is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2017, 16:43   #25887   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Onlangs naar't UZ geweest voor een geneeskundig onderzoek om te mogen duiken. Dacht dat dat een gewone consulatie was, maar krijg nu een factuur van € 175 extra voor een 'inspanningstest', een EKG van drie minuten. Is dat normaal?
eye is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2017, 17:32   #25888   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Dat denk ik wel. Voor zo'n sportonderzoek moeten ze nu eenmaal zien dat je hart normaal werkt. Nu weet ik er het fijne niet van, maar hebben ze je niet op een fiets gezet ook?
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2017, 19:20   #25889   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Nope, tien minuten binnen geweest
Old 21-04-2017, 19:54   #25890   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Ik moet 2 mei terug, zal het eens nakijken dan.

Bij mij hebben ze al een paar testen gedaan vanwege dit:
http://www.diversalertnetwork.org/me..._Foramen_Ovale

Onlangs ook een fratske voorgehad, 12 tec duiken tot 40-50 meter. Telkens mooi binnen de parameters van men horloges.

Ineens last van schouder.. genegeerd omdat ik dacht dat het kwam door stalen 15 liters te verslepen en dan nogeens 2x10 liter bailouts.

blijkt dat ik een joint bend had in men schouder.

De rekening van de ekg, platen, en 4 uur in een recompressiekamer heb ik nog niet gehad
Teki is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2017, 21:21   #25891   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

175 euro voor 10 minuten lijkt me wel een foutje
Old 21-04-2017, 22:21   #25892   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Quote:
Originally Posted by eye View Post
Nope, tien minuten binnen geweest
Nu zijn die tests sowieso niet sluitend en ben ik er zelf nog niet mee in aanraking gekomen, maar een ekg zonder fietsproef (= de inspanning bij de inspanningstest) vind ik toch wat vreemd. Misschien is dat bij duiken een andere procedure dan voor andere sporten. Maar heel het doel van zo'n onderzoek is zien of er bij het sporten geen hartafwijkingen te zien zijn die in rust niet opvallen. Edit: blijkbaar is bij duikers de aanwezigheid van een septumdefect van belang (risico op decompressieziekte), dan hebben ze met een EKG zonder inspanning genoeg als screening vermoed ik.

Edit 2: 175 voor een ekg is wel duur, bel eens naar dat ziekenhuis.

Last edited by vAmP; 21-04-2017 at 22:46.
Old 22-04-2017, 00:12   #25893   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

De ironie is dat ik schijnbaar de eerste duiker was die er ooit over de vloer kwam in de sportkliniek van het UZ Gent en dat de dokter ook niet goed wist wat er werd verwacht Ik ga morgen eens langs.
Old 22-04-2017, 08:41   #25894   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Blijkbaar wordt sportscreening wel gedaan met ekg zonder inspanning. Dat wist ik niet. Het is stiekem dan ook niet zo nuttig naar het schijnt.
Old 22-04-2017, 11:59   #25895   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Eye, in België zijn er maar een paar deftige dokters.

http://www.hopitalmilitaire.be/index...=nl&Itemid=387
of
http://www.cardiocentrum.be/over-ons...ine-de-maeyer/

Zeker als het bij dat soort 'centra' is, vallen ze waarschijnlijk niet onder de gewone zorg. Het is iets wat je zelf aanvraagt, de prijs daarvan ligt vaak hoger en/of terugbetaling is lager.
Old 22-04-2017, 17:26   #25896   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Toen ik nog ging duiken was dat puur een gesprek over familiale ziektes, septumdefect controleren (denk dat ik dit zelf wilde, niet dat dit verplicht is), en longvolume controleren.
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2017, 20:08   #25897   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Dit was ook maar de eerste keer nadat ik 2x in een recompressiekamer heb gezeten.

Daarvoor was dat 1x naar de huisdokter omdat ze anders zagen voor het aankruisen van hernia en rugoperatie.

Als je gewoon recreatief duikt zou ik het ook niet doen. Op 120 meter diep wil je echter wel zeker zijn dat je niet meteen doodvalt of niet elke keer terug in zo'n tank moet...
Old 23-04-2017, 16:15   #25898   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Kwil het eens terug over Nespresso hebben Deze middag een koffie gezet, er zat wat gruis in en de koffie smaakte ranzig. Ik heb de capsule eens bekeken en die was bovenaan harder kapot dan de normale gaatjes die er in moeten zitten.
Geen probleem dacht ik, maar de volgende koffie smaakte al even ranzig. Ik heb het machien al eens een paar liter water laten doorspoelen en in de mate van het mogelijke met een vod wat zitten kuisen. Maar niets lijkt te helpen, dat blijft ranzig smaken en ruiken. Hangt er nog ergens gruis aan de binnenkant ofzo? Iemand ervaring mee? Of breng ik hem gewoon binnen in de winkel?
Zou het door kalkaanslag kunnen komen? Het stuk waar je pads worden geperforeerd eens proberen te kuisen?

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2017, 17:25   #25899   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Eye, in België zijn er maar een paar deftige dokters.
Lijkt er op dat er ergens een vergissing is gebeurd, want er staat dat ik daar 45 minuten inspanningen heb geleverd.

Wat voor duiken doe jij nu?
Old 23-04-2017, 20:09   #25900   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Hoe kunt ge uw regio van netflix veranderen, zodat ge zaken die hier geblokkeerd zijn kunt zien?

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules