Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 21-10-2009, 10:08   #21   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Send a message via Skype™ to A-star
Quote:
Originally Posted by Jerre_31 View Post
met een beetje mooie kast, een ATI 5770, SSD en 1 tb hd zit ik met gelijkaardig Win7-systeem voor 1400 € (socket 1156 - core i5) core i7 100€ opleg... gelijkaardig: zal wel snel zijn dankzij ssd optie die Apple nog niet heeft...
Behalve dat ge dan met een aparte computerkast en scherm zit + alle bijhorende kabels.

Bij mij thuis 3 kabels op mij imac: stroom, muis en toetsenbord.
Normale pc: 2 stroomkabels, schermkabel, muis toetsenbord, geluid eventueel.
Als ge een draadloos toetsenbord/muis hebt vallend ie weer weg.
ff voorbeeld:
http://frommypointofview.info/images/new_imac.jpg
A-star is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2009, 10:09   #22   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Je merkt nochtans aan Snowleopard (en ook aan Win7) dat het er zit aan te komen. Zowat elke desktopproducent heeft een touch model in de line-up.
Heel handig om wat foto's te bekijken, muziek te bedienen, snel iets op te zoeken (osk is best ok voor even) en ondertussen kan het keyboard uit zicht blijven.

Ik vind het wel jammer dat er geen 24inch model is. 27 vind ik veel te groot. Geen zin om 42inch LCD TV en 27inch LCD MAC in dezelfde kamer te hebben, is er wat over 21 inch vind ik te klein. Helaas, want ik was zo goed als zeker toch voor de nieuwe iMac te gaan
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2009, 10:27   #23   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Tripple channel kan gewoonweg niet want er zit mobile-hardware(of toch zeker mobile-ram, SODIMMs maw) in. Nog geen laptop gezien met meer dan 2 latjes ram...
Ik was fout blijkbaar:

Quote:
- In its hands-on review, Gizmodo highlights the fact that the expanded chassis compared to the previous 20-inch and 24-inch models allowed Apple to double the number of RAM slots to four, allowing the new iMac to accept up to 16 GB of RAM.
- Gizmodo also notes that the larger chassis allowed Apple to upgrade the audio performance on the new models, yielding a "noticeable difference".
- The use of quad-core Intel Core i5 and i7 processors at the high end of the 27-inch model marks Apple's first use of desktop class processors in its "thin" iMac designs. Apple has traditionally used mobile processors in its iMac line for their lower thermal output, but the large chassis of the 27-inch model apparently allows for sufficient ventilation to permit the use of desktop processors.
- The 27-inch iMac supports video input via its DisplayPort connector, allowing the machine to be used as a display for external sources.
4 latjes ram en dekstop-cpu's
Talos is online now   Reply With Quote
Old 21-10-2009, 10:36   #24   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by richba5tard View Post
Geef mij maar een basis iMac (9400M) + PS3. Onbezorgd werken en gamen voor 3-5 jaar.
27" kunnen nu ook opereren als een tweede scherm en die displayport (mits een adapter) kan ook audio/video ontvangen en is hdpc compliant. Kunt ge op uw iMac met uw PS3 gamen.

Quote:
met een beetje mooie kast, een ATI 5770, SSD en 1 tb hd zit ik met gelijkaardig Win7-systeem voor 1400 € (socket 1156 - core i5) core i7 100€ opleg... gelijkaardig: zal wel snel zijn dankzij ssd optie die Apple nog niet heeft...
Inclusief een LED screen met IPS panel van 27" ? Windows 7 is voor mij een stap terug dus met een self build windows 7 systeem ben ik eigenlijk niets. Maar in dat scherm heb ik wel interesse.

Last edited by silence; 21-10-2009 at 10:43.
silence is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2009, 10:37   #25   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
Youre wrong
Dus wél mogelijk om PS3 / XBox aan te sluiten? En ondersteunt die Displayport>HDMI dan ook geluid? Anders echt super.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2009, 10:40   #26   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Dus wél mogelijk om PS3 / XBox aan te sluiten? En ondersteunt die Displayport>HDMI dan ook geluid? Anders echt super.
Quote:
The iMac has a new trick, too—its DisplayPort can turn it into a second screen, receiving video (and audio, pending availability of 3rd party adapters) input from DVD players or a MacBook. Apple said it was HDCP compliant so it should be fine for watching Blu-rays on, via the port, via a separate player.
http://gizmodo.com/5385841/apple-imac-hands-on
Old 21-10-2009, 10:41   #27   link
rastaman
Banned

rastaman's Avatar

Quote:
Originally Posted by Takeshi View Post
...en waarom geen multitouch monitor?
HP, Sony en Asus oa. hebben hun versie al op de markt.

Geeft toe dat een 27inch multitouch imac dik de max moet zijn.
Voor alledaags gebruik is een multitouch monitor echt een killer voor je armen en polsen he. Daarom dat een multi-touch muis net zo goed gevonden is. Heel innovatief is het natuurlijk niet: dat is gewoon een bewegende multi-touchpad, maar het is toch de eerste keer dat ik iemand het in praktijk zie brengen.
rastaman is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2009, 10:47   #28   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Heb toch ook meer interesse in zo'n muis dan in een multitouch scherm. Heb die muis dan ook al besteld, zal handig zijn om fotobewerking op laptop te doen (met trackpad is dat toch écht lastig soms). Zal me toch enorm moeten inhouden om geen 27" iMac te bestellen, vooral ook omdat madam Lapino die ook zeer graag zou hebben (eigen pc/mooi design/weinig kabels). Zeker feit dat ik het scherm dan ook als monitor kan gebruiken voor mijn Macbook Pro is echt dubbele win.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 21-10-2009, 10:50   #29   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Jerre_31 View Post
wat filmpjes bewerken en extra HD er in: hupla, 250 € voor 1 TB extra...
Daarom dat quasi iedereen dan ook via FW (die snel genoeg is voor videobewerking) een externe schijf gebruikt voor die zaken. Koop je een FW craddle voor een tiental euro's en de goedkoopste TB hdd die je kunt vinden... .

Trouwens qua verbruik kun je niet de vergelijking maken met een Windows systeem. Ik heb slechts 320Gb en dat ding is nog niet eens voor de helft gevuld. En daar staat op Office, Flash, Photoshop, Illustrator, Ilife 09 en dan nog eens Logic 9 inclusief audio samples en jam packs. Plus nog een hele andere zak aan software.

Quote:
Beetje video-fotobewerken vraagt véél ram: 200 € opleg voor 8 gig (waar zit de tripple channel, ah ja, hebben ze niet in aanbod...)
Of je doet dat heel toegankelijk klepje onderaan open en je zet er zelf wat geheugen bij. Heel de procedure staat netjes beschreven op de Apple site.

Iedereen weet dat Apple te hoge prijzen vraagt voor die zaken. Ik heb het geheugen van mijn mac kunnen verdubbelen vorig jaar voor 80 euro ofzo en het was al bij al 10 minuten werk.

Last edited by silence; 21-10-2009 at 10:55.
Old 21-10-2009, 11:00   #30   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Hardware van Apple IS duur, discussie is dan ook onnozel, je betaalt bij Apple voor design, voor afwerking, voor de naam enz. En een pc die je zélf in elkaar steekt zal voor dat geld én sneller én beter én groter enz zijn. So what? Ik werk tegenwoordig enorm graag op Apple, heb totaal geen behoefte om Windows te installeren (of het zou voor het occassionele spelletje zijn) en zo'n iMac in de living staat gewoon héél mooi én is handig door weinig kabels ed. Mocht ik een apart bureau hebben dan zou het me niet kunnen schelen hoe groot/mooi/lomp mijn computer is, maar hier bij ons staat dat ding pal in zicht en dan is zo'n mooi design best goed meegenomen.

Old 21-10-2009, 11:04   #31   link
silence
Senior Member

Die "premium" betaal ik eigenlijk ook met plezier hoor. Mijn tijd en productiviteit kost namelijk ook wat. En vind (trouwens heb dat nog van meer collega's gehoord) dat die laatste er echt is op vooruitgegaan. En dat qua development, fotobewerking en muziek want het ding zit vol met kleine handige features.

Heb zelf mijn linux box nu aan mijn zus gegeven want hoef zelf geen 2 aparte systemen meer te hebben. *nix dingen kan ik nu even goed op die ene mac doen.

Last edited by silence; 21-10-2009 at 11:08.
Old 21-10-2009, 11:07   #32   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
met 23 inch monitor aan 2048 x 1152 pixelsize.

doe er 250 € bij voor 27 inch monitor met 2048 x 1152. of doe er 3x 200 € voor in eyefinity te werken met 3 monitors van 19 inch of zo...

en wat is het nut van een 2500x1400 als uw graka te zwak is om in die resolutie games te spelen? Of anders gezegd: de i-mac is niet gebalanceerd genoeg om ten volle gebruik te maken van de 27 duims monitor... temeer daar het ook maar de 512 mb versie is van de 4850... probeer dan maar eens in de native resolutie te gamen met wat detail aangezet.

En waarom 'maar' een 4850, waarom geen 5750 of 5770?

En dat ze zich als "game-pc" profileren is wel duidelijk op de homepage (NFS carbon)

mits wat kabelmanagement hebt ge van al dien brol geen last meer, en is helemaal geen argument pro mac - contra pc...
Jerre_31 is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2009, 11:16   #33   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

Waarom die fucktards geen HDMI op de Mini willen steken blijft me toch een raadsel. Dat ding zou zo ongelofelijk ideaal zijn om op de tv aan te sluiten, basic te kunnen surfen, mails checken, HD streamen,...

Voor de rest niet meteen onder de indruk van de iMac, (ziet er mij een gigantische spiegel uit) Magic mouse ziet er wel tof uit. Alleen snap ik niet meteen wat het nut ervan is als je het niet samen met een iMac gaat gebruiken, multitouch heb je zowiezo op een trackpad. Heeft niet zoveel meer voordelen dan bvb een Performance Mouse en ziet er niet erg ergonomisch uit.

Last edited by tknomel; 21-10-2009 at 11:23.
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2009, 11:16   #34   link
silence
Senior Member

Ik heb lang moeten zoeken om die screen te vinden want op het gros van de screens toont ment applicaties zoals iMovie. Dus vraag mij af hoe je dan kunt stellen dat ze zich profileren als een "game pc". Je zult er waarschijnlijk wel een game op kunnen spelen. Maar wie speelt er nu in godsnaam games op een mac, er komen er mss 5 uit ofzo op een jaar.

Het gaat mij trouwens niet om de resolutie het gaat omwille van de panel (IPS) en het feit dat het led schermen zijn. En ja als ge wat foto bewerking doet of multimedia dan is dat van groot belang. Vind het zelf een van de grootste tekortkomingen van de huidige iMac generatie (oneven schermen).
Old 21-10-2009, 11:17   #35   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by tknomel View Post
Waarom die fucktards geen HDMI op de Mini willen steken blijft me toch een raadsel. Dat ding zou zo ongelofelijk ideaal zijn om op de tv aan te sluiten, basic te kunnen surfen, mails checken, HD streamen,...
Euh er zijn veel die dat doen hoor, koop je een mini dvi -> hdmi adapter op ebay voor enkele euro's en sluit het ding gewoon aan. Enige klote is de audio daar zul je met optical out moeten werken.
Old 21-10-2009, 11:46   #36   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

Quote:
Originally Posted by silence View Post
Euh er zijn veel die dat doen hoor, koop je een mini dvi -> hdmi adapter op ebay voor enkele euro's en sluit het ding gewoon aan. Enige klote is de audio daar zul je met optical out moeten werken.
voila, dat is het dus, 2 kabels. aangezien ik (nog) geen reciever heb valt dat nogal moeilijk aan te sluiten op de tv...
Old 21-10-2009, 11:50   #37   link
silence
Senior Member

Dat is idd jammer. Ze zouden beter hun AppleTV ding afstoten want volgens mij koopt geen kat dat. Iedereen die een mac gebruikt als HTPC gaat voor een mac mini.
Old 21-10-2009, 11:50   #38   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
voila, dat is het dus, 2 kabels. aangezien ik (nog) geen reciever heb valt dat nogal moeilijk aan te sluiten op de tv...
Mac mini heeft ook een Mini DisplayPort. Kan je naar hdmi omzetten. En dat is dan een kabel voor u geluid en beeld
Old 21-10-2009, 12:07   #39   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

Quote:
Mac mini heeft ook een Mini DisplayPort. Kan je naar hdmi omzetten. En dat is dan een kabel voor u geluid en beeld
Mini DisplayPort stuurt toch geen audio door?
Old 21-10-2009, 12:08   #40   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Mini DisplayPort stuurt toch geen audio door?
Dacht het wel eigenlijk maar:
Quote:
While the DisplayPort specification is capable of supporting digital audio, the current MacBook and MacBook Pro range is unable to provide an audio signal through the Mini DisplayPort, and only does so over USB or the audio line out port instead. This can present a problem to users who intend to connect their computers to HDTVs using a Mini DisplayPort to HDMI adapter. To work around this issue, some third-party manufacturers have created an adapter that plugs into both the Mini DisplayPort (for video) and a USB port (for audio), and terminates with a single female HDMI connector, allowing both video and audio to be channeled over the one HDMI cable.[14]. Two companies are planning to start shipping their "Mini DisplayPort to HDMI adapter with audio" in early October.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mini_DisplayPort
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules