Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 07-12-2009, 13:47   #21   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Welke android phone hadden ze dan wel gekocht, die zo hard suckte? En wat scheelde eraan?

Voor professioneel gebruik (Exchange synching en whatnot) zou de iPhone voor naabs gelijk uw collega's misschien een beter alternatief gaan. Maar op android is dat voor de pro's en tweakers ook zeker geen probleem.
Old 07-12-2009, 13:57   #22   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
ik denk de hero.. moet het eens navragen.

Het zijn absoluut geen naabs, ze hebben het juist gekocht om te kunnen haxorzen!1!!

Maar na een week was de leut er af en was het gebruik van een iphone veer beter dan dat van een android.

Het blijft een telefoon, weetwel.. en al die handige spullen die erop staan zijn goed meegenomen, maar je gaat geen uren met dat ding in je hand zitten. Daarvoor zijn pc's uitgevonden.

+ er is niet veel wat je met android wel kan en met iphone niet kan doen. Dus dan blijft er alleen maar gebruiksvriendelijkheid over.
En daarin is de iphone momenteel imo niet te verslagen.
Old 07-12-2009, 13:58   #23   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Ben toch wel hl tevreden van mijn HTC Hero moet ik zeggen, veel leuker ding dan mijn iPhone (die ergens begin dit jaar in het toilet is gevallen, lol ). Heb er trouwens nog niet mee zitten prullen, waar vind ik interessante dingen over custom roms?
Centurio is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2009, 14:04   #24   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Cent: Google MoDaCo

Cit: De Hero zou inderdaad het meest logische zijn. "Het blijft een telefoon, weetwel.. ", dit spreekt eerder in het nadeel van de zot overpricede iPhone, nietwaar? Met 180EUR voor een phone met oneindig veel mogelijkheden is dat de beste koop voor dat geld. Is een iPhone beter? Ja, waarschijnlijk wel, maar het is idioot veel geld voor wat het kan. Ik kan me over gebruiksgemak niet uitspreken, want ik heb nooit een iphone gehad, en Android evenmin.

Bovendien waren hun ergernissen volgens mij gebaseerd op het feit dat ze de iphone gewend waren. Zelf gekocht of via bedrijf? Wat kost een iphone nu eigenlijk, want dat was hier op voorhand geklasseerd als zotduur.
Old 07-12-2009, 14:06   #25   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

ja, dat was ik er wel vergeten bij te vertellen. Bedrijf.

Ik zou er ook niet zoveel geld aan kunnen geven hebben.

MAAAaaarrrrr, nu ik ntje heb, en deze zou stuk gaan, zou ik mij wel zelf ene kopen.
Old 07-12-2009, 14:12   #26   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cit View Post
ja, dat was ik er wel vergeten bij te vertellen. Bedrijf.

Ik zou er ook niet zoveel geld aan kunnen geven hebben.
Ah bedrijfstelefoon verandert het zaakje helemaal he. Bovendien heb ik de telefoon niet nodig op professioneel gebied.

Quote:
Originally Posted by Cit View Post
MAAAaaarrrrr, nu ik ntje heb, en deze zou stuk gaan, zou ik mij wel zelf ene kopen.
500EUR voor 8GB Iphone 3G?
770EUR voor 16GB iphone 3GS?
850EUR voor 32GB iphone 3GS?
(prijzen van Redcoon, Apple.be zal wel niet goedkoper zijn)

Zelf kopen? I don't think so.

edit: zelfs de verouderde 3G (ipv 3GS) is bijna 100EUR duurder dan de HTC Hero...
Old 07-12-2009, 14:24   #27   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Yup, zelf kopen.

Ik vergelijk het zo:

Vroeger zei iedereen ;"een gsm? ik heb dat niet nodig!" Tot je er eentje had, dan kon je niet meer zonder.

Let wel op : ik ben hier geen iphone's aant verkopen h, ik zeg alleen mijn bevindingen.
Old 07-12-2009, 14:26   #28   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Euh, die prijzen kloppen wel niet. Bij een Apple reseller is het 475, 575 of 675 euro. Er gaat nog eens 6~8% af indien je iemand kent met leraarkaart.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2009, 14:30   #29   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Quote:
Originally Posted by richba5tard View Post
Euh, die prijzen kloppen wel niet. Bij een Apple reseller is het 475, 575 of 675 euro. Er gaat nog eens 6~8% af indien je iemand kent met leraarkaart.
Thanks voor correcte prijzen. Ik geef eerlijk toe dat ik de prijs niet wist, maar ze klasseren als veel te duur was alvast niet fout.

Voor alle duidelijkheid: ik vind de HTC Hero ook overpriced voor wat het is he! Anders had ik die toch wel onmiddellijk gekocht zeker
Old 07-12-2009, 14:37   #30   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Voor een veredelde telefoon is dat zeker een zotte prijs. Als je beschouwt als een compacte notebook valt het al heel wat beter mee. Je kan er tenslotte vlot op typen, surfen en mailen.

Btw, hoe praktisch die iPhone ook is, ik zou er persoonlijk het geld niet aan geven. Na drie jaar toch gezwicht en 1 via mijn bedrijf gekocht. Tot nu toe geen spijt van, alhoewel het zot duur blijft voor iets wat je maar al te gemakkelijk vergeet / laat vallen / nat wordt. Imho koop je ofwel een simpele nokia van < 75 euro, ofwel een iPhone. Al derest is overladen met onbruikbare features en daardoor weggesmeten geld.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2009, 14:41   #31   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Samsung Spica (light versie van de Galaxy): http://tweakers.net/pricewatch/24669...ica-zwart.html , momenteel 270EUR bij Zercom.eu.

Van Tweakers:

Quote:
De Galaxy Spica is Samsung's 2e Android telefoon. De Spica is bedoeld als goedkoper alternatief voor de Samsung Galaxy. De Spica verschilt dan ook op een paar punten ten opzichte van de Galaxy.
De 3 grote verschillen zijn:
- een 3.2 MP camera zonder flitser (galaxy heeft 5.0 MP met flitser)
- 128 MB intern geheugen (de galaxy 8 GB)
- 800 MHz chipset (de galaxy 528 MHz)
Die 8GB plaats kun je zelf oplossen door 8GB microSD kaart, en camera is voor mij niet al te belangrijk.

Quote:
Conclusion:

Our final verdict is that Samsung has not done its best with the Galaxy I7500. However, it still packs a good workmanship, beautiful AMOLED display and decent 5-megapixel camera. These will definitely attract followers, but some people will be dissuaded from getting the phone due to the unhandy alignment of the navigational buttons and the mediocre in-call quality. As a whole, the Samsung Galaxy I7500 stands a chance in the impending battle against the HTC Magic. But it just cant hold a candle to the HTC Hero. Its exactly the latter that we would pick, because it features an intuitive interface that makes Android even more easy and comfortable to handle.
Van http://www.phonearena.com/htmls/Sams..._2235-p_4.html
Old 07-12-2009, 16:14   #32   link
flexium
Sr member, jr poster

Quote:
Originally Posted by Epo View Post
Welke android phone hadden ze dan wel gekocht, die zo hard suckte? En wat scheelde eraan?

Voor professioneel gebruik (Exchange synching en whatnot) zou de iPhone voor naabs gelijk uw collega's misschien een beter alternatief gaan. Maar op android is dat voor de pro's en tweakers ook zeker geen probleem.
Ben zeker geen pro of tweaker, maar syncen met exchange was hier voor mij geen probleem met de Hero. (tenminste, via internet, via usb krijg ik het niet aan de praat. Of was dat te verwachten en toon ik hier mijn naab-heid)
flexium is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2009, 11:58   #33   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Mijn vriendin zoekt ook nog eentje om als cadeau te schenken aan gABBY.

Ze had gemikt op de Sony Ericsson Satio, maar 400 EURO en na het lezen van deze review:

http://www.techradar.com/reviews/pho...-642481/review

heb ik het haar toch afgeraden.

Android of touchscreen is zeker geen must voor mij maar batterij duur is van levensbelang en makkelijk te bedienen vooral.

Het liefst zou ik natuurlijk bij Sony blijven daar ik altijd al tevreden ben geweest en goed de menu's etc.. ken.
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2009, 12:08   #34   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Onlangs heeft mijn HTC die ik een paar jaar geleden kocht voor 800 euro de geest gegeven. Vervangen door een oude gsm van mijn zus, den deze:

En nog geen seconde spijt van. Nu mag ik terug zonder problemen mijn gsm laten vallen en kan ik eindelijk terug blind smskes typen achter het stuur. Stijl: 0 , praktisch: 10.
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2009, 12:19   #35   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

3310 fo life bro
Old 10-12-2009, 12:21   #36   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Jup heb het ook al overwogen om terug te keren naar oude modellen ofzo.

Ma toch, wifi, apps, bij momenten zijn ze verdomd handig.
Old 10-12-2009, 20:02   #37   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Blijkbaar is die HTC Tattoo nu te koop hier in belgi.

Ik weet er niet genoeg van om te zeggen of et nu een goed toestel is ja dan nee. Maar ik wil niet het probleem hebben dat epo aangaat en na aanschaf blijkt dat het een retetraag telefoontje is..

Is het geheugen dat epo aanhaalt in zijn eerst post voldoende om te spreken van een snelle telefoon? Of is na alles die HTC een goede koop?

Heb het toestel al in mijn handen gehad en blijkt dat het qua size wel volledig mijn ding is!!

GROOT! das wat ik nodig hem dannek et niet constant lig te verliezen in zatte buien

grts, gABBY

Edit: Hoe zit het met de htc touch 2?

Is dat zo cap... scherm?

Last edited by gABBY; 10-12-2009 at 21:10.
Old 11-12-2009, 11:55   #38   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

HTC Tattoo is een resistief scherm (niet doen), enkel capacitatief nemen. En als je er toch 400EUR aan ging geven, koop dan ineens een HTC Hero of Samsung Galaxy.
Old 11-12-2009, 16:15   #39   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Quote:
Originally Posted by Epo View Post
En als je er toch 400EUR aan ging geven, koop dan ineens een HTC Hero.
Fixed.

Damn wat een zalig ding. Heb er nu ook een custom rom op gesmeten (merci epo!) en alles werkt ineens een pak vlotter, nice! Deze post maak ik trouwens van op de trein leuven-hasselt op mijn laptop die via wireless tethering dankzij mijn Hero online kan. Werkt verrassend goed zelfs.
Centurio is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2009, 17:15   #40   link
Scientist
Petrolhead!

Quote:
Originally Posted by Centurio View Post
Fixed.

Damn wat een zalig ding. Heb er nu ook een custom rom op gesmeten (merci epo!) en alles werkt ineens een pak vlotter, nice! Deze post maak ik trouwens van op de trein leuven-hasselt op mijn laptop die via wireless tethering dankzij mijn Hero online kan. Werkt verrassend goed zelfs.
Provider? Ik slaag er maar niet in om via tethering op mijn laptop te surfen, hoewel mijn gsm dit ondersteunt. Ik heb wel geen (data)abonnement. Ik gebruik tempo music + 7,5 Mb forfait voor 6 EUR. Ik weet dat ik hiermee niet ver zal geraken, maar om mails te typen zou dit ideaal zijn.
Scientist is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules