Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 01-07-2016, 11:36   #41   link
makila
Senior Member

San Vito lo Capo lijkt me een leuk plaatsje om naar toe te gaan net buiten het hoogseizoen? Iemand daar al geweest?

In oktober zijn de prijs soms maar de helft van de zomerperiode en kan je al een viersterren hotel voor 50-70€ per nacht op de kop tikken, en in oktober is het meestal daar nog vrij goed weer naar het schijnt. OK de shuttle naar het strand rijdt dan niet meer, maar dan ga je te voet hť! [Of is dat strand met prikkeldraad afgesloten NA de zomerperiode? Neen toch? ]

En die stad is gemakkelijk bereikbaar. Met Ryanair rechstreeks van Charleroi naar de luchthaven van Trapani (Prijs rond 300€ of zelfs minder met valies inbegrepen) en dan +-200euro (heen en terug) met een prive taxi naar San Vito lo Capo. (Als je op voorhand boekt en je zoekt een beetje op google [NIET de eerste hits, die zijn absurd hoog qua tarief!!!] dan vind je voor die prijs wel een taxi)

Als je een beetje zoekt en een beetje op de prijzen let dan kan je in oktober (gemiddeld nog altijd 25 graden) voor minder dan 1000€, voor 7 dagen daar aan het strand liggen en een beetje rondtoeren.

Last edited by makila; 01-07-2016 at 11:42.
makila is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2016, 16:15   #42   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

ga met mijn partner naar Italie dit jaar met de M4

eerst 7 dagen naar Borgo dei Conti Resort in Perugia om uit te rusten.
Daarna wat rondtrekken in de Chiantistreek
Old 01-07-2016, 20:59   #43   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

Naar't schijnt is Jaak nen Italiaan
KingSix is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2016, 11:44   #44   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

Radje ook dacht ik

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
rooz is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2016, 12:34   #45   link
Lion
Nį1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Lion is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2016, 12:36   #46   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

thx kmoet het nog uitzetten
rooz is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2016, 12:45   #47   link
makila
Senior Member

Ik was wel verrassend van het prijsverschil op amper 1 week tijd. (Naar San Vito lo Capo, SiciliŽ)

20sept - 26 sept (6 dagen)
--> Totaal prijs +-1600€ (Vliegtickets, taxi naar locatie, Kamerprijs)
27-3 oktober AMPER 1 week later
--> Totaal prijs +-800€ (Vliegtickets, taxi naar locatie, Kamerprijs)

Vooral de kamerprijs is dan plots maar de helft Iemand een idee wat de reden is? Enkel en alleen omdat het zomerseizoen officieel eindigt eind september?

Is er een reden waarom ik zo gek zou zijn om dan op reis te vertrekken van 20sept - 26 sept? Ik wist wel dat het iets zou schelen, maar 200% verschil?

Last edited by makila; 04-07-2016 at 12:49.
Old 04-07-2016, 12:55   #48   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by makila View Post
Ik was wel verrassend van het prijsverschil op amper 1 week tijd. (Naar San Vito lo Capo, SiciliŽ)

20sept - 26 sept (6 dagen)
--> Totaal prijs +-1600Ä (Vliegtickets, taxi naar locatie, Kamerprijs)
27-3 oktober AMPER 1 week later
--> Totaal prijs +-800Ä (Vliegtickets, taxi naar locatie, Kamerprijs)

Vooral de kamerprijs is dan plots maar de helft Iemand een idee wat de reden is? Enkel en alleen omdat het zomerseizoen officieel eindigt eind september?

Is er een reden waarom ik zo gek zou zijn om dan op reis te vertrekken van 20sept - 26 sept? Ik wist wel dat het iets zou schelen, maar 200% verschil?
Je geeft de reden al zelf aan. September is meestal nog een hoogmaand dus is alles nog duurder.
Old 04-07-2016, 14:10   #49   link
makila
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Rufus View Post
Je geeft de reden al zelf aan. September is meestal nog een hoogmaand dus is alles nog duurder.
Maar dubbel zoveel? Dat is toch belachelijk.

Het is niet dat het op 1 week tijd, het plots 2 keer zo koud is (In tegendeel). Dat het strand plots afgesloten is met prikkeldraad en dat alle restaurants plots gesloten zijn van oktober tot juni
Maar toch halveert de prijs dan wel ineens.

Maar ik denk dat ik het wel ergens begrijp. Waarschijnlijk op die 1 week tijd zakt het aantal toeristen dramatisch. Bij Jan Modaal zit het er gewoon ingebakken dat oktober gewoon een dikke vette NO NO om op reis te vertrekken

Last edited by makila; 04-07-2016 at 14:15.
Old 04-07-2016, 14:15   #50   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Maar dubbel zoveel? Dat is toch belachelijk.

Het is niet dat het ineens 2 keer zo koud is. Dat het strand plots afgesloten is met prikkeldraad. Dat alle restaurants plots gesloten zijn van oktober tot juni
Je moet de prijzen maar is vergelijken in een skigebied de week voor of na een vakantie en de vakantie zelf. Dan zijn die prijzen ook soms dubbel zo duur.
In het lage seizoen zijn ge gewoon blij dat hun kamers niet leeg zijn.
Old 04-07-2016, 15:30   #51   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

De zomervakantie loopt in ItaliŽ dikwijls tot een flink stuk in September. (Is afhankelijk van regio tot regio) Iedereen die in het toerisme werkt neemt ook dikwijls in September zijn verlof op, aangezien in Juli/Augustus een flinke hoop toeristen opgevangen moet worden.
Doordat veel Italianen in eigen land op vakantie gaan blijven de prijzen in September meestal nog oplopen.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2016, 17:40   #52   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Iemand Napels al gedaan? 'k Ga op het einde van de maand tien dagen naar Italie, grootste deel gewoon in Rome maar ik dacht om een paar dagen zuidelijker te gaan voor Pompeii, vesuvius, kust van amalfi en eventueel capri. Ik moet daar dus een uitvalsbasis hebben, ga ik voor Napels zelf of voor iets als Sorrento of Amalfi?
Sexy Schaap is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2016, 00:27   #53   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Exact hetzelfde gedaan paar maand terug. Rome > Napels > Pompei > Amalfi > onderweg Vesuvius meegepikt > Rome in een dag of 10. Capri ging er normaal nog bij maar te weinig tijd gehad.

In Napels zaten we in een keigoeie locatie net binnen de rand van het historisch centrum, maar de stad zelf vond ik echt allesbehalve gezellig. Druk, onvriendelijk, vuil en eigenlijk niet zo heel veel te zien. Maar 1 dag in het centrum rondgelopen, overige 2 dagen erop uitgetrokken en 's avonds ietsje meer naar de kanten Santa Lucia - Chiaia.

Als uitvalsbasis is het waarschijnlijk niet slecht, en ietsje beter gepositioneerd dan Amalfi, maar van de stad zelf zou ik geen te hoge verwachtingen hebben. Als je daar met een auto zit steek je die best ook 24/7 in een bewaakte garage.

Amalfi als uitvalsbasis is af te raden, da's wreed slecht gepositioneerd (en imo een beetje overrated). Positano schijnt trouwens ook de moeite te zijn, misschien ook iets bereikbaarder.

Onderschat trouwens niet hoeveel tijd je gaat nodig hebben om Pompei - Vesuvius - Amalfi - Capri te doen, ook fameus aan mispakt.

Last edited by Pleun; 07-10-2016 at 00:40.
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2016, 09:32   #54   link
piotke
Senior Member

Quote:
Hoe lastig is het om tankstations te vinden? Om de weg te vinden in ItaliŽ? En het belangrijkste: Mag je met een internationaal rijbewijs (op te halen bij je gemeente) overal rondrijden in italiŽ of zijn er plaatsen waar een speciaal rijbewijs nodig is waar Belgen niet mogen rijden?
Binnen Europa is uw gewoon rijbewijs voldoende hoor.
piotke is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2016, 19:01   #55   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Oke, Napels is inderdaad maar zwak, leuk voor 1 dag maar dat is het dan ook. Ik loop daar niet op mijn gemak als voetganger. Archeologisch museum is wel fantastisch. Ik ga amalfi skippen en een dag vroeger naar Rome gaan.
Sexy Schaap is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2017, 20:50   #56   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ik ga met Mrs. Dodgy een week naar ItaliŽ en voor de charme alleen al wou ik me daar een Fiat 500 huren om verschillende steden te bezoeken.

Nu heb ik al regelmatig auto's gehuurd maar men vraagt nu een waarborg in cash van 1390Ä! Dit dan nog eens ter plaatse te betalen...

Is dat legit? Meestal moest ik m'n visa/mastercard gegevens geven en ooit in Bilbao heb ik een waarborg cash van 380Ä gegeven voor een A5. Maar 1390Ä?!
Iemand daar meer ervaring mee dan ik? Heb schrik dat er bij terugkomst aan de luchthaven discussie gaat zijn en ik mijn geld niet terug ga krijgen. Wordt dan ook moeilijk discussiŽren achteraf natuurlijk als ik al in BelgiŽ ben.
Old 15-01-2017, 21:04   #57   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Dat zou ik nooit doen voor een huurwagen, enkel cc.

Klinkt heel louche en die zullen bij teruggave wel een probleem vinden.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2017, 23:14   #58   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Zou ik ook nooit doen...
Avalanche is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2017, 14:22   #59   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Nope, niet doen. Fishy.
Old 16-01-2017, 15:17   #60   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Welja, dacht ik dus ook. Zie nu ook dat het niet op de luchthaven zelf is maar met een shuttle bus van de luchthaven naar het auto verhuur. Wel zeer moeilijk terug te vinden om iets ter plaatse aan de luchthaven te vinden.

Eerste keer dat ik zo lastig iets vind, weird.

EDIT: Ik vergis mij nu toch niet hť: http://www.rentalcars.com/DriverExtras.do?showdeexp=1

Ander agentschap vraagt dan weer 800€?! http://www.rentalcars.com/DriverExtras.do?showdeexp=1

Kan toch niet allemaal oplichterij zijn? Die eerste van Ecovia zit over hťťl ItaliŽ, en die tweede, Interrent, zit over heel Europa zelfs.

Last edited by Dodgy; 16-01-2017 at 15:30.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules