Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 21-03-2017, 16:26   #2961   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Jezus maat... wat een hel. Jullie moeten wel een sterk koppel zijn.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2017, 16:49   #2962   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Ik ben als vader nu zelf ervan verschoten hoeveel er eigenlijk "mis" loopt bij het groot brengen van je kind. Van kameraden, kennissen en collega's komen nu ineens verhalen boven van een wereldje waar ik vroeger bijna tot niets van wist.

Mijn ouders hebben het precies makkelijk gehad met m'n zus en mij. Weinig ziek, nooit in het ziekenhuis gelegen, nooit naar spoed moeten gaan.
M'n respect voor ouders groeit toch dagelijks.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2017, 19:08   #2963   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Shiiit inqubus.

Eigenlijk als ge er over nadenkt, is het toch maar een kwestie van tijd eer we de eerst dode Shrimp baby hebben, niet?

Epo, houd u maar al gereed.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2017, 21:42   #2964   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Dat was Teus.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2017, 22:24   #2965   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Prumpy View Post
Ik ben als vader nu zelf ervan verschoten hoeveel er eigenlijk "mis" loopt bij het groot brengen van je kind. Van kameraden, kennissen en collega's komen nu ineens verhalen boven van een wereldje waar ik vroeger bijna tot niets van wist.

Heb eens gelezen dat dat genetisch is. Je stamgenoten waarschuwen voor mogelijke problemen met kinderen als waarschuwing en sein voor mocht er iets verkeerd lopen met je eigen kinderen. Een soort van in-tribe hulplijn nog voor er een ziekte of probleem is. Op zich niet slecht natuurlijk mochten je kinderen nét dezelfde symptomen krijgen.
Meestal worden dan zelfs verhalen verteld van situaties met vrienden en kennissen en niet enkel met hun eigen ervaringen.

Hier ook het geluk van twee gezonde spruiten te hebben. Laatste dokterbezoek aan de kinderarts is van vorige zomer voor een wondje op de jongste haar kaak dat bleef ontsteken. Buiten verkoudheden geen problemen gehad deze winter.
Old 22-03-2017, 09:57   #2966   link
Blondje
*

Wow heavy. Ik kan precies mijn beide handjes kussen dat het bij ons blijft bij onschuldige kinderziektes en wat builen. Met Seppe wel eens bij de uroloog geweest, maar verder niets.

Ik merk vooral met sociale media dat zulke verhalen inderdaad wijder verspreid geraken en dat werkt inderdaad wat waarschuwend. Soms is dat goed omdat ge wat alerter bent in sommige gevallen, maar soms werkt dat ook averechts en ben je te beschermend. Ik vind het toch niet altijd makkelijk om een evenwicht te vinden tussen niet te rap te stressen en wat af te wachten of net snel actie ondernemen 'want ge weet nooit'. Ik neig eerder naar het eerste maar als ik dergelijke verhalen lees...
Blondje is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2017, 10:02   #2967   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Met dat Kawasaki verhaal was het eerst een viraal infectie, drie dagen uitzieken.
Na drie dagen, nog steeds 40+ koorts, bacteriële infectie.
Na twee dagen (zes keer antibiotica gegeven) nog steeds 40+ koorts, dus naar het ziekenhuis.
Dat is dus ook niet onmiddellijk paniek geweest.
Nu natuurlijk, als hij langer dan drie dagen koorts heeft, houden we ons hart al vast
Old 22-03-2017, 10:44   #2968   link
Blondje
*

Begrijpelijk dat als je zoiets meemaakt je nu sneller actie onderneemt. En misschien zouden we dat allemaal wel wat sneller moeten doen.
Moeten jullie nog opvolgonderzoek laten doen eigenlijk?
Blondje is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2017, 11:00   #2969   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Yup.
Eerst om de 2 maand, dan 3, dan 6 en dan om het jaar.
Om te zien of er geen schade is aan de hartkleppen.
Old 22-03-2017, 17:25   #2970   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Quote:
Originally Posted by Irmo View Post
Dat was Teus.
Tis te zien dat ge maar ne casual zijt Lijkkist.
Old 22-03-2017, 18:15   #2971   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by LukeSoloSalade View Post
Tis te zien dat ge maar ne casual zijt Lijkkist.
Heb even mijn bron gechecked. Teus ging baby's in een blender steken.

Sorry.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2017, 18:50   #2972   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Joppe 7 maand geweest.

Is voor de eerste keer ziek geweest twee weken terug. Had een griepje opgedaan en maar hoesten en kuchen.
Neusje ook helemaal dicht en voortdurend koorts maken.
Mama kreeg bijna een aanval toen ze naar de kinderarts ging en na 5 minuten terug buiten stond met de uitleg dat het een simpel griepje was.

Buiten die week en een half is ie nog niet ziek geweest.

Moet wel zeggen dat het nu echt echt plezant begint te worden, spelen, kirren, lawaai maken en die verwonderde blik voortdurend bij het zien van iets nieuws.

Good times!

Last edited by gABBY; 22-03-2017 at 18:54.
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2017, 08:41   #2973   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Volgende week eerste schooldag (instapklasje) voor mijn dochtertje Flore (2 jaar en 6 maand).
We waren al heel lang bezig met potjestraining met hier en daar tussenpozen van een aantal weken. En nu net deze week gelukt, pipi en kaka dan nog.
Een gelukkige papa!
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2017, 09:49   #2974   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Hier wouden we het nog even uitstellen (2j4m, pas in september naar school), maar nu vraagt ze er soms zelf out of the blue achter om het dan ook effectief te doen.

Probleem is dat het nu lastig is om dat doorgedreven te doen, want ik denk niet dat de creche een tijdje onderbroeken gaat verversen en zaken opkuizen
Old 16-04-2017, 12:45   #2975   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Nee? Beide crèches hebben dat probleemloos gedaan bij mij en moedigden dat zelfs aan.
Kan toch niet anders? Mijn jongste begon op 1 jaar en half al om een potje te vragen. Was zindelijk dankzij de crèche vier maanden later.
Old 16-04-2017, 13:10   #2976   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Lore is nu op haar bijna 2,5 al een jaar zindelijk, zelfs 's nachts.

Binnen een maand mag ze pas naar school omdat ze 4 uur te jong is om nu al te mogen gaan. Which sucks want ze is het echt wel beu in de crèche.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2017, 23:07   #2977   link
Rufus
PimpMeister

Bij ons op de creche vragen ze of ze zonder broek mag rondlopen
Dus geen natte broeken voor ons.
Bij onze eerste was dat op een week in orde. In het weekend 1 keer rondgelopen zonder broek (creche vraagt dat je er zelf mee begint) en een week later was die zindelijk en nooit een accidentje gehad. Snachts ging nog niet dat was pas rond haar 3 jaar denk ik maar dan ook weer van de ene op de andere dag zonder pamper en geen accidentjes.
De jongste (juist 2 jaar) snapt niet goed wat dat allemaal is en vraagt zelf achter een pamper
Old 17-04-2017, 23:16   #2978   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Het rare bij mijn twee kinderen is geweest dat die 's nachts droog waren voor overdag. Die waren teveel bezig met vanalles en nog wat en negeerden het.
Old 18-04-2017, 14:28   #2979   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Het rare bij mijn twee kinderen is geweest dat die 's nachts droog waren voor overdag. Die waren teveel bezig met vanalles en nog wat en negeerden het.
Wij hebben gewoon lang genoeg gewacht. Toen ze overdag droog was hebben we het een tijdje ook 's nachts geprobeerd en als ze dan in haar bed deed was die zo overstuur en die raakte er echt gestrest door dat we gestopt zijn. Ze had sneller droge pampers maar we hebben dan gewoon nog een tijdje gewacht om zeker te zijn en tot ze het zelf vroeg om zonder pamper te mogen slapen.
Old 18-04-2017, 19:39   #2980   link
The Dude
Certified Sinner

The Dude's Avatar

Ondertussen al wat grotere Shrimpies

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules