Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 22-06-2010, 20:28   #1   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

De loopthread (omdat Gecko ne loser is die ni tot aan de zee kan lopen)

Beste Shrimpers,

Tegen het eind van de vakantie zou ik graag met o.a. mijn vaste loopkameraad lopen. Normaal lopen we in de buurt van Vilvoorde maar ditmaal willen we het ambitieuzer aanpakken omdat hij geregeld wedstrijden liep en ik een ‹bermensch ben: we lopen van zee tot thuis op 1 dag. De premisse is dat we in topconditie zijn.

Deze kaart geeft aan dat we een tocht van ruwweg 120km voor de boeg hebben. We kunnen dan kort halt houden in Brugge, Gent en Aalst.

Aan een gemiddelde van 10km/h komt dat neer op 12h lopen. 1h pauze in drie voorgenoemde steden brengt de totale reistijd op 15h. Ondanks meer vertraging lijkt mij dat alleszins uiterst doenbaar op 1 dag in termen van tijd. Het spreekt voor zich dat indien er problemen opduiken, we de onderneming zullen staken en wellicht een andere keer herbeginnen.

We hebben echter nooit eerder een onderneming van zulke omvang aangevat, dus alle praktische raad is welkom. We zullen zeker een bezoekje brengen aan de dokter. Verklaart deze ons zot, of blijkt het fysiek onmogelijk voor de gewrichten, dan zullen we ons wel tevreden stellen met ordinaire marathons. Als het nodig blijkt een diŽtist te raadplegen, zullen we dat ook doen, maar da's eigenlijk voor jeanetten! En vanzelfsprekend bereiden we ons fysiek zo goed mogelijk voor.

We zijn voorlopig van plan om thuis stevig te ontbijten, met de vroegste trein naar zee te rijden en terwijl te verteren. We dragen afwisselend 1 kleine rugzak met wat water en powahfood en kunnen dan in voorgenoemde steden snel wat calorieŽn opnemen en onze watervoorraad aanvullen.

Hebben jullie tips over voeding (de dag zelf en eventueel dagen vooraf) of algemene zaken waar we misschien niet aan hebben gedacht (bv. jullie gaan dood) etc. dan kunnen jullie dat hier kwijt, aangezien ik weet dat hier enkele (bijna-) dokters en voedingszotten e.d. zitten. Tips i.v.m. extravagante kleding zijn ook welkom!

Alvast bedankt.

Last edited by Drennargh; 22-06-2010 at 23:17.
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2010, 20:32   #2   link
Bregt
Senior Member

Bregt's Avatar

En ik maar ter plaatse blijven trappelen rond les 17
Bregt is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2010, 20:53   #3   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Gij zijt gek.

Carry on.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2010, 20:58   #4   link
micksque
World of Warcraft nerd.

micksque's Avatar

120km in een dag lijkt me wel sterk.

Ik zit nu aan les 5 van start to run, en gaat wel goed vooruit. Als ik tegen het einde van de vakantie een dik halfuur aan een stuk kan lopen zonder dat ik doodval ben ik al blij. Ik vind het eigenlijk wel nog plezant, hoewel de muziek toch wel beter kan.
micksque is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2010, 20:59   #5   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

When the feelings right I'm gonna run all night I'm gonna run to youuu

yeahhhhhhhhhhhhhhhh I got my mind made up
I need to feeeeeeel your touchhh

Alex is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2010, 20:59   #6   link
flexium
Sr member, jr poster

Dacht dat minimum tijd om je voor te bereiden op een marathon 3 maanden was, dus het wordt al nipt als dat klopt.

Google eens op ultralopen voor trainingsschema's misschien?
flexium is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2010, 21:07   #7   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Doe anders eens de dodentocht op 13 augustus in Bornem, dan weet je direct wat 100 km "stappen" is.
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2010, 21:16   #8   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Quote:
Originally Posted by Drennargh View Post
Deze kaart geeft aan dat we een tocht van ruwweg 120km voor de boeg hebben. We kunnen dan kort halt houden in Brugge, Gent en Aalst.
Waarom maakt ge geen pit-stop in antwerpen?

Kunt eens horen bij Tom Waes.
Old 22-06-2010, 22:06   #9   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Pleeg anders nu direct zelfmoord, dat bespaart u dan tenminste die maanden voorbereiding.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2010, 22:07   #10   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Ik wil niet de indruk wekken dat het van een leien dakje zou lopen hoor. Integendeel lijkt het mij waarschijnlijk dat we ons de eerste keer serieus zullen mispakken en pakweg in Gent zullen moeten stoppen. Ik heb ook helemaal geen idee of gewrichten en pezen dit geweld aankunnen. Ik zal niet huilen als het niet lukt hoor, 't is gewoon een uitdaging.

Niettemin wil ik benadrukken dat we niet van nul beginnen. We zullen ervoor zorgen dat we tegen dan in topconditie zijn en pas aan de uitdaging beginnen als we ons klaar voelen, ook al stellen we het een maand uit.

Last edited by Drennargh; 22-06-2010 at 22:19.
Old 22-06-2010, 22:11   #11   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Denk niet dat hier veel mensen zitten met ervaring in dit soort zaken.
Enige goede raad die ik kan geven is iemand te raadplegen die er iets van kent, zoals een sportdokter ofzo. Alle ja ten minste als ge u deftig wilt informeren over de risico's; het is uw lichaam afterall ...
logion is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2010, 22:18   #12   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Ik wil niet de indruk wekken dat het van een leien dakje zou lopen hoor. Integendeel lijkt het mij waarschijnlijk dat we ons de eerste keer serieus zullen mispakken en pakweg in Gent zullen moeten stoppen. Ik heb ook helemaal geen idee of gewrichten en pezen dit geweld aankunnen. Ik zal niet huilen als het niet lukt hoor, 't is gewoon een uitdaging.

Niettemin wil ik benadrukken dat we niet van nul beginnen. We zullen ervoor zorgen dat we tegen dan in topconditie zijn en pas aan de uitdaging beginnen als we ons klaar voelen, ook al stellen we het een maand uit.
Begin misschien eerst al eens met den helft.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2010, 22:20   #13   link
Random
Shrimp Recidivist

Random's Avatar

En niet vergeten de wrijving in rekening te brengen. Dat kan een pak schelen.
Old 22-06-2010, 22:26   #14   link
Erhilion
fka Kermit

Erhilion's Avatar

Het belangrijkste vergeet je hier te vermelden: hoeveel loop je nu? En belangrijker: hoe lang? 120 km lopen op een dag is mogelijk, maar uw lichaam moet daar wel aan gewoon zijn. Alleen wil ik uw knieŽn niet voelen na 120km op beton gelopen te hebben. Ervan uitgaande dat ge beestige atleten zijt gaat dat uw grootste vijand worden vermoed ik.
Erhilion is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2010, 22:54   #15   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:

legato, eerst pianissimo en dan fortissimo
Alex is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2010, 23:03   #16   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Vrij wiedes Peephole. Ik hoop dat de gebundelde krachten van SR mij wijzer kunnen maken over de praktische aspecten en dingen die ik uit het oog verlies. Momenteel zijn het meestal toeren van 10km op 1uur. Op het gemakje omdat het examens zijn, maar we kunnen effectief 20 zonder probleem. Na mijn laatste examen beginnen we met de marathons. Hij is in ieder geval atleet (hij deed atletiek en wedstrijden enz.) en ik ben zot naar 't schijnt, dus dat lijkt mij echt geen probleem. Mijn grootste bezorgdheid gaat uit naar mijn gewrichten.

Momenteel varieer ik steeds mijn loopsnelheid (sprinten-joggen) om de belasting op mijn spieren en gewrichten af te wisselen. Dit is vermoeiender, maar we kunnen er effectief langer door lopen zonder irritaties aan de benen (lees: schreeuw om hulp ).

Maar goed, alle advies, zelfs over de banaalste zaken, is welkom. Ik wil er zelfs nieuwe schoenen voor kopen enz.

Tips i.v.m. extravagante kleding zijn ook welkom! Ik heb al gehoord van dikke loopbrillen uit de jaren '80 die er uitzagen als duikbrillen, dat is wat onhandig. Fluozweetbandjes kunnen dan weer wel.

Last edited by Drennargh; 22-06-2010 at 23:31.
Old 23-06-2010, 01:01   #17   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Aan een gemiddelde van 10km/h komt dat neer op 12h lopen. 1h pauze in drie voorgenoemde steden brengt de totale reistijd op 15h. Ondanks meer vertraging lijkt mij dat alleszins uiterst doenbaar op 1 dag in termen van tijd.
Ge vergeet wellicht ook nog het feit dat ge constant gaat moeten uw weg zoeken. "Is 't hier nog rechtdoor peisde? Kweni, is kijke" en die shizz. Elke keer ge stopt na een tijdje om dan direct te herbeginnen, na een tijdje gaat dat uw spieren toch gaan verstrammen tbh.

Klinkt wel ambitieus en vrť cool, maar 't zal toch niet makkelijk zijn (lees: 'k vind het weinig realistisch). Succes tho.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 01:30   #18   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Het is voor een groot deel langs de vaart en dan steenwegen volgen, wat het eigenlijk vrij simpel maakt. De verraderlijke punten zijn de stadskernen. Het is niet de bedoeling om een kaart boven te halen, dus vooraf googlemaps bestuderen lost dat wel op, en ik heb in de loop der jaren een groot vertrouwen in mijn oriŽntatiegevoel opgebouwd. Eventueel kunnen we de steden vooraf bezoeken en de weg eens afwandelen of -rijden zodat we weten hoe dat zit.

Ik verwacht niet dat de eerste keer vlekkeloos verloopt. Liever wel natuurlijk, maar ik ben er heel nuchter in. Het is een uitdaging, een die fameus kan falen. Dat weerhoudt mij echter niet om ze aan te gaan.

Andere zotten hier die zich willen aanbieden om (een eindje) mee te lopen, zijn trouwens welkom. Oefen zoveel je wil en kan, en als we de grote dag naderen, regelen we het boeltje wel.

Last edited by Drennargh; 23-06-2010 at 01:42.
Old 23-06-2010, 07:16   #19   link
Matthias
*snore*

Onnozelaar.

Ga naar een sportdokter, zodat je uit goeie bron kan horen dat het onmogelijk is om op zo'n korte tijd meer dan een ultraloop te doen. En begin dan te trainen voor 2013. Toen ik nog een snotter was moest ik mijn slaapkamer op gezette tijden afstaan aan louche Oostblokkers die in de streek 100km- en zesurenlopen kwamen afhaspelen. Afgetrainde mannen met jaren ervaring die desalniettemin volledig kapot zaten na zo'n loop. En dat is nog twintig kilometer minder dan jouw plan.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 07:25   #20   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Het is een belachelijke doelstelling en extreem slecht voor uw knieŽn (zal wss grote stukken op beton/asfalt zijn).
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules