Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 24-06-2010, 15:01   #61   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

NSFW't dat eens man.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2010, 15:37   #62   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Quote:
Originally Posted by quantrias View Post
Is misschien nog het beste!
Als er iemand ooit wil weten hoeveel 100km eigenlijk is, eens de dodentocht stappen.

Ben al 4 keer gestart aan de dodentocht waarvan maar 1 keer maar uitgelopen en dit was dan nog de eerste keer!

Nu in augustus voor de 5 keer en ik ben vastberaden om deze op mijn palmares te zetten! Al 3 maand voor aan het trainen...

Hoe trainen, omdat ik niet echt scherp stond fysiek vlak en spierkracht in de benen. Zware fitness programma gedaan 3 maand lang, elke dag 1h a 1,5h trainen met elke dag andere spiergroepen, soms buikspieroefeningen, cardio, yoga,... Nu dat ik daar vanaf ben een week rusten en dan begint het mooie werk.
Elk weekend gaan wandelen, beginnen met een wandeling van 20km en elk weekend dit verhogen met 10km tot ik aan 50 a 60km zit en een week voor de dodentocht een tochtje van 50km zodat de kilometers in de benen en in het hoofd zitten en dan een week volledige rust tot de dag van de dodentocht zelf.
Als je je conditie wilt behouden, nooit een week rusten. Zeker 2 of 3-daags enkele oefeningen doen (max 10 min) om je gestel wat te behouden.
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2010, 17:23   #63   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Uw gewone dagelijkse activiteit zal voor stappen wel voldoende zijn die week.
Old 24-06-2010, 20:10   #64   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Net 2 uur gelopen maar zonder drank stak de hitte fameus tegen dus 't is bij 15km gebleven. Met meer goesting zou ik meteen opnieuw kunnen beginnen, maar we gaan ons niet moe maken tijdens de examens he . Die marathon van volgende week komt wel dik in orde. We zien wel, Ikaros!

edit: Shrimpers in Leuven mogen aan mijn oksels snuiven (Rufus?) als bewijs van mijn inspanning. Zou ik mijn ballen scheren om mijn benen niet open te schuren met mijn staalwol?

edit2: Ik had niet ingerekend dat mijn kat mijn achillespees wilt overbijten. Nu heb ik pijn.

Last edited by Drennargh; 24-06-2010 at 21:04.
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 13:41   #65   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Uw idee is achterlijk.

Zo, dat had nog niemand gezegd. Bij deze.
Old 25-06-2010, 13:55   #66   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Beetje hoog gegrepen, lijkt me.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 14:11   #67   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Quote:
Originally Posted by Epo View Post
Uw idee is achterlijk.

Zo, dat had nog niemand gezegd. Bij deze.
Jamaar epo, dan is dat idee voor iedereen achterlijk he, maar blijkbaar zijn er genoeg die dat niet vinden aangezien ze het zelf doen .
Old 25-06-2010, 14:12   #68   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

brb tot tokyo fietsen
Old 25-06-2010, 14:15   #69   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Yeah dat is wel gelijk aan wat ik zeg... Onnozelaar.
Old 25-06-2010, 14:17   #70   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Als het u lukt om uw achterlijk idee te verwezenlijken, dan ik eet die fiets waarmee ik tot Tokyo gefietst ben nog op ook. Na aankomst.

Je krijgt zelfs heel je leven tijd van mij.
Old 25-06-2010, 14:25   #71   link
Rufus
PimpMeister

Epo het is wel zo dat er mensen de dodentocht bijvoorbeel uitlopen en smorgens om 7 uur al aankomen.
Start is om 21 uur.Mits degelijke training is het te doen.
Niet dit jaar dus.
Old 25-06-2010, 14:29   #72   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
brb tot tokyo fietsen
Kameraad van mij is vorige zomer naar Istanbul gefietst, aan een gemiddelde van 160km/dag, met maar 1 rustdag.

En dat lijkt me een pak haalbaarder dan 120 kilometer lopen op een dag.

Onderweg kwam die ook wel zotten tegen die van Spanje naar Tokio gingen fietsen. Maar toen hij die tegenkwam ergens in Kroatië was dat doel al bijgesteld tot "ik zal blij zijn als ik Azerbeidjan haal". Beetje een realistisch doel stellen, en daar dan eventueel een klein beetje bijdoen. Gaat veel toffer zijn en ge gaat iets verwezenlijkt hebben in plaats van alleen maar gefaald.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 14:31   #73   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Quote:
Als het u lukt om uw achterlijk idee te verwezenlijken, dan ik eet die fiets waarmee ik tot Tokyo gefietst ben nog op ook. Na aankomst.

Je krijgt zelfs heel je leven tijd van mij.
Je kan dat enkel zeggen als je denkt een idee te hebben van mijn vermogen. Je gaat heus niet beweren dat je mijn vermogen kent, hoop ik.
Old 25-06-2010, 14:32   #74   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

I just did.
Old 25-06-2010, 14:34   #75   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Ewelja en dat kan je dus niet beweren aangezien je niets van mij weet. Tadaa. Q.E.D. Q.E.D.!!!!!18!88

Concreet nu: kan iemand schoenen aanraden? Die van mij gaan toch al enkele jaren mee en mogen wel vervangen worden.

Last edited by Drennargh; 25-06-2010 at 14:45.
Old 25-06-2010, 14:54   #76   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Old 25-06-2010, 14:56   #77   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
Originally Posted by Drennargh View Post
Concreet nu: kan iemand schoenen aanraden? Die van mij gaan toch al enkele jaren mee en mogen wel vervangen worden.
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 15:40   #78   link
flexium
Sr member, jr poster

Quote:
Originally Posted by Drennargh View Post
Ga naar een goede sportwinkel, waar je op een loopband met camera moet lopen eer ze je een paar schoenen laten passen.
Dan kunnen ze een paar geven dat min of meer compenseert voor eventuele loopfouten die je maakt (bij mij bvb hellen mijn voeten teveel nr binnen en moest ik dus schoenen met verstevigde binnenzijde hebben).
flexium is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 16:43   #79   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

yup

ga je loopschoenen halen in een winkel waar ze de nodige apparatuur hebben om je looppatroon te meten. Dat maakt niet zo veel uit voor mensen die misschien 2x week een kilometer of 5 lopen, maar vanaf je afstanden doet heb je echt schoenen nodig die op je lichaam zijn afgestemd.
Met gewoon schoenen uit het rek te pakken die 'goed zitten' kom je er niet

erg goeie winkel is bego-sport . leg uit wat je wilt en die helpen je voort. Je zal in die winkel serieus wat km's moeten lopen, dus zie dat je fit bent anders ga je nogal af als een gieter

kost geld ook..130-150€ voor iet of wat deftige schoenen

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 16:58   #80   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Hah €150 valt nog goed mee. Die winkel ligt echter niet meteen in de buurt, dus ik zal een zoeken in de buurt van Vilvoorde en Antwerpen-centrum. Tips zijn altijd welkom.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules