Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 26-02-2011, 16:01   #61   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by silence View Post
Je krijgt inzake piraterij nooit een press release van hun als bijvoorbeeld een tijdje terug een onafhankelijk onderzoek (in Japan) is gevoerd naar de invloed van piraterij op de verkoop en dat het verwaarloosbaar bleek. Die zaken zwijgt men dood.
Lijkt me ook normaal dat je niet groots uitpakt met een bepaald land waar dat dan zo mag zijn, er is al genoeg zelf-justificatie en minimalisatie aanwezig in het piracy probleem.

Quote:
Originally Posted by silence View Post
Ik hecht persoonlijk veel meer belang aan onafhankelijke onderzoeken dan onderzoeken gesponsord door lobbygroepen. "Wij van WC eend..." zoiets dus.
Uiteraard, maar dat neemt niet weg dat andere onderzoeken complete verzinsels zouden zijn.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung Smart LED-TV 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subwoofer, Onkyo TX-DS787 THX Receiver
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Samsung Galaxy S8+

Last edited by Cybdm; 26-02-2011 at 16:04.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2011, 11:30   #62   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Zowel Introversion als Team Meat vinden dat Steam de zaken beter aanpakt dan Live voor indie games.

Quote:
The two man development team led a blow by blow account of their Xbox Live experience in their GDC appearance. They explained that Microsoft led them to believe that their best chance of success would be to release as part of Microsoft’s Game Feast promotion on Xbox Live. The pair then went into crunch mode, working seven days a week on five hours of sleep to make the deadline, only to find on release day that their game hadn’t gone up at all.

Half the day passed before Super Meat Boy made it onto the Xbox Live Marketplace, but then failed to appear in the Spotlight section normally reserved for new releases. While the game sold fairly well initially, thanks to a discount, sales increased dramatically through word of mouth.

A month later, Super Meat Boy was released through Steam, selling more in two weeks than their total sales on Xbox Live. Speaking at GDC, one half of Team Meat, Tommy Refenes said “It’s much easier to update and everyone should just love on Steam. Like, hot nasty love all over it.”
Pijnlijk.
Ryuken is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2011, 15:58   #63   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

http://gamingbolt.com/ea-bans-player...ing-them-devil
Old 11-03-2011, 16:05   #64   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ouch. Ge kunt er al bijna Godwin's Law gaan toepassen.
HeLLBirD is online now   Reply With Quote
Old 11-03-2011, 19:16   #65   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Gaat er nogal over dat soort bans als je het mij vraagt...

Overigens, Sony UK, ouch.
Old 11-03-2011, 20:12   #66   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ryuken View Post
Zowel Introversion als Team Meat vinden dat Steam de zaken beter aanpakt dan Live voor indie games. Pijnlijk.
We horen hier natuurlijk maar een kant van het verhaal, het feit dat het publishing platform veeleisend is juich ik meer toe dan dat ik het zou bekritiseren. Die deadline en dan niet lanceren is wel crappy, daar is er werk aan Microsoft's winkel. Dat het beter verkoop op Steam is wellicht door meerdere factoren, Steam met zijn every-week sames spreekt een groot "few dollars a game" publiek aan, dat is en blijft natuurlijk een verdienste van steam.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung Smart LED-TV 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subwoofer, Onkyo TX-DS787 THX Receiver
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Samsung Galaxy S8+
Old 12-03-2011, 12:41   #67   link
.fanny
Banned

Quote:
Originally Posted by OmegaII View Post
tamelijk fel, maar niet echt een verrassing. wij zeggen het al tien jaar. waar zijn de hoepels nu nog die ea durven verdedigen met 'oh maar de laatste tijd proberen ze wel hoor'.

deze farce zou de supreme court zelfs moeten halen.

Last edited by .fanny; 12-03-2011 at 12:44.
.fanny is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2011, 14:51   #68   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

De voorbije 10 jaar gebruiken de meeste mmorpgs een identieke ban systeem waar een ban op het forum ook een ban met betrekking tot het spel kan zijn. Daar kraait er geen haan naar, als het maar Dragon Age 2 in een negatief daglicht stelt lijkt de kruistocht.

Het staat in de EULA van mmorpg games en blijkbaar ook in die van Dragon Age 2. Ik vind het ook een overdreven maatregel - al weten we niet wat het gedrag van de persoon in kwestie was - daar niet van, maar toch allemaal wat opgeblazen meen ik te denken.
Old 12-03-2011, 14:59   #69   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Wat? toch niet geval voor WoW alleszins
Alex is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2011, 15:19   #70   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
De voorbije 10 jaar gebruiken de meeste mmorpgs een identieke ban systeem waar een ban op het forum ook een ban met betrekking tot het spel kan zijn. Daar kraait er geen haan naar, als het maar Dragon Age 2 in een negatief daglicht stelt lijkt de kruistocht.

Het staat in de EULA van mmorpg games en blijkbaar ook in die van Dragon Age 2. Ik vind het ook een overdreven maatregel - al weten we niet wat het gedrag van de persoon in kwestie was - daar niet van, maar toch allemaal wat opgeblazen meen ik te denken.
Cybdm, serieus?
Niet alles is een complot tegen DA2 he...
Old 12-03-2011, 15:52   #71   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Al zegt die kerel de meest weerzinwekkende of verschrikkelijke dingen, dat geeft EA NOOIT het recht om zijn game te blokkeren waar hij voor heeft betaald.
Bannen van zijn forum account is niet meer dan normaal, maar dat andere... dat gaat er zo zwaar over. Het slaat ook werkelijk nergens op. Dit heeft trouwens totaal niks te maken met DA2 of het in een slecht daglicht stellen. Zou over eender welke andere game kunnen gaan
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2011, 16:41   #72   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Ik keur het niet goed, was ik toch duidelijk in, maar ik wou aantonen dat het ook elders bestaat, te lezen in veel EULA's alsook herinner ik nog soortgelijke voorvallen in MMORPGS. Met "wat opgeblazen" stuur ik aan dat het feit wellicht hoofdzakelijk een registratie block is door het feit dat zijn EA community account tijdelijk verbannen is en dat dit niet draait rond uitdrukkelijke opzettelijke toegang tot het singeplayer spel ontzeggen is.

Er zijn reeds berichten dat had hij toevallig de initiele registratie wel al gedaan voor de ban, hij prima kon inloggen en zijn game spelen. Dus lijkt me eerder een process workflow issue bij het registreren ten gevolg van al die online integratie in hedendaagse games, dit gaan ze wellicht corrigeren. Ik bekijk het misschien te technisch, te rooskleurig, kan zijn, maar kan me niet ontdoen dat met een andere game het niet zoveel wind ging vangen. In elk geval een PR flater voor EA, zeker om als wederwoord te komen zwaaien met EULA's, dat zet nog meer kwaad bloed.

EDIT:
Voor de drama queens, zoals ik dus zei een geïsoleerd geval dat is opgeblazen geweest:

Quote:
EA has acknowledged that this actually happened to the affected user, but calls it an error. While it says it intended to temporarily ban the individual for violating the forum code of conduct, "there was an error in the system that accidentally suspended a user's entire account."
Quote:
Immediately upon learning of the glitch, EA took steps to restore the user's macro account and apologized for the inconvenience
=> http://www.joystiq.com/2011/03/11/pl...y-loses-acces/

Last edited by Cybdm; 12-03-2011 at 16:48.
Old 12-03-2011, 17:12   #73   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Aha, goed zo. Ik kon me echt al moeilijk voorstellen dat zo'n praktijken zouden zijn toegelaten.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2011, 17:13   #74   link
.fanny
Banned

ja ja, een 'glitch' die zo losjes gedefinieerd staat in de ea-community regels. ea ontspringt pr-gewijs een enorme kater door hier snel op terug te komen. dat en een onrustwekkende memo van de inhouse juridische dienst zullen dit in versnelling hebben gebracht. die forum-mod was ook een glitch zeker? alle berichtgeving na dat feit die nu nog dagzoomt is zo waarschijnlijk als het kan gespuwd door de pr-machine van ea. en ze zijn zeer slim om dat te doen.

of schiet ea gewoontelijk in een hogere versnelling als er sprake is van glitchen of registratieproblemen van hun producten? ik dacht het niet. laat mij niet lachen. "oeh een glitch, snel fixen en gedetailleerde berichtgeving de wereld insturen... tadaa... ea is er voor u". daar werkt waarschijnlijk een team 24/7 aan die registratiecrap van ea, honderden cases per dag, maar deze was iets specialer dan de rest.

heeft uiteraard geen hol met da2 te maken en alles met fucking ea.

cybdm, maat, van welke planeet komt gij.

Last edited by .fanny; 12-03-2011 at 17:17.
Old 12-03-2011, 17:14   #75   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Een onbedoelde glitch, vandaar dat het in de EULA staat.

edit: hi5 fanny
Alex is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2011, 18:00   #76   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Alex View Post
Een onbedoelde glitch, vandaar dat het in de EULA staat.
Quote:
Originally Posted by .fanny View Post
ja ja, een 'glitch' die zo losjes gedefinieerd staat in de ea-community regels
Iedereen weet toch dat er in de kleine lettertjes alle mogelijke legale indekkingen staan die je maar kunt bedenken, meesterlijk tot stand gekomen door een legertje advocaten ? EA gaf zijn fout toe en corrigeerde. En nu dan maar conspiracy theory craften gelijk de parel, tja wat mij betreft accidenteel/misverstand, maar blaas gerust nog wat verder op heren.
Old 12-03-2011, 18:28   #77   link
.fanny
Banned

welke indekking? het is gewoon een bewijs van hun policy, op een officieel ea-ducument, in fucking kleine letters ja, en daarna uitgevoerd door een werknemer... en daar zijn ze op terug gekomen.

en welke 'conspiracy'? dit is gewoon lame-ass oldskool white collar butfucking van de bovenste plank. niks 'conspiracy' aan. de maanlanding is een conspiracy, jfk is een conspiracy. dit is gewoon corporate bullying van dertien in een dozijn. niks nieuws hier, niks sensationeel, gewoon een dag in het leven van ea. dit is zo klein en nietsbetekenend als het maar kan. het enige wat hier gewicht heeft zijn mensen gelijk gij die niet eens zien wat er aan de hand is.

zeker heeft ea haar fout gecorrigeerd. maar denk maar niet dat ze dat hadden gedaan als het geen aandacht had gekregen. ze hebben het wel eerst bedacht voor ze het hebben herroepen... hoe naief kunt ge zijn maat.

hoe the fuck krijgt ge het voor elkaar om ea hier nog in de slachtofferrol te trekken kerel.

edit: wat een bullshit eigenlijk. wie the fuck kan hier nog over pijpen. het is gewoon zwart op wit feitelijk en dan moet ik nog mensen die eraan twijfelen overtuigen. fuck dat.

Last edited by .fanny; 12-03-2011 at 18:36.
Old 12-03-2011, 18:53   #78   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

.Fanny, rustig man, uw hart. Een kerel zet een grote mond open op een forum, breekt de regels, community account banned en wilt kort daarna zijn spel registreren en dat lukt niet. Fout toegegeven door EA, intussen aangepast, kerel is al aan het spelen. Ik verdedig juist niemand of leg nergens de slachtoffer rol op iemand. Ik bekijk het gewoon nuchter, iets wat uw klaarblijkelijk niet zo goed lukt. Wil ik daarmee EA de prijs van liefdadigheidsinstelling van het jaar plakken ? Not a chance in hell, maar die EA evil empire business liet ik achter me op de speelplaats van de lokale basisschool.

En drop maar die "mensen gelijk gij", you know shit about me. Er valt hier niets te steken in kotjes of vakjes omdat het niet in uw kraam past.
Kijk naar Cybdm zijn woorden, man die moet alles wat EA doet tof vinden, kan het nog kortzichtiger?

Last edited by Cybdm; 12-03-2011 at 19:07.
Old 13-03-2011, 06:09   #79   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post

Kom zeg, dat ge dat spel wilt verdedigen omdat ge het goed vindt tot daar toe, maar zo klinkt ge gewoon als een hersenloze fanboy.

Iemand zijn toegang tot een product waar hij voor betaald heeft ontzeggen, is absoluut onaanvaardbaar. Dat men dat achteraf heeft ongedaan gemaakt omdat het vreselijke pr is, betekent niks.

Als uitgevers er bij blijven dat piraterij gelijk is aan stelen, dan is deze actie zo wat het equivalent van een autofabrikant die in uw garage breekt om uw auto te komen rippen, want ge had kritek.

Dit is gewoon een kinderachtige reactie van Bioware die de verdiende kritiek op hun overduidelijke rushjob van een spel niet kunnen slikken.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2011, 06:18   #80   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
"Immediately upon learning of the glitch, EA took steps to restore the user's macro account and apologized for the inconvenience"
Dit is trouwens een dikke leugen, de ban was opzettelijk, en de gebruiker zijn protest ertegen werd met dit beantwoord:

Quote:
Please review the EA Community Terms of Service, particularly sections #9 and #11. There are two levels of enforcement here:

1. BioWare community bans are forum-only and can be for as little as 24 hours. These bans should have no effect on your game, only your ability to use all the features of this website/community. these bans are handed out by BioWare Moderators as the result of our travels around the forum and/or issues reported by fellow community members.

2. EA Community bans come down from a different department and are the result of someone hitting the REPORT POST button. These bans can affect access to your game and/or DLC.

Because the BioWare community now operates under the same umbrella as all EA Communities, community members here have all explicitly agreed to abide by and be governed by both sets of rules. Consider it an added incentive to follow the rules you say you’re going to follow.

If there are further questions or concerns, please send them to me via private message. Thank you.

End of line.

http://social.bioware.com/forum/1/to...ndex/6459941/1

Last edited by CSM; 13-03-2011 at 06:30.
CSM is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules