Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 19-03-2007, 18:43   #1   link
LordTD
Max Destruction

LordTD's Avatar

Send a message via MSN to LordTD
Spieren kweken, hoe?

Nu de zomer eraan komt wil ik terug wat spieren aankweken, ik heb 2 jaar geleden een paar maanden fitness gedaan en mijn spiermassa was vrij snel vergroot, vorig jaar echter niets gedaan dus is het terug fel vermindert. Weet er iemand een goede sport of lichaamsbeweging waar je snel spiermassa mee kweekt, fitness is uiteraard een obvious choice maar door het kotstudent zijn kan ik dit niet op regelmatige basis doen.

Ik meet overigens 1m75 en weeg 65 kg, dus mijn vet in spiermassa omzetten behoort ook niet tot de mogelijkheden.

Iemand tips?
LordTD is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 18:50   #2   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

typische thread voor de tijd van 't jaar. nuja, sowieso zult ge op relatief korte tijd toch al niet kunnen bijkweken, en als ge het al niet op regelmatige basis kunt doen...

doe iets la muurklimmen ofzo. is wel cool.
kunde daarna mss nog parkouren, da heerst pas.

edit: ksnap ni waarom ge als kotstudent ni op regelmatige basis zou kunnen fitnessen?
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 18:57   #3   link
LordTD
Max Destruction

LordTD's Avatar

Quote:
Originally Posted by LessThanJake View Post
typische thread voor de tijd van 't jaar. nuja, sowieso zult ge op relatief korte tijd toch al niet kunnen bijkweken, en als ge het al niet op regelmatige basis kunt doen...

doe iets la muurklimmen ofzo. is wel cool.
kunde daarna mss nog parkouren, da heerst pas.

edit: ksnap ni waarom ge als kotstudent ni op regelmatige basis zou kunnen fitnessen?
Vrij simpel, ik zit 3 avonden in Kortrijk en 4 in Herzele, en de dichtsbijzijnde fitness hier werkt met abonnementen dus voor die paar avonden is dat snel veel geld.

Ik had ergens gehoord dat zwemmen ook erg afmattend kan zijn?

PC: Core 2 Duo E6750, Gigabyte GA-P35-DS3, G.Skill 2 x 2Gb DDR800, Asus EN8800GT, Sound Blaster X-Fi XtremeGamer, Corsair HX Series 520W

PlayStation Network: LordTD_87
Old 19-03-2007, 19:02   #4   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

neem wat pillen? =)
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 19:14   #5   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Zwemmen is niet zozeer afmattend imho, maar je krijgt er wel "snel" overal spieren door. Vroeger ging ik verschillende keren per week zwemmen, en ge hebt snel blokskes en van die dingen
Talos is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 19:16   #6   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Waar komt dat "vet in spiermassa" omzetten fabeltje toch vandaan? Vet wordt niet "omgezet" in spiermassa. Je hebt uw vet, en uw spiermassa. En het eerste moet weg, voor het tweede zichtbaar wordt.

Soit, aangezien ge geen vet hebt en veel te weinig weegt is de boodschap al eerst: eten & eten & eiwitten boeffen & eten. Zonder bouwstenen geen spieren. En dan, sja, als ge niet kunt gaan fitnessen op regelmatige basis, wat kun je dan wel op regelmatige basis? Spieren kweek je niet met 1x in de week beetje gewichtjes in het rond te zwieren, .

Ik zou zo zeggen, ga wat boksen. Krijg je wel spieren van. En ballen.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 19:17   #7   link
black
Senior Member

Quote:
Originally Posted by LordTD View Post
Nu de zomer eraan komt wil ik terug wat spieren aankweken, ik heb 2 jaar geleden een paar maanden fitness gedaan en mijn spiermassa was vrij snel vergroot, vorig jaar echter niets gedaan dus is het terug fel vermindert. Weet er iemand een goede sport of lichaamsbeweging waar je snel spiermassa mee kweekt, fitness is uiteraard een obvious choice maar door het kotstudent zijn kan ik dit niet op regelmatige basis doen.

Ik meet overigens 1m75 en weeg 65 kg, dus mijn vet in spiermassa omzetten behoort ook niet tot de mogelijkheden.

Iemand tips?
Weekendwerk in de horeca. Nergens vinde een betere fitness workout.
black is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 19:17   #8   link
LordTD
Max Destruction

LordTD's Avatar

Het is wel een feit dat dikkere mensen sneller spieren kweken, of lijkt dat maar zo?

PC: Core 2 Duo E6750, Gigabyte GA-P35-DS3, G.Skill 2 x 2Gb DDR800, Asus EN8800GT, Sound Blaster X-Fi XtremeGamer, Corsair HX Series 520W

PlayStation Network: LordTD_87
Old 19-03-2007, 19:18   #9   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bodn View Post
Zwemmen is niet zozeer afmattend imho, maar je krijgt er wel "snel" overal spieren door. Vroeger ging ik verschillende keren per week zwemmen, en ge hebt snel blokskes en van die dingen
Blokskes is eigenlijk gewoon teken dat je een (zeer) laag vetpercentage hebt . Zal ook sowieso van het zwemmen komen, is een zekere vorm van Cardio maar waar je, inderdaad, ook een heleboel spieren mee traint. Maar "massive" zal je er niet van worden. Afgelijnd wel.
Old 19-03-2007, 19:20   #10   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Quote:
Originally Posted by LordTD View Post
Het is wel een feit dat dikkere mensen sneller spieren kweken, of lijkt dat maar zo?
Zoiets heeft met lichaamstypes te maken, niet met vet. En "dikke" mensen hebben het nadeel dat ze hun vetpercentage veel moeilijker omlaag krijgen waardoor je de spieren nog niet ziet. Bij "smalle" mensen zie je dat veel sneller.

De boodschap voor u blijft toch wel een degelijk eetschema bij uw sport. Want ik ben even groot als u, maar ik weeg wel 80kg (en nee, ik ben zeker geen bolleke vet, alles behalve ).
Old 19-03-2007, 19:46   #11   link
eaurouge
Senior Member

Koopt u wat gewichten, en doe iedere dag oefeningen ermee, heb je zr snel resultaat van. Hier ben'k er wel tevreden van
eaurouge is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 19:49   #12   link
groenschoen
Miskend genie

groenschoen's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Waar komt dat "vet in spiermassa" omzetten fabeltje toch vandaan? Vet wordt niet "omgezet" in spiermassa. Je hebt uw vet, en uw spiermassa. En het eerste moet weg, voor het tweede zichtbaar wordt.
Komt van het "ge moet eten als een beest om er zo uit te zien". Tegenwoordig verwarren mensen "veel eten" met "vettig eten" en daaruit is dat onstaan.

Het is ook zo dat vet zich op de spieren legt, dus iemand met getrainde borstspieren die vettig eet, krijgt dat erop en lijkt dan nog gespierder, maar is het niet.

Anyway: eiwitten, punt. Daar draait spieropbouw rondt... Zorg dat ge veel eiwittin binnen krijgt (hoe meer hoe beter eigenlijk, teveel lukt toch niet zonder supplementen) En train zowat alle spieren om de 48 uur.... na 1-2 maanden afwisselen van oefening.

Meer vind je in de fitness thread.

En ow: http://media.putfile.com/Greg-Valent...mentary-Part-1 wat er gebeurt als ge te ver gaat (steroiden ofc)

Last edited by groenschoen; 19-03-2007 at 19:56.
groenschoen is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 20:22   #13   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Goh, zwemmen, dat heb ik al vreselijk lang niet meer gedaan?
Mag je in de meeste stedelijke zwembaden tegenwoordig nog met shorts binnen eigenlijk?
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 20:27   #14   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lacroix View Post
Goh, zwemmen, dat heb ik al vreselijk lang niet meer gedaan?
Mag je in de meeste stedelijke zwembaden tegenwoordig nog met shorts binnen eigenlijk?
Ik weet het niet overal maar bij mij in de omstreken mag je enkel met een slip of zo'n kort zwemshort-dingetje binnen.

Hoe zit dat eigenlijk als je regelmatig zwemmen en fitness combineert?
KingSix is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 20:32   #15   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

zolang ge uw lichaam niet uitput kan er geen probleem zijn denk ik.
als ge echter niet genoeg uw lichaam onderhoudt door voedingsstoffen, gaat ge door mede door cardiotraining (zwemmen, fietsen en lopen oa) uw spieren sneller laten afbreken. ofzoiets.

lang geleden dat ik er mij allemaal nog mee heb bezig gehouden. was wel interessant.
maar doordat ik ben herbegonnen met intensief te boksen, moet ik min of meer kappen met intensief te powertrainen om mijn lenigheid niet af te breken.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 20:37   #16   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Gosh, da's zoals vragen ik zou graag de crimineel uithangen. Waar begin ik?

Een eerste ding is dat je in eerste instantie vooral calorin, op termijn vet, zal verbranden bij elke vorm van intensieve lichaamsbeweging. Heel wat mensen zoeken naar een wondermiddel waarmee je in no time een hoop spieren kan cultiveren. Laat ik u alvast voor die illusie waarschuwen. Echt spieren kweken is een vrij lang en intensief proces dat bovendien enig onderhoud vereist als je er een beetje op termijn wil van 'genieten'.

Heel wat mensen ervaren toch een relatief snel effect, zie hierboven, en da's niet gelogen. Maar Disabled zei het reeds halvelings inzake de 'Blokskens', doorgaans werk je gewoon vetoverschot weg waardoor je spieren zichtbaarder worden. Heuse groei vereist net iets meer.

De eerste grote vraag is uiteraard wat en hoe ver je precies wil gaan. Is een strakke buik (aka wasbord) voldoende of wil je biceps ter grootte van een basketbal? In het eerste geval zijn dingen als geregeld zwemmen of op tijd en stond wat fitnessen ideaal - liefst gecombineerd met een gezond voedselregime. Verhoog je dagelijkse portie fruit & groenten en haal desnoods enkele vitamenbommen bij je apotheker - zonder daarin te overdrijven (!).

Wil je de Schwarzeneger tour op ligt het iets moeilijker. Start dan alvast met uit fatsoenlijk diet dat in eerste instantie gericht is op minder calorin. Vervolgens moet je zowat dagelijks intensieve oefeningen uitvoeren, Fitness is ideaal, maar eender welke sport op een intensief niveau (min. enkele uren per week) kan volstaan. Om ten slotte het helemaal af te ronden kan je dit programma aanvullen met een pillenkuur. Als je een klein pietje ziet zitten tenminste.

Ik neem aan dat het eerste scenario is wat je zoekt. Zo ja, kies dan gewoon een sport die je graag doet, je ontdekt zelf wel wat goed voor je is. Of toch liever het tweede scenario? Zoek je dan een gespierd forum van geroutineerde fitness freaks, die kunnen je vast beter helpen.

Laatste noot: Fitness onmogelijk als kotstudent? Bof, je kan zelfs gratis fitnessen. Basisoefeningen zoals pompen & sit-ups zijn nog steeds erg effectief en zijn 100% gratis. Vul aan met een goedkoop matje (gn sit-ups op een bed!) en gewichten om je armen volledig te trainen en je eigen Fitness ruimte is een feit.
Old 19-03-2007, 20:37   #17   link
vovi
Memba

Heb nul de botten spieren, ook al doe ik 100 sit ups en pomp ik af en toe
Misschien ligt het aan de late puberteit enzo, een gevolg daarvan is toch spiermassa enzo .

edit: jog sinds paar weken ook 2x per week, tennis dan ook nog een uurtje per week
Old 19-03-2007, 21:01   #18   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Want ik ben even groot als u, maar ik weeg wel 80kg (en nee, ik ben zeker geen bolleke vet, alles behalve ).
15 kilo biefstuk, dan?
ran is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 21:02   #19   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

pfff dat gefitness voor puur voor wat dikke spieren is voor mietjes. doe het in functie van een sport ofzo, zo is het altijd plezant als je op fitness van die spierpatsertjes kan laten zien wat echte krachtige spieren zijn
Unzip Attack is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 21:21   #20   link
sprinkler
faster than some bacteria

sprinkler's Avatar

Send a message via MSN to sprinkler
Groeihormoon, is dat eigenlijk verstandig om te nemen? Maat van me die juist 18 geworden is neemt dat nu, samen met creatine. Klinkt nogal dom.. en zwak.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules