Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 19-03-2007, 21:23   #21   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Quote:
Originally Posted by Unzip Attack View Post
pfff dat gefitness voor puur voor wat dikke spieren is voor mietjes. doe het in functie van een sport ofzo, zo is het altijd plezant als je op fitness van die spierpatsertjes kan laten zien wat echte krachtige spieren zijn
Dat is maar onzin imo. Ik heb genoeg teamsporten gedaan in mijn leven en ik heb ondervonden dat dat niets voor mij is. Nuja, enkele jaren zonder enige vorm van sport heeft toen ook zijn sporen nagelaten. Nadat ik ben begonnen met fitness, ben ik toch wel sterk verandert (positief). Moest ik mij niet toegelegd hebben op fitness, zou ik momenteel vlot 10-20 kilo meer wegen.

En ja, ik weet goed genoeg dat er veel opgeblazen kerels rondlopen in fitnesszaken. Vind het persoonlijk ook wel grappig om die opgeblazen kerels te zien trainen met de helft van het gewicht waar ik mee train.

Last edited by Metal; 19-03-2007 at 21:26.
Metal is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 21:28   #22   link
sprinkler
faster than some bacteria

sprinkler's Avatar

Send a message via MSN to sprinkler
Draait fitnessen niet juist om lichte gewichten? Terwijl powertrainen voor de zware gewichten is..
Old 19-03-2007, 21:32   #23   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Fitnessen is eigenlijk zoals het woord zegt é, "Fitness". Conditiewerk, e.d. Maar dat wordt gebruikt als alles overkoepelende term zo een beetje.

Bodybuilding is puur op het lichaam en het uitzicht daarvan werken (kracht niet belangrijk) en powertraining draait meer rond kracht. Dan heb je ook nog mensen die trainen op explosieve kracht, mensen die trainen op uithouding, etc...
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 21:35   #24   link
Dokter dré
Member

Dokter dré's Avatar

Quote:
Originally Posted by sprinkler View Post
Groeihormoon, is dat eigenlijk verstandig om te nemen? Maat van me die juist 18 geworden is neemt dat nu, samen met creatine. Klinkt nogal dom.. en zwak.
Kan niet zoveel kwaad.
Old 19-03-2007, 21:46   #25   link
trappist
Senior Member

trappist's Avatar

Quote:
Originally Posted by Unzip Attack View Post
pfff dat gefitness voor puur voor wat dikke spieren is voor mietjes. doe het in functie van een sport ofzo, zo is het altijd plezant als je op fitness van die spierpatsertjes kan laten zien wat echte krachtige spieren zijn
hear hear

judo bijvoorbeeld, met een beetje deftige club zal je snel resultaat bereiken: conditie, spiermassa over het gehele lichaam en ook reflexen en stabiliteit. En als je een beetje compitiebeest bent ist vooral nog loads of fun ook.
trappist is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 21:46   #26   link
sprinkler
faster than some bacteria

sprinkler's Avatar

Send a message via MSN to sprinkler
Hmm, ik sta er toch wantrouwig tegenover.. Rotzooien met uw hormonen, k'zie niet hoe dat goed kan zijn..

Quote:
Originally Posted by Metal View Post
Dat is maar onzin imo. Ik heb genoeg teamsporten gedaan in mijn leven en ik heb ondervonden dat dat niets voor mij is.
Bwa, teamsporten zijn ook mijn ding niet () maar een halfuurtje goed lopen tot je niet meer kunt, en dan nog een vitesse versnellen tot je uiteindelijk echt niet meer vooruit geraakt, dat geeft een zalig gevoel. Dan voel je je pas leven.
Old 19-03-2007, 21:51   #27   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

True, ik ga ook eens graag lopen. Meestal doe ik dat wel op een loopband tegen de avond. Een half uurtje op een loopband goed doorlopen, geeft inderdaad een zeer goed gevoel. Ik combineer het momenteel met krachttraining. Momenteel niet echt veel tijd voor met school en dergelijke, maar probeer toch 2x in het weekend te gaan lopen. Tijdens verlof kan dat vlot oplopen tot 4x per week. Ideale manier (in combinatie met een klein dieet) om wat extra gewicht te verliezen.
Metal is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 21:59   #28   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Er is maar één groot nadeel aan teamsporten: tijd.

"Jo, wij trainen dan en dan."
- "Jamaar, dan heb ik wel dit/dat/dit..."
"Pech gehad"

Fitness, cardio, lopen, zwemmen, ... doe ik wanneer ik er zin in heb, niet wanneer een club zin heeft om te trainen.
Old 19-03-2007, 22:01   #29   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

Quote:
Originally Posted by Metal View Post
Dat is maar onzin imo. Ik heb genoeg teamsporten gedaan in mijn leven en ik heb ondervonden dat dat niets voor mij is. Nuja, enkele jaren zonder enige vorm van sport heeft toen ook zijn sporen nagelaten. Nadat ik ben begonnen met fitness, ben ik toch wel sterk verandert (positief). Moest ik mij niet toegelegd hebben op fitness, zou ik momenteel vlot 10-20 kilo meer wegen.

En ja, ik weet goed genoeg dat er veel opgeblazen kerels rondlopen in fitnesszaken. Vind het persoonlijk ook wel grappig om die opgeblazen kerels te zien trainen met de helft van het gewicht waar ik mee train.
op die kerels had ik het dan ook helemaal hoor niks mis met iemand die een beetje in vorm wil blijven en daarvoor gaat fitnesse, maar van die opgeblazen sukkers die nog geen fatsoenlijk gewicht kunnen heffen/duwen/stoten/orwhatever lach ik echt wel mee...
Unzip Attack is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 22:14   #30   link
-nexus-
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Potenza
...géén sit-ups op een bed!) ...
Waarom niet ? Slecht voor de rug zeker ?
-nexus- is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 22:34   #31   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

idd

en ook geen sit-ups door tot aan uw knieën te pushen
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 22:42   #32   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Als je zegt een pak spieren zijn kwijtgespeeld is dat ook maar kwatch. Je spieren zakken wat weg maar verdwijnen niet. Ik heb ook een langen tijd niets meer van sport getrokken en je merkt dat wel dat die kracht verdwijnt maar die spieren blijven daar, ze zijn enkel niet meer zo goed benutbaar. Eenvoudige krachtoefeningen zorgen ervoor dat dat weefsel terug 100% gebruikt kan worden. Vlinderbenches, benchpressing, pompen, situps,... Als het is voor de grieten te iponeren is een bloot bovenlijf de way to go. Een ietwat imposante thorax is vlot haalbaar. Als het vet verdwijnt boven de spieren is dat meteen zichtbaar. Zelf trek ik 56 kilo op 1m70 mee. En dat werkt.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 22:46   #33   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

75kg op 1m86 ofzo
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 23:00   #34   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

een fit gezond lijf haal je nog het beste uit het dagelijks leven. Neem de trap, eet geen snoep, ga 20min te voet naar 't centrum ipv met de auto of tram, ipv te bellen naar die collega op de derde verdieping wandel even langs z'n bureau etc etc

Als het puur voor het uiterlijk is neem dan idd wat groeihormonen. Je krijgt er spieren van en dat opgezwollen rode hoofd breekt leuk het ijs op feestjes

1.84m 78kg 6% bodyfat alhier... ik ben de winter goed doorgekomen dit jaar

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 23:17   #35   link
groenschoen
Miskend genie

groenschoen's Avatar

Quote:
Originally Posted by sprinkler View Post
Draait fitnessen niet juist om lichte gewichten? Terwijl powertrainen voor de zware gewichten is..
Neen, powertrainen & fitness is trouwens hetzelfde.

Trainen voor verschillende doeleinden is simpel:

Kracht: 2-6 reps
Massa: 6-12 reps
Conditie: 12+ reps

Gewicht hangt af van wat ge aankunt, maar heeft geen invloed op het doel.(uiteraard kunt ge met minder gewicht meer reps en andersom)
Quote:
Originally Posted by vovi View Post
Heb nul de botten spieren, ook al doe ik 100 sit ups en pomp ik af en toe
Misschien ligt het aan de late puberteit enzo, een gevolg daarvan is toch spiermassa enzo .

edit: jog sinds paar weken ook 2x per week, tennis dan ook nog een uurtje per week
Af en toe, lol, daar bereik je geen zak mee. Ik deed in mijn puberteit zo eens elke dag 1 setje van 10 reps voor mijn biceps. Dit is zowat de meest miniscule training voor een spier maar ik deed het dagelijks, na 2 maand al zwaar verschil.

Last edited by groenschoen; 19-03-2007 at 23:25.
groenschoen is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 23:24   #36   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

fitness is een verzamelnaam voor kracht- en conditietraining. In een fitnesscentrum...
soit zonder een degelijke basis om op verder te bouwen is enkel krachttraining doen nogal dom. Niet dat het niet werkt, maar het is alles behalve efficient en de kans op onevenwicht in uw spieropbouw is erg groot.

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Old 19-03-2007, 23:32   #37   link
trappist
Senior Member

trappist's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wannes View Post
1.84m 78kg 6% bodyfat alhier... ik ben de winter goed doorgekomen dit jaar
Is er een eenvoudige manier om te weten te komen hoe bodyfat iemand heeft?

'k probeer het ook zowa dagelijks te onderhouden, zeker met het kiezen van vakantiejobs, laden en lossen bij een brouwer of transportbedrijf dan meestal.
trappist is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 23:35   #38   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Quote:
Originally Posted by trappist View Post
Is er een eenvoudige manier om te weten te komen hoe bodyfat iemand heeft?
nee niet echt. Ofwel meten ze dat door met zo van die tangen op strategische plaatsen op uw lijf te knijpen en zien hoeveel vet daar zit, ofwel heb je van die hightech apparaten die met ultrasoon geluid de hoeveelheid vet in kaart brengen.
Sowieso niet iets dat je zomaar even thuis kan doen helaas.

Old 20-03-2007, 00:48   #39   link
Sintel
GATSUN GATSUN

Sintel's Avatar

Send a message via ICQ to Sintel Send a message via MSN to Sintel
Wij doen 3 keer de week fitness:
maandag meestal borst, biceps
woensdag rug, triceps
vrijdag schouders, beetje borst terug, onderarmen
en elke keer afronden met buik volledig. Normaal woensdag ook benen erbij, maar dat is de laatste weken er een beetje vanaf gevallen :/

Dat is het schema wat, maar echt hard volgen zit er spijtig genoeg niet altijd in, gelijk vandaag schouders erbij gedaan en geen biceps (te veel volk), en soms maar 2x per week gaan. Een uur à anderhalf uur per keer trainen is dat dan. Ikzelf weeg 75kg voor mijn 187cm, en zou daar toch graag nog 5 kilootjes bij zien. Heb een redelijk atletische bouw, een bodybuilder look moet ik dus niet proberen. Mijn broer is het omgekeerde, sterker en kleiner, volume maar minder afgelijnd.

Nu 8 maanden bezig, vooral de eerste maanden veel effect van gezien (na anderhalf maand zeiden de meeste al dat het heel hard opviel), dan met de voorbije examens een ferm dipje en nu pas terug op het niveau van ervoor aan het komen. Al mijn vrienden doen het wel al meerdere jaren, dus loop wat achter ^^. Je gaat me niet zeggen dat je geen anderhalf uur tijd ergens op een dag kan vrijmaken om je lichaam wat op pijl te houden.

Last edited by Sintel; 20-03-2007 at 00:56.
Sintel is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 01:40   #40   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Uw benen nooit laten vallen. Véééél te belangrijk.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules