Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 05-01-2012, 19:01   #21   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

T is gewoon Koningslanding in de Nederlandse boeken hoor

Geen idee meer wie Petyr en Varys waren. Lees nu de Engelse.
Old 05-01-2012, 19:15   #22   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

De Spin is een speelplein hier in de buurt

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2012, 19:28   #23   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Lijkkist, ik wil iedereen een kans geven en ik wil echt niet den ambetanterik gaan uithangen, maar ge zijt uzelf niet echt in een goe daglicht aan het plaatsen. Het ligt helaas ook niet alleen aan mij, de andere spelers moeten ook nog graag met u samenspelen.

Ik zeg het maar, ik heb nog niets beslist en wil u niet beschuldigen ofzo, het zijn gewoon zaken waarmee je rekening moet houden in een RPG.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2012, 20:19   #24   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lijkkist View Post
De Spin is een speelplein hier in de buurt
Ofte hou uw muil als ge niks nuttigs te zeggen hebt. Oké ? Afgesproken ?!
Old 05-01-2012, 20:19   #25   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Tis goe kdoen al mee.

GAWD.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2012, 20:35   #26   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Squee. ^_^
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2012, 21:48   #27   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Ik wou u nieuwe thread niet bevuilen dus enkele simpele vraagjes (misschien moet ik de eerst de guide lezen)

1. Wanneer speelt alles zich af/begint het verhaal? Voor seizoen 1?
2. Staan interne of externe intriges centraal. Of allebei.
Old 06-01-2012, 21:54   #28   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

1. Begin van de boeken/serie. Robert leeft nog.
2. The name of the game is uw eigen House zoveel mogelijk eer, glorie en rijkdom bezorgen, dus voornamelijk externe intrigues. Misschien ooit interne (verraad of weetikwat), maar het is niet echt de bedoeling dat ge recht tegenover elkaar komt te staan, zo'n games zijn niet echt berekend op directe confrontaties tussen player characters.
Old 06-01-2012, 23:41   #29   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Damn, na u beschrijving van het huis te lezen klinkt dat me allemaal wel bijzonder interessant. Zeker interesse dus, ik neem morgen de pdfs door!
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2012, 23:49   #30   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Nice!

't Zit nu met Cassiel stillaan wel goed vol, eigenlijk al a la limite zelfs wanneer turtle en ecko niet meedoen Anderen mogen zeker nog laten weten geïnteresseerd te zijn, kans dat er nog iemand afvalt is natuurlijk niet onbestaande, maar voorlopig is dat dan als reserve.
Old 07-01-2012, 22:46   #31   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Tijdelijk wat stats bij elkaar gegooid. Aan de hand van SIFRP_charsheet.xls

Do tell, trekt het op iets of zijn't totaal onlogische keuzes ?
Charsheet Tirisfall

Of is't zelfs dit niet dat nodig is voor dit spel ? ( idunno )

Last edited by OmegaII; 07-01-2012 at 23:23.
OmegaII is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2012, 00:55   #32   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guns View Post
Nice!

't Zit nu met Cassiel stillaan wel goed vol, eigenlijk al a la limite zelfs wanneer turtle en ecko niet meedoen Anderen mogen zeker nog laten weten geïnteresseerd te zijn, kans dat er nog iemand afvalt is natuurlijk niet onbestaande, maar voorlopig is dat dan als reserve.
NP zenne. Als je volk tekort komt, spring ik graag in. Maar vanop de zijlijn toekijken is evengoed. Maw alst te vol zit, mag Cassiel gerust mijn plaats hebben.
Old 09-01-2012, 09:45   #33   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Ik ga ook vanop de zijlijn eerst eens kijken
Old 09-01-2012, 12:36   #34   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Ik ga voor de derde zoon van de Lord (of zo, kweet nog niet, maar moet wel aanzien hebben). En hij is diplomaat en zeevaart en trade enal. Dus bij deze ineens even dibs op de rol van opperzeeman.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2012, 14:56   #35   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Wat dat "aanzien hebben" betreft, 't is misschien interessant om te vermelden dat dat dan vooral binnen het Huis (en Manderport) zelf zal zijn. De status van het Huis (de Influence stat = 38) betekent dat de Heer (Status 4) en in mindere mate de eerstgeboren zoon (Status 3) een zeker aanzien genieten bij andere Huizen, maar dat al de rest (Status 2) niet echt als veel belangrijker wordt aanzien dan een goed vakman of een handelaar ofzo. In Manderport zult ge uiteraard altijd wel beter behandeld worden dan Joe McMerchantguy als ge familie/vrienden zijt van het Huis, maar door adelijken van andere Huizen niet noodzakelijk.
Old 09-01-2012, 15:00   #36   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Ik ga me overmorgen eens een karakter rollen, nu nog de rulebook & campaign guide aan het lezen.
Old 09-01-2012, 15:06   #37   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by LukeSoloSalade View Post
Ik ga me overmorgen eens een karakter rollen, nu nog de rulebook & campaign guide aan het lezen.
Campaign guide is niet nodig, btw. Ge moogt ze, als ge ooit bekenden uit de serie tegenkomt geef ik ze 9/10 toch niet exact de stats als in de campaign guide. Maar als ge niet veel tijd hebt ofzo, focus dan op de rules in de eerste plaats
Old 09-01-2012, 23:11   #38   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Heb ik genoeg kennis als ik de quickguide lees? Wou eerst een personage maken dat nogal leek op dat van Omega II, maar ik kan me nog wel andere leuke personages inbeelden.

Ben aan het overwegen om een massief sterke (maar niet al te snuggere)soldaat te maken. Bodyguard ofzoiets.
Old 10-01-2012, 08:38   #39   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Oei, door de replies van Turtle en ecko gewoon niet gezien dat Omega al een charsheet had gepost Ga er onder de middag of vanavond eens naar kijken.

Massief sterke soldaat is zeker een plezant idee. Manderson's Muur bestaat basically uit huge peten in fullplate, met tower shields (vandaar de zware kost in Wealth, naast de "normale" kost in Power). Ik vermeld het maar ter info, ik ga u niet restricten daarin, ge kunt best een buitenbeentje zijn of gewoon een vriend/bodyguard die zijn eigen "stijl" heeft.
Old 10-01-2012, 08:49   #40   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Heb al effe eens een snelle blik geworpen op uw sheet, Omega. Ik weet niet of het in de rules specifiek staat, maar als dat niet zo is ga ik sowieso als house rule stellen dat ge maximum één ability moogt verlagen tot 1. Anders gaat ge te hard gaan min-maxen en dat leidt tot ongeloofwaardige characters. Een ability van 1 betekent echt dat ge om een of andere reden minder goed zijt dan iemand die nooit training heeft gehad. Als ge vingers mist en nooit training hebt gehad kunt ge 1 Marksmanship hebben, bijvoorbeeld. Als ge een irrationele angst van beesten hebt kunt ge Animal Handlin 1 hebben. Als ge Hodor zijt kunt ge Language 1 hebben. Maar zelfs nen boer die nooit een boog vast heeft gehad heeft, mits hij al zijn ledematen nog heeft, Marksmanship 2, bijvoorbeeld.

(En voor de volledigheid, iemand die beide armen mist en dus echt gewoon níet in staat is om een boog, kruisboog, throwing knife of gelijk wat te hanteren, zou Marksmanship 0 kunnen hebben eventueel. Hodor mag dan enkel "Hodor" zeggen, hij is niet mute dus heeft hij geen Language 0).
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules