Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 19-04-2012, 21:18   #41   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
Quote:
Originally Posted by tragezot View Post
Merci! (O ja, uw ligfietsgedoe is levensgevaarlijk en onverantwoord, ongeacht het snelheidsvoordeel )
graag gedaan - ah ja? Ik kan -niet- overkop gaan, heb een super overzicht op de weg dankzij de spiegels en zitpositie (hoofd rechtop), heb géén last in de polsen van oneffenheden in de weg, rij comfortabel zonder zadelpijn, zelfs na uren in het zitje gelegen te hebben, als ik val, val ik maar 15 cm hoog en is m'n ego meer gekwetst dan m'n lichaam,...

Dus waarom onverantwoord en levensgevaarlijk? Kan je eerder zeggen van een gewone racefiets

Edit: en als ge zo'n ligfiets niet ziet als andere weggebruiker, dan zie je ook een kind op fiets of op de baan niet.

Met m'n MTB tijdje terug overkop gegaan tegen 24 km/h, been zwaar gekneusd en geschaafd (voel het nog in spier ) en knieën geraakt + laceratie aan duim. Gelukkig goede reflexen in 't vallen

Met ligfiets tegen 24 km/h onderuit gegaan en had niets voor, het zitje wel een paar millimeter smaller geworden

Last edited by Jerre_31; 19-04-2012 at 21:23.
Jerre_31 is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2012, 22:58   #42   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

klimmen met een ligfiets lijkt mij toch niet ideaal. Het gewicht van de fiets alleen al.
Volgens mij zijt ge kwetsbaarder bij een aanrijding op een ligfiets. Op een koersfiets kan je nog over de auto vliegen. Met een ligfiets zal de impact groter zijn.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2012, 23:33   #43   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Jerre_31 View Post
graag gedaan - ah ja? Ik kan -niet- overkop gaan, heb een super overzicht op de weg dankzij de spiegels en zitpositie (hoofd rechtop), heb géén last in de polsen van oneffenheden in de weg, rij comfortabel zonder zadelpijn, zelfs na uren in het zitje gelegen te hebben, als ik val, val ik maar 15 cm hoog en is m'n ego meer gekwetst dan m'n lichaam,...

Dus waarom onverantwoord en levensgevaarlijk? Kan je eerder zeggen van een gewone racefiets

Edit: en als ge zo'n ligfiets niet ziet als andere weggebruiker, dan zie je ook een kind op fiets of op de baan niet.

Met m'n MTB tijdje terug overkop gegaan tegen 24 km/h, been zwaar gekneusd en geschaafd (voel het nog in spier ) en knieën geraakt + laceratie aan duim. Gelukkig goede reflexen in 't vallen

Met ligfiets tegen 24 km/h onderuit gegaan en had niets voor, het zitje wel een paar millimeter smaller geworden
Ik ben al meermaals, zowel in de auto als met mijn koersfiets, ferm verschoten van een ligfietser. Net zoals ik van een klein gastje verschiet. Maar die gaan gewoonlijk zo hard niet als een ligfiets.

Zo'n ligfiets zit simpelweg onder m'n normale kijkhoogte.

Zwoep. Gohja, wat je moet doen? Je hebt nu het beeld van die fiets in je hoofd. Misschien dat je hem herkent. Maar vooral: misschien kom je hem tegen op tweedehandssites. Of een maat/kennis die plotseling zegt " moet keer kijken wa voor ne zotte koop ik nu heb gedaan!". Zo'n fiets kan niet in rook opgaan.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2012, 23:40   #44   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
klimmen met een ligfiets lijkt mij toch niet ideaal. Het gewicht van de fiets alleen al.
Volgens mij zijt ge kwetsbaarder bij een aanrijding op een ligfiets. Op een koersfiets kan je nog over de auto vliegen. Met een ligfiets zal de impact groter zijn.
is onderzoek naar gedaan, ligfiets en koersfiets in klimmen kwam op quasi zelfde uit (paar seconden die binnen de meetfout liggen), ligfiets reed zelfs rechter dan een koersfiets :s

Is ook mini onderzoek geweest naar aanrijdingen, en daarbij blijkt geen verschil te zijn - meest veilige fiets zijn velomobielen btw.

Bij ligfiets heb je toch meer bescherming dan bij gewone fiets hoor.
Old 19-04-2012, 23:42   #45   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Quote:
Originally Posted by tragezot View Post
Ik ben al meermaals, zowel in de auto als met mijn koersfiets, ferm verschoten van een ligfietser. Net zoals ik van een klein gastje verschiet. Maar die gaan gewoonlijk zo hard niet als een ligfiets.

Zo'n ligfiets zit simpelweg onder m'n normale kijkhoogte.

Zwoep. Gohja, wat je moet doen? Je hebt nu het beeld van die fiets in je hoofd. Misschien dat je hem herkent. Maar vooral: misschien kom je hem tegen op tweedehandssites. Of een maat/kennis die plotseling zegt " moet keer kijken wa voor ne zotte koop ik nu heb gedaan!". Zo'n fiets kan niet in rook opgaan.
Dus een Ford GT40 (40 duim hoog +/- 90 cm) zit ook onder je kijkhoogte net zoals sommige andere sportwagens? En gij komt nog op de baan?
Old 19-04-2012, 23:51   #46   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Inderdaad, leer rijden tragezot. Niet een ander zijn schuld dat uw observatie keihard faalt. En dan nog beweren dat die andere sukkelaars onverantwoord bezig zijn.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2012, 23:57   #47   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

lol - en uit nederlands tv-programma (blik op de weg?) haalde de politie aan dat de meest verantwoordelijke fietsers ligfietsers zijn qua naleven wegcode, hoffelijkheid, technisch in orde zijn van de fietsen,...

Ik rij bvb dag en nacht met licht op (dubbel voor en achterlicht) + wettelijke voor en achterreflector + reflectoren in de wielen. Vlagje is uitgerust met hoogreflecterende tape en dan heb ik nog armbanden met ingebouwde led-verlichting en reflecterende strook die ik bij duisternis aandoe.

En koersfietsen? Met wat geluk hebben die één ledje van 0,10 W voor en achter
Old 20-04-2012, 07:48   #48   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Sla nog wat meer zever uit uw botten. Koersfietsen die in donker rijden hebben quasi altijd deftige verlichting op.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2012, 09:38   #49   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Hier moet elke fiets aan voldoen bij gebruik openbare weg... Ik moet dus nog op mijn pedalen reflectoren plaatsen :s Zal ze eens ontvetten en er dan reflecterende tape aanbrengen.

Quote:
82.1. Lichten en reflectoren (wegcode)
82.1.1.
1° Fietsers moeten tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag, en in alle omstandigheden wanneer het niet meer mogelijk is duidelijk te zien tot op een afstand van ongeveer 200 meter, vooraan en achteraan een niet verblindend vast licht of knipperlicht voeren. Vooraan moet het licht wit of geel zijn, achteraan rood.

2° De fietsen moeten altijd vooraan een witte reflector en achteraan een rode reflector voeren.
Het lichtgevend gedeelte van de rode reflector moet afzonderlijk zijn van dit van het rode licht.

3° De pedalen van fietsen moeten altijd voorzien zijn van gele of oranje reflectoren.

4° De fietsen moeten altijd een zijdelingse signalisatie voeren bestaande uit :
ofwel een witte retro-reflecterende strook in de vorm van een doorlopende cirkel langs elke kant van de band van het voor- en achterwiel.
ofwel, op elk wiel ten minste twee gele of oranje reflectoren met dubbel front, vast bevestigd aan de spaken en symmetrisch aangebracht.
ofwel de combinatie van de twee voornoemde types.

5° Behalve wanneer ermee gereden wordt tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag en in alle omstandigheden wanneer het niet meer mogelijk is duidelijk te zien tot op een afstand van ongeveer 200 meter, zijn de reflectoren vooraan en achteraan, de reflectoren op de pedalen en de zijdelingse signalisatie niet verplicht voor:

a) de fietsen die uitgerust zijn met wielen met een diameter van ten hoogste 500 mm banden niet inbegrepen.

b) de fietsen die uitgerust zijn met een koersstuur alsook met banden met een doorsnede van ten hoogste 25 mm, en die, daarenboven, geen bagagedrager achteraan hebben.

c) de alle-terreinen-fietsen, ....
Old 20-04-2012, 09:41   #50   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Kan goed zijn. Ik zeg dat ge zevert als je zegt dat koersfietsen met wat sjans met een ledje van 0,10W rondrijden.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2012, 10:05   #51   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ik heb nog geen enkele koersfiets met reflectoren zien rijden.
Nuja ik rijd toch niet 's nachts, ge ziet zelf moeilijker als er putten zijn of vuiligheid op de baan en ge moet teveel opletten om een goed gemiddelde te halen.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
Old 20-04-2012, 10:13   #52   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

jerre gaat op zn bakkes met de ligfiets, doet aangifte bij zn werk (wss voor te trekken van de verzekering), komt niet in aanmerking. komt hier toch zijn kunsten als ligfietser verdedigen.
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2012, 10:51   #53   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Quote:
Originally Posted by tknomel View Post
jerre gaat op zn bakkes met de ligfiets, doet aangifte bij zn werk (wss voor te trekken van de verzekering), komt niet in aanmerking. komt hier toch zijn kunsten als ligfietser verdedigen.
dat was met de MTB, en inderdaad geleden schade vergoed gekregen.
Old 20-04-2012, 16:43   #54   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Al het onderzoek in de wereld verandert niet dat een ligfiets voor janetten is.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2012, 17:28   #55   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jerre_31 View Post
Hier moet elke fiets aan voldoen bij gebruik openbare weg... Ik moet dus nog op mijn pedalen reflectoren plaatsen :s Zal ze eens ontvetten en er dan reflecterende tape aanbrengen.
Nog efkes en 't is ne kerstboom
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
Old 20-04-2012, 22:11   #56   link
Zapp
rebmeM

Zapp's Avatar

Send a message via MSN to Zapp
Maar de pedalen van ne ligfiets staan toch nooit horizontaal? Hoe ga je je reflectoren dan plaatsen?

Of is't voor de vliegtuigen?
Old 21-04-2012, 18:23   #57   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

de wet is de wet
Old 22-04-2012, 00:17   #58   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

kerel echt daar zoude toch bloeddorstig van worden van dienen onnozelaar

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2012, 18:05   #59   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

vandaag gespot in fietsenkot hier

wat.
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 29-04-2012, 18:22   #60   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Kinderzitje maakt het af, maar 't is geen fiets.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules