Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 13-09-2012, 12:14   #21   link
Rufus
PimpMeister

Reken om het echt droog te krijgen een maand per centimeter.
Nu is het wel goed weer volgende week dus zal wel sneller gaan en ik denk niet dat het volledig in de muur is getrokken.
Vermoed dat je een maand toch best de muur laat uitdrogen.
Old 22-06-2013, 14:03   #22   link
Darline Santens
Junior Member

Hoi, na lang zoeken en vele firma s over de vloer te hebben gehad, met hoog oplopende prijzen hebben wij de werken tegen opstijgend vocht laten uitvoeren door de firma Healthyhome. terug te vinden op www.vochtbestrijding-healthyhome.be .
Wij hebben een sterke prijs gekregen voor het injecteren + het aanbrengen van een soort zoutbestendig membraan....Maar de grootste troef vond ikzelf dat de aannemer er zelf bij was om de klus te klaren,alles mooi bepleisterd en opgekuist en dit voor een volgens mij zeer corecte prijs.
Bedankt Darline
Darline Santens is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2013, 14:09   #23   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

ik vond ze toch wat duur

wat heb je daar op te zeggen Darline Santens Junior Member Location Belgie
Old 22-06-2013, 14:10   #24   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Bedankt Darline
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2013, 14:35   #25   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

merci Darline
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2013, 23:06   #26   link
Sandra
Junior Member

AVW

Beste,

Ik heb ook de firma AVW laten komen. Ik maak me wat zorgen over dat zoutmembraan dat ze willen plaatsen. Hebben jullie ondertussen ervaring met hen?

Vriendelijke groet,

Sandra

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Tot hier toe al drie firma's mogen ontvangen, voor de geïnteresseerden alvast enkele opmerkingen.

- Totalfix: vriendelijke mens die duidelijk ervaring had in de bouwsector. Het eigenlijke injecteren doen ze niet, alle andere dingen wel (afwerking, bekuipen van muren en kelders). Beetje raar dus, vooral omdat het woordje 'vochtbestrijding' wel op al hun drukwerk te vinden is. Offerte is onderweg - voor het feitelijke injecteren wordt samengewerkt met een andere firma.

- AVW: een lokale firma (Bonheiden) die erg solide overkwam. Vriendelijke kerel, no nonsense en duidelijk een vakman. Bovendien hebben ze prima referenties (o.a. heel wat historische gebouwen), ook hier is de offerte onderweg. Voorlopig de grootste kanshebber, gegeven dat de prijs niet overdreven is.

- D&L: de verkoper kwam deze avond langs, en daar zal het bij blijven. Een vlotte kerel met een al even vlotte babbel stelde voor de derde keer vrijwel dezelfde diagnose en bijhorende oplossingen. Tot daar geen probleem. Die vent vraagt na een half uurtje of hij even alles netjes mag uitwerken en gaat vlijtig aan de slag. Okay. Na een tiental minuten begint hij alles met mij te overlopen, fijn. Tot op het punt waar hij de uitvoering en bijhorende data alvast wil bespreken en ik een rist papieren voor me heb liggen die ik enkel nog hoef te tekenen. Ik antwoord beleefd dat ik er uiteraard nog even over wil nadenken en ook andere opties overweeg. Nou, die kerel bekijkt me scheef, ruimt alles al mompelend op en trapt het gewoon af. Een geforceerde 'tot ziens' kon er nog net af. Wat.
Sandra is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2016, 18:47   #27   link
stijnvw
Junior Member

Exclamation opgelet zoutmembraan

Een zoutmembraan moet je zeker laten plaatsen !!
Ben al jaren op de sukkel met die zogenaamde vochtbestrijders !
In 2010 liet ik mijn muren behandelen door Renovocht daar deze firma me toen verzekerde dat injecteren alleen genoeg was. Ik had toen de keuze uit Renovocht, Tibas en AVW. In avw had ik geen vertrouwen daar ze me een levenslange garantie beloofden.... Mijn leven of die van die zaakvoerder die toen naar mijn mening al vrij oud was....? De firma Tibas weigerde om enkel te injecteren zonder nadien een zoutbarriere te plaatsen, hadden hiervoor enkele strips op de muren gedaan dewelke verkleurden. Ze liepen niet al te hoog op met Renovocht en voorspelden me problemen als ik geen zoutvlies plaatste. Aangezien ik het niet zag zitten om alle plinten en chambranten te verwijderen koos ik voor Renovocht en niet voor de duurdere Tibas. Tevens beschikte Renovocht over het Qualibouw logo waarvoor ze 6 extra pagina's bij hun offerte toevoegen. Tibas beschikte niet over dit logo en zeiden dat dit geen referentie was aangezien elke firma zich dit kan aanschaffen als ze maar genoeg betaalden.
Reeds na 1 jaar begon de miserie, de problemen waren niet opgelost, integendeel, mijn muren waren er slechter aan toe ! Renovocht kwam terug langs na 20 keer aandringen en een brief van mijn confrator. Plots moest ik een zoutvlies voorzien want dit was de enige oplossing ??????!!!!! beweerden dat de verkoper, die er al niet meer werkte, dat zeker had aangeboden.... Ik zei hen dat ik niet voor Tibas had gekozen omdat ze me toen verzekerden bij Renovocht dat dit nodig was! Na ongeveer nog een jaar later kreeg ik plots een offerte om alles op te lossen.... dit was even duur als de vorige behandeling! Geen garantie want had maar in het begin een zoutvlies moeten plaatsen ????!!! Nog een jaar later , zaak verloren , hun kleine lettertjes hadden alles ingedekt. Gelukkig hadden ze een Qaulibouw logo.....achteraf gezien heb ik me gewoon laten bedotten door de verkoper.
Natuurlijk wou ik de extra behandeling (zoutvlies en opnieuw plakken) niet meer door hun laten doen. Ik contacteerde opnieuw de vertegenwoordiger van Tibas om deze extra werken te doen. Zijn uitleg : "meneer, mijn zaakvoerder is het beu om steeds andermans miserie op te lossen, wij doen dit enkel nog als we ook de muren opnieuw mogen injecteren, enkel dan krijgt U garantie " Tot zover Tibas dus, ging niet opnieuw betalen voor injecteren,(achteraf gezien beter wel laten doen) aangezien Renovocht dit reeds deed.
Na lang zoeken , firma Contravocht gevonden. Hadden geen probleem om de extra werken uit te voeren. Hadden meer dan 20 jaar ervaring.(bleek achteraf ook een grove leugen) Moesten nu 6 maand wachten om te behangen. Behangen gedaan, een maand later komt alles los en staat de muur vol schimmel. Ik contacteer Contravocht, hun uitleg ; ja wat wil je, de injectie gebeurde niet goed, wij kunnen geen garantie geven, dit zijn geen zouten maar vocht........
Terug naar mijn advocaat (ondertussen reeds 2000 € aan gerechtskosten) dewelke me nu adviseerde om geen zaak meer aan te spannen tegen Renocht aangezien ze reeds 6 maand onder bescherming zitten tegen schuldeisers. STaan op rand van faillissement. Dan maar de pijlen richten op Contravocht?, wat blijkt deze zijn reeds failliet !
Nu , bijna 6 jaar later ben ik dus 6500 Euro aan Renovocht kwijt, 3500 aan Contravocht en meer dan 2000 Euro aan gerechtskosten ! En ik sta verder van huis dan 6 jaar geleden. Mijn woning is een ramp, ik moet U niet vertellen hoe mijn vrouw hiertegenover staat....
Ik kan iedereen hier dus adviseren om op te letten met wie je in zee gaat, blijkbaar is het schering en inslag dat dit soort firma's failliet gaan en opnieuw beginnen onder een nadere naam om garanties te ontlopen. Als klant sta je hier dan met je 30 jarige garantie
Een goede raad ;check hoelang de firma bestaat, kijk of ze solvabel zijn en vraag echte referenties uit je eigen buurt van een paar jaar geleden. In 2010 had ik slechts de keuze uit enkele firma's en nu zijn er volgens testaankoop blijkbaar honderden die vochtbestrijding doen. Strooien met garanties van 30 jaar terwijl hun firma net het daglicht ziet doen ze blijkbaar zonder schroom. Vertrouw ook zeker geen opdringerige verkoper want die werkt op commissie en geeft geen sikkepit om jouw miserie achteraf.

Om dus op je vraag terug te komen; ja het is nodig om een zoutmembraam te plaatsen MAAR nog belangrijker laat je woning goed injecteren en kies zeker niet voor de goedkoop!
stijnvw is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2016, 18:57   #28   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Goed om weten Stijn.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2016, 18:58   #29   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Wat als je daar nu gewoon een zwembad in plaatst? Tegeltje hier, mozaiekje daar en het vocht is vanaf nu je vriend?
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2016, 00:19   #30   link
Rufus
PimpMeister

Dat is dikke larie. Wij plaatste nooit een zoutmembraan en in al die jaren maar 1 geval gehad dat injecteren gewoon niet ging. Een zout membraan is hetzelfde als zeggen dat je product niet werkt. Een goed product en techniek geeft hetzelfde resultaat als een waterkering. Dus dan is een zoutmembraan een overbodige en nutteloze kost.
En die garanties zijn labogebonden trouwens. Het product dat wij gebruikte werd in een labo getest en daar stond een stuk muur al 20 jaar zonder problemen dus gaven wij ook 20 jaar garantie.
Daar was wel geld mee te verdienen. Spijtig genoeg is mijn vader moeten stoppen wegens gezondheidsproblemen. Was tof maar vuil werk en als ik meeging gebeurde het wel dat ik van boven tot onder onder het product zat als er een spuitgat bij zat. Product werd opgelost in white spirit, tof zo een tintelende huid

Zorg gewoon dat de firma correct injecteerd onder druk op de juiste hoogte. Om de x aantal centimer een gaatje boren is ook onozel. Goede injecteerders voelen de muur aan (serieus geen zwans) het gebeurde dat wij pas een halve meter verder een nieuw gat boorde. Laat je muur goed uitdrogen voor je opnieuw bezet en schildert. Zeggen ze van 6 maand te wachten wacht er dan 8 om zeker te zijn. Een muur laten drogen is geen exacte wetenschap. En het belangrijkste, als je laat bezetten zorg dan dat de bezetter niet lager bezet dan de injectielaag. Dan maak je een vochtbrug en gaan je bezetsel er weer af moeten.

Last edited by Rufus; 10-01-2016 at 00:27.
Rufus is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2016, 07:15   #31   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ei Rufus, tis spam, weetwel.

Quote:
Originally Posted by Rufus View Post
Wij plaatste
zout membraan
Een goed product en techniek
wij gebruikte
de firma injecteerd
onozel
wij boorde
gaan je bezetsel er weer af moeten.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2016, 09:01   #32   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Is een zoutmembraan niet voor het zout dat door het opstijgend vocht al in de muur zat (van voor de behandeling)?
kar is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2016, 14:52   #33   link
stijnvw
Junior Member

Exclamation zoutmembraan

Beste Rufus,

ik weet niet welke firma je vader had en ik ben geen zeker geen expert maar aangezien ik al 6 jaar met deze problemen kamp , heb ik zelf ook wat opzoekwerk gedaan.
http://www.wtcb.be/homepage/index.cf...tact30&art=449
Ik vind het heel eigenaardig om zomaar te beweren dat mijn post zever is.
Bij het wtcb beweren ze ook dat er iets aan de zouten gedaan moet worden na behandeling van opstijgend vocht, een vlies , een membraam, een vloeistof op vernevelen,..... Dit om nitraten, dewelke meekomen met het opstijgend vocht en dus in de muur zitten , te blokkeren. Helaas kan ik het bepaalde rapport niet direct terug vinden, maar de link geeft ook al een goed beeld.
Beweren dat je nooit problemen hebt gehad met enkel injecteren lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk, aangezien je vader gestopt is kunnen ze dus ook geen beroep meer doen op hun garantie van 20 jaar veronderstel ik? Indien zo weet je ok niet of deze mensen geen problemen meer hebben.
De problemen starten pas na het uitkristalliseren van de zouten , bij droging dus, lang nadat men de muren injecteerde.
Tevens mensen , zoals ik, laten iets doen aan opstijgend vocht omdat hun muren schade vertonen. Anders zou ik zelfs niet geweten hebben dat ik opstijgend vocht had.
Dus wanneer jullie bij mensen gingen injecteren, zelfs in livings lees ik in je posts , herstelde de beschadigde muren zich dan zelf ???
Bij Renovocht gebruikte men Rewah, beste op de markt volgens de wtcb rapporten. Aangezien het niet werkte, was het ofwel een ander product ofwel deed men het niet goed?
Ben dan ook benieuwd naar het product dat je vader gebruikte en tevens of dit momenteel nog in gebruik is bij andere aannemers? Als die muur al 20 jaar in het magazijn stond moet het toch wel een bekend product zijn als deze zolang meegaat?
Old 10-01-2016, 15:36   #34   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by stijnvw View Post
Beste Rufus,

ik weet niet welke firma je vader had en ik ben geen zeker geen expert maar aangezien ik al 6 jaar met deze problemen kamp , heb ik zelf ook wat opzoekwerk gedaan.
http://www.wtcb.be/homepage/index.cf...tact30&art=449
Ik vind het heel eigenaardig om zomaar te beweren dat mijn post zever is.
Bij het wtcb beweren ze ook dat er iets aan de zouten gedaan moet worden na behandeling van opstijgend vocht, een vlies , een membraam, een vloeistof op vernevelen,..... Dit om nitraten, dewelke meekomen met het opstijgend vocht en dus in de muur zitten , te blokkeren. Helaas kan ik het bepaalde rapport niet direct terug vinden, maar de link geeft ook al een goed beeld.
Beweren dat je nooit problemen hebt gehad met enkel injecteren lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk, aangezien je vader gestopt is kunnen ze dus ook geen beroep meer doen op hun garantie van 20 jaar veronderstel ik? Indien zo weet je ok niet of deze mensen geen problemen meer hebben.
De problemen starten pas na het uitkristalliseren van de zouten , bij droging dus, lang nadat men de muren injecteerde.
Tevens mensen , zoals ik, laten iets doen aan opstijgend vocht omdat hun muren schade vertonen. Anders zou ik zelfs niet geweten hebben dat ik opstijgend vocht had.
Dus wanneer jullie bij mensen gingen injecteren, zelfs in livings lees ik in je posts , herstelde de beschadigde muren zich dan zelf ???
Bij Renovocht gebruikte men Rewah, beste op de markt volgens de wtcb rapporten. Aangezien het niet werkte, was het ofwel een ander product ofwel deed men het niet goed?
Ben dan ook benieuwd naar het product dat je vader gebruikte en tevens of dit momenteel nog in gebruik is bij andere aannemers? Als die muur al 20 jaar in het magazijn stond moet het toch wel een bekend product zijn als deze zolang meegaat?
spam of niet mijn pa is meer dan 20 jaar actief geweest in die branche. En opstijgend vocht kan door verschillende zaken komen en niet alleen door beschadigde muren.
Gewoon een waterkering die versleten is, een waterkering die niet goed gestoken is of een waterkering die volledig ontbreekt. in extremis ook beschadigde muren.
Old 13-01-2016, 21:05   #35   link
Bert vdm
Junior Member

Ik kan stijnvw alleen maar bijtreden met zijn verhaal. Had destijds een offerte van vochtbestrijding Noten dewelke na injectie een membraam tegen zouten gingen plaatsen . Mijn schoonvader kende iemand op zijn werk en die zijn zoon kon dat ook. Ik was hier geen voorstander voor omdat dit niet zomaar een kadertje ophangen is. Volgens die man was het helemaal niet nodig om iets tegen de zouten te doen….
Man is weliswaar voor 1/3 van de prijs de werken komen doen, zodat we nog budget over hadden. Na een jaar begonnen de problemen echter. Hadden alles net nieuw behangen , nieuwe vloer met plinten…. Plinten vallen nu gewoon van de muur en behang is onderaan helemaal beschimmeld. De pleister eronder klinkt helemaal hol en er komt witte schimmel van tussen het papier gevallen. Man in kwestie deed dit ondertussen niet meer en had dus geen materialen meer, bye bye centen!
Dacht terug contact op te nemen met Noten maar zijn blijkbaar ook net failliet gegaan. Kennissen hadden me dan de firma aquapartners aangeraden omdat deze ook in Limburg zitten , wat blijkt ….ook recent failliet gegaan. Blijkbaar gaat de éne na de andere gewoon failliet of stoppen ze ermee in deze sector. Heb via kennissen firma Aquatec en Tibas doorgekregen. Van Aquatec kan ik echter niets terugvinden op het net behalve hun website. Staan op geen enkel forum , hebben precies nooit bestaan of zijn net gestart ? Van de firma Tibas kan ik dan weer heel veel terugvinden , overwegend positieve commentaren maar ook dat ze peperduur zijn. En aangezien ons budget nu echt wel op is…..
Kan iemand firma’s aanbevelen in de regio Hasselt die al een tijdje bestaan en waar ze goede referenties over hebben en niet te duur zijn? Alvast bedankt.
Bert vdm is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2016, 21:08   #36   link
kar
Public servant

kar's Avatar

lol, tibas is hier ook geweest. Voor die hun offerte konden we een nieuwe bmw kopen of 2 daken leggen.
kar is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2016, 08:17   #37   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Murprotec, Tibas, Aquality, ... Allemaal binnen gehad. En allemaal elkaars werk of methode afbreken. Een mens zou die eens in dezelfde ruimte moeten zetten en zien wie er na een half uur nog op zijn benen staat.

Om nog maar te zwijgen over de prijzen die sommige aanrekenen. Ik had facturen van 1.800 euro tot 9.000 euro.
Old 14-01-2016, 18:20   #38   link
stijnvw
Junior Member

@rufus
Welk product gebruikte je vader nu?
Old 14-01-2016, 18:54   #39   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Humor.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2016, 21:03   #40   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by stijnvw View Post
@rufus
Welk product gebruikte je vader nu?
Geen flauw iddee was toen een tiener. Ging mee als ik verlof had of in de weekends.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules