Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 21-09-2012, 15:42   #21   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kalutica View Post
Ik gaan Winnu met Winnu, ja het mopje is gemaakt
Zijt blij dat ge niet naast mij zit, of ik had u kapotgemaakt voor dat mopje.

KAPOT.

Ej, traden?
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2012, 16:06   #22   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Ik ben minder opvliegend voor zo'n mopje. Maar ik zit wel langs u.
Ook in tegenstelling tot wat Fidoh beweert ben ik helemaal niet Borg-like en wil gerust wel traden.

Als ik een 3 krijg, geef ik trouwens elke keer dat we innen 1TG aan mijn tegenpartij (zodat we 2 voor 2 traden ipv 1 voor 3). Dit geld ook voor Hacan. Weerstand tegen zo'n goed aanbod is zinloos

Als ik trade zou nemen, wie wil er traden?
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2012, 16:15   #23   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fjuri View Post
Dit geld ook voor Hacan. Weerstand tegen zo'n goed aanbod is zinloos
Zijt gij nu die brave handelaars van Hacan aan het afdreigen?

Dat zien de SPEACE TURTLES niet graag zenne
Guns is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2012, 18:23   #24   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

De racial tech van Xxcha Kingdom is veranderd naar “Once per game round when an opponent activates a system containing a planet you control, you may force him to instead place the Command Counter into his reinforcements and immediately end his action.”
Update staat ook in de post over rassen.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2012, 18:38   #25   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Dus wijzigingen zijn dat ik een planeet moet hebben in het betreffende system en dat ik geen CC moet spenderen, correct?
Guns is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2012, 20:32   #26   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guns View Post
Zijt gij nu die brave handelaars van Hacan aan het afdreigen?
Helemaal niet, ik promoot enkel mijn Trade Agreement met waarde 1 (wat bij de slechtste hoort) tot een trade agreement met waarde 2 voor zij die zelf een 3 hebben (Hacan en Winnu). Ik kan dit niet doen voor deze met een trade agreement 2 want dan is alle nut voor mezelf weg.

Een diplomatieke relatie op basis van dreiging is niet stabiel. Anderzijds een trade agreement van 3 kan vrede wel promoten...
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2012, 23:14   #27   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guns View Post
Dus wijzigingen zijn dat ik een planeet moet hebben in het betreffende system en dat ik geen CC moet spenderen, correct?
Correcto. Planeet is genoeg, in plaats van heel het systeem, en het kost u niks.
Old 21-09-2012, 23:52   #28   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Wat is er nu eigenlijk allemaal verschillend van vanilla Twilight Imperium?
Dit is maar een samenvatting, omdat nu alle aanpassingen wat door elkaar staan. Deze post is belangrijk voor Guns en OmegaII, en heel erg belangrijk voor wjw, omdat hij het spel al gespeeld heeft, maar niet met deze aanpassingen.
  • Bureaucracy Strategy Card: De actieve speler mag drie Public Objective cards trekken. Eentje ervan komt open te liggen, eentje ervan gaat naar de bovenkant van de stapel en de laatste gaat naar de onderkant van de stapel. (Normaal gezien trek je er slechts twee, komt er een open en gaat de andere naar de bovenkant van de stapel.)
  • The Xxcha Kingdom adds one ground force to starting units.
  • Change Diplomats (Xxcha racial tech) : “Once per game round when an opponent activates a system containing a planet you control, you may force him to instead place the Command Counter into his reinforcements and immediately end his action.”
  • Change the second Naalu Collective special ability: “If attacked, a Naalu fleet may perform a (tactical) retreat at the beginning of the pre-combat step of the Space Battle, following the normal rules and restrictions of a (tactical) retreat.”
  • Naalu racial tech Telepathic Mind Weapon takes effect whenever an opponent activates a system containing a planet you control.
  • Twee fighters kosten 1 resource. Twee ground forces kosten ook 1 resource. Dat is normaal. Nieuw: je mag van mij ook 1 fighter en 1 ground force bouwen voor 1 resource.
  • All pre-combat effects occur simultaneously, but Anti-Fighter Barrage hits are assigned first.
  • TECH: Hylar V Assault Laser, Automated Defense Turrets, Assault Cannon, Graviton Laser System, and Deep Space Cannon are considered different types of weaponry. Only one of these tech may be applied to each die-roll.
    DIT BETEKENT TWEE DINGEN EN IS HEEL BELANGRIJK VOOR WJW (omdat hij begint met Automated Defense Turrets) :
    1) Automated Defense Turrets je bij Anti-Fighter Barrages: +1 dobbelsteen per destroyer en +2 to hit. Hylar V Assault Laser geeft +1 op alle rolls van destroyers. Als je een anti-fighter barrage doet, gebruik je dus alleen Automated Defense Turrets en hit je op een 7. De bonus van Hylar V komt daar niet bij.
    2) Graviton Laser System laat je een roll van een Planetary Defense System unit opnieuw rollen. Deep Space Cannon laat je een vakje verder schieten. Als je beide techs hebt, en je gebruikt Deep Space, kan je dus niet rerollen.
  • Fighters, Ground Forces, and PDS may be picked up from any unactivated system (or the system just activated), regardless of enemy ships and cargo source (planet, ship, or space).
  • Transfer Actions may occur between friendly or empty systems, and through wormholes.

Ter info, dit zijn de veranderde action cards. Als je deze action cards krijgt, zal de uitleg die erbij staat al juist zijn. Je hoeft dit dus niet per se te lezen. 't Zijn gewoon een aantal veranderingen. Waarschijnlijk alleen interessant voor Wjw, omdat hij de enige is die het spel al gespeeld heeft zonder de huisregels van onze groep.
  • Voluntary / Peaceful Annexation (Diplomacy II Secondary Ability): Players cannot target planets in an opponent’s Home System or Mecatol Rex guarded by Custodians with these effects.
  • Action cards stating “Play: Immediately before a Space Battle” are played after the pre-combat step of a Space Battle. Only Communications Breakdown or Flanking Tactic may be played before the pre-combat step. Communications Breakdown may sabotage Flanking Tactic.
  • Change Friendly Fire: “For one combat round, opposing fighters inflict a hit on their own forces on natural rolls of 1 through 4. Play: Immediately before any Space Battle combat round.”
  • Change Privateers: “Take three Trade Goods from an opponent’s Trade Goods area; then take one Trade Good from each opponent’s Trade Goods area. Play: As an action.”
  • Change Rare Mineral Play entry: “Play: Immediately after succesfully invading a planet.”
  • Change Scientist Assassination Play entry: “Play: During the Strategy Phase, before the first player chooses a Strategy Card.”
  • Change Signal Jamming : “Choose a friendly system that is not an opponent’s Home System. Take a Command Counter from any other player's reinforcements and place it in that system. Play: During the Strategy Phase.”

Last edited by Fidoh; 05-10-2012 at 16:57.
Old 22-09-2012, 09:54   #29   link
Kalutica
Fanboy

Kalutica's Avatar

Hebben we admirals/scientists/generals/agents?
Old 22-09-2012, 10:10   #30   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Cool cool. Cleane en heldere OP, daar.
Old 22-09-2012, 10:20   #31   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Nee, we spelen zonder leaders. Er zijn nog wel een paar dingen versimpeld tegenover onze home games. Er zijn bvb ook geen shock troops. Zie OP.
Old 22-09-2012, 11:40   #32   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Open Victory Points:

Stage I
  1. I now spend 4 trade goods, 3 resources, and 3 influence.
  2. I won a space battle against at least 3 opposing ships in 1 system this turn.
  3. I now spend 3 command counters from my command and/or strategy allocation areas.
De Speaker Token gaat naar The Xxcha Kingdom.

De speelvolgorde bij Galaxy Creation is in wijzerzin, dus:
  1. Xxcha - Guns
  2. Hacan - OmegaII
  3. L1Z1X - Fjuri
  4. Winnu - Kalutica
  5. Yin - Wjw
  6. Naalu - Kittens

PM's met systems worden nu verstuurd. Een planeet plaatsen doe je zo, in de kleur van je ras:

voorbeeld:
Xxcha plaatst de planeet Garbozia (2r, 1i, groene tech) op vakje -1,1
(Je mag ook de image erbij posten eventueel)

Regels bij plaatsing van systems:
- Eerst de binnenste ring, dan de tweede, dan de buitenste ring.
- Xxcha gaat eerst, dan Hacan, en zo voorts. Naalu plaatst twee systemen, dan Yin, dan Winnu, tot Xxcha er twee mag plaatsen.