Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 16-10-2012, 22:58   #1   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Avonturen van Shrimpbeek: Verkiezingskoorts! -- Game End: Cordon Sanitaire

De avonturen van Shrimpbeek - Verkiezingskoorts!

Shrimpbeek is op zijn allerminst een gewoon rustig dorpje te noemen. Er zijn genoeg roddelaars en schreeuwende dronkelijk te vinden op het dorpsplein elk moment van de dag, en ook op verkiezingsdag bleek het moeilijk om rust en orde te bewaren in Shrimpbeek.

Uittredend burgemeester Buysse liet al weten dit jaar zijn 28 jaar burgemeesterschap voor goed af te sluiten, wat de belangstelling trok van 17 andere inwoners om voor de sjerp te strijden.

waarvan een paar er niet voor terug deinsden immorele middelen te gebruiken om te winnen …

-------------------

Dit is een wolfspel! De basis regels vind je hier en lees je best eens door.

Regels:
  • Er geldt stemplicht! Stem elke dag minstens 1x
  • Geen anonieme communicatie tussen spelers. Gewoon communiceren via PM of proboards of dergelijks is wel toegestaan, gelieve mij ook in de communicatie te betrekken.
  • Nooit screencaps posten of woorden van mij copy pasten. Parafraseren is wel OK. M.a.w.: je mag nooit zwart/wit kunnen bewijzen dat je welbepaalde informatie van mij kreeg. Als het in formaat is dat iemand het enigszins eenvoudig zou 'verzonnen' zou kunnen hebben is dat wel OK (bv: "Alex zei dat mijn zienerresultaat Evil was" vs een screenshot van de PM die je van mij kreeg).
  • Votes met een edit in worden als ongeldig beschouwd.
  • Bij een gelijkstand worden alle gedeelde winnaars verkozen.

Spelers:
  1. Radje
  2. Turtle
  3. Cit
  4. Leeuwke
  5. OmegaII
  6. CSM
  7. Blondje
  8. Holly Martins
  9. Fidoh
  10. Roar
  11. Rooz
  12. Andu
  13. White hawk
  14. wjw
  15. Fraeco
  16. Fjuri
  17. ArdorTheUnco

Dag 1 - Fraude
Dag 2 - Politieke afslachting!
Dag 3 - De kiezer heeft altijd gelijk
Dag 4
Dag 5 - De laatste loodjes
End - Cordon Sanitaire

Last edited by Alex; 22-10-2012 at 19:59.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2012, 22:58   #2   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Dag 1 - Fraude

Een ramp. Elders in Belgie is iedereen de verkiezingsresultaten aan het vieren of aan het wegdrinken, terwijl in Shrimpbeek agenten van de Cybercrime eenheid alle stemcomputers in beslag hadden genomen.

"Merkwaardig genoeg is er fraude gepleegd door verscheidene personen. Helaas kunnen we niet vaststellen wie de fraude gepleegd heeft, hun pogingen zijn deels mislukt doordat het systeem crashte. Niet enkel zijn alle stemmen verloren gegaan, de lijst van verkiesbare kandidaten zijn wij ook kwijt."

"Dat is vervelend" meldde Buysse. Hij werd oud en zijn geheugen faalde hem. Wie waren nu weer alle kandidaten?

Kies een naam en slogan en post deze in de thread! Zeg ook voor welke partij van Shrimpbeek dat je opkomt. Een partij mag maximum 4 leden bevatten, kleine partijen voeg ik sowieso samen op eind van de dag in een kartel. De eerste 4 die een partijnaam posten vormen dan deel van die partij.

Buysse geloofde altijd in het kracht van het volk, en vond dat zijn inwoners beter dan wie dan ook de frauders zou kunnen vinden. Elke dag zouden zij iemand dmeocratisch verkiezen die naar verhoord wordt gestuurd en niet meer kans maakt om burgemeester te worden. De politiedienst ging er mee akkoord, zij hadden toch leden van het korps tussen de kandidaten zitten die undercover het onderzoek zouden kunnen begeleiden.

Stem de frauders weg! Kies elke dag 1 persoon dewelke naar politieverhoor wordt gestuurd.

Spel begint zodra alle PMs verstuurd zijn. 1e deadline is woensdag 23:00

Last edited by Alex; 17-10-2012 at 08:46.
Old 16-10-2012, 23:07   #3   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Alle PMs zijn verstuurd, laat me weten mocht je toch geen gekregen hebben.

Voorbeeld van de 'vanillager' PM:

Quote:
Jij bent …

een gewone burger!

Post je naam en partij zeker in de thread zodat het volk van Shrimpbeek je leert kennen.

Jij wint indien alle gevaren tegen de democratie verwijderd zijn!
Voorbeeld van de 'special PM'

Quote:
Jij bent …

een under cover agent!
<beschrijving van de rol> (<basisrolnaam>)

Jij wint indien alle gevaren tegen de democratie verwijderd zijn!

De burgemeester moet dus vandaag krijgen:
  1. Jouw stem voor 'de winnaar', in vetgedrukt en rood. !Vote: John Doe of John Doe
  2. Jouw naam in Shrimpbeek (verzonnen best)
  3. Jouw partij
In een of meerdere posts

Last edited by Alex; 17-10-2012 at 08:47.
Old 17-10-2012, 02:11   #4   link
Roar
Senior Member

Mag ik de mensen van mijn partij, Het Verbond, oproepen zich nogmaals kenbaar te maken? Voor zij die het vergeten zouden zijn, een korte voorstelling van onze partij:

Uit ons motto 'Samen voor de kleine garnaal' blijkt duidelijk het sociale engagement dat wij voorop stellen. Het centrale thema in ons programma is dan ook niet verwonderlijk het voorzien van een degelijk sociaal vangnet. Voor iedereen, maar specifiek gericht op de kleine garnaal. Maar al te vaak glippen zij door de mazen van het net, wat allesbehalve de bedoeling kan zijn!

Getekend,
Jelle G. Pelle
Roar is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2012, 08:02   #5   link
ArdorTheUnco
Premium Muff Muncher

ArdorTheUnco's Avatar

Partij: 01001011 01110101 01110010 01101011 01101000 01101111 01100101 01110010 01100101 01101110
Motto: zoet en to the point, liefst in een fles.

Uw eileider,
Charis Matis
ArdorTheUnco is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2012, 08:19   #6   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Stem op SM! ofte Shrimp Meteen

Al te lang moeten we leven onder het juk van de traditionele conservatieve partijen.
Het is Tijd voor verandering en wel meteen!
Gedaan met de zaken in Shrimpbeek te laten betijen. Gedaan met criminelen, fraudeurs en onruststokers gemoedelijk hun gang te laten gaan!
Jullie kunnen het verschil maken!

Tempus ad mutationem

Groeten

John De Naaier

De verzonnen namen doen me denken aan een dubbele agenda. Zouden ze fraudeurs een schuilnaam gekregen hebben?

(Beetje verrast door het creatieve element en de eerste beste 2 letters genomen die in me opkwamen.
Niet de bedoeling om iets rechts te maken, maar het past wel. En hey, die moeten er ook zijn )
Old 17-10-2012, 08:37   #7   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Gezocht : een degelijke party zonder vuile zaakjes!

Groeten,
Bobby het light.
Old 17-10-2012, 09:01   #8   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

Cool.
Ben op training in Bornem en vanavond douche en boiler installeren, dus vandaag zal ik weinig posten.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2012, 09:21   #9   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Ik kom dit jaar op voor de Partij van de Schattige Beesten ter bestrijding van dierenleed allerhande en ter bevordering van het welzijn van de inwoners van Shrimpbeek door de verstrekking van menigerlei verstrooing aan de hand van het gemoedelijk bekijken en mogelijk zelfs aaien van schattige diertjes.

Wel alleen schattige diertjes. Al de rest terug naar eigen stal. Dat spreekt.

Omdat het kan!

- Paul I. Tieker

Aww. ^___^
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2012, 09:21   #10   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Shrimpers die zich bij deze partij willen vervoegen, zijn natuurlijk meer dan welkom.
Old 17-10-2012, 09:24   #11   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Quote:
Originally Posted by Roar View Post
Mag ik de mensen van mijn partij, Het Verbond, oproepen zich nogmaals kenbaar te maken? Voor zij die het vergeten zouden zijn, een korte voorstelling van onze partij:

Uit ons motto 'Samen voor de kleine garnaal' blijkt duidelijk het sociale engagement dat wij voorop stellen. Het centrale thema in ons programma is dan ook niet verwonderlijk het voorzien van een degelijk sociaal vangnet. Voor iedereen, maar specifiek gericht op de kleine garnaal. Maar al te vaak glippen zij door de mazen van het net, wat allesbehalve de bedoeling kan zijn!

Getekend,
Jelle G. Pelle
Mag ik mij aansluiten, meneer de voorzitter?

Mijn naam is Zettie Plotof.
Holly Martins is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2012, 09:39   #12   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fidoh View Post
Ik kom dit jaar op voor de Partij van de Schattige Beesten ter bestrijding van dierenleed allerhande en ter bevordering van het welzijn van de inwoners van Shrimpbeek door de verstrekking van menigerlei verstrooing aan de hand van het gemoedelijk bekijken en mogelijk zelfs aaien van schattige diertjes.

Aww. ^___^

Saffraan van de Foor sluit zich maar wat graag aan bij de Partij voor de dieren die schattig zijn! Leve schattige dieren en leve twimp op shrimp! Jay. DAWWW, omdat het kan!

Old 17-10-2012, 09:40   #13   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Als dierenliefhebber stel ik me kandidaat voor de partij van de schattige beesten.

Zev Everaers
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2012, 09:41   #14   link
andu

andu's Avatar

Mijn naam is Bert de Naaier, mijn partij de N-SA (Nieuw-Shrimpiaanse Alliantie) en ons programma bevat allerlei vage termen als confederalisme en vrijheid van meningsuiting.

We zijn ook anti-mekaks. Zomaar, omdat het kan.

Niemand mag bij in mijn partij, ik ben een lone wolf. Bende linkse trutten.
andu is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2012, 09:43   #15   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Old 17-10-2012, 09:53   #16   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Quote:
Originally Posted by andu View Post
Mijn naam is Bert de Naaier, mijn partij de N-SA (Nieuw-Shrimpiaanse Alliantie) en ons programma bevat allerlei vage termen als confederalisme en vrijheid van meningsuiting.

We zijn ook anti-mekaks. Zomaar, omdat het kan.

Niemand mag bij in mijn partij, ik ben een lone wolf. Bende linkse trutten.
Ja maar.

Ge gaat toch niet onze slogan pikken zeker?

Toch?

Old 17-10-2012, 09:54   #17   link
White hawk
Senior Member

White hawk's Avatar

Quote:

Wel alleen schattige diertjes. Al de rest terug naar eigen stal. Dat spreekt.

Omdat het kan!

- Paul I. Tieker

Aww. ^___^
Beste Partij Voorzitter, Tieker,

Ik zou graag bij uw partij op de lijst staan.

Waarom?
Ik ben ook pro ENKEL schattige dieren.
Schattige dieren maken weinig geluid, hebben minder plaats nodig en zijn dus ronduit beter dan niet-schattige!

Also: h kijk, we zijn al met 4 van Twimp.

Groeten,
Leudis Genaer (Leu voor de vrienden)
White hawk is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2012, 09:55   #18   link
ArdorTheUnco
Premium Muff Muncher

ArdorTheUnco's Avatar

Join me, ik heb zot veel wijn. ^^ Iemand moet toch The Legend that is Daerden in stand houden.
ArdorTheUnco is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2012, 09:56   #19   link
andu

andu's Avatar

Quote:
Ja maar.

Ge gaat toch niet onze slogan pikken zeker?

Toch?
UW MUIL TJEEF!

Ok ok, over de slogan kan onderhandeld worden. Achter gesloten deuren weliswaar.
andu is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2012, 10:05   #20   link
Roar
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Holly Martins View Post
Mag ik mij aansluiten, meneer de voorzitter?

Mijn naam is Zettie Plotof.
Maar natuurlijk! Eenieder die zich kan vinden in ons programma is meer dan welkom in de partij.
Roar is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules