Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 28-10-2012, 17:33   #1   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

The Resistance II - Closed Down

Inleiding
Welkom bij het verzet! Jullie zijn een groep verzetsleden die proberen het juk van de politieke hypocrieten van de bevolking af te werpen. Om dat te doen moeten er drie politieke kopstukken sneuvelen. Enkele moedige zielen zullen deze missies moeten uitvoeren.

Maar let op, het gerucht gaat rond dat er spionnen het verzet geïnfiltreerd hebben! Van de zeven verzetsleden zijn er drie spionnen. Ze kennen elkaars identiteit maar mogen niet communiceren. De spionnen kunnen winnen door drie missies te saboteren, of doordat er 5 missies na elkaar afgelast worden.

Het spel verloopt als volgt. Aan het begin van elke missie wordt iemand aangesteld als verzetsleider. Voor de eerste missie gebeurt dit willekeurig, daarna schuift de positie gewoon door. De leider stelt (eventueel na een discussie met de rest van het verzet) een missieteam samen. Het verzet stemt vervolgens tegelijk of ze hiermee akkoord zijn. Zoja, krijgen de leden van het team de plannen om de missie uit te voeren. Zonee, wordt de missie afgelast en begint de cyclus opnieuw met de volgende leider.

Als een spion de plannen van een missie in handen krijgt, mag hij ervoor kiezen om de missie te saboteren. Eén saboterende spion is genoeg om de missie te doen mislukken; de vierde missie is een uitzondering, daar zijn er twee saboterende spionnen nodig. Als een missie door meerdere spionnen tegelijk gesaboteerd wordt, komt het verzet dit ook te weten; probeer dit dus als spion te voorkomen. Het aantal leden van een missieteam hangt af van de hoeveelste effectieve missie er wordt uitgevoerd. Voor zeven spelers:

eerste missie: 2 leden
tweede missie: 3 leden
derde missie: 3 leden
vierde missie: 4 leden; 2 saboterende spionnen nodig om deze te doen mislukken
vijfde missie: 4 leden

Voorbeelden
Het is de eerste missie. OmegaII is de verzetsleider. Hij stelt voor om zichzelf en Kurkhoer op het missieteam te zetten. Iedereen stemt voor. Als OmegaII en/of Kurkhoer spionnen zijn, kunnen zij de missie saboteren. Na een tijdje kondig ik aan dat de missie geslaagd is! Eén punt voor het verzet.
...
Het is de derde missie. Acku is de verzetsleider. Na een korte discussie stelt hij voor om zichzelf, OmegaII en Kurkhoer op het missieteam te zetten. Vijf verzetsleden stemmen voor, Andu en Fraeco zijn tegen. De missie gaat door, maar wordt (eenmaal) gesaboteerd. Eén punt voor het keizerrijk. Wie van deze drie is de spion?
...
Het is de vierde missie. Kurkhoer is de verzetsleider. Hij stelt een missieteam voor van Acku, OmegaII, Andu en CSM. Het voorstel wordt 4 tegen 3 afgekeurd; CSM wordt de volgende verzetsleider en doet opnieuw een voorstel voor de vierde missie.

Praktisch
Spionnen krijgen van mij een pm met de identiteit van hun teamgenoten. Verder mag er buiten deze thread NIET over het spel gecommuniceerd worden. Dit zou de spionnen en veel te groot voordeel opleveren, dus gelieve sportief te zijn en je daaraan te houden. Als je als spion plannen in handen krijgt, beslis dan zo snel mogelijk of je de missie wilt saboteren en laat het mij weten via pm. Als mensen doorhebben dat je een spion bent, doe je nog steeds mee; er is geen eliminatie, al zullen de verzetsleden niet meer naar je luisteren.

Als je de verzetsleider wordt, moet je onmiddellijk in je eerste post hier een missieteam voorstellen. Zonder dit eerst met al de rest te overleggen al kan de rest ronduit hun mening geven alvorens de verzetsleider aan het woord komt. Hierbij geven ze natuurlijk meer informatie mee weg.
Dit gebeurt door de namen van de spelers in het vet rood te zetten.

Nadat het voorstel is gebeurd heeft de rest 24h om voor of tegen te stemmen. De voor/tegen stem voor het missieteam gebeurt simultaan, maar is niet anoniem. Nadat de verzetsleider een missieteam heeft voorgesteld, moet iedereen mij een pm sturen met als titel "Voorstel <huidige leider> VOOR" of "Voorstel <huidige leider> TEGEN". De teamleden moeten meteen achteraan de titel “- Sabotage” of “- Geen Sabotage” zetten. Dit inclusief de teamleden die geen spion zijn. Enkel de eerste volledige pm wordt bekeken.

Eens ik alle pm's heb ontvangen, maak ik de stemmen en het resultaat van de missie (als deze door ging) bekend. continue is er uiteraard tijd voor discussie.
Ik heb de procedures een beetje aangepast in de hoop wat tijd te winnen.

Lijst van spelers en volgorde van verzetsleiders:

Fraeco
ArdotheUnco
Kurkhoer
OmegaII
CSM

Verzetsleden (3) winnen door 3 missies met succes uit te voeren.
Spionnen (2) winnen door 3 missies te saboteren of door eenzelfde missie 5 keer af te lasten.
Het aantal leden op missie zijn 2,3,2,3,3

Fraeco is de eerste verzetsleider en mag een missieteam voorstellen van 2 verzetsleden.

Last edited by Fjuri; 01-11-2012 at 10:14. Reason: less players
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2012, 17:40   #2   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Mission 1

Als troepen stel ik voor dat ikzelf ( OmegaII ) en Kurkhoer de missien met succes gaan voltooien. Allen voor ?
Old 28-10-2012, 17:48   #3   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Voor een sneller/interactiever spelverloop heb ik voorgesteld om de verzetsleider telkens als zijn eerste post meteen een voorstel waarover gestemd moet worden moet doen.

Dus OmegaII stelt voor:
OmegaII
Kurkhoer

stemmen/discussiëren kan tot maandag 29/10 19:00
Old 28-10-2012, 20:54   #4   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Processing
acku is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2012, 15:34   #5   link
Fraeco
Mega Shrimper

Fraeco's Avatar

Send a message via MSN to Fraeco
Is het lijk de bedoeling dat het hier zo beestig stil blijft? Of gaat alle hel pas losbarsten na de uitslag van de eerste missie?
Most people don't even know what sysadmins do, but trust me, if they all took a lunch break at the same time they wouldn't make it to the deli before you ran out of bullets protecting your canned goods from roving bands of mutants.
Fraeco is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2012, 15:39   #6   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Vermits alles via pm gebeurd ( waardoor alle info verloren gaat ) vrees ik van wel
Old 29-10-2012, 15:40   #7   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Was voor mij op de valreep eigenlijk
Old 29-10-2012, 16:45   #8   link
Fraeco
Mega Shrimper

Fraeco's Avatar

Send a message via MSN to Fraeco
Quote:
Originally Posted by OmegaII View Post
Vermits alles via pm gebeurd ( waardoor alle info verloren gaat ) vrees ik van wel
Ik vermoed nu wel dat Fjuri de uitkomst van voting hier wel zal zetten. Waarna er hopelijk een stevig robbertje gediscussieerd kan worden. In ware Wolf stijl!

!Vote: OmegaII !!!
Most people don't even know what sysadmins do, but trust me, if they all took a lunch break at the same time they wouldn't make it to the deli before you ran out of bullets protecting your canned goods from roving bands of mutants.
Fraeco is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2012, 17:58   #9   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Uiteraard komt het resultaat hier binnen enkele minuten. Maar ge mist nu het hele twijfelen wat super veel weggeeft bij The Resistance.
Old 29-10-2012, 17:59   #10   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ik trek me wegens gegeven omstandigheden terug. Mijn excuses, had graag mee gespeeld. Stem voor vandaag is voor mijn part geldig
Old 29-10-2012, 18:15   #11   link
ArdorTheUnco
Premium Muff Muncher

ArdorTheUnco's Avatar

Vandaag de deadline gemist wegens een uit de hand gelopen doktersbezoek. Sorry, guize.
ArdorTheUnco is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2012, 18:22   #12   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Woops, vergeten stemmen.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2012, 18:25   #13   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Zolang ge nu maar gestemt hebt is't goed.
Old 29-10-2012, 18:29   #14   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by OmegaII View Post
Zolang ge nu maar gestemt hebt is't goed.
Huh? Deadline is toch gepasseerd?
CSM is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2012, 18:37   #15   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

't Is hier geen, ik vote iemand eruit, spel éh. Ge hebt iedereen zen vote nodig om tot de volgende stap te kunnen overgaan.
En plus dat de moderator van het spel wel zal beslissen of het effectief te laat is, en hoe daar mee om gegaan wordt.

Gewoon doen wat er van u verwacht wordt.
Old 29-10-2012, 20:55   #16   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Het spel begint idd pas tegoei na de eerste vote-ronde.
Ik dacht nog even te wachten op alle votes. Ik heb geen vote van OmegaII en van Andu.
- Andu heeft nog helemaal niets laten weten dus ik zal hem nog eens PM'n.
- OmegaII moet nog altijd stemmen. Het is niet omdat je jezelf selecteerd dat je wilt dat hij door gaat. Je kan jezelf altijd samen met een gekende spion zetten om ervoor te zorgen dat iemand anders de partijen moet verdelen.

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Ik trek me wegens gegeven omstandigheden terug. Mijn excuses, had graag mee gespeeld. Stem voor vandaag is voor mijn part geldig
Ik herstart het spel dan met 6 spelers? En van u heb ik wel een vote.
Old 29-10-2012, 21:45   #17   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Het is ronde 1 ... gekende spion, hoe ? Ik denk dat het logisch leek dat ik mezelf liet doorgaan. Anders had ik wel 2 ander mensen gekozen...
Old 30-10-2012, 08:06   #18   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Als er genoeg mensen tegenstemmen dan laat ge de volgende aan de beurt. Wie hij al dan niet aanduid maakt uit. Spionnen duiden meestal geen andere spionnen aan om te voorkomen dat ze met 2 saboteren...
Old 30-10-2012, 08:07   #19   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Als er tegen vanavond 21u00 geen reactie is van Andu dan schrappen we hem en Acku en herstarten we een spel.
Old 30-10-2012, 08:17   #20   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fjuri View Post
Als er genoeg mensen tegenstemmen dan laat ge de volgende aan de beurt. Wie hij al dan niet aanduid maakt uit. Spionnen duiden meestal geen andere spionnen aan om te voorkomen dat ze met 2 saboteren...
En dat heeft wat te maken met het feit dat het super logisch is dat ik in ronde 1 standaard men eigen voorstel goedkeur ?

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules