Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 19-12-2014, 12:50   #81   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Slechtste hypers ooit.
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2014, 11:30   #82   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Elite + voiceattack is awesomesauce. Nu enkel nog een rift.
Old 20-12-2014, 22:40   #83   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by Divolinon View Post
Elite + voiceattack is awesomesauce. Nu enkel nog een rift.
Ik heb nog de allereerste versie van de rift en jammergenoeg is het spel moeilijk te spelen ermee. De menus zijn totaal onleesbaar.
Old 20-12-2014, 23:26   #84   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Daarom dat ik wacht op de consumerversie.
Old 22-12-2014, 08:20   #85   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Zeg gasten die er al een paar dagen mee bezig zijn: Eens je de controls onder de knie hebt, is er dan (op dit moment van de build) voldoende gameplay? Zou het wel willen spelen, maar als er nog niet veel te doen is, wacht ik liever nog even met aankopen. Want als ik het nu speel, is de kans groot dat ik het niet meer opstart tegen dat er wl iets te doen is. Reviews zijn lovend over de overall feel, maar gameplay lijkt zwak.
HeLLBirD is online now   Reply With Quote
Old 22-12-2014, 08:22   #86   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Wil graag hetzelfde weten.
Op veel plaatsen lees je dat het spel vrij 'leeg' is. Gaat dat nog veranderen? Of hoopt men op player interactions om het interessant te maken?
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2014, 08:32   #87   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Als ik de reviews bekijk heb je best nog een paar maanden/patches geduld. 't Is wel geen debacle zoals X:Rebirth.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2014, 10:53   #88   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Spel crasht constant bij mij. Moet wachten op een patch om te spelen.
Old 11-01-2015, 20:21   #89   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Straks eens aan beginnen, ben benieuwd.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard Cherry MX
Home Theater: Samsung Smart LED-TV 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subwoofer, Onkyo TX-DS787 THX Receiver
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Samsung Galaxy S8+
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2015, 22:36   #90   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Ha, nog eens een spel waar je hersenen voor nodig hebt. Spaceship besturen op zich is al een kunst, binnen in (draaiende!) een spacedock sturen zonder schade en docking violation, zalig. Binnen lijkt het dan een gigantische hangar te zijn met een launch pad waar je millimeter werk mag plegen om te landen. Not your pew pew space game. Tot zo ver impressed.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard Cherry MX
Home Theater: Samsung Smart LED-TV 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subwoofer, Onkyo TX-DS787 THX Receiver
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Samsung Galaxy S8+
Old 12-01-2015, 07:53   #91   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Voor zover ik gelezen heb is vliegen en docken het enige degelijke aan het spel. Laat zeker weten hoe het verder is.
Old 12-01-2015, 08:11   #92   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Waarmee speelt ge dat best? Toetsenbord en muis, gamepad, joystick, ... ?
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2015, 08:17   #93   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post

(vanaf 1:25, fullscreen zetten!)

Last edited by ExReey; 12-01-2015 at 08:20.
Old 12-01-2015, 09:48   #94   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Quote:
Controller + voiceattack.
Old 12-01-2015, 13:20   #95   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Voor zover ik gelezen heb is vliegen en docken het enige degelijke aan het spel. Laat zeker weten hoe het verder is.
Yep, dat is zowat de enige ervaring die ik heb tot nu toe en dat is wel heel afgelekt. Zeer realistisch en afgewerkt; nav-computer, jumpen, hyper flight, toelaten aanvragen, cargo scanning ondergaan, millimeter werk afleveren tijdens het binnen vliegen in een gigantisch spaceport (screenshot) om dan nog eens precisie te moeten afleveren op het landingpad, het rekening moeten houden met bepaalde aantrekkingskracht van planeten bij het uitplotten van uw koers anders kom je uit jump speed en zie je '1 year' staan als ETA aan cruise speed, alleh ja; allemaal zeer overtuigend.

Ik moet nog veel (lees = alles) ontdekken; maar inzake spaceflight zie ik een zeer deftige fundatie. Elite Dangerous is ook absolute SIM lijkt mij, bij het in-game komen zit je docked in spaceport. Voila, that's it. Geen quest, geen cutscene, nothing, left to your own devices en pas op; loving it want te veel games houden je handje vast. Het geeft je zo'n neus-achterna gevoel.

Ik wil niet aan een multi-pagina vergelijk debacle beginnen, maar ook op launch day one herinner ik mij het bare-bones aspect van Eve Online. Inloggen, en daar hangt je spaceship. Voor de rest nada instructies, niets van missions (die waren er zelfs niet, dat bestond niet) of wat dan ook, gewoon de neus achterna. Dat is later ook drastisch anders geworden.

Ik zal updaten naargelang ik het speel en verder in het spel geraak.

Quote:
Een flight/space SIM speel je maar op n manier, en dit is met joystick en liefst trottlestick ook. Throttling is een noodzakelijk zeer intensief proces, want je moet het constant doen om je draaisnelheid te benvloeden, het vliegen is zeer realistisch. Maar niettemin, omdat ik m'n materiaal niet wou bovenhalen gisteren laat gespeeld met muis&keyboard en dat valt nog damn goed mee. Met gamepad speelt het prima ook natuurlijk.

Last edited by Cybdm; 12-01-2015 at 13:33.
Old 12-01-2015, 13:20   #96   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Quote:
Yeah, heel coole/sexy graphics, gigantisch geschifte sound design, leuke ideen maar het spel is imo redelijk dood vanbinnen. Ik had gehoopt op een eve-online ervaring waar alles player driven is maar hier is jammer genoeg bijna niks player driven en er is ook niet echt veel te doen. Hoop dat star citizen het wat beter doet op dat vlak (en hopelijk iets minder slome combat).

Maar zoals cybdm zegt, eve was op dag 1 ook niet wat het is vandaag. Still, alles was echt wel player driven.
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2015, 13:32   #97   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Yep, Eve Online is een ander beestje, Elite Dangerous is veel meer singleplayer gedreven met de optie online te gaan en echte spelers in uw wereld te laten. Economy en dergelijke is player driven had ik vernomen, maar het is geen Eve Online. Maar het is ook geen SP game met een multiplayer lobby, het is wel meer dan dat (zie onderaan). Tegelijk kan dat voor sommigen (zelf kunnen bepalen of je die speelsessie alleen vliegt, open online play of met groupje vrienden) een pluspunt zijn, maar momenteel is het vooral een space flight/combat sim game (+ drijfveer om grotere betere ships te bekomen) denk ik waar vl fantasie nodig is om uw virtueel leventje uit te bouwen.

Quote:
Yes, Elite: Dangerous is an MMO, but with the important addition, that you can choose if you want to meet other players.
The game features a shared persistent galaxy server, where macro effects and events such as economy, society and war status etc are recorded.
Quote:
The are no multi-player lobbies. The server transparently creates free roaming sessions (instances) when meeting other players and NPCs within that galaxy based on a perception bubble around you, that is defined by your scanner/visual range. That means that those instances are not a fixed location in space as in most other MMOs, but they dynamically move around. The effects of those instances are then stored on the central galaxy server and shared by everybody.
Quote:
Because the game features very high speed twitch combat and very detailed damage models, this is the most reliable way to do it, also keep in mind there can be many sessions within a star system and those sessions can dynamically move around, also because this game uses a 1:1 scale Milky Way galaxy, sessions will typically be spread out much farther away (although most of the action will be within the core systems) and it wouldn't be immersion breaking as opposed to a space game in a smaller area.

Last edited by Cybdm; 12-01-2015 at 13:38.
Old 12-01-2015, 13:35   #98   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Dit zijn 2 korte, heel goeie reports van hoe het beginspel eruit ziet... Nog even wacht dus imo.

http://www.rockpapershotgun.com/2014...w-in-progress/
http://www.rockpapershotgun.com/2014...s-impressions/
Old 12-01-2015, 13:46   #99   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Als ex-Eve speler zat ik toch met die vragen, dus even hier posten:

What are the general differences between "Elite: Dangerous" and "Eve Online"?

(leest gekleurd in favor van Elite, want afgehaald van een Elite wiki, maar het gaat hem om toch ergens info te geven om een beeld te hebben hoe de games verschillen)
  • Elite: Dangerous is pay once and play, therefore does not have a periodic subscription like Eve Online.
  • Another major difference is that in EVE everybody within a star system is in one big instance and when there are too many people within it they slow down the update rate of the game.
  • Elite: Dangerous features dynamically created free roaming multiplayer instances, based on perception bubble, that are decoupled from the star systems themselves (but you can also play solo).
  • Due to a lot less network traffic, this allows Elite: Dangerous to have twitch based action instead of classic MMO click 'n' roll (where actual world updates are comparitively slow depending on server load and all attacks are caculated on servers using modified D&D system) which is used in EVE. That means that Elite: Dangerous combat is twitch skill based.
  • An important difference is that EVE's economy is totally player driven - so to have ships and weapons in the game have to be manufactured by players themselves, by collecting resources and providing them to factories. Elite: Dangerous uses an economic model that drives NPCs to simulate the flow of products, which also have all player trades as input to the shared universe.
  • Another important difference is that EVE has a lot of empire building and RTS elements, while Elite is what it would be like to be a spacefarer in a galaxy from a first person’s perspective.
  • The Elite: Dangerous galaxy is based on the real Milky Way and planets will rotate and orbit their stars, thus constantly changing a system's landscape and adding lot of depth - and it has around 100 billion star systems, as opposed to EVE where the planets are static and don't move.
  • Elite: Dangerous has freeform (manual pitch/yaw/roll) interplanetary fast travel up to 2000 times the speed of light (2000C) and you will be able to seamlessly enter hyperspace from anywhere to another star. EVE on the other hand has point & click travel and you must fly to a jump gate to enter another star system.
  • A major feature that Elite: Dangerous will have is freeform (manual pitch/yaw/roll) atmospheric flight and seamless landing on planets and walking on living planets with cities and wildlife as part of expansions soon after the initial release.
Old 12-01-2015, 13:50   #100   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Nog even wacht dus imo.
Voor de meeste spelers denk ik wel ja, ik was na periode van wikken en wegen 'verkocht' na de realistische space flight en twitch skill based combat te hebben kunnen proeven bij een maat. Maar was me tegelijk ook bewust dat de doos bij aankoop nogal leeg kan uitvallen en, na paar leuke weken aan fun, wellicht de investering eerder op lange termijn zal renderen.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules