Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 19-02-2015, 08:27   #141   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Met welke controller vliegen jullie?

Ik gebruik een cheapass Thrustmaster Tflight HOTAS van 30 euro, die veel te krakend plastiekerig is naar mijn zin. Ben nu aan het kijken naar een saitek x52 pro of x55 rhino.

Ik zie eerder in deze thread dat cybdm met een x52 pro speelt. Ik zou de x55 willen bestellen maar de wachttijden zijn bijna een maand.

Last edited by Bourgi; 19-02-2015 at 08:46.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2015, 08:28   #142   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Ik heb de X55 en ben er zeer tevreden van

Heb nu wel al ff niet meer gespeeld. Te druk bezig met de 3DS!
Mithror is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2015, 09:16   #143   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Ik heb toch maar de X52 pro besteld. De X55 zou vermoeiend zijn omdat ie zo stijf is. Stijve dingen kunnen inderdaad vermoeiend zijn.
Old 19-02-2015, 09:45   #144   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

In het begin is de throttle idd stijf, maar daar zijn twee easy solutions voor. Probleem ligt aan de greasing die ze gebruikt hebben. Je kan daar ofwel een beetje van weg nemen (door hem dus open te doen), ofwel af en toe heel snel de throttle heen en weer bewegen. Na verloop van tijd verdwijnt die stijfheid dan
Old 19-02-2015, 10:14   #145   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Mithror, kan jij fijne yaw bewegingen maken met je X55? (rechterhand rotatie)
Ik gebruik dat zeer vaak in dogfights en tijdens het docken.
Blijkt een heikel punt te zijn volgens deze review:
http://www.reddit.com/r/EliteDangero...no_comparison/

Ik denk er ook aan om voiceattack eens te testen, vooral om nog power distribution te regelen tijdens het bedienen van thrusters met mijn rechterduim. Ik heb vingers te kort in dit spel
Old 19-02-2015, 10:24   #146   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
VoiceAttack is absoluut briljant met dit spel. Zeker als je het deftig configureert (met de pc dat u antwoord) is het alsof je een AI ingebouwd hebt in je schip.

Ik heb er dit voor gekocht: http://www.elitedangerousvoicepack.com/
Old 19-02-2015, 10:40   #147   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Lol dat ziet er inderdaad vet uit
Nog veel configuratiewerk aan?

Last edited by Bourgi; 19-02-2015 at 10:51.
Old 19-02-2015, 10:59   #148   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Bij die voice pack dat ik gekocht heb niet nee. Enkel de commando's van buiten leren.

Als je zelf alles gaat configureren dan wel. Je kan het natuurlijk zo ingewikkeld maken als je zelf wil.
Old 19-02-2015, 11:26   #149   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
Mithror, kan jij fijne yaw bewegingen maken met je X55? (rechterhand rotatie)
Ik gebruik dat zeer vaak in dogfights en tijdens het docken.
Blijkt een heikel punt te zijn volgens deze review:
http://www.reddit.com/r/EliteDangero...no_comparison/

Ik denk er ook aan om voiceattack eens te testen, vooral om nog power distribution te regelen tijdens het bedienen van thrusters met mijn rechterduim. Ik heb vingers te kort in dit spel
Ge kunt dezelfde opmerking vinden over de x52 hoor
http://www.reddit.com/r/EliteDangero..._yaw_too_stiff

Ik heb gebruik Yaw on twist ook vaak en is helemaal niet stijf imo, maar is natuurlijk persoonlijke voorkeur.

Uiteindelijk heb ik de keuze voor X55 gemaakt omdat het gewoon dient als de opvolger van de X52, maar welke van de twee je ook kiest, je zult niet teleurgesteld zijn! Initieel wou ik eigenlijk HOTAS van CH, maar ik vond die nergens tegen een degelijke prijs!
Old 19-02-2015, 12:33   #150   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Zolang ik geen piepende en krakende plastiek meer hoor ben ik al content eigenlijk.
Old 20-02-2015, 11:00   #151   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Ik heb toch maar de X52 pro besteld. De X55 zou vermoeiend zijn omdat ie zo stijf is.
Quote:
Originally Posted by Mithror View Post
Uiteindelijk heb ik de keuze voor X55 gemaakt omdat het gewoon dient als de opvolger van de X52
De X52 Pro is mij inziens de betere keuze (*) voor Elite Dangerous, het hoger cijfertje van de X55 kan de verkeerde indruk geven. Die laatste is beter geschikt voor fighter jets en bevat meer plastieke onderdelen en is helemaal geen opvolger, de beide producten bestaan naast elkaar en spreken elk een doelgebruik of publiek aan.

Ter zijde; maar leuke meerwaarde als je met Rift speelt is dat de stick in de cockpit een 1:1 is van de x52 Pro stick

(*) relatief gezien allemaal, de X55 is een uitstekende stick en komt met z'n eigen voordelen
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung Smart LED-TV 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subwoofer, Onkyo TX-DS787 THX Receiver
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Lenovo Phab 2 Pro

Last edited by Cybdm; 20-02-2015 at 11:05.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2015, 12:54   #152   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ben zowat tot dezelfde conclusie gekomen. X52 lijkt me voor Elite en Star Citizen de betere keuze. Beide sticks hebben hun voor- en nadelen, maar de X55 zou iets logger zijn in gebruik (door knoppenzetting), waardoor het beter past bij tragere gameplay. Zit wel met een goede joystick maar hij heeft te weinig knoppen, waardoor ik eigenlijk voortdurend met joystick, muis én keyboard zit te spelen. Wat niet altijd praktisch is op een vol bureautje.

'k Hoop alleen dat de X52 even goed aanvoelt als mijn precision2. Op de fimpjes ziet die er zo los uit ...

Voor de rest, ik ben vollop mijn weg aan het vinden ondertussen. Bijna klaar om m'n eerste nieuwe schip te kopen, maar zoals geleerd uit Eve, eerst aan het zorgen dat ik het twee keer kan kopen. Never fly what you can't afford to lose.

Last edited by HeLLBirD; 20-02-2015 at 13:19.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2015, 13:19   #153   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Na de rare trading tips zat ik na enkele uren spelen al aan een lakon type 6.
Nu aan het sparen voor een ASP. Heb m'n cobra nog even opgeborgen voor later wat bounty hunting.
Old 20-02-2015, 19:14   #154   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Iemand trouwens een goede url om zo'n stick te bestellen, of kijk ik maar gewoon op amazon/bol.com? Ben er trouwens toch nog altijd niet goed uit. Ik speel ook graag gewone flightsims naast Elite (zoals bv War Thunder), dus dan is een x55 misschien toch een betere keus. Wat is trouwens de meerwaarde van dat scherm op de x52?

Nog een weekendje over slapen.
Old 20-02-2015, 20:13   #155   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Bol.com geeft goeie prijzen. Dat scherm heeft geen meerwaarde in Elite.
Old 20-02-2015, 20:40   #156   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Niet specifiek voor Elite, maar ben ook aan het kijken voor een stick, oa voor flightsim. Heb vriend die zelf vliegt en hij wil het me op deze manier aanleren (uiteraard beginners stuff). Welk type neem ik dan? Bestaan precies verschillende 52's en 55's.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2015, 22:11   #157   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
De X52 Pro is mij inziens de betere keuze (*) voor Elite Dangerous, het hoger cijfertje van de X55 kan de verkeerde indruk geven. Die laatste is beter geschikt voor fighter jets en bevat meer plastieke onderdelen en is helemaal geen opvolger, de beide producten bestaan naast elkaar en spreken elk een doelgebruik of publiek aan.

Ter zijde; maar leuke meerwaarde als je met Rift speelt is dat de stick in de cockpit een 1:1 is van de x52 Pro stick

(*) relatief gezien allemaal, de X55 is een uitstekende stick en komt met z'n eigen voordelen
Cybdm 't is een ding om een fout te maken maar moet je per se die uitdrukking elke vijf posts gebruiken?

http://woordenlijst.org/zoek/?q=mijns+inziens&w=w

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2015, 22:57   #158   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Dat scherm heeft geen meerwaarde in Elite.
Ja, maar wat doet het in andere sims?

@Pino: Er is de X52 en de X52 Pro (misschien in kleurenvariaties). Van de X55 is er maar één.

Als het maar een folieke is, pak dan de X52 pro. Je kan goedkoper gaan, maar dan zit je echt in de lichtgewichten (als het op HOTAS aankomt).

Maar aangezien het bij jou eerder voor gewone flightsims is, en je geld genoeg hebt, misschien eens kijken naar de Warthog van Thrustmaster. Ge zijt wel een goede 300 euro armer, maar het is wel kwaliteit. Grootste nadeel is dat hij wel zo realistisch dat je geen yaw op de stick hebt (rotatie), dus eigenlijk heb je dan ook nog pedalen nodig. :/

Last edited by HeLLBirD; 20-02-2015 at 23:00.
Old 21-02-2015, 08:24   #159   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

300 euro vind ik echt teveel, 150-200 is op zich ook al behoorlijk prijzig maar kan er nog mee door. Heb eens naar die X52's gekeken maar blijkbaar 2 modellen: zo een lichgrijze en zwarte. Technisch identiek? Want vind die grijze er maar onnozel uitzien.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2015, 09:15   #160   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Zoals gezegd, er is een x52, en een x52 pro. Pak de pro. En kleur is maar kleur, al is de pro waarschijnlijk de zwarte in je bericht, dus je hebt geluk.

Hier staan de drie keuzes binnen je prijscategorie:

http://www.saitek.com/elitedangerous/

De X55 wordt iets meer aangeraden voor echte flightsims zoals DCS of Lock On (door de dubbele throttle en iets tragere knoppen), terwijl de X52 pro iets beter zou zijn voor snelle actiegerichte flight/spacesims zoals Elite of H.A.W.X. Maar ze zijn voor de rest wel onderling wisselbaar, maakt dus in principe niet ZOveel uit.

Last edited by HeLLBirD; 21-02-2015 at 09:24.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules