Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply
 
Thread Tools
Old 21-02-2013, 14:01   #41   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 

Tegen Davron:
"Jouw plan stelt Oleg en Svetlana bloot aan gevaar; er is geen enkele reden om ze de handelspost binnen te laten. Als we ze zo in het nauw drijven, vallen hun acties niet te voorspellen. Ik wil ze gewoon alleen ontmoeten, dan kan ik ze meteen even uithoren en worden hun intenties duidelijk. Waarom zou mijn aanwezigheid trouwens duiden op die van jullie?"
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 14:17   #42   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me
 
DarthJabbaBoulet's Avatar
 
Location: Blashyrkh


Davron keert beiden de terug toe en opent de deur naar de opslag zodat Frank de stapels huiden kan zien.
Hoe snel kan jij lopen met zo een stapel in je handen?
Er is alle reden om ze de handelspost binnen te laten, eens ze binnen zijn en we onze val laten springen kan een van ons de poorten sluiten wat ontsnappen onmogelijk maakt. Zodat hun kompanen niet weten wat er gebeurd is.

Verder weet jij niet of hun kompanen aan de rand van het bos wachten, indien de val toeklapt voor de poorten zullen ze weten wat er aan de hand is, indien de val binnen de poorten toeklapt hebben ze er het raden naar.

Davron keert zich naar de hele groep.


We stapelen de huiden in het midden van het kamp. De rovers zullen denken dat Oleg en Svetlana te bang zijn om hun te laten zien.

Ofwel maakt dat hun niks uit en nemen ze de huiden. Dan slaan we toe.
Ofwel maakt dat hun wel iets uit en gaan ze op zoek naar Oleg en Svetlana. Daarom wil ik dat Rembrand, Elmir en Frank samen met hun wachten in het huis.

Jamhead en ik kunnen in de opslag wachten en onze vriend Roger bij de poort om de val te sluiten

Davron zucht.
Dat is mijn plan. Het plan met het minste risico. Wat zeggen jullie.
__________________
DJB, the man without Q, ender of threads.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.

Last edited by DarthJabbaBoulet; 21-02-2013 at 14:22.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 14:28   #43   link
Divolinon
Una
 
Divolinon's Avatar
 
Location: Ninove
Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon


'Dit maal heeft de nicht gelijk'

'Poorten toe en het plezier begint.'
__________________
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
Divolinon is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 14:38   #44   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 


Frank zucht diep. Hij doet moeite om zijn ergernis te verbergen, maar slaagt daar niet bepaald in. Een slimmerik die nooit gevochten heeft en denkt een complex aanvalsplan te kunnen opstellen... Dit gaat lastig worden.
"Ik denk, Davron, dat jij geen enkel besef heb van wat voor een gevaarlijke situatie je creëert. Je vergeet dat het belangrijkste, maar inderdaad ongeschreven objectief is dat iedereen het er heelhuids vanaf brengt. De vijand opsluiten in dezelfde ruimte als ons is daarvoor een slecht plan. Ze weten hoogstwaarschijnlijk dat, als ze gevangen worden, ze dan executie riskeren. Dus als ze merken dat ze aan de verliezende hand zijn, dan zullen ze, als ze geen uitweg hebben, geneigd zijn te vechten tot de dood, wat onze levens nodeloos in gevaar brengt. Daarenboven wil je ons opsplitsen in verschillende groepen, die zich op verschillende plaatsen verbergen. Zij die de poorten toe slaan, zijn dood alvorens de andere groepen goed en wel uit hun schuilplek tevoorschijn zijn gekomen.

Laat ze weglopen, als ze willen. Liefst met zoveel mogelijk, zodat ik hun sporen extra makkelijk kan volgen. Laat Rembrand ze opwachten aan de poort. Blijken ze extreem aggressief en niet geïnteresseerd in praten, kan hij zich snel en makkelijk verschuilen achter de muur. Dan moeten ze naar ons komen door een smalle opening en hakken we ze eenvoudigweg kapot tot de rest doorheeft dat ze best weglopen. En Oleg en Svetlana blijven zo ver mogelijk weg van heel het gebeuren."
Bluff om ergernis te verbergen: 1d20-1 1 ALL OF MY RAGE GODVERRR STOEM KUTPLAN

Last edited by Guns; 21-02-2013 at 19:39.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 14:54   #45   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me
 
DarthJabbaBoulet's Avatar
 
Location: Blashyrkh


"En wat als ze besluiten om zich niet dood te lopen op de poort, maar meteen wegvluchten en hun hele kamp alarmeren?
Dan kunnen, nee moeten we het hele kamp aanvallen terwijl ze ons opwachten.

Of we laten ze lopen en wachten af tot ze allemaal terugkeren, lekker veilig achter deze houten muren tot ze hun dreiging van de boel plat te branden uit voeren.
Wie zegt dat er tijdens jullie heldhaftige strijd aan de poort niemand gewond geraakt, dan gaan we gewond achter de vluchtelingen aan?
Indien geen rover ontsnapt hebben wij het initiatief en bepalen wij wanneer we het kamp innemen, indien een rover ontsnapt niet.

De situatie is dat er een heel kamp vol rovers is, niet dat er enkele rovers morgenvroeg komen."
Davron negeert de ergernis van de half-elf.
"We stemmen, wie is voor mijn plan en wie is voor dat van Frank en Rembrand ?"
Davron kijkt naar Roger en Elmir.
__________________
DJB, the man without Q, ender of threads.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.

Last edited by DarthJabbaBoulet; 21-02-2013 at 15:01.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 14:58   #46   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem
"Volledig met Frank eens. De normale reacties zijn keuze tussen te vechten en te vluchten. Wat we willen is de vlucht reactie uitlokken wat ons gemakkelijker toe laat om, of ze te volgen, of er een paar van gevangen nemen. Liefst allemaal."

Last edited by Fjuri; 21-02-2013 at 17:18.
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 15:01   #47   link
Divolinon
Una
 
Divolinon's Avatar
 
Location: Ninove
Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon


'Vluchten? Gevangen nemen?'

'Er moet er maar 1 gevangen genomen worden en die leeft tot hij de locatie van hun kamp verklapt heeft. En geloof me, eens ik er mee klaar ben zullen we de locatie kennen.
__________________
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
Divolinon is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 15:16   #48   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 

Rembrand knikt goedkeurend tijdens de uitleg van Frank en wacht totdat deze is uitgepraat.
"Frank heeft volledig gelijk; ik wil er nog even aan toevoegen dat deze handelspost gemaakt is om gevaar buiten te houden, niet om het op te sluiten. Daarbij is het mogelijk dat ze kompanen buiten of aan de poort achterlaten, en dat we niet eens de kans zouden krijgen om deze onopvallend dicht te krijgen. Laat staan dat een van de rovers het lumineuze idee krijgt om, zeg maar, een toorts in de hooibalen van de stal te gooien."
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 15:24   #49   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 


Frank kijkt kwaad naar de arrogante tovenaar.
"Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit akkoord ben gegaan om te stemmen over of ik al dan niet mijn leven wegsmijt. Je lijkt er overigens ook vanuit te gaan dat wij, als er enkelen gaan lopen, die gewoon maar gaan laten gaan en hier weken gaan zitten wachten tot ze met z'n twintigen terugkomen. Nonsens. Verder beweer je dat de eventuele resterende rovers in het wild gewoon maar gaan vergeten dat er een hele groep niet terug is gekomen van hun maandelijks rondje afpersen, wanneer we die groep hier opsluiten of helemaal afmaken. Nog meer nonsens. De rest heeft dan meteen door dat er iets niet klopt en ze zullen dan exact dezelfde maatregelen nemen als wanneer er een paar ontsnapt waren.

We moeten ze een vluchtweg geven, zeker als ze met z'n tienen of meer komen, of het wordt gewoon veel te link. Maar de bedoeling is dat morgenochtend iedereen klaar is om erop uit te trekken, zodat we ze zo snel mogelijk kunnen achtervolgen. We mogen ze geen kans geven om zich te herorganiseren.

Ik ga in deze het 'plan' van iemand die al zijn hele leven in een ivoren toren heeft gezeten, niet openstellen voor een 'stemming'."
Guns is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 15:28   #50   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me
 
DarthJabbaBoulet's Avatar
 
Location: Blashyrkh

'Een toorts? Een brandende toorts die je draagt na zonsopgang?' Of een toorts die je aansteekt nadat je eerst een stapel huiden laat en vallen terwijl er pijlen op je afgevuurd worden?'
Davron kijkt veelbetekenend naar de boog en kruisboog die Frank en Rembrand dragen en schudt even met de lichte kruisboog die op zijn rug hangt.
'Niet te vergeten een woedende Jamhead die op je afstormt? Het laatste waar je dan aan denkt is je flint en steel bovenhalen om een toorts aan te steken om in de hooibalen te gooien.'
Davon zucht.
'Mij best, wat is jou plan als er iemand gewond raakt tijdens het gevecht, gaat deze persoon gewond mee de achtervolging inzetten naar het kamp?
Je wilt ze zo snel mogelijk achtervolgen wat wil dat zeggen Frank ?

Mijn plan geeft ons na het gevecht enkele uren waarin de verdwijning van hun rovers niet opgemerkt wordt. Jou plan stuurt ons gewond of niet gewond achter de vluchtelingen aan richting 10-15-20-30 rovers, wie weet hoeveel.
__________________
DJB, the man without Q, ender of threads.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.

Last edited by DarthJabbaBoulet; 21-02-2013 at 15:34.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 15:32   #51   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 

Rembrand rolt met zijn ogen.
"Je vindt het dus onwaarschijnlijk dat een stel bandieten, waarvan er enkele duidelijk sadistische en destructieve trekjes vertonen, een overwegend houten handelspost zouden betreden met een brandende toorts in de hand, zonlicht of niet? Vergeef me dat ik je overtuiging hierin niet deel."
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 15:37   #52   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 


Frank weet niet meer wat zeggen bij zoveel dwaze koppigheid en staart kwaad en afkeurend naar Davron. Die lijkt het zo wél te snappen.

Intimidate op Davron: 1d20-1 19 vs 11 + uw WIS modifier. Ofte BOEM PETS in uw mand.

Last edited by Guns; 21-02-2013 at 15:41.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 15:49   #53   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me
 
DarthJabbaBoulet's Avatar
 
Location: Blashyrkh


Davron zet een stap terug. Davron schudt zijn hoofd en wandelt weg al mompelend.
'Idioten, ongelofelijk.' [Draconic]
__________________
DJB, the man without Q, ender of threads.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 17:29   #54   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem
"Laat staan dat ze andere manieren hebben om vuur te maken. In elk geval ga ik even buiten de handelspost kijken vanwaar ze komen om te zien wat er met het terrein te doen is."
En om daad bij woord te voegen springt Elmir recht en wandelt, wijnbeker in hand, naar buiten.
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 20:25   #55   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem

Elmir wandelt rustig naar de oude poort en Baraag wil zich bij hem voegen. Elmir sust hem met nog een appel en laat hem aan de poort wachten. Wanneer hij de poort passeert ziet hij nog eens de schade die de militairen aan het bos hadden aangericht. Vanaf de vestigingsmuren tot een honderd meter verder waren alle bomen geveld, en het vrijgekomen terrein had een onnatuurlijk vlak opperblak. Het bos had zich echter niet gewonnen gegeven en aan de rand van het veld stonden al een aantal jonge boompjes trots rechtop. Wanneer Elmir naar het oosten rond het fort wandelt, ziet hij nog meer van hetzelfde. Een vlakte, leeg gehaald met als enige doel het zicht te vergroten. Hier en daar wat struiken, vooral lage braamstruiken, wat varens en wat distels, die nu het fort ook ten goede kunnen komen. Elmir wandelt eventjes langs een paar braamstruikjes om wat besjes te plukken in zijn inmiddels lege beker wijn en al snoepend vervolgt hij zijn inspectie ronde. Ook de zuidkant vertoont dezelfde littekens, al staat er in het midden een stevige jonge boom helemaal alleen recht op, het lot uitdagend zoals ook de middenvinger kan wanneer deze alleen boven de rest van de hand uitsteekt, net voor het gezicht van een slechtgehumeurde half-orc. Ook hier vind hij braamstruikjes en een paar besjes later vervolgt hij zijn tocht naar de zuidelijke rand van de vlakte en gaat op zoek naar een hertenpad of iets dergelijks waar de rovers zich langs verplaatsen, maar vind duidelijk niets.
Via de westelijke flank van de vestiging keert hij terug naar de groep en daar aangekomen legt hij de resterende besjes op de tafel in de groep. Neemt er snel eentje terug, steekt het in zijn mond en vraagt:
"Frank, zin om eens het gebied ten zuiden van hier te verkennen?"
rol 1 op mijn tracking om een pad te vinden. beter mijn critical failures der nu allemaal door. Ook: ik zocht niet hun pad(DC45 of zo), maar eerder een hertenpad wat natuurlijk gevormd wordt door veelvuldig gebruik door wild.

Last edited by Fjuri; 21-02-2013 at 20:40.
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 20:58   #56   link
Dodgy
Serious Member
 
Dodgy's Avatar
 
Location: Hijfte


Roger heeft zich al heel de tijd stilgehouden en is verbaasd dat er op zo weinig tijd zoveel gebeurd is. In-fighting is nu niet dé manier om aan deze opdracht te beginnen bedacht hij zich.

Alhoewel hij zich volledig kan vinden in de aanpak van Frank vind hij het arrogant om het principe van de stemming volledig naast zich neer te leggen. Iedereen is hier voor hetzelfde doel en de meerderheid moet primeren. Wie heeft er Frank baas gemaakt eigenlijk?

Het onderzoek van de omgeving dat Elmir wil doen is wel het meest nuttige dat hij heel dit gesprek gehoord heeft. Dit kan ons een voordeel geven, zowel bij het volgen van de voetsporen, het ontdekken van de vijand en eventuele schuilplaatsen.
Out of the blue zet Roger zich dus recht en zegt

"Elmir, I'm in"

Kan ik mijn diplomacy skill gebruiken om de gemoederen te bedaren? Sorry maar ik moet heel dat dice rollen nog nalezen
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 21:14   #57   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 

"Dat lijkt me geen slecht plan, Elmir. Maar ik zou niet te ver gaan en er zeker voor zorgen dat we op tijd terugkeren. De rovers worden morgen verwacht, dus veraf zullen ze niet zijn..."
"Rembrand, jij hebt waarschijnlijk het meeste kennis over het verdedigen van een plaats als dit. Misschien kan jij ondertussen eens bestuderen hoe we ons hierbinnen zo effeciënt mogelijk kunnen verdedigen? Als ik mij niet vergis zak ik enkele catapulten bovenop die muren staan..."
Dodgy, dat zou denk ik wel kunnen, maar is nu niet echt nodig denk. Davron heeft mij niet graag, waarschijnlijk, maar de boel staat niet op ontploffen ofzo hé En sowieso is het een goede regel om social skills zo weinig mogelijk rechtstreeks op uw partymembers te gebruiken. Ik doe dat normaal gezien zo goed als nooit, maar wou nu die nogal langdradige discussie een "logisch" eindpunt proberen geven. 'k Had wel niet verwacht dat het mij ook ging lukken, maar bon. Soms rolt ge goed

Last edited by Guns; 21-02-2013 at 21:18.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 21:42   #58   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 
"Ja, we hebben inderdaad katapulten, maar ik weet niet of we er veel aan zullen hebben. Die dienen eerder voor het vernietigen van vijandig oorlogstuig en het bekogelen van bataljons, in plaats van enkele rovers. Pijlen en bolts zijn waarschijnlijk efficienter. We kunnen wel de katapulten op voorhand inladen en richten, hopen dat ze goed staan en één schot lossen.

Er zijn twee mogelijkheden. Ofwel begroet ik de rovers op de begane grond, voor de poort, ofwel vanop de stellingen boven de poort. In het eerste geval loop ik meer risico, maar zijn de rovers misschien minder achterdochtig en kan ik sneller mee vechten. Onze melee vechters kunnen zich achter de handelspost verschansen en de vijand flankeren, terwijl onze boogschutters zich kunnen schuilhouden op de stellingen van de palissade tot de strijd begint.

Alternatief kunnen we de poort gewoon open houden en kunnen de melee vechters langs daar frontaal uitvallen terwijl de rovers van bovenaf beschoten worden. Het is uiteraard niet de bedoeling om ze binnen te laten.

...

Wie zich heldhaftig voelt, kan natuurlijk van de palissade afspringen wanneer de strijd begint."

Last edited by Kittens; 21-02-2013 at 21:49.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 22:11   #59   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me
 
DarthJabbaBoulet's Avatar
 
Location: Blashyrkh


Davron trekt zich terug in het gasthuis en neemt zijn spellbook voor hem. Hij sluit zijn ogen en concentreert zich. De spreuken vervagen en hij voelt zich heel even als een leeg blad zoals de meeste bladen in zijn boek zijn op dit moment.

Davron bladert door de beschreven pagina's en bestudeert sommige aandachtig.

[Andere spreuken voorbereiden, char sheet updated]

Nee Dodgy dat is inderdaad niet nodig. Davron begrijpt echter niet dat we het voordeel van de verrassing zomaar laten vallen, dat in ruil voor een plan dat in zijn ogen neerkomt op 'Stop jullie snodaards, jullie misdaden stoppen hier, kom hier en vecht!'.

Maar goed het pleit is beslist, on with the show
__________________
DJB, the man without Q, ender of threads.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.

Last edited by DarthJabbaBoulet; 21-02-2013 at 22:24.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 22:34   #60   link
Divolinon
Una
 
Divolinon's Avatar
 
Location: Ninove
Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon



Vermoeid trekt Jamhand naar het gasthuis. Daar merkt hij Davon op die als in trance voor een boek zit. Hij kiest het bed dichtst bij de deur. Hij trekt zijn armor uit, en legt het samen met zijn orc bijlen net naast zijn bed. Hij legt zich in het bed met zijn 2 werpbijlen in de handen en valt sne in slaap.
__________________
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
Divolinon is offline   Reply With Quote
Reply

  Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 14:33.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.