Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply
 
Thread Tools
Old 22-02-2013, 08:47   #61   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 


Frank luistert naar Rembrand en lijkt even te vergeten dat hij aanstalten aan het maken was om de omgeving te gaan verkennen met Elmir en Roger.
"Hmmm. Ik zou ons zo weinig mogelijk opsplitsen. Het lijkt me sowieso te gevaarlijk dat jij ze alleen begroet voor een gesloten poort. Het is gevaarlijk om andere mensen buiten de muren van de handelspost te verbergen. Eťn snuggere rover die eens een rondje loopt, en die zijn een vogel voor de kat...

Ze begroeten van boven de gesloten poort lijkt het veiligst, maar dan riskeren we dat ze de boel gewoon in de fik proberen steken als ze merken dat de toegang hen volledig ontzegd wordt.

Mij lijkt de meest veilige oplossing, vreemd genoeg, om ze inderdaad aan de open poort op te wachten. Andere melee vechters kunnen zich vlakbij de poort achter de muur verborgen houden, de boogschutters en magiŽrs op de pallisade. De doorgang van de poort wordt dan duidelijke doorgang ťn een dodelijke val voor de rovers. Met een open poort zullen ze waarschijnlijk ook minder snel gekke dingen gaan doen, zoals het hele boeltje hier in de fik steken. En Šls dat toch gebeurt, dan zijn wij beter af met een poort die reeds open is. Maar natuurlijk is dat een situatie die we ten allen tijde moeten vermijden...

Ik laat de beslissing volledig aan jou over, Rembrand. Jij pakt uiteindelijk het meeste risico hier."

Last edited by Guns; 22-02-2013 at 08:51.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2013, 09:07   #62   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 
"Voor de open poort dan maar. Probeer jij onze bebijlde vriend lang genoeg stil te houden? Iemand die een katapult wilt bedienen?"
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2013, 09:17   #63   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem

"Ik vertrek nu, Frank. Ik wil eerst alle opties en het terrein gezien hebben alvorens een beslissing te nemen. Ik ken het terrein hier niet, wie weet zien we veiliger mogelijkheden om een hinderlaag te leggen. De mogelijkheden met zo een fort zijn enorm beperkt. Oftewel brengen we Oleg en Svetlana in gevaar, oftewel verliezen we alle verrassingsvoordeel.
Het is nog een uur licht, laten we daarvan profiteren.
Elmir vertrekt richting het zuiden, het terrein even verkennen in zigzag patroon. Na een dik half uur draait hij zich terug naar het noorden.

Last edited by Fjuri; 22-02-2013 at 09:25.
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2013, 09:40   #64   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 


Frank besluit dat het toch belangrijker is om hier te helpen met eventuele voorbereidingen, dan de omgeving te gaan verkennen, en laat Elmir alleen vertrekken. Bovendien kent hij het omliggend gebied een beetje, en vraagt hij zich af of er veel te vinden zal zijn dat ons kan helpen tegen een roversbende...
"Ok, dan zullen ik en Jamhand dicht bij de poort staan wachten. Elmir en Davron kunnen zich verschuilen op de pallisade. Roger, wat is jouw voorkeur, mee de poort verdedigen, of pijlen regenen van bovenaf?

Svetlana, op welk tijdstip kwamen de rovers tot nu ongeveer toe? Sowieso lijkt het mij geen slecht idee om deze nacht beurtelings de wacht te houden, in het geval ze deze keer 's nachts of vroeg in de ochtend komen..."
Knowledge [geography] op de omgeving rond Oleg's Handelspost: 1d20+5 13 om te zien of ik iets interessants weet aan het omliggende terrein.

Last edited by Guns; 22-02-2013 at 09:56.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2013, 10:12   #65   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee
@

Wanneer Davron een aantal vragen stelt, kan Svetlana ze allemaal beantwoorden. De rovers waren de vorige keer met z'n vieren. Deze keer zullen ze waarschijnlijk niet met veel meer zijn. Ze komen uit het zuiden. Hun wapens heeft ze nog niet echt kunnen bestuderen. Alleen de bijl van de vrouw die er de eerste keer bij was, zag er vlijmscherp uit. Svetlana veronderstelt dat de wapens van de anderen ook goed verzorgd zijn. De rovers droegen allemaal korte zwaarden en een boog en ze hadden een lederen harnas aan.

---

Oleg komt blazend naar buiten. Hij is zichtbaar opgelucht dat jullie een plan aan het maken zijn. "En 't is niet nodig om die mannen gevangen te nemen, zenne. Gewoon kop eraf. Meer verdienen ze niet. Ik kan hun bakkes misschien aan mijn muur hangen om andere bandieten af te schrikken. Hehe."

"Ik heb hier nog iets, trouwens." Oleg draagt een houten schild als een plateau in zijn twee handen. Daarop heeft hij een lederen harnas, vijf korte werpsperen, een touw, een sikkel, een longbow en een twintigtal pijlen liggen. Hij dumpt alles op een van de tafels. "Als het gebruikt wordt om die rovers een kop kleiner te maken, is het van het huis! Jullie weten hoe die dingen gebruikt moeten worden, toch?"


@
Wanneer alles op tafel ligt, wandelt de man naar Rembrand. "Ik apprecieer wat ge van plan bent, Rembrand. Ik voel het in mijn tenen dat gij moedig bent. Ik denk dat gij dit het beste kunt gebruiken." Oleg stopt een klein flesje in Rembrand's handen. "Voor later."
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2013, 10:18   #66   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me
 
DarthJabbaBoulet's Avatar
 
Location: Blashyrkh


4 stuks met een surprise round and flatfooted = free xp.
DJB huilt nu
__________________
DJB, the man without Q, ender of threads.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2013, 10:19   #67   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem

Een uur later komt Elmir terug, ziet de wapens liggen maar negeert ze voorlopig en gaat rechtstreeks naar Oleg.
"Heb je hier ergens emmers? Of een aantal tonnen om water in te bewaren? Als we de poort half open laten zullen we in alle geval ons moeten voorbereiden op eventueel brandgevaar."
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2013, 10:19   #68   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 


Frank pakt de longbow op en schiet er een denkbeeldige pijl mee af.
"Bedankt, Oleg, dit zal zeker van pas komen."
Guns is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2013, 11:36   #69   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 

Rembrand knikt, neemt het flesje van Oleg aan en stopt het voorzichtig weg in een zakje aan zijn riem.
"Bedankt, burger. Maak u geen zorgen, de tijd van wetteloosheid komt hier aan zijn eind."
Nadien neemt hij twee werpsperen van de tafel.
"Kan iemand anders hier nog wat mee aanvangen?"

Last edited by Kittens; 22-02-2013 at 11:49.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2013, 12:57   #70   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem

Oleg toont Elmir een paar emmers en de regenwaterton en vergezeld van een uitleg over de gevende aspect van Gozreh, godin van de lucht en het water over het gevende aspect van de natuur wanneer deze correct behandeld wordt, vult Elmir deze emmers en plaatst ze op strategische plaatsen, in de buurt van de meest waardevolle of brandbare gebouwen. Nadat dit gedaan is, stapt hij op Rembrand af en zegt hem:
Gozreh heeft water bezorgd om eventuele vuren te blussen. Heb jij nog iets nodig om het u comfortabeler te maken morgen ochtend, stadsman?
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2013, 13:36   #71   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 

Rembrand is duidelijk blij met de watervoorziening, en lijkt dan even diep na te denken over de gewichtige vraag die hem gesteld is.
"Ik veronderstel dat er geen warme bakker in de buurt is. Hard brood, kaas, en vlees dan maar; daar kan Oleg hopelijk voor zorgen. Voor de rest... nee, aan het water heb ik genoeg, bedankt. Oh. Dat... beest van jou, gaat dat voor problemen zorgen?"
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2013, 13:43   #72   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 


Frank toont zijn nieuwe longbow even en wijst naar de wapens aan zijn heup en op zijn rug.
"Ik zou zo'n werpspeer wel nuttig kunnen gebruiken, maar ik denk dat ik voorlopig wel goed genoeg voorbereid ben op de meeste gevechtssituaties."
Frank wijst naar de poort.
"Als ik het mij goed herinner, begint er enkele kilometers naar het zuiden een bos. Waarschijnlijk komen de rovers daar vandaan. En alhoewel er geen echt pad is, is er wel een vrij natuurlijke route van het bos naar deze handelspost. Het lijkt me dus best doenbaar om deze nacht een wisselende wacht te hebben, waarbij iemand van ons op de pallisade die route in de gaten houdt. Het zal donker zijn, maar in het geval de rovers 's nachts komen, zullen ze wel toortsen bij zich hebben en dus makkelijk op te merken zijn.

Als we met vier zijn om de wacht te houden, kan elk van de vier twee uur de wacht houden en zijn we nog steeds goed uitgerust indien de rovers pas overdag zouden komen. Ik stel mij alvast kandidaat."

Last edited by Guns; 22-02-2013 at 13:47.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2013, 19:20   #73   link
Dodgy
Serious Member
 
Dodgy's Avatar
 
Location: Hijfte
[IMG][/IMG]

Ik zal de tweede wacht op mij nemen. En indien nodig morgen ťťn van de katapulten bedienen. Hebben wij hier nog grote zware dingen buiten het ego van Rembrand?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2013, 09:32   #74   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem
"Baraag zal voor geen problemen zorgen," zegt Elmir met een glimlach, terugdenkend aan al de keren dat de kleine mastodon dat wel deed. "Ik zal de derde wacht nemen, neem jij de laatste? Ik maak in elk geval niemand wakker die er niet van op de hoogte is."
En met deze woorden zoekt Elmir zich een plek uit om te gaan slapen.
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2013, 09:47   #75   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 

Rembrand knikt.
"Goed, ik zal de laatste wacht nemen, dan sta ik ineens klaar om de rovers te begroeten, moesten ze wat vroeger zijn dan normaal."
Rembrand zoekt een plek uit in het gasthuis, haalt een slijpsteen uit zijn tas, en na even zijn zwaard op te slijpen doet hij zijn maliŽn uit en gaat hij slapen.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2013, 11:41   #76   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 


Frank zoekt een plek om zijn rugzak, met het meeste van zijn reisgerief, veilig achter te laten, en maakt zich dan klaar voor de eerste shift van de wacht.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2013, 17:42   #77   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee
De ochtend breekt aan. De zon komt op, terwijl Rembrand naar het zuiden staat te staren. Iedereen is al wakker en heeft zelfs nog de kans om een homp brood en een appel te eten voordat Rembrand in de verte een groep ruiters ziet. Het zal nog zeker twintig minuten duren voor ze aan de handelspost aankomen.

Het lijken vijf ruiters te zijn, die met een geruste tred naderen. Ze lijken niet gehaast. Een ervan draagt een lange donkergroene mantel, terwijl de anderen gewone jagerskledij dragen. Van deze afstand is het moeilijk om meer details op te merken.
Waar op deze kaart bevinden jullie zich? Rij en kolom aub. (Rijen lopen horizontaal, kolommen lopen verticaal).



Mad photoshop skillz
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2013, 18:47   #78   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me
 
DarthJabbaBoulet's Avatar
 
Location: Blashyrkh


Davron ontwaakt als eerste, een uur voordat de zon opkomt en gaat naar buiten. Hij neemt plaats aan een van de banken en steekt een van de kaarsen uit zijn rugzak aan.

Hij ziet Rembrand de wacht lopen op de palisade en wuift even met zijn hand om teken te geven dat alles in orde is. Hij neemt zijn spellbook ter hand en memoriseert de spreuken die hij gisteren heeft uitgekozen.

De zon verschijnt aan de horizon als Svetlana enkele broden en een kom met appels op tafel zet. Davron neemt een stuk brood en een appel, bedankt Svetlana en gaat boven op de palisade staan.

[Horizontaal I Vertikaal R]

Hij plaats zijn volle rugzak tegen de palisade en laadt zijn lichte kruisboog. De twee lange dolken in hun holster aan zijn linkerzijde zijn spellbook in een zelfgemaakte holster van leren riemen, stof en koord aan zijn rechter zijde.

Zodra hij de stofwolk van de ruiters opmerkt zit hij neer met zijn rug tegen de palisade zodat hij geen silhouet vormt voor de rovers.
__________________
DJB, the man without Q, ender of threads.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2013, 18:49   #79   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 

Rembrand heeft bij zonsopgang de rest wakker gemaakt, en heeft dan een ketel water gekookt om zijn gezicht en haren te wassen. Na wat te eten gaat hij op een stoel zitten aan de poort, met voor zich een lege ton waarop een kleinere lederen koffer staat, deksel omhoog. In de koffer zitten een hele hoop hygiŽneproducten en enkele kommen, die nu gevuld zijn met warm en koud water. In het deksel zit een spiegel, die Rembrand aan het gebruiken is om zich te scheren wanneer hij de ruiters in de verte opmerkt. Naar binnen roept hij even:
"Onze gasten zijn er!"
Vervolgens hangt hij zijn buckler aan zijn linkerarm en scheert zich rustig verder totdat de bandieten arriveren. De twee werpsperen staan tegen de palissade achter hem.

(rij g, kolom k)

Last edited by Kittens; 23-02-2013 at 18:54.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2013, 20:40   #80   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem

Elmir staat op met een dankwoordje gericht aan de zon. Dan wandelt hij even naar Baraag om er zich van te vergewissen dat ook deze goed heeft geslapen. Wanneer hier alles in orde is, nestelt hij zich begint te mediteren.

Na zijn meditatie neemt hij rustig een ontbijtje, en is halverwege zijn appel wanneer Rembrand de rovers gespot heeft. Als zijn appel op is, neemt hij de sikkel die er blijkbaar nog ligt en hangt deze aan zijn riem. Hij neemt ook een werpspeer en dan begeleidt hij Baraag naar de zijkant van de stallen en kruipt zelf op de aanpalende pallisade. Daar zet hij zich klaar, werpspeer in aanslag, sling er direct langs om over te nemen.

Elmir staat op rij i, kolom i
Baraag op rij j, kolom f
Fjuri is offline   Reply With Quote
Reply

  Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 17:49.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.