Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply
 
Thread Tools
Old 23-02-2013, 23:29   #81   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 


Frank zit 's ochtens licht nerveus aan het ontbijt, wanneer hij Rembrands waarschuwing hoort. Hij klimt op de palisade en tuurt in de verte naar de aankomende ruiters. Vervolgens verbergt hij zich op de begane grond, achter de muur, met zijn nieuwe boog in de hand.

Perception op de ruiters in de verte: 1d20+7 26 Zie ik nog extra details? Iemand van de ruiters die twee bijlen op zijn rug heeft ofzo?
Ik verberg mij op rij j, kolom r
Stealth om mij achter de muur te verbergen: 1d20+5 8 In het geval daarvoor moet gerold worden.

EDIT: ik hen net ontdekt dat Skill Focus +3 ipv +2 geeft op een skill. Char sheet aangepast; result van mijn stealth roll is 9 ipv 8. Niet dat dat er veel zal toe doen, ma bon

Last edited by Guns; 24-02-2013 at 15:30.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2013, 10:22   #82   link
Divolinon
Una
 
Divolinon's Avatar
 
Location: Ninove
Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Na een goede maaltijd binnen gespeeld te hebben is Jamhand volledig klaar om ter strijde te gaan. Met een werpspeer in zijn hand en zijn bijlen op zijn rug beklimt hij de pallisade. Hopend niet gespot te worden kijkt hij richting de rovers.

Perception op de rovers: 1d20+4 = 9
Stealth: 1d20+1 = 4
rij I, kolom J
__________________
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Last edited by Divolinon; 24-02-2013 at 10:25.
Divolinon is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2013, 15:35   #83   link
Dodgy
Serious Member
 
Dodgy's Avatar
 
Location: Hijfte
Met m'n kruisboog in de aanslag zet ik me op horizontaal i vertikaal p.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2013, 08:50   #84   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee
Iedereen houdt de aankomende ruiters goed in het oog. Er zijn echter geen extra details op te merken. Het zijn vijf ruiters op zwarte paarden. Ze dragen allemaal een boog op hun rug, wat niet vreemd hoeft te zijn. Ze hebben ook een kort zwaard of een dolk aan hun riem gegespt, maar dat is ook maar gewone jagersuitrusting. Misschien zijn dit gewoon onschuldige jagers die terugkeren van een jachtpartij?

Het is ongeveer een uur na zonsopgang wanneer de vijf aankomen bij de gesloten poort van de handelspost. Ze stappen van hun paarden en wandelen de poort tegemoet. Een van hen, duidelijk de leider, spreekt Rembrand aan.


Gegroet, heerschap! Is de handelspost van onze vriend, Oleg, gesloten vandaag, misschien? Heh. Haha.
Een van de vier mannen die hem omringen moet even grinniken. Al snel houdt die zijn hand voor zijn mond en stopt met lachen bij de kwade blikken van zijn kompanen.
Wij zijn maar een groep vermoeide jagers die terugkomen uit het woud. Kunnen we hier geen pul bier en een ontbijt krijgen? Of had Oleg vannacht nachtmerries en ligt hij nog in zijn bed?

Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2013, 09:19   #85   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me
 
DarthJabbaBoulet's Avatar
 
Location: Blashyrkh


Dravon blijft zitten met zijn rug naar de palisade toe, uit het zicht en is benieuwd hoe Rembrand de ware intentie van deze 5 'jagers' wil blootleggen. Misschien zit er wel meer dan blind geloof in de regels van zijn orde achter deze man.
__________________
DJB, the man without Q, ender of threads.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2013, 09:21   #86   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 


Frank bekijkt de ruiters met enige achterdocht. Hoewel Rembrand het mogelijks niet meteen merkt klopt er iets niet aan deze "jagers", wat natuurlijk niet hoeft te verbazen. Hij beweegt zich naar de rand van de poort, steekt zijn hoofd even door de half-open poort en richt zich kort tot de leider.
"Niet echt een succesvolle jacht gehad dan, vermoed ik? Of hebben jullie onderweg snel even een volledig hert opgepeuzeld, want met zo'n boog jaag je niet bepaald op konijntjes."
Move naar rij i, kolom n, ik sta half achter de rechtse deur van de poort, in (partial) cover dus, met normaal gezien line of effect naar de leider en de meest rechtse "jager".
Sense Motive op de jagers: 1d20+3 12 Zijn die hier dik aan het liegen of niet? (+2 van favored enemy al mee gerekend)

Last edited by Guns; 25-02-2013 at 09:59.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2013, 09:36   #87   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 

Rembrand legt rustig zijn scheermes terug in de koffer en veegt het resterende sop van zijn gezicht terwijl de man afstapt van zijn paard. Hij staat op het punt om te antwoorden wanneer hij Franks stem hoort en fronst. Nadat deze zijn vraag gesteld heeft zegt hij met gladgestreken gezicht...
"Mijn kompaan heeft gelijk; voor jagers hebben jullie een beduidend magere buit bij. Kunnen we dit spelletje achterwege laten? Jullie zijn geen vrienden van Oleg, en evenmin zijn jullie jagers. Of toch, niet de gewoonlijke soort. Vertel ons waarom jullie hier zijn."
Rembrand houdt ook de andere ruiters in de gaten, om te zien of ze misschien tekenen van ongemak vertonen.

For the record, de lege ton die Rembrand voor zich heeft gezet, dient niet alleen om zijn make-up koffer te ondersteunen, maar ook om cover achter te nemen moesten ze met pijlen beginnen schieten.

Last edited by Kittens; 25-02-2013 at 09:58.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2013, 10:08   #88   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee

Wij zijn... hoe zal ik het zeggen... premiejagers. Als we op zoek waren naar een paar herten, zouden we ze wel gevonden hebben, geloof dat maar. We zijn hier om Oleg te spreken in verband met... een ontbijt.

Wat moeten jullie hier, misschien? We hebben wel wat beters te doen vandaag dan praatjes maken. Neemt u ons niet kwalijk.
De mannen maken aanstalten om binnen te wandelen.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2013, 10:41   #89   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 


Wanneer de "premiejagers" aanstalten maken om dichter te komen, richt Frank zijn boog op de leider, maar lost nog geen pijl.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2013, 10:56   #90   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 

Rembrand legt een hand op zijn zwaard.
"Geen stap verder, alstublieft. Om op uw vraag te antwoorden: heden zijn wij hier om Oleg's handelspost te bewaken. Dat moet wel een gevaarlijk ontbijt zijn, als u vijf gewapende ruiters nodig hebt om er enkel over te spreken. Nu goed, als culinaire conversatie waarlijk uw doel is, verzoek ik u om uzelf te ontwapenen en alleen binnen te gaan. Ik garandeer uw veiligheid eens u binnen bent, als u zich aan uw woord houdt."
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2013, 11:20   #91   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem

Tijdens al deze gesprekken blijft Elmir klaarstaan bovenop de palissade, werpspeer in hand. Hij houdt vooral rekening met de 2 rovers die niet aan het woord zijn, langs zijn kant van de poort. Verder kijkt hij ook naar de 5 paarden, of ze goed verzorgd zijn, of ze er moe uit zien en dominante charactertrekjes.

Elmir houdt 2 rovers in het oog (14)
Elmir bekijkt de paarden eens grondig (8) 2de 1 op 3 rolls.
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2013, 08:12   #92   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee


De man lacht groen, duidelijk nerveus, bij het zicht van Franks gespannen boog en Rembrands zwaard. Elmir op de palissade heeft hij ook al opgemerkt.
Denkt u echt met maar drie mannen deze handelspost te kunnen bewaken? Goed dan. Het ziet er naar uit dat ons ontbijt zal moeten wachten.

Dan maar op deze manier.
De vier mannen achter hem grijpen allevier naar hun zwaarden. De leider grijpt van achter zijn schouder zijn enorme boog vast.
Speelvolgorde:
Divolinon
Dodgy
Baraag (olifant)
Guns
DJB
Bandieten
Kittens
Fjuri
Leider
Frank heeft zijn boog gespannen en krijgt eerst een ready action. Daarna is't aan Jamhand.



Guns?


Last edited by Fidoh; 26-02-2013 at 11:05.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2013, 08:36   #93   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 


Franks aarzelt niet langer en lost zijn pijl in de richting van de leider.

Longbow attack roll vs. leader (+2 fav. enemy): 1d20+5 20
Longbow damage roll vs. leader (+2 fav enemy): 1d8+2 3 Ja 'k dacht al dat het verdacht was dat ik op mijn eerste attack roll zo mooi raak schiet

Deze actie gaat uit van een van de volgende veronderstelling:

a) Ik sta waar ik gezegd had dat ik naar toe bewoog, en niet waar ik op dat mapje sta, dus rij i, kolom n, achter de poort, in cover.

b) Ik sta daar, of ik sta waar ik op de map sta, maar mijn initiative komt waar ik nu sta in het initiative lijstje, en is niet veranderd door de surprise round action die ik gekregen heb (weet niet zo goed hoe dat werkt, is dit nu een surprise round action of een ready...). Dan heb ik nog een mogelijkheid om mij op mijn volgende beurt naar cover te begeven alvorens de bandieten beginnen schieten.

Als het echter zo is dat ik sta waar ik op de map nu aangeduid sta n deze actie mijn initiative verplaatst waardoor de bandieten vr mij aan de beurt zijn, dan ga ik mijn surprise round action denk ik nog veranderen om gewoon naar cover te moven. Een dwaze chickenmove, maar anders gaat Frank geen lang leven beschoren zijn, vrees ik...
Guns is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2013, 08:59   #94   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee
Franks pijl raakt de bandietenleider in zijn schouder.

Je stond waar je wou staan, op rij I, kolom N. Aangepast.
Ready actions verzetten uw initiative inderdaad. Jij speelt dus gewoon als eerste en komt deze ronde niet meer aan de beurt.
Speelvolgorde:
Guns
Divolinon
Dodgy
Baraag (olifant)
DJB
Bandieten
Kittens
Fjuri
Leider
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2013, 09:50   #95   link
Divolinon
Una
 
Divolinon's Avatar
 
Location: Ninove
Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon


Lang heeft Jamhand gewacht verscholen achter de palisade tot hij de eerste pijl hoort verschoten worden.

Ongeduldig springt hij recht en over de muur, die hoger was dan hij anticipeerde.
Door zijn training komt hij gelukkig zonder breuken op de grond, klaar om aan te vallen.

Meteen loopt hij naar de dichtsbijzijnde rover (1) en begint hem met beide bijlen aan te vallen.

Acrobatic roll: 1d20+5 = 17
MH attack roll: 1d20+1 = 17
OH attack roll: 1d20-3 = -1
MH damage roll: 1d8+4 = 7
OH dmg roll = 0 wegens mis
Ik loop trouwens naar C, J

Ik hoop dat het wat klopt .
__________________
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
Divolinon is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2013, 10:44   #96   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee
De rover is verrast door Jamhand die over de muur springt. Jamhands bijl begraaft zich diep in de rover zijn zij. De bandiet slaakt een luide gil!


Dodgy?

Last edited by Fidoh; 26-02-2013 at 11:06.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2013, 21:12   #97   link
Dodgy
Serious Member
 
Dodgy's Avatar
 
Location: Hijfte
Ik denk dat niemand mij gezien heeft dus doe ik een sneak attack! Ik blijf op de muur staan op dezelfde plaats en schiet met m'n kruisboog op n van de rovers.

Verschoning voor het late antwoord, ben heel de dag op de baan geweest wat uitzonderlijk is
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2013, 21:45   #98   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem

Wanneer de aanval begint doet Elmir teken naar Baraag. De kleine Mastodon, zich duidelijker groter voelend dan hij in werkelijkheid is, loopt naar de poort. In de opening stopt hij, steekt zijn slurf in de lucht en trompettert hij er luid en intimiderend. De bandieten zijn hierdoor lichtelijk onder de indruk en aarzelen even. "Dit gaat niet zoals gepland."

Rol = 15 Ze zijn dan shaken voor 1 ronde.
Quote:
Originally Posted by Fidoh
Die actie lukt hoor.
't is aan Dravon (DJB) al moet er wel nog voor Roger gerold worden. Ik ben nu mijn bed in.
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2013, 22:44   #99   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me
 
DarthJabbaBoulet's Avatar
 
Location: Blashyrkh


Davron staat recht en richt zijn kruisboog op de meest linkse rover, vanuit zijn standpunt (rij C, kolom O) en vuurt de bolt af.


Attack roll = 11
Damage roll if success = 3
__________________
DJB, the man without Q, ender of threads.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.

Last edited by DarthJabbaBoulet; 27-02-2013 at 17:07.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2013, 08:03   #100   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee
Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Ik denk dat niemand mij gezien heeft dus doe ik een sneak attack! Ik blijf op de muur staan op dezelfde plaats en schiet met m'n kruisboog op n van de rovers.

Verschoning voor het late antwoord, ben heel de dag op de baan geweest wat uitzonderlijk is

Uw kruisboog verrast de meest rechtse rover en doorboort zijn buik. De rover grijpt naar de wonde met zijn vrije hand en dik, dieprood bloed sijpelt tussen zijn vingers.

sneak attack vs rover 4 - 2d6 damage: 1d20+4 18 2d6 6

Dit heb ik gerold door op www.orokos.com te typen: "1d20+4; 2d6". Damage is er meteen bij gerold. Als je aanvalsrol lager was dan hun Armor Class (op dit moment is dat 12), zou ik de damage rol gewoon genegeerd hebben.


Baraag gaat in de poort staan van de handelspost en toetert luid. De rovers schrikken op. Dit soort dier hebben ze nog nooit van zo dichtbij gezien.

Davron probeert de rover die in zijn buik werd geraakt af te maken, maar de bout mist de man op een haar na.

///

Bandiet 1 doet een 5-foot step naar boven en valt Jamhand aan. (shaken)
Bandiet 2 gaat naar [B, J] (niet in een rechte lijn) en valt Jamhand aan (shaken, flankt). Jamhand moet zich met twee aanvallers tegelijk bezig houden en geraakt verward. Hij wordt door een zwaard geraakt in zijn arm. (4)

Bandiet 3 neemt een longbow en vuurt een pijl richting de olifant. (shaken) De pijl ploft in de poort van de handelspost.
De gewonde bandiet 4 pakt ook zijn longbow en spant aan. Met trillende armen richt hij ook op de olifant. (shaken) Deze pijl vindt zijn doel wel en doorboort Baraags slurf. (6)

Bandiet 1: 1d20 8 1d6+1 6
Bandiet 2: 1d20+2 16 1d6+1 4
Bandiet 3: 1d20 4 1d8 8
Bandiet 4: 1d20 18 1d8 6




Kittens?

Last edited by Fidoh; 27-02-2013 at 09:07.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Reply

  Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 03:26.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.