Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply
 
Thread Tools
Old 02-05-2013, 10:23   #1   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee
Pathfinder - Jamhand, Baraag en Mittens staan op wacht

Quote:
Originally Posted by Divolinon View Post


Na een paar rondjes rond de boom te stappen begint Jamhand zich te vervelen. Dus stapt hij naar Baraag toe. Voor het eerst ziet hij hoe groot en gespierd Baraag wel is. "Dit is geen beest die ik als vijand wil", denkt hij.
Laten we even gaan verkennen, wat denk je?
Quote:
Originally Posted by Fjuri View Post

Baraag bekijkt de grote half-orc even onbegrijpend aan. De geluiden die de tweevoeter maakt zijn niet bedreigend en enkele seconden later gaat Baraag’s focus terug naar de boom. De boom heeft weinig groen en dus begint hij van de struiken en grassen er rond te grazen.
random encounter: 1d100 71
Perception; K:Nature: 1d20+5 23 1d20-1 10



Jamhand hoort een raar klotsend geluid en merkt op dat 30 meter verder een walgelijk dier aan een dode kobold aan het snuffelen is. Het beest lijkt op een bleke, slijmerige pad. De rug ervan ettert een dik, geel slijm. Het heeft grote, walrusachtige slagtanden, die tot aan de grond komen. Je merkt op dat op de rug van het stinkende beest een klein zadel is bevestigd. Het is even groot als een stevig varken.



Het dier heeft je nog niet opgemerkt.

Last edited by Fidoh; 02-05-2013 at 10:34.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2013, 10:43   #2   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem

Baraag graast rustig verder, hij houdt het dier in de gaten.

Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2013, 11:27   #3   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me
 
DarthJabbaBoulet's Avatar
 
Location: Blashyrkh


Mittens ligt op een van de takken van de plantaan te slapen en merkt de kikker nog niet op.

Perception roll: 1d20+5 9
__________________
DJB, the man without Q, ender of threads.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2013, 12:26   #4   link
Divolinon
Una
 
Divolinon's Avatar
 
Location: Ninove
Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon

Niet dan eh
zegt Jamhand tegen Baraag nadat hij niet reageert op zijn vraag.

Enige tijd later merkt Jamhand het lelijke beest op die aan de het lichaam van de kobold aan het snuffelen is. Hij houdt het beest in het oog, maar maakt geen aanstalten om iets te doen.
__________________
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
Divolinon is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2013, 13:32   #5   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee
De kikker merkt jullie op, lijkt even te twijfelen, maar stormt dan toch op jullie af. Met een paar enorme sprongen heeft hij de helft van de afstand al afgelegd voor jullie kunnen reageren.

Kikker perception: 1d20 12
Initiative: Divo; Baraag; Kikkerbeest: 1d20+1 8 1d20+2 4 1d20+6 12



amai dieje fidoh altijd een andere map voorzien wa ne zot


Kikkerbeest
Jamhand?
Baraag

Last edited by Fidoh; 03-05-2013 at 13:53.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2013, 14:06   #6   link
Divolinon
Una
 
Divolinon's Avatar
 
Location: Ninove
Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon


Jamhand neemt zijn wapen in de hand en wacht tot de gigantische kikker binnen zijn bereik is.
__________________
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
Divolinon is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2013, 14:15   #7   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem

Baraag loopt op de kikker af en probeert hem meteen op zijn slagtanden te rijgen. De kikker echter ontwijkt de kleine mastodon.

Baraag valt Kermit aan: 1d20+5 11 1d8+2 8
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2013, 16:19   #8   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee
Het wezen is ijzersterk en springt tegen Baraag. Baraag krijgt een serieuze kopstoot en wordt 10ft naar achter geduwd. Terwijl de enorme kikker Baraag stoot, scheidt het een dikke, stinkende etter af via klieren op zijn rug. De olifant wordt er volledig door bedekt. Jammer voor Baraag wordt het slijm heel snel erg hard, waardoor hij nu veel minder goed kan bewegen.



Het monster doet een "Bull Rush" tegen Baraag. Daarvoor rolt hij zijn Combat Maneuver Bonus (10+BaB+Str+size) tegen Baraag zijn Combat Maneuver Defense (10+BaB+Str+Dex+size). Als dat lukt, wordt Baraag 5ft weggeduwd en nog een extra 5ft per 5 die de aanvaller hoger rolt dan Baraags CMD.

Kikker Bull Rush vs Baraag. CMD 16: 1d20+4 22

Baraag is Entangled. Baraag kan het verharde slijm verwijderen door een volledige ronde te spenderen en een DC15 Strength check te halen.

Entangled: The character is ensnared. Being entangled impedes movement, but does not entirely prevent it unless the bonds are anchored to an immobile object or tethered by an opposing force. An entangled creature moves at half speed, cannot run or charge, and takes a –2 penalty on all attack rolls and a –4 penalty to Dexterity. An entangled character who attempts to cast a spell must make a concentration check (DC 15 + spell level) or lose the spell.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2013, 16:35   #9   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me
 
DarthJabbaBoulet's Avatar
 
Location: Blashyrkh


Mittens hist als de kikker aanvalt en bolt zijn rug klaar om te vluchten.
__________________
DJB, the man without Q, ender of threads.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2013, 19:12   #10   link
Divolinon
Una
 
Divolinon's Avatar
 
Location: Ninove
Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon


Jamhand loopt richting de kikker en de olifant en valt de kikker aan.

Attack op kikker: 1d20+5 = 23 ; 1d8+5+4 = 14
__________________
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
Divolinon is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2013, 09:54   #11   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem

Baraag geraakt lichtelijk in paniek door het slijm dat hem beperkt, maar hij kan niet weg. Hij slaat dan zo hard mogelijk naar het kikker achtige wezen.

Attack incl entangled: 1d20+3 17 1d8+2 8
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2013, 10:38   #12   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee
Jamhand raakt het monster in zijn schouder. Het monster draait zich naar de half-orc en maakt zich klaar om hem ook aan te vallen, maar niet voordat Baraag hem heeft doorboord met zijn slagtanden.

Morsdood valt het wezen op de grond neer.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2013, 21:31   #13   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem

Nu het beest stil blijft liggen trekt Baraag zich los. Het slijm van de kikker geeft mee, maar blijft op hem hangen. Hij stapt op de boom af en schuurt zijn huid hier proper.

los komen van entangle: 1d20+2 18 (dit zal na de combat geen enkel probleem zijn, gewoon gerolt voor indicatie hoe vlot het gaat.
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2013, 10:28   #14   link
Divolinon
Una
 
Divolinon's Avatar
 
Location: Ninove
Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon


Tevreden over de easy kill geeft Jamhand nog een trap op het lichaam van de kikker. Jamhand besluit wat verder te verkennen en gaat in de richting waar de kikker vandaan kwam.
__________________
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
Divolinon is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2013, 15:37   #15   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem

Baraag voert het laatst uitgebrachte commando uit: "Guard"

Als ge wilt dat hem mee komt, moet ge een "Heel" of "Come" als commando geven.
"Come" heeft DC 10
"Heel" heeft DC 25
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2013, 09:21   #16   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee
Elmir klimt uit het hol.

Er is niet echt iets te zien buiten.

Baraag staat naast het gat onder de boom. Zijn vacht is helemaal vies. Jamhand is in de buurt aan het rondwandelen. Wat verderop ligt het dode kikkerbeest.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2013, 10:55   #17   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem

Boven kijkt Elmir naar de situatie. Davrons waarschuwing ging dus over de reusachtige kikker. Hij tovert wat water boven Baraag zodat deze zich kan wassen en gaat dan naar de kikker. Het harnas hier rond kan nuttige zijn om Baraag een harnas en berijder te leren dragen.
Alles ok hier, Jamhand?

Wanneer al dit gedaan is keert hij terug naar beneden.
Dit zal toch ongeveer 2-3 minuten duren. Deze combat zal ik er zeker niet bij zijn.
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2013, 11:01   #18   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee
Het kikkerbeest, dat Elmir herkent als een Slurk, heeft geen harnas. De beesten worden soms bereden door Kobolds. Kobolds zijn ook de enige wezens die de stank van het monster kunnen verdragen. Het plakkerige slijm op de rug van het wezen helpt de kobolds om op hun rug te kunnen blijven zitten.

Elmir Knowledge: Nature: 1d20+8 17
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2013, 11:59   #19   link
Divolinon
Una
 
Divolinon's Avatar
 
Location: Ninove
Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon


Jamhand ziet Elmir uit het gat komen en stapt er naar toe.

Alles perfect onder controle hier.

Zijn jullie al terug? Hebben jullie iets gevonden?
__________________
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
Divolinon is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2013, 13:33   #20   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem

Alles is goed beneden, een aantal Mijten en duizendpoten tegen gekomen, maar niets om zich zorgen over te maken. Davron had gezegd dat hij gevaar hier boven had gemerkt, maar blijkbaar is alles onder controle.
Fjuri is offline   Reply With Quote
Reply

  Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 10:25.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.