Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 16-12-2013, 16:01   #41   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

volgende zomervakantie trekken we naar Calfornia, weldra tickets boeken en dan opt gemak beginnen uitpluizen wat - waar - hoe - ...

anyway, bump voor deze thread en deel mij aub uw ervaringen, tips & tricks, ...

periode: juli 2014
duur: zo'n 3 ā 4 weken

De Wereld Morgen
deevī is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2013, 16:06   #42   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Hopelijk wij ook. Te vertrekken vanaf San Diego, dan naar boven, LA, San Francisco, ... terug naar beneden via wat nationale parken zoals Sequoia en Yosemite (en Death Valley), pitstop in Vegas, dan terug naar San Diego. En dan hopelijk nog een paar dagen New York erna in transit Allemaal hopelijks want het hangt af die van ons haar werk.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2013, 16:10   #43   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Comic Con is in juli in san diego, aanrader
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2013, 16:41   #44   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Hopelijk wij ook. Te vertrekken vanaf San Diego, dan naar boven, LA, San Francisco, ... terug naar beneden via wat nationale parken zoals Sequoia en Yosemite (en Death Valley), pitstop in Vegas, dan terug naar San Diego. En dan hopelijk nog een paar dagen New York erna in transit Allemaal hopelijks want het hangt af die van ons haar werk.
al iets geboekt? info?
daarnet even gezocht, dacht BXL - LA *** SFO - BXL te doen. wel prijziger dan gedacht, +/- 1000 euro heen en terug per persoon so far.
ik had nu toch wel iets goedkoper gedacht/ gehoopt.

zo'n lus zoals gij beschrijft is misschien wel goedkoper betreft retour tickets (?) maar is dat niet tijdverspilling/lastiger dan 'nen halve boog' ivm de bezienswaardigeheden?
wij dachten meer aan zoiets:

te beginnen dus bij LA?

De Wereld Morgen

Last edited by deevī; 16-12-2013 at 16:48.
Old 16-12-2013, 16:44   #45   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Nee, nog nix geboekt. Tis nog allemaal up in the air, afhankelijk van mijn vriendin of ze naar een congres mag gaan of niet. In April ben ik wel naar Utah en omstreken geweest.

Tickets zijn wel echt duur Rijden is dan weer cheap!

Old 16-12-2013, 16:49   #46   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

nja, tzal vast een duurder farske worden dan Thailand

wie er al geweest is, hoe vlogen - reisden jullie? content van de beslissing om het zo te doen?

De Wereld Morgen
Old 16-12-2013, 16:54   #47   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Wij gaan ook volgende zomer in juli of augustus (vriendin staat in't onderwijs).
Onze voorbereidingen zijn wel nog niet begonnen, maar ik volg het hier op met argusogen!
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2013, 17:07   #48   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Ik ben wel al in Las Vegas geweest en de Grand Canyon geweest. Als ge van wandelen houdt, heb ik nog wel een paar leuke trails. Wel vroeg genoeg vertrekken enzo want de terugweg naar boven doen na de middag is redelijk hels. Voor de rest is dat wat ge ervan verwacht. Een grote put en heel veel toeristen. Helicoptervluchten over de GC kunnen ook vanuit Las Vegas. Wij hebben dat gedaan vanuit die luchthaven in de GC zelf, meen ik mij te herinneren. Duur maar best leuk. Na een dik half uur zijde het wel schijtebeu.

In Vegas zaten wij in Stratosphere. Ubercheap en best goed. En ge krijgt een deel gratis access of kortingen op die thrillrides kermistoestanden op den top van het hotel Ligt op't einde van de strip maar met een bus zijde op de strip in 10 min. Ook één keer gaan all-you-can-eat-ontbijten in't oude stadsgedeelte. Super kitsche en geriatrisch hotel, maar lekkere food en cheap en vooral lollig om als jongste mensen daar te komen aanschuiven aan de buffetten

Last edited by blumcole; 16-12-2013 at 17:16.
Old 16-12-2013, 17:08   #49   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik wil terug

Ik zal onze blog via cp doorsturen deev.
beste trip evah

Eerst de kust: San Diego - LA - SF
Dan de parken: Yosemite - Death Valley - Zion - Bryce - Arches/Canyonlands - Monument Valley - Grand Canyon
Dan de decadentie: VEGAS BABY (Planet Hollywood. Cheap, voor jongeren en midden op de strip)

Qua timing zou ik het volgende keer wel anders doen. Zo waren we bv te lang in Bryce en te kort in Yosemite imo.
Probeer zeker in Yosemite een degelijke hike te doen en bekijk Angel's Landing in Zion eens

Last edited by Turtle; 16-12-2013 at 17:17.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2013, 17:10   #50   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

aight merci, as ge ooit informatie betreft Thailand moet hebben, laat maar weten

De Wereld Morgen
Old 16-12-2013, 17:14   #51   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik wil al jaren gaan, maar gij hebt de GF overtuigd

Voor US heb ik hier nog wel een shitload info liggen, inclus lonely planet. Feel free
Old 16-12-2013, 17:26   #52   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

haha, sweet

De Wereld Morgen
Old 16-12-2013, 17:45   #53   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Boek u trouwens een Fiery Furnace tour in Arches. Kost 2 keer niks en is dik de moeite! Je moet er alleen op tijd bij zijn.
Old 16-12-2013, 19:06   #54   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

Heb bijna exact die zelfde lus gedaan aan de westkust in april dit jaar met ervoor nog wel islandhopping Hawaii. (ook een aanrader btw)

Toekomen in LA tijdens de ochtendspits na een nachtvlucht was wel gezellig, dus hou daar wat rekening mee. Gewoon meteen naar Santa Monica gereden, daar ergens ontbeten en dutje gedaan opt strand. 2 nachten in LA gebleven wat eigenlijk net genoeg is, tenzij je Disney en Universal wil doen, dan kan je nog wat langer blijven. Burgertip was daar in het Roosevelt hotel op Hollywood blvd. Parkingtip was de 10$ valet onder Tussauds, goedkoper niet gevonden in LA.

Dan doorgereden naar Vegas, in Cosmopolitan geslapen voor een nachtje. Keer gaan eten, wat drinken, wat gegokt maar Vegas was totaal ons ding niet. De volgende dag opt gemak richting GC gereden en daar in Tusayan overnacht om vroeg genoeg aan GC kunnen beginnen.

Erna naar Page voor Antelope Canyon, St George voor Zion om dan terug richting kust te gaan. Tussen Page en St George nog wel ergens gemaan goed mexicaans gegeten. Die rit van St George naar de kust wat onderschat eigenlijk wat ook iets is waar je rekening mee moet houden. Erna in de Cliff House Inn geslapen iets voor Carpenteria, aanrader wel. Dan Hgwy 1 gedaan tot in SF met nog een overnachting in Cambria.

SF is een beleving op zich, wel tegoei informeren welke straten je best mijd int donker.

Ik zou eigenlijk meteen weer willen teruggaan.
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2013, 07:05   #55   link
micksque
World of Warcraft nerd.

micksque's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Hoelang ga je?
Wij hebben 3 weken LA->Vegas->SF->LA gedaan met zowat alle parken er tussenin en vonden dat eigenlijk al redelijk druk. Als je dan nog San Diego erbij neemt zal het niet makkelijk worden denk ik!

Op LA vliegen raad ik anderen wel af omdat ik LA de minst interessante stad vond. Normaal spendeer je in je arrival stad een beetje langer (aankomst + vertrek) en daarvoor vond ik LA niet interessant genoeg. SF of Vegas (of San Diego wellicht) waren leuker.

2 aparte luchthavens boeken hebben wij ook bekeken en kwam ook te duur uit (400euro extra ofzo?) - maar het kan je wel een extra dag of twee besparen dat je niet in een lus moet rijden en je dus extra bezienswaardigheden kan doen. San Diego toekomen en uit SF vertrekken zou bijvoorbeeld ideaal zijn (of omgekeerd)

Bryce Canyon vond ik zeker de moeite.
Zion zou ik ook leuker gevonden hebben moesten we een deftige trail gedaan hebben (Angels Landing bvb) ipv gewoon wat rond wandelen.
Yosemite is ook de max maar wij hadden redelijk verkeerd geboekt qua overnachting (andere kant van het park/de ingang = 1.5u rijden tot park en waren 2 nachten )
Grand Canyon helicopter vlucht is awesome
Zorg da ge ne cabrio hebt, wij hadden een ford mustang en was serieus de max, zou eigenlijk die reis niet in een gewone 4-personen wagen willen doen.

Last edited by micksque; 17-12-2013 at 07:17.
micksque is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2013, 09:12   #56   link
Rufus
PimpMeister

Wij hebben een maand in Amerika rondgereisd. Geland in las vegas en dan eerst een stuk in het binneland bezocht en zo naar de kust gereden en van de kust terug naar las vegas. Was een cirkel dus nooit 2 keer hetzelfde bezocht buiten las vegas dan.
Een retour naar Las Vegas met de vlieger is wel een pak goedkoper dan de andere steden. Was bij ons een verschil van ongeveer 500 euro.

Bryce Canyon vond ik persoonlijk de topper van onze reis. Zelfs mooier dan de Grand Canyon.
Old 17-12-2013, 09:25   #57   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

Quote:
Originally Posted by micksque View Post
Zorg da ge ne cabrio hebt, wij hadden een ford mustang en was serieus de max, zou eigenlijk die reis niet in een gewone 4-personen wagen willen doen.
Wij hadden een probleem met de bandenspanning en hebben halverwege onze trip van auto verwisseld. Wat blijkbaar dus ook gewoon kan zonder meerkost, zelfs een compleet andere wagentype gekregen. Let wel op dat je uw valiezen en al uw brol in de koffer krijgt.

Als je wat doordacht plant en slim gebruik maakt van airmiles kom je ook wel een stuk verder qua comfort.
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2013, 09:33   #58   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by tknomel View Post
Wij hadden een probleem met de bandenspanning en hebben halverwege onze trip van auto verwisseld. Wat blijkbaar dus ook gewoon kan zonder meerkost, zelfs een compleet andere wagentype gekregen. Let wel op dat je uw valiezen en al uw brol in de koffer krijgt.

Als je wat doordacht plant en slim gebruik maakt van airmiles kom je ook wel een stuk verder qua comfort.
Wat soms ook negatief kan uitdraaien. Bij ons hebben ze in onze wagen ingebroken door de ruit in te slagen. Was juist voor één of ander belangrijk weekend in amerika. Gevolg was dat alle wagens verhuurd waren en we eindigde met een HHR. Slaagt dik tegen als je van een Dodge journey srt komt.
Old 17-12-2013, 11:39   #59   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Ik heb 3 weken rondgereden met een Chevrolet Spark. Who cares, die fucking auto's. Als ge daarop kunt besparen, doet ge dat toch zeker? Wij hadden misschien 300 EUR aan huur voor die 3 weken. Minimumvereiste is cruise control.

Old 17-12-2013, 12:10   #60   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

frenzal cares.
frenzal is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules