Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 19-06-2013, 09:20   #21   link
flexium
Sr member, jr poster

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
er mankeert iets aan een kraan. ik wil die open vijzen, maar moet het water kunnen afleggen. onder de gootsteen vind ik twee draaiknoppen. die wilden niet bewegen. na wat wringen met een tang draaien ze rond, maar ze draaien precies zot. ik kan het warm of koud water niet afsluiten door er aan te draaien. wat nu?
Ooit een loodgieter horen zeggen dat je eigenlijk regelmatig eens aan al je kranen moet draaien om te vermijden dat ze vastkalken. Ook je hoofdkraan dus, want als die vastzit, zit je natuurlijk met grotere problemen.

Quote:
Originally Posted by Centurio View Post
Vanaf 1 juli verhuis ik naar een nieuw huurappartement en ik zou eventueel iets willen doen aan de tegels in de badkamer (vloer en muur) en living (vloer) die niet helemaal naar mijn smaak zijn.

Voor alle duidelijkheid: ik ga niets beginnen uitbreken, maar misschien verf of iets anders erover? Kan dat relatief goedkoop of is dat niet echt aan te raden?
bvb, wel zelf geen ervaring mee:
http://www.kleurinspiratie.nl/inspir...er-keuken.html
flexium is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2013, 17:12   #22   link
Deffe
Essential

Deffe's Avatar

Waarom staat dit onder Discretie?
Deffe is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2013, 18:23   #23   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik vroeg mij dat gisteren ook af, ik dacht dat ik dit onder wonen had gezet. Then again, ik weet het niet meer
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2013, 09:19   #24   link
Blondje
*

Badkamertegels verven:
http://woonblog.typepad.com/woonblog...ls-verven.html

Moet te doen zijn.
Blondje is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2013, 10:25   #25   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

ahhhh woonblog... het toevluchtsoord voor elke hedendaagse interieurbewuste flair lezeres.
tknomel is online now   Reply With Quote
Old 20-06-2013, 14:05   #26   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Aye, een gruwel, die site.

Ik ben al anderhalf noest en vlijtig aan het verbouwen, gelukkig met de deskundige hulp van mijn schoonvader. Het is vooral een kwestie van zien, proberen en leren. Vooral dat eerste wil helpen om allerhande technieken snel onder de knie te krijgen. Een gezonde portie geduld (check), natuurlijke handigheid (in orde, ik had ook al wat ervaring), voldoende motivatie (bwaja) en vrije tijd (soms wel, soms niet) zijn wel noodzakelijk.

Veel info en behoorlijk advies kan je vinden op bouwinfo.be. Soms moet je wat graven naar zinvolle tips, maar er zitten heel wat competente mensen en ik ben er zeker van dat je aldaar sneller, deskundiger en vollediger advies zal krijgen dan hier.
Old 24-06-2013, 20:30   #27   link
Blondje
*

Ik lees de blog niet, maar ken de auteurs wel en zie dus wel hun berichten via facebook passeren. Af en toe blijft er eens iets hangen, zoals deze dus. Ik lees ook niet de flair en ik ben al helemaal geen held in interieurvormgeving, in tegendeel. In de boekskes is dat allemaal schoon en tof enzo, maar mijn living is echt een ramp, want buiten wat fotokaders is hier weinig tot niets aangekleed. Het enige dat wat 'gedurfd' is, zijn de rode eetkamerstoelen en dito poangs van den ikea (uiteraard).

Maar toch goed geprobeerd, tknomel.
Old 24-06-2013, 22:56   #28   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
er mankeert iets aan een kraan. ik wil die open vijzen, maar moet het water kunnen afleggen. onder de gootsteen vind ik twee draaiknoppen. die wilden niet bewegen. na wat wringen met een tang draaien ze rond, maar ze draaien precies zot. ik kan het warm of koud water niet afsluiten door er aan te draaien. wat nu?
Ook ervaren een tijdje geleden. De draaiknoppen die op zo'n kleine leidingkraantjes zitten zijn van plastic en zitten vast op een vierkant metalen staafje dat moet ronddraaien. Trek de defecte plastic dop eraf en manipuleer het metalen onderdeel met een tang met scherpe bek.
Geen idee waarom ze dat zo slecht ontwerpen. Als je dat kraantje tien jaar niet gebruikt zit dat te vast om met zo'n plastic dop nog te kunnen losdraaien.
Flexium's tip is nog een goeie. Gewoon elk half jaar al die kraantjes een paar keer open en dicht draaien zal ze beweeglijk houden.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2013, 07:26   #29   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blondje View Post
Maar toch goed geprobeerd, tknomel.
rofl, ik ken de auteurs want ik zie de berichten passeren op facebook...
tknomel is online now   Reply With Quote
Old 25-06-2013, 08:02   #30   link
Stampie
Member

Quote:
Originally Posted by Centurio View Post
Vanaf 1 juli verhuis ik naar een nieuw huurappartement en ik zou eventueel iets willen doen aan de tegels in de badkamer (vloer en muur) en living (vloer) die niet helemaal naar mijn smaak zijn.

Voor alle duidelijkheid: ik ga niets beginnen uitbreken, maar misschien verf of iets anders erover? Kan dat relatief goedkoop of is dat niet echt aan te raden?
Toch es met uw huisbaas spreken dan. Afhankelijk van het "beschrijf" en wat je gaat doen ga je bij het verlaten ook nog es mogen "afbreken".
Stampie is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2013, 09:44   #31   link
Blondje
*

Quote:
Originally Posted by tknomel View Post
rofl, ik ken de auteurs want ik zie de berichten passeren op facebook...
En toch is het zo. Wat nu?
Old 25-06-2013, 11:36   #32   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

DAAR HEEFT ZE JE!!! NU JIJ!!!

Anyway: welke firma's zijn aanraders als het over voordeuren gaat? Ik vind niet direct websites waar ook prijzen bij staan.
Old 25-06-2013, 20:51   #33   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Zelfde vraag eigenlijk Ik zoek ook een voordeur, maar met 4 bussen... Probleem is dat er weinig plaats is achter de deur als ze open gaat
Old 25-06-2013, 22:08   #34   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

hout of kunststof/alu ?

In alle geval, van elke vakman heb ik al altijd horen spreken over de firma THYS. (group thys)
http://www.thysinterieur.be/index.as...doors&lang=ned

Omdat ze daar aan massa productie doen kan je daar aan redelijke prijs uit een basis (nog altijd 100'den) assortiment kiezen. Je kan er natuurlijk ook terecht voor maatwerk en deuren van een miljard euro als dat jouw ding is.

Last edited by jelliuz; 25-06-2013 at 22:21.
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2013, 22:23   #35   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ik zoek een betaalbare en moderne PVC-deur die voor extra lichtinval kan zorgen. Echt noodzakelijk is het overigens niet, maar de vloer in onze living (waar de voordeur in opendraait) is lelijk en versleten. Om veel breekwerk te vermijden willen we daar gewoon een vloer overleggen, vandaar dat een nieuwe deur zich aandient. We willen immers wat meer licht langs de voordeur (nu is ze, buiten een raampje boven de deur volledig solide), het slot is niet echt veilig meer (30 jaar oud) en qua isolatie zal het ook niet denderend zijn.

Enfin: modern, betaalbaar, niet te zot of overdreven en wat extra lichtinval. Dit of dit kom je bijvoorbeeld vaak tegen, maar ik vind zoiets zeker en vast oké.

Ik vraag me overigens ook af of een nieuwe voordeur in de oude omlijsting (ook PVC) kan geplaatst worden. Daar is immers niks mis mee en er zit nog een raampje boven dat ook mag blijven. Mij lijkt dat eenvoudig en redelijk vanzelfsprekend dat dit kan, of niet?

EDIT: ook simpel en tof.

Last edited by Potenza; 25-06-2013 at 22:26.
Potenza is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2013, 22:33   #36   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

alles is natuurlijk altijd mogelijk...

Al denk ik dat het risico dat je loopt om je deur te moeten laten aanpassen aan je omlijsting en de meerprijs daarvoor het niet waard is...

Ik weet niet wat je budget is ? Als het iets meer mag kosten en je bent op zoek naar optimale isolatie, glas en veiligheid dan kan je ook terecht bij eender welke leverancier van het merk shüco. Die maken en placeren op maat, ook met zoveel glas als jij wenst...

*shit, in uw eerste zin staat "betaalbaar", dat hangt af van persoon tot persoon hé :D
*trouwens, een pro tip voor de mensen die hier eens iets willen laten doen en op zoek zijn naar een goede prijs:
http://www.twizzi.be/nl

Je plaatst daar het werk die gedaan moet worden in je huis (zo exact mogelijk beschrijven met foto's en afmetingen) en daarop komen antwoorden van zelfstandigen mét hun prijs erbij. Jij kan dan op het gemak beslissen wie je neemt voor het jobke en kan bovendien nazien of die gast al voorgaande "reviews" heeft gekregen van andere mensen (aka de prutsers ervan tussen halen)

Last edited by jelliuz; 25-06-2013 at 22:39.
Old 26-06-2013, 11:26   #37   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Radiator en zware keukenkasten aan gyproc hangen. Wat is de kans dat is een gigantische ramp wordt? Ik lees veel verschillende oplossingen... volgens sommigen is een holle muurplug voldoende, andere steken het via een beugel (wut) rechtstreeks in de muur achter de gyproc en sommige spreken dan weer van een plank ter versteviging te bevestigen aan de achterzijde waardoor het gewicht op het frame terecht komt.
Old 26-06-2013, 12:06   #38   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Naar wat ik gehoord heb, kan je tot 60kg aan 1 plaat hangen mits de juiste pluggen.

Als je je gyproc nog moet plaatsen, zou ik er in elk geval voor kiezen om er planken achter te steken op de plaatsen waar er kasten ed komen aan te hangen.
Als het echt zwaar is, is het mss nog een goed idee om je profielen aan de muur te bevestigen ipv enkel aan de profielen in/op vloer/plafond.

Voor een gewone legplank kan je wel werken met holle pluggen. Ik gebruik er nu die opengaan in een “V”
Old 26-06-2013, 14:53   #39   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Radiator en zware keukenkasten aan gyproc hangen. Wat is de kans dat is een gigantische ramp wordt? Ik lees veel verschillende oplossingen... volgens sommigen is een holle muurplug voldoende, andere steken het via een beugel (wut) rechtstreeks in de muur achter de gyproc en sommige spreken dan weer van een plank ter versteviging te bevestigen aan de achterzijde waardoor het gewicht op het frame terecht komt.
In een kamer waar je zwaar gewicht wil hangen tegen een gyproc muur al meerdere keren succesvol volgend procedé gebruikt:

Latten tegen de muur leggen, horizontaal 1 vanboven 5 mm van het plafond en 1 vanonder 5mm van de vloer. Daar tussen ook elke 60cm +-.
Die latten maak je vast via slagpluggen (gat boren van 8mm, plug erin en vastkloppen, dat komt nooit meer los, ever..)

Op die latten bevestig je OSB platen (8mm dikte is goed, is het dunste format verkrijgbaar) Die vijs je met voldoende vijzen vast op de horizontale platen. Zo bekom je een enorm/ultra stevige ondergrond voor je gyproc platen. Geen geklooi meer, je mag er een olifant aanhangen.

Heb een snelle (niet lachen hé) schets gemaakt in paint:

Rode lijn = platte latten (minimum 8 cm breed)
zwarte rechthoeken = osb erop bevestigd en in elkaar geschoven
Zwarte stippen = slagpluggen
Groen = vijzen op de OSB platen.

Let wel, dit is ervan uitgaande dat je ondergrond al mooi recht is hé, als die muur scheef is kan je de latten ook verticaal plaatsen en werken met kleine stukjes hout tussen de muur en de latten om een loodrecht oppervlak te bekomen.
Old 26-06-2013, 15:05   #40   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Pure kunst Jelliuz. Ik zie een verhaaltje van 2 mussen en een familie rupsen.

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules