Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 16-07-2013, 09:22   #61   link
Sloefke
Senior Member

Sloefke's Avatar

Dit weekend tweedehandse tuinverlichting aangesloten in zekeringkast, ik ben wa nen elentrieker
Zit nog met één probleempje: lichtkring hangt op een teleruptor, maar moet daar 4 drukknoppen op aansluiten die allevier op een verschillende SVV zitten. Twee draadjes in zo'n teleruptor steken lukt perfect, 3 is al serieus wringen, 4 gewoonweg onmogelijk. Bestaan daar simpele oplossingen voor (zonder met suikerkes te beginnen )?

Edit: met dat ik het typ, bedenk ik een mogelijke oplossing: brugskes? Dus van SVV1 naar SVV2 naar SVV3 naar SVV4 naar teleruptor?
Sloefke is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2013, 09:31   #62   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

zoiets?

lasklem.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2013, 09:33   #63   link
Sloefke
Senior Member

Sloefke's Avatar

Quote:
Originally Posted by CyberMonkey View Post

zoiets?

lasklem.
Njaaa, ben ik aan het overwegen geweest, maar er moeten esthetischere oplossingen zijn
(Ok ok, steekt wel weg achter panelen, maar toch )
Old 16-07-2013, 11:26   #64   link
flexium
Sr member, jr poster

http://www.ebrewsupply.com/internal-...il-bridge.html

Dit vind ik een 'propere' oplossing, maar dan heb je wel plek nodig voor die DINrail elementen.
flexium is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2013, 11:43   #65   link
Sloefke
Senior Member

Sloefke's Avatar

Quote:
Originally Posted by flexium View Post
http://www.ebrewsupply.com/internal-...il-bridge.html

Dit vind ik een 'propere' oplossing, maar dan heb je wel plek nodig voor die DINrail elementen.
Aha, ziet er interessant uit. Zo'n DIN rail terminal block heb ik al steken voor al mijn SVV's, zitten alleen per SVV georganiseerd nu. Zou eens moeten bekijken of het veel werk kost om die wat te hersteken zodat ik zo'n brugje kan steken (nogal proper weggewerkt indertijd).
Old 31-07-2013, 10:47   #66   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Om even terug te komen op mijn initiële vraag van die vloeropbouw. Ik zit nu op de houten roostering en ik denk eraan om hier OSB/HDF platen op te laggen (12mm²), ondervloer quickstep (3mm) en dan de laminaat (7mm).

Ik moet wel 12mm leggen ipv 18mm omdat ik anders te hoog kom, is dit dik genoeg?
OSB of HDF?
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2013, 12:03   #67   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

OSB all the way, hier ook gedaan. 12mm is genoeg, denk er wel aan om zwakke punten (verbindingen) verstandig te leggen. Op onze zolder heeft de vorige eigenaar OSB gelegd zonder te schranken. 4 platen komen dus netjes samen in één puntje. Eén van die kruispunten is nogal ver verwijderd van de dragers waardoor het daar wat doorbuigt.
Old 08-08-2013, 07:49   #68   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Kamer van oudste dochter eens onder handen genomen tijdens congé. Behoorlijk geslaagd vind ik zelf.
(en ja, gordijnen moeten er nog komen)

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2013, 08:46   #69   link
Horla
Senior Member

Maar zonder dat je zegt wat je hebt gedaan kunnen we geen commentaar geven hé
Horla is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2013, 08:52   #70   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Geschilderd, muursticker bevestigd, nieuw tapijt, zitzak. Maw complete inrichting van haar kamer. Was vroeger "prinsessen" stijl maar ze wordt 9j en vond dat allemaal te kinderachtig geworden, en wou meer een "tiener"-look. Als verjaardagskado kreeg ze dus een volledig nieuwe kamer (meubels had ze al).

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 08-08-2013, 09:34   #71   link
Xcarma
Senior Member

Xcarma's Avatar

Tziet er in ieder geval proper geverfd uit... Als ge nog goesting hebtn ik heb nog wel wat muren te doen :s
Xcarma is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2013, 09:35   #72   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Heeft dat kind geen speelgoed? Zo zielig
kar is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2013, 09:36   #73   link
Xcarma
Senior Member

Xcarma's Avatar

Waarschijnlijk een hele speelkamer of een living die daarvoor dient
Xcarma is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2013, 10:33   #74   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Heeft dat kind geen speelgoed? Zo zielig
Twee dochters, 3j en 9j oud en jij denkt dat er hier geen speelgoed is??? Denk dat ik stilaan een Droomland kan beginnen

Old 08-08-2013, 10:35   #75   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Mooie plinten!

Nee nee, knap gedaan
Old 08-08-2013, 10:41   #76   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Yep plinten is voor volgende week. 56 meter te leggen, zal ook leuk werkje worden.

Old 08-08-2013, 10:54   #77   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Hatelijkste werk ooit. Een hele namiddag op uw knieën zitten (mss best kurkhoer bellen?) met een gebogen rug, heel den tijd aftekenen, meten, zagen, ... En af en toe eens missen waardoor ge een stuk mag weggooien.. Poor you
(Het enige leuke is dat je werkelijk ziet dat het vooruit gaat..)
Old 08-08-2013, 11:16   #78   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Hoe zit dat eigenlijk qua bevestiging? Best kleven, of met zo een kliksysteem?

Old 08-08-2013, 11:28   #79   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Als het houten plinten zijn (die je wil schilderen zoals uw muren) plak je die best gewoon met 1 lijntje (of misschien 2, afhankelijk van hoe hoog/zwaar uw plint is) silicone en dan kan je ze makkelijk schilderen achteraf.

En uw boord bovenaan ook gewoon opspuiten met silicone die je kan overschilderen (vergeten te zeggen). Bij ons is dat vrij goed gelukt..
Maar in de West-Vlaanders zijn we dan ook wel allemaal zotte doe-het-zelvers !

(Bij ons waren het trouwens 2 lijntjes silicone omdat het vrij zware plinten waren)

*edit*
Wel rechte lijnen silicone (of parallell als er 2 zijn) en niet zo van die zigzag lijntjes want anders zal het er vanboven en onderaan misschien wat uitkomen als je het aandrukt. Silicone kan je wel makkelijk afsnijden enzo, maar beter voorkomen dan genezen.

Last edited by Bibastar; 08-08-2013 at 11:49.
Bibastar is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2013, 13:15   #80   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

En koopt goeie silicone, tec7 ofzo. Plakt veel beter dan iets lijk soudal.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules