Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 18-02-2014, 14:41   #41   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

GUUUUNS
RAPPERRRR
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2014, 14:43   #42   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

'k Moet werken

Ik probeer de openingspost te maken tegen vanavond.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2014, 15:18   #43   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Mijn werk blokkeert shrimp zo. Phonetwimp it is...
Old 18-02-2014, 16:19   #44   link
White hawk
Senior Member

White hawk's Avatar

kunt ge het niet proxy'en?
Of uw pc zelf netwerk geven met uw phone?
Dat zijn de dingen die ik doe op de campus
White hawk is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2014, 17:32   #45   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Voor de mensen die de standaard action cards al kennen en enkel willen weten wat er is veranderd:
Ingrijpende veranderingen:
• Action cards stating “Play: Immediately before a Space Battle” are played after the pre-combat step, except Target Their Flagship! and Communications Breakdown.
• Change Communications Breakdown: “No players may play Action Cards until the end of the Space Battle. OR Cancel the effect of any Action Card just played, then discard both cards. Play: Duing a Space Battle in which you are participating.”
• Change Friendly Fire: “For one combat round, opposing fighters inflict a hit on their own forces on natural rolls of 1 through 4. Play: Immediately before a Space Battle combat round.”
• Change Privateers: “Take half the Trade Goods from one opponent’s Trade Goods area, rounded up. Play: As an action.”
• Change Signal Jamming: “Choose a system that is not an opponent’s Home System and contains at least one friendly unit or control marker. Take a Command Counter from any opponent’s reinforcements and place it in that system. Play: During the Strategy Phase.”

Minor errata en verduidelijkingen:
• Change Direct Hit: “Destroy an opponent’s damaged unit. Play: Immediately after the unit has been damaged in a Space Battle or Invasion Combat in which you are participating.”
• Change Emergency Repairs: “Choose a system. Immediately repair all of your damaged units in the chosen system. Play: At any time.” Direct Hit always takes priority over Emergency Repairs.
• Change Local Unrest: “Choose a planet that is not in an opponent’s Home System. Exhaust that planet and destroy one Ground Force on it, if able. If there are no Ground Forces left on the planet, it reverts to neutral status. Play: As an action.”
• Change Rare Mineral Play entry: “Play: Immediately after succesfully invading a planet.”
• Change Scientist Assassination Play entry: “Play: During the Strategy Phase, before the first player chooses a Strategy Card.”

Merk op dat ge met Communications Breakdown ne Sabotage kunt cancelen tijdens een space battle. Ja, da's expres.

En deze action cards zijn uit het deck gehaald wegens te shitty, te beperkt bruikbaar, niet compatibel met gebruikte strategy cards, of te goed:
• From the base game (or expansion replacements): Synchronicity, Determine Policy, Council Dissolved, Political Stability, Public Disgrace, Strategic Shift, Focused Research, Tech Bubble, Opening the Black Box, Strategic Bombardment, War Footing, Grand Armada, Star of Death, Lucky Shot, Productivity Spike, Patrol, Transport, Voluntary Annexation, In The Silence of Space (1 of 3)
• From Shattered Empire: Experimental Weaponry, Flanking Tactic, Temporary Stability
• From Shards of the Throne: all action cards
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2014, 15:24   #46   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Ik heb nog een voorstel voor houseruling, in verband met victory conditions.

Volgens de standaardregels worden in elke Status Phase objectives gescoord in play order. Bij den eerste die daardoor wint eindigt het spel. Tiebreakers zijn alleen nodig bij Imperium Rex. Dit is ook deel van de reden waarom Naalu zo goed is. Ik weet dat er een paar mensen bedenkingen hebben specifiek met Naalu, en ik heb die zelf ook, maar wou niet prutsen aan Naalu zelf om dat op te lossen. Naalu doet dit spel niet mee, dus op zich niet erg belangrijk. Ik vind trouwens de huidige tiebreakers (voor Imperium Rex) nogal arbitrair; vergeet niet dat die geschreven zijn toen artifacts nog niet eens bestonden.

Enfin, volgend voorstel:
  • In Status Phase worden punten gewoon tegelijk gescoord, niet in player order. Nog steeds max 1 public en 1 secret.
  • Nadat iedereen gescoord heeft, wordt er gecheckt wie er genoeg punten heeft om te winnen.
  • Tiebreaker 1: totaal aantal VP (11 punten is beter dan 10 punten, ookal is 10 genoeg om te winnen).
  • Tiebreaker 2: aantal VP van public en secret objectives.
  • Tiebreaker 3: aantal public objectives vervuld.
Deze tiebreakers zouden dus gelden als er meerdere mensen kunnen winnen bij Imperium Rex of in de Status Phase. Het is perfect mogelijk om gelijk te spelen op alle tiebreakers, dan wint ge gewoon allebei. Als iemand wint met Bureaucracy of een Artifact tijdens de Action Phase, is't natuurlijk meteen gedaan.

Moeten we trouwens nog beslissen tot hoeveel punten we spelen of is dat al vastgelegd?
Old 20-02-2014, 15:32   #47   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Ik weet niet, als vierde tiebreaker initiative is nog ok voor mij. Ik ben niet zo voor "gelijkspel". Dat klinkt een beetje hetzelfde als verliezen (jaja, zo competitief ingesteld ben ik wel ).
Op de map staan tot 9 plaatskes in de victory track, daarna staan streepkes. Ik denk dat het het standaard bureau+artifacts is (al was ik daar nooit mee eens dat dit tot minder punten leidt).
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2014, 15:34   #48   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Ik had 9 in mijn hoofd, maar is nog niet afgesproken, nee. Als er iemand iets anders wilt dan 9, suggesties welkom.

Houserule lijkt mij cool. Ik vind scoren in initiative order ook maar meh, is nog nogal heel draconische maatregel enkel en alleen om ervoor te zorgen dat er zeker geen gelijkstand kan zijn, maar ik zou een gelijkstand persoonlijk niet zo super erg vinden. Nu is het vaak ook gewoon coin flip tussen eerste en tweede.
Old 20-02-2014, 15:35   #49   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Fair punt over dat gelijkspelen.

Initiative als laatste tiebreaker is inderdaad ok. Aantal planeten buiten HS kan er ook nog tussen, eventueel.

EDIT: Ik zou tot 10VP voorstellen, aangezien er al 3 objectives zullen openliggen in't begin.

Last edited by Kittens; 20-02-2014 at 15:38.
Old 20-02-2014, 15:47   #50   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook naar 10.
Old 20-02-2014, 17:22   #51   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Geconsolideerd voorstel dan:
  • We spelen tot 10VP.
  • In de Status Phase scoort iedereen tegelijk objectives (elk max 1 public en 1 secret zoals normaal).
  • In de Status Phase wordt er pas gekeken voor een winnaar nadat iedereen objectives heeft gescoord.
Tie breakers in geval van Imperium Rex of meerdere spelers met vereist aantal VP in Status Phase:
  • Tiebreaker 1: totaal aantal VP (11 punten is beter dan 10 punten, ookal is 10 genoeg om te winnen).
  • Tiebreaker 2: aantal VP van public en secret objectives.
  • Tiebreaker 3: aantal public objectives vervuld.
  • Tiebreaker 4: aantal planeten/stations buiten Home System
  • Tiebreaker 5: laagste initiative number
Er wint dus sowieso maar één speler.

Last edited by Kittens; 21-02-2014 at 10:16.
Old 20-02-2014, 17:24   #52   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Sounds good to me.
Old 20-02-2014, 17:53   #53   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

10 VP is goed.
Old 20-02-2014, 19:30   #54   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

10VP, agreed.
Ik zou aantal planeten buiten Home System buiten smijten, eigenlijk.
Old 20-02-2014, 20:55   #55   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fidoh View Post
Ik zou aantal planeten buiten Home System buiten smijten, eigenlijk.
't Is nen lagen tiebreaker, en het is ene waar ge de ronde zelf nog naartoe kunt werken, as opposed to ene waarvoor ge moet luckboxen in seating order.

Toegegeven, aantal planeten is ook ne luckbox afhankelijk van de systems die ge in uw buurt hebt, hm. Ok sure, uithalen dan.

Last edited by Kittens; 20-02-2014 at 20:58.
Old 03-03-2014, 08:47   #56   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

nog wat regelvraagjes:
Allebei terug gevonden in puntje 8 van de eerste post (de quote van Fidoh).
- Aan het eind van elke Status Phase krijgt de persoon die aan de leiding staat in de VP-race één Command Counter, die hij mag plaatsen waar hij wil.
Hadden we niet afgesproken voor een bonus counter te gaan ipv een command counter (al zal dit in 95% van de gevallen op hetzelfde neerkomen)

-Maximum 5 Political Cards in hand. Political Cards mag je op eender welk moment ruilen in een Trade Good.
Dit is nog een left-over van de originele regels. Dit wordt best verwijderd om verwarring te vermijden.

-Agent leader. Deze saboteert mogelijks action cards in de systemen waar hij zich bevind.
Ik meende dat, in het geval van action cards op spelers is dit op het home system. Dit staat nergens expliciet, of ik vind dit niet tenminste.
Old 03-03-2014, 08:51   #57   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fjuri View Post
nog wat regelvraagjes:
Allebei terug gevonden in puntje 8 van de eerste post (de quote van Fidoh).
- Aan het eind van elke Status Phase krijgt de persoon die aan de leiding staat in de VP-race één Command Counter, die hij mag plaatsen waar hij wil.
Hadden we niet afgesproken voor een bonus counter te gaan ipv een command counter (al zal dit in 95% van de gevallen op hetzelfde neerkomen)
Het was nooit echt definitief beslist en het maakt mij niet zo heel veel uit. Gezien het nog niet van toepassing is, mag dat een bonus counter zijn. Lijkt mij ook logischer. Mensen die daar anders over denken hebben nog tot de volgende Status Phase voor hun argumenten.

Quote:
-Maximum 5 Political Cards in hand. Political Cards mag je op eender welk moment ruilen in een Trade Good.
Dit is nog een left-over van de originele regels. Dit wordt best verwijderd om verwarring te vermijden.
Klopt, zal ik deleten.

Quote:
-Agent leader. Deze saboteert mogelijks action cards in de systemen waar hij zich bevind.
Ik meende dat, in het geval van action cards op spelers is dit op het home system. Dit staat nergens expliciet, of ik vind dit niet tenminste.
Geen idee, tbh...
Old 03-03-2014, 09:04   #58   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Ja, ACs die een algemeen effect hebben op een speler "gebeuren" voor agents in het Home System (bv. TG pikken, racial ability stuff, strategy card stuff).

Uitzondering hierop zijn ACs die betrekking hebben op political agendas en voting; die gebeuren in het Mecatol Rex system.

Max handsize van PC's is 7 zoals AC's.

Verder nog een waarschuwing: vechten met custodians tokens laat u nooit objectives claimen (dat van die planeet met 1+GF overnemen, of space battle vs 3 schepen winnen).
Old 03-03-2014, 09:40   #59   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kittens View Post
Ja, ACs die een algemeen effect hebben op een speler "gebeuren" voor agents in het Home System (bv. TG pikken, racial ability stuff, strategy card stuff).

Uitzondering hierop zijn ACs die betrekking hebben op political agendas en voting; die gebeuren in het Mecatol Rex system.
Dat was bij ons de afspraak, maar ik vind het gewoon niet meer terug in de regels. Ik denk dat het best is dat dat er wel in staat.

En ik weet dat de custodians verslaan geen VP's oplevert (buiten dan bezit van MR zelf). Gelukkig heb ik voldoende targets binnen bereik die dat wel doen.
Old 06-03-2014, 17:53   #60   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Discuss:

Quote:
Originally Posted by Fidoh View Post
Algemeen vraagje waar ik aan dacht en dat ik al wil stellen voor de situatie zich voordoet...

Stel, situatie x waarbij dice gerold moeten worden, bijvoorbeeld in combat.
  1. Speler A valt speler B aan.
  2. Speler A rolt zijn dice al.
  3. Speler B: "HELA HOLA, ik wou nog een action card spelen!!"

Worden die dice opnieuw gerold na de action card, of blijven de rolls tellen?
Wat als iemand 4 dice rolt, in plaats van 3? Tellen dan de eerste 3 resultaten, of worden er 3 dobbelstenen opnieuw gerold?

Wat is hierover de afspraak?
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules