Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 03-04-2014, 18:58   #81   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Buns neemt de barrels aan van Fjuri. Hij trekt zijn eigen wapen - dat al een rode barrel had - maar houdt dit voorlopig nog naar de grond gericht. Hij neemt een officiŽle houding aan en lijkt klaar om Alice aan te spreken, wanneer Richard uit het niets een schot lost.
Stop met schieten! Zij moet nog ondervraagd worden! Je slaat de procedures, opgelegd door De Computer, zomaar in de wind, gek!
Guns is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2014, 20:20   #82   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Voor alle duidelijkheid:
Richard kiest om te schieten. Dat betekent dat iedereen op hetzelfde moment ook een actie kan doen (lees: een vaardigheid gebruiken). Alles wordt dan op hetzelfde moment uitgevoerd.
Mithror is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2014, 08:18   #83   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Gabriel-R schrikt op bij het schot van Richard-R, waardoor zijn laserpistool, gericht op Alice-R, ook afgaat.
"Ah! Euh. Sterf, verrader!"
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2014, 09:20   #84   link
White hawk
Senior Member

White hawk's Avatar

Alice haalt een papier uit haar zak en zegt:
Hier is het communistisch pamflet dat je me eerder gaf, Richard!
White hawk is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2014, 14:48   #85   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Vanaf Bort het gezoem van een afgaand laserpistool hoort, zoomt hij vliegensvlug uit om alles in beeld te brengen.

[Multicorder Gebruikt test om te zien of ik snel genoeg ben om een deftig beeld te krijgen? Eerste schot krijg ik er waarschijnlijk niet op, maar alles wat daarna gebeurt?]
Robin is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2014, 15:27   #86   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Richard zijn schot mist rakelings zijn doel en veroorzaakt wat zichtbare schade aan de muren van de lift. [Treason Points daarvoor.] In een poging nog snel informatie naar De Computer door te spelen, tikt ze als een bezetene op haar PDC, maar vlak voor ze de boodschap wilt verzenden, voelt ze iets vreemd. Ze kijkt naar haar lichaam en ziet een vrij groot gat ter hoogte van haar borstkas. Vervolgens valt ze dood neer. Opgeschrikt door de plotse aanval, loste Gabriel immers ook een schot die zijn doel niet miste.

Naast haar, in haar handen gegript, ligt Communistische Propaganda en op haar PDC kunnen jullie allen de naam lezen die ze intikte: Richard-R-NZI.

Bort, Gabriel en Buns tikken nog snel wat namen in hun PDC.

Jullie krijgen echter niet de tijd om te reageren want plots begint de lift weer te bewegen om enkele seconden later weer tot stilstand te komen. De deuren openen en 8 mensen van de Interne Veiligheidsdiensten (Toegangsniveau GROEN) staan jullie op te wachten. Twee ervan stappen de lift binnen en nemen het lichaam van Alice mee. Twee anderen benaderen Bort en fluisteren iets in zijn oor, waarna ze met zijn drieŽn de lift verlaten. Bort ziet er een beetje bleekjes uit.

De rest begeleid jullie in alle stilte dieper de sector binnen. Verscheidene gangen zijn geblokkeerd door gewapend personeel, rode lichten flikkeren doorheen het complex en jullie zien overal waarschuwingen verschijnen:

WAARSCHUWING:
DODELIJK STRALINGSNIVEAU BEREIKT

Jullie begeleiders halen Stralingsschilden boven en houden die gedisciplineerd voor zich. Maar enkel voor zich. Ze blijken zich niets aan te trekken van jullie bedekking.

Na een goed half uur stappen, komen jullie bij een deur terecht waarop geschreven staat: TEST KAMER. Jullie worden aangemaand te wachten en enkele minuten later komen wat werkrobotten af met 4 dozen van 1x1.5 meter. Ze zien er wat gehavend uit en liggen duidelijk onder het stof. Er wordt gevraagd dat jullie allen teken voor het ontvangen van deze dozen en dat doen jullie ook.

In elke doos zit een ondoorzichtig plastieken schild van 1 meter bij 1,5 meter and van ongeveer 5cm dik. In de doos zit ook een instructiebladje dat wonder bij wonder het instructiebladje is van dit voorwerp: Het XM9-357 Draagbare Nuc-Blast Schild.

Op het instructiebladje staat:
Quote:
Het XM9-357 Draagbare Nuc-Blast Schild is ontwikkeld om superieure bescherming te bieden tegen een over-de-horizon nucleaire explosie. Ondanks het feit de XM9-357 slechts 2 kg weegt, biedt het niettemin opmerkelijke bescherming. Echter, indien de gebruiker van het schild, kort na het ervaren van een nucleaire ontploffing, last zou ondervinden van milde huid irritatie door onjuist gebruik van de XM9-357... (enzoverder)
Er staat ook een diagram in die toont hoe je gemakkelijk achter zo een schild kunt kruipen.

Op dat zelfde ogenblik komen Alice-R-BER-3 en Bort-R-RWP-2 aangelopen en vervoegen het team terug. Volledig vrij van verradelijke gedachten of gedrag!

De Computer spreekt jullie allen toe:
Nogmaals proficiat met gekozen te worden om deze missie uit te voeren. Ook al hebben jullie wat tegenslag gehad met verraders, schat ik de kansen om slagen nog zeer goed in. Ik heb er alle vertrouwen in dat jullie de missie tot een goed eind kunnen brengen.
De GROENE agenten melden een laatste status rapport aan De Computer. De deur van de TEST KAMER, een extreem beveiligde deur, begint te openen. Ijzeren cylinders beginnen luid uit hun vaste posities te glijden, terwijl jullie verschillende tandwielen horen bewegen in de achtergrond. Langzaam opent de 1 meter dikke deur zich en toont een kleine kamer met een gelijkaardige deur aan de overkant. Dit lijkt een soort van beveiligde tussenzone te zijn die uiteindelijk leidt tot de eigenlijke kamer.

[Jullie kunnen nu beslissen wat te doen met de schilden. Voorlopig veronderstelt De Computer dat die Communistische Propaganda van Alice was, maar het staat jullie vrij om het tegendeel aan te tonen natuurlijk. Zodra jullie klaar zijn, kunnen jullie de kamer binnenstappen. Wanneer iedereen dat gedaan heeft, begint de volgende scene.]

Last edited by Mithror; 04-04-2014 at 15:55. Reason: l2write
Mithror is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2014, 20:54   #87   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Buns, ik reken op jouw om de achtergrond van dat communistisch pamflet te achterhalen. Alice beweerde dat dit van Richard afkomstig was, als officier van loyaliteit ben je de meest geschikte persoon om dit te onderzoeken.
Alice en Bort, genezen van de verraderlijke gedachten? Blij een trouwe versie van jullie hier te hebben.
Na deze begroeting stapt Ann op de Nuc-blast schilden af, inspecteert ze even, neemt er een draait zich naar de groep.
Blij om met zulke schilden te mogen werken. Niet alleen helpen ze tegen nucleaire explosies, tijdens mijn werk voor onderzoek en ontwerp heb ik ook opgevangen dat ze ook laserschoten op korte afstand kunnen tegenhouden. Als we dus oog in oog komen te staan met Imana-665-C en deze een laser zou hebben, kan dit ons leven redden. (edit: chutzpah of iets dergelijk denk ik, al ken ik het correcte woord niet)
Ik stel voor dat de andere schilden gaan naar Buns, Gabriel en Richard. Bort moet kunnen filmen en zo een groot schild kan je moeilijk combineren met een multicorder en Alice heeft nog altijd de MTG-9000R die ze moet testen en op het meest geschikte moment niet gehinderd moet worden door de grootte van dit schild.

Last edited by Fjuri; 05-04-2014 at 20:59.
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2014, 22:21   #88   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Richard haalt zijn schouders op.
Alice-R-BER-2 was een communistische verrader die we ontmaskerd hebben dankzij Gabriel. Ze probeerde zich er uit te praten met een flagrante communistische leugen die op niets sloeg.
Het moraal van ons succesvol team zal door geen enkele communist naar beneden gehaald worden, elke dode communist zal het enkel verbeteren!
Hij stapt naar de dozen en bekijkt het diagram van de schilden.
"Klinkt goed, beste teamleider."
Alex is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2014, 11:27   #89   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Gabriel-R neemt een van de schilden, inspecteert het grondig, en doet er een paar oefen-moves mee. Vervolgens neemt hij ostentatief zijn plaats in de groep, net achter Richard-R.
Kittens is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules