Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 10-05-2015, 11:07   #81   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

Quote:
Originally Posted by elwood View Post
vraag ik mij ook af, de mogelijkheden zijn er, en zoals Takeshi zegt, een groter publiek bereiken met een kleine moeite (moet wel nog blijken, er is een verschil tussen een goed voorbereide demo en de realiteit)
Op dit moment is dat "groter" publiek alleszins niet aanwezig op Windows. En ik ben nog niet overtuigd van die "kleine" moeite. Alle APIs die je gebruikt zijn oftewel iOS oftewel Android specifiek. Het is niet omdat het objective C support, dat daarom elke app zo maar snel geport is... We zullen zien...
Unzip Attack is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2015, 12:23   #82   link
silence
Senior Member

Sowieso het zal nooit een klik op de knop zaak zijn zelf niet met Astoria die API calls mapped naar een Windows variant. Heb zo'n dingen nooit 100% weten goed marcheren en als je naar de geschiedenis kijkt is het al vaak geprobeerd. Schijnen ook wat problemen te zijn met iOS apps, minder met Android versies.

Naar wat ik ook heb gehoord is dat ze in de tijd Inception Mobile hebben opgekocht en is Islandwood (tweede pijler) daar grotendeels op gebaseerd is. Dat was veel eerder een transpiler die Objective-C code grotendeels kon omzetten naar Java/C++. Een ruwe variant waar je als developer dan de gaten zelf moest opvullen.

Dat zou in lijn liggen wat ik heb gelezen dat een Candy Crush "enkele procenten" meer tijd nodig had om een Windows versie te maken en ook het feit dat ze swift nog niet ondersteunen. Als men op dat vlak relatief vage termen als procenten hanteert, ben ik toch een beetje op mijn hoede.

Moeite (en bijgevolg geld) zal het altijd kosten, al is het maar voor de extra support die er bij komt te zien.
silence is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2015, 13:05   #83   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

Quote:
Originally Posted by silence View Post
Sowieso het zal nooit een klik op de knop zaak zijn zelf niet met Astoria die API calls mapped naar een Windows variant. Heb zo'n dingen nooit 100% weten goed marcheren en als je naar de geschiedenis kijkt is het al vaak geprobeerd. Schijnen ook wat problemen te zijn met iOS apps, minder met Android versies.

Naar wat ik ook heb gehoord is dat ze in de tijd Inception Mobile hebben opgekocht en is Islandwood (tweede pijler) daar grotendeels op gebaseerd is. Dat was veel eerder een transpiler die Objective-C code grotendeels kon omzetten naar Java/C++. Een ruwe variant waar je als developer dan de gaten zelf moest opvullen.

Dat zou in lijn liggen wat ik heb gelezen dat een Candy Crush "enkele procenten" meer tijd nodig had om een Windows versie te maken en ook het feit dat ze swift nog niet ondersteunen. Als men op dat vlak relatief vage termen als procenten hanteert, ben ik toch een beetje op mijn hoede.

Moeite (en bijgevolg geld) zal het altijd kosten, al is het maar voor de extra support die er bij komt te zien.
Mijn ervaring met van die frameworks is toch een beetje idem... Heb enige tijd met Appcelerator gespeeld, en dat was toch een beetje een mess. Goed om bv. een simpele (native) iOS app te maken, maar van zodra je "de kracht" van het platform wou gebruiken om het spul naar Android om te zetten, was het gewoon miserie. Appcelerator probeerde een "generieke" API te bouwen voor beide platformen, maar zelfs daarin kon het op veel punten niet voldoen. lk platform heeft namelijk zijn specifieke zaken van navigatie, dedicated buttons tot notificatie-manier, multitask-manieren etc etc...

Anyway ik weet niet hoe het met Swift-adoptie zit, maar ook daar holt men dan toch al weer achter de feiten aan... Sowieso het "vrij eenvoudig" kunnen publishen van Android en iOS apps, mooi op papier maar ik wil het nog wel eens in de praktijk zien...
Unzip Attack is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2015, 15:04   #84   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

PhoneGap is toch redelijk populair (en succesvol dacht ik?) voor cross-platform mobile apps? Wat is daar bv. mis mee (ben niet echt thuis in mobile dev)?
logion is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2015, 15:42   #85   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by logion View Post
PhoneGap is toch redelijk populair (en succesvol dacht ik?) voor cross-platform mobile apps? Wat is daar bv. mis mee (ben niet echt thuis in mobile dev)?
Wij hebben een paar phonegap apps en ben daar toch niet echt een grote fan van.

Probleem is voor mij dat het niet echt native aanvoelt en ook op vlak van performantie wil het wel eens steken laten vallen. Je rendered een interface in een WebView en dat ondervind je. Ik denk soms ook - zeker als ik naar WebGL kijk - dat die WebView door Apple een beetje wordt gegimped zodat het web geen grote alternatief wordt voor hun app store. Daar lijden hybride apps natuurlijk wel onder.

Persoonlijk vind ik het ook een hell voor te debuggen. In iOS of Anroid - wat wij soms ook gebruiken - zet je gewoon ergens een breakpoint of een watch en dat doet zijn ding. Bij hybride app zit je bezig in een webview en dat is al per direct een probleem bij het debuggen. Bij phonegap heb je wel plugins maar dat werkt echt niet lekker of zit je te prutsen met console.log() of Safari te gebruiken als pseudo debugtool. Allesbehalve een leuke en goeie manier.

Waarom we het soms gebruiken is gewoon omwille van de kosten. Je kunt wel iets rap in elkaar boksen zonder dat je Objective-C moet kennen of Java en afhankelijk van wat de app moet doen is native niet altijd nodig.

Last edited by silence; 10-05-2015 at 15:45.
silence is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2015, 13:58   #86   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Ge kunt vanaf vandaag in win 7 of 8 uw gratis windows 10 reserveren
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2015, 14:19   #87   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Nog altijd heel tevreden van eigenlijk.

Wel wat meer bugs gehad (die ze wel vlug fixten) dan vorige btas van windows, maar bta's gonna be bta.
Old 01-06-2015, 14:35   #88   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

29 Juli komt hij uit.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2015, 14:45   #89   link
vAmP
Seor

vAmP's Avatar

Wat zegt shrimp. Upgraden vanuit 7 of op veilig spelen en afwachten? En wat gebeurt er trouwens bij reinstall? Moet ik dan eerst weer W7 installeren? Kan ik na een upgrade uberhaupt nog terug naar 7?
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2015, 15:02   #90   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Ik zou sowieso even wachten.

Windows 10 heeft een functie ingebouwd "reset system" dat eigenlijk hetzelfde doet als een format. Wat er gebeurd met een nieuwe pc, daar heb ik geen ide van.
Old 01-06-2015, 15:14   #91   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ik denk dat ik dan toch eens een clean install ga doen. Na 3 jaar mag dat al eens
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
Old 01-06-2015, 15:32   #92   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Ik heb dat al jaren niet meer gedaan. Het is eigenlijk sinds windows 7 niet echt meer nodig.
Old 01-06-2015, 16:04   #93   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Overweeg dat toch ook eens te doen, draai hier ook al 3 j of zo zelfde setup met upgrades maar zo een cleane install, zeker met al die cloud toestanden, is denk ik vrij weinig werk.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2015, 16:18   #94   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Divolinon View Post
Ik heb dat al jaren niet meer gedaan. Het is eigenlijk sinds windows 7 niet echt meer nodig.
Is vooral niet nodig sinds ik een SSD heb
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
Old 24-07-2015, 10:15   #95   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

<- De echte Windows 10 hype thread.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2015, 10:19   #96   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Het is bijna zover! Toch beetje hyped. Iemand idee of het toch aan te raden is om clean install te doen, of kan upgrade vanaf 8.1 prima en gaat dat geen verschil maken qua performance?

Denk er overigens sterk aan om geen hdd meer te gebruiken voor data en enkel met externe hdd's te werken en OS/dagelijkse stuff/games op SSD te zetten. Ik merk dat mijn pc af en toe toch zaken naar hdd wegschrijft (bijv documenten) en dat vertraagt systeem toch af en toe.
Jaja, woensdag is het zover
Mijn desktop draait op Windows 7, ik heb Windows 8 overgeslagen maar nu ga ik wel upgraden.
Ik denk dat ik een upgrade ga doen ipv clean install, wel mijn documenten en dergelijke backuppen.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
Old 24-07-2015, 10:25   #97   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Shit, woensdag komt dat al uit ofzo? Ik ben zo niet meer mee. :/

Ik kijk er wel naar uit. Van wat ik nog heb zien passeren ziet het er goed uit. En ik ben win 8.1 ook al zo gewoon ondertussen dat ik 7 op het werk maar vreemd vind soms.
kar is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2015, 11:30   #98   link
DyNaRaX
Senior Member

DyNaRaX's Avatar

is die upgrade echt gratis of gaan we na 1 jaar een abonnement moeten betalen?
Old 24-07-2015, 11:32   #99   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Nope. Free.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2015, 11:42   #100   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Ik draai (op m'n werk) Windows 10 al behoorlijk lang via het insider programma, en dat is allemaal goed en wel, maar op vlak van gaming performance ben ik nog niet overtuigd of het al meteen een goede stap is.
En euh upgrade, dat staat niet in mijn woordenboek, clean install doen!
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard Cherry MX
Home Theater: Samsung Smart LED-TV 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subwoofer, Onkyo TX-DS787 THX Receiver
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Lenovo Phab 2 Pro
Cybdm is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules