Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 28-10-2016, 23:59   #1701   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Bwah, ik denk van wel. Hij gaat zich na al die enorme controverse willen voordoen als de toegevende verliezer, gracieus zijn, maar dan de boel afbreken met een 90IQ comment.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2016, 08:38   #1702   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

hij zegt nu al dat de verkiezingen gerigged zijn
we voorzien een soepele overdracht van de aandacht van zijn verkiezingen naar zijn TV station
Old 29-10-2016, 10:53   #1703   link
Lycas
Senior Member

I am very smart, I have some of the best words. Everybody loves me.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2016, 11:13   #1704   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Trump gaat dat spel gewoon winnen hoor na dat FBI-gedoe op anderhalve week van de verkiezingen. Speelt hem zowel qua timing als onderwerp volledig in de kaart.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2016, 12:02   #1705   link
Lycas
Senior Member

Haha, stel je voor.

Iedereen denken: Hillary gaat met haar vingers in de neus winnen en dan de verassing. Batshit Crazy Trump wint de verkiezingen en stort de wereld terug naar het stenen tijdperk.

Last edited by Lycas; 29-10-2016 at 12:06.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2016, 12:02   #1706   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Theremin View Post
Trump gaat dat spel gewoon winnen hoor na dat FBI-gedoe op anderhalve week van de verkiezingen. Speelt hem zowel qua timing als onderwerp volledig in de kaart.
lol nee

het gaat ze wat minder marge geven maar dat zal het zo wat zijn
Old 29-10-2016, 12:06   #1707   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

dat dachten ze bij de brexit ook
rooz is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2016, 12:18   #1708   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
lol nee

het gaat ze wat minder marge geven maar dat zal het zo wat zijn
Als die pipo van de FBI niet snel (vandaag dus) en duidelijk de boel afdoet als een techniciteit in de rand van een ander onderzoek (die Weiner) dan weet je dat Trump de komende anderhalve week op die nagel zal blijven kloppen en dat dit het overheersende thema is op de verkiezingsdag zelf - niet Trumps leugens, seksisme of belastingontduiking. Lijkt me nogal naïef om te denken dat dit Trump niet aardig wat extra percentages kan opleveren bij zwevende kiezers en dat vooral mensen die eventueel nog overwogen om op Clinton te stemmen nu gewoon gaan thuis blijven.
Old 30-10-2016, 18:55   #1709   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Als die pipo van de FBI niet snel (vandaag dus) en duidelijk de boel afdoet als een techniciteit in de rand van een ander onderzoek (die Weiner) dan weet je dat Trump de komende anderhalve week op die nagel zal blijven kloppen en dat dit het overheersende thema is op de verkiezingsdag zelf - niet Trumps leugens, seksisme of belastingontduiking. Lijkt me nogal naïef om te denken dat dit Trump niet aardig wat extra percentages kan opleveren bij zwevende kiezers en dat vooral mensen die eventueel nog overwogen om op Clinton te stemmen nu gewoon gaan thuis blijven.
Vergeet niet dat die e-mails Clinton al haar hele campagne achtervolgen, en dat Trump er nooit in geslaagd is om daar genoeg voordeel uit te halen om zelfs maar een voorsprong tegenover haar te behalen, laat staan vast te houden. Je kan je afvragen hoe veel het gaat opleveren dat hij gewoon verder op die nagel gaat kloppen waar hij tenslotte al maanden op klopt. Er is ook weinig om mee te werken voorlopig, en het is niet gezegd dat hij veel volk gaat paaien door meteen te roepen dat dit "groter dan Watergate" is en Clinton vlakaf van criminele praktijken te beschuldigen.

Enfin, sowieso dat dit meer in Trump zijn voordeel speelt dan in dat van Clinton, maar er is een dikke kans dat Trump zelf ervoor gaat zorgen dat de schade voor Clinton niet zo groot is als ze mogelijk kon zijn.
Old 30-10-2016, 19:12   #1710   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Trump hoeft daar niet eens zelf rechtstreeks profijt uit te kunnen halen lijkt me.
Groot deel van de Amerikaanse kiezers heeft nu eenmaal het geheugen van een fruitvlieg, dat ziet ge ook mooi in de polls waar b.v. Trump zijn blunders meestal een directe impact hebben voor een week of 2 waarna mensen weer vergevingsgezinder worden tegenover The Donald en hij het weer beter deed in de polls. Feit is dat een onderwerp dat intussen al min of meer vergeten was en Clinton in een negatief daglicht plaatst amper een dikke week voor de verkiezingen weer front en center staat in zowat alle Amerikaanse nieuwsmedia. Dat kan gerust voldoende zijn voor een deel van de onbeslisten die nu naar Clinton neigden om gewoon thuis te blijven op election day. En dat kan op zijn beurt gerust volstaan om Trump de overwinning te bezorgen. Ik denk dat ge daar toch stilaan uw geld op moogt zetten.
Old 30-10-2016, 19:16   #1711   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Quote:
Het is toch al meermaals vermeld dat dit niet echt te maken heeft met Clinton ? Of 'die pipo van de FBI' dat nu zegt of niet.

Voor Trump en de zijnen zal dat niks uitmaken, mensen die voor Clinton zullen stemmen zullen het ook wel zo zien. Als het er op aan komt zal dit weinig uitmaken denk ik in de polls etc.
DM is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2016, 19:18   #1712   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by DM View Post
Het is toch al meermaals vermeld dat dit niet echt te maken heeft met Clinton ? Of 'die pipo van de FBI' dat nu zegt of niet.

Voor Trump en de zijnen zal dat niks uitmaken, mensen die voor Clinton zullen stemmen zullen het ook wel zo zien. Als het er op aan komt zal dit weinig uitmaken denk ik in de polls etc.
Peinst ge dat de gemiddelde Amerikaanse zwevende kiezer die overweging gaat maken? Die leest eens snel over die suggestieve mail van FBI-peet en denkt terstond "waar rook is...". Die zal niet eens geraken tot het stuk waarin FBI-peet zegt dat het even goed niks kan zijn want dat ze de mails nog niet eens gelezen hebben.
De core voters gaan hier niet voor thuis blijven neen maar die zijn niet diegene die de verkiezing beslissen.
Old 30-10-2016, 19:25   #1713   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Quote:
Groot deel van de Amerikaanse kiezers heeft nu eenmaal het geheugen van een fruitvlieg, dat ziet ge ook mooi in de polls waar b.v. Trump zijn blunders meestal een directe impact hebben voor een week of 2 waarna mensen weer vergevingsgezinder worden tegenover The Donald en hij het weer beter deed in de polls.
Quote:
Peinst ge dat de gemiddelde Amerikaanse zwevende kiezer die overweging gaat maken? Die leest eens snel over die suggestieve mail van FBI-peet en denkt terstond "waar rook is...".
Beetje contradictorisch he.

En dat weerlegt ook het feit niet dat alle nieuws over Clinton haar e-mails en het constante Lock her up-mantra van Trump hem tot nu toe weinig opgebracht hebben. Ik zeg niet dat dat nu niet anders kán zijn, maar waarom ben jij daar zo zeker van?

Het klopt trouwens niet dat Trump telkens hersteld is van zijn blunders. Sinds het eerste debat eind september tot en met het uitlekken van zijn onderonsje met Billy Bush heeft Clinton haar voorsprong op hem stelselmatig uitgebouwd, en de laatste weken is die gewoon stabiel gebleven op 5-6%. Dat hij zelf ook gestegen is, verandert daar niks aan.

Last edited by Jonah; 30-10-2016 at 19:37.
Jonah is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2016, 19:37   #1714   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Waarom zou dat contradictorisch zijn? Ik heb het over het nieuws dat nu -een dikke week voor de verkiezingen- de Amerikaan aan de ontbijttafel in zijn gazet leest en dat is "potentieel nieuwe e-mails gevonden, FBI plant nieuw onderzoek naar Amerikaanse presidentskandidaat!".

Doet er niet toe van wanneer die dingen dateren en of ze überhaupt aan Clinton zelf toebehoren hé, het feit dat de schijn gewekt is dat er iets meer aan de hand zou kunnen zijn is al meer dan genoeg om behoorlijk wat stemmen te kunnen kosten zo dicht bij de verkiezingen. Nadat Comey Clinton op de vingers tikte omtrent die e-mails een paar maand geleden nam ze ook een duik in de polls, daarvoor hoeft Trump zelf weinig uit te steken. Organiseer die verkiezingen een maand later en de schade kan alweer een pak kleiner zijn maar dat is nu eenmaal niet het geval.

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Het klopt trouwens niet dat Trump telkens hersteld is van zijn blunders. Sinds het eerste debat eind september tot en met het uitlekken van zijn onderonsje met Billy Bush heeft Clinton haar voorsprong op hem stelselmatig uitgebouwd, en de laatste weken is die gewoon stabiel gebleven op 5-6%. Dat hij zelf ook gestegen is, verandert daar niks aan.

Wanneer ik het had over blunders van Trump ging het eerder over zaken die hij zelf uitgestoken heeft naar aanloop van deze verkiezingen zoals bv dat gebekvecht met de familie van die gesneuvelde militair. Pussygate heeft inderdaad wel een langere impact gehad voor Trump, feit dat hij zeer matig presteerde in debatten in dezelfde periode zal daar ook wel mee te maken gehad hebben. Zonder dit email schandaal was het voor Clinton inderdaad waarschijnlijk een makkelijke overwinning geweest op dit punt.

Last edited by Theremin; 30-10-2016 at 19:41.
Old 30-10-2016, 19:52   #1715   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Quote:
Doet er niet toe van wanneer die dingen dateren en of ze überhaupt aan Clinton zelf toebehoren hé, het feit dat de schijn gewekt is dat er iets meer aan de hand zou kunnen zijn is al meer dan genoeg om behoorlijk wat stemmen te kunnen kosten zo dicht bij de verkiezingen. Nadat Comey Clinton op de vingers tikte omtrent die e-mails een paar maand geleden nam ze ook een duik in de polls, daarvoor hoeft Trump zelf weinig uit te steken.
Je mag die twee situaties niet zomaar met elkaar vergelijken.

Ten eerste vind ik dat je te makkelijk uitgaat van het feit dat de domme Amerikaanse kiezer toch maar half leest wat er staat en meteen zotte conclusies trekt. Het feit dat Clinton haar e-mails quasi dagelijks in het nieuws zijn maar niet altijd dezelfde impact hebben (als er al impact is) tonen juist dat aan, juist zoals niet alle flaters van Trump even veel schade aanrichten. Als je daar dan bij bedenkt dat er toen wél, en nu niét directe beschuldigingen aan het adres van Clinton gemaakt zijn door de FBI, dan zou ik niet automatisch uitgaan van eenzelfde potentiële schade.

Ten tweede lag de race in september, twee maanden geleden, nog veel meer open dan nu. Het aantal onbeslisten is ondertussen veel lager en een derde van de stemmen is al uitgebracht. Alleen al daarom is het onwaarschijnlijk dat de gevolgen even zwaar zullen zijn. Er is gewoon minder bewegingsruimte over.

Ten derde, zelfs tijdens die ene sterke periode die Trump had in september (en dag lag niet alleen aan Clinton haar e-mails), heeft hij nooit een duidelijke voorsprong uitgebouwd. Vandaar mijn punt dat dat precedent eerder tégen hem spreekt.
Old 30-10-2016, 20:22   #1716   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Je mag die twee situaties niet zomaar met elkaar vergelijken.

Ten eerste vind ik dat je te makkelijk uitgaat van het feit dat de domme Amerikaanse kiezer toch maar half leest wat er staat en meteen zotte conclusies trekt. Het feit dat Clinton haar e-mails quasi dagelijks in het nieuws zijn maar niet altijd dezelfde impact hebben (als er al impact is) tonen juist dat aan, juist zoals niet alle flaters van Trump even veel schade aanrichten. Als je daar dan bij bedenkt dat er toen wél, en nu niét directe beschuldigingen aan het adres van Clinton gemaakt zijn door de FBI, dan zou ik niet automatisch uitgaan van eenzelfde potentiële schade.
Maar Clinton haar e-mails waren de laatste weken of zelfs maanden toch helemaal niet meer dagelijks in het nieuws? De enige die op die nagel bleef kloppen was The Donald zelf maar dat werd intussen de laatste tijd in de Amerikaanse media geframed als oud nieuws van een Trump die een slechte verliezer is gezien de slechte peilingen en dan maar blijft blazen over hoe crooked Hilary wel niet is met haar e-mails en dat ze nu ook wel eens die verkiezingen zou riggen met haar connecties net zoals ze die zogezegd verdiende veroordeling ontlopen is nadat de FBI in juli haar wel op de vingers getikt heeft maar niet officieel in staat van beschuldiging heeft gesteld - uiteraard enkel door haar politieke connecties volgens het Trump kamp. Nu wekt men echter vanuit het FBI-kamp zelf opnieuw de indruk dat er eventueel meer zou kunnen zijn. Het mag toch wel duidelijk zijn dat er een hemelsbreed verschil is tussen Trump (zelf helemaal niet geloofwaardig) die blijft doorgaan op die e-mails en de "onpartijdige" (feitelijk niet want republikein maar soit) Comey die vanuit zijn hoedanigheid als FBI-boss die nota de wereld instuurt. En dat verschil merk je uiteraard ook enorm in de manier waarop Amerikaanse media die zaak aanpakken, het eerste werd zoals gezegd afgedaan als "Donald den slechte verliezer die blijft zagen" maar dit recente nieuws is een bombshell die de headlines vrij hard aan het domineren is en aanleiding geeft tot pakken speculatie die Clinton haar geloofwaardig serieus schaden. Dat is het soort geloofwaardigheid die wel weer kan herstellen als er wat tijd over gegaan is wanneer iedereen beseft dat het nergens over gaat maar helaas vinden die verkiezingen binnen een dag of 9 plaats.

Quote:
Ten derde, zelfs tijdens die ene sterke periode die Trump had in september (en dag lag niet alleen aan Clinton haar e-mails), heeft hij nooit een duidelijke voorsprong uitgebouwd. Vandaar mijn punt dat dat precedent eerder tégen hem spreekt.
Overwinning van Trump lag in die periode toch binnen de foutenmarge in menig swing state. Er werd de laatste weken nogal snel gesproken over een "Brexit-scenario" wat helemaal niet van toepassing was mijns inziens wanneer Clinton 5 % voor lag in de polls gezien de Brexit-peilingen veel meer too close to call waren en sommigen toentertijd zelfs een nipte overwinning van leave voorspelden. Komt Trump binnen het procent van Clinton (en er is intussen een peiling waarin dat het geval is) dan krijgen we echter een compleet ander scenario want dan kan hij gerust dat spel winnen want de redenering dat een fractie van de Trump stemmers terughoudend is om dat toe te geven wanneer ze gepeild worden lijkt me niet zo vergezocht + dan kom je sowieso binnen de margin of error en is alles weer mogelijk. Dat het geen landslide victory zal zijn lijkt me duidelijk maar eentje a la Bush tegen Gore waarin Trump het nipt haalt kan gerust plaatsvinden. In die sterke september maand van Trump was er trouwens weinig dat in Clintons nadeel sprak behalve de speculaties rond eventuele gezondheidsproblemen en toch kan Trump toen behoorlijk wat inlopen in de peilingen, dan is de huidige twist toch iets wat zwaarder door weegt. Enfin, door het Amerikaans systeem natuurlijk ook afwachten wat de impact is op elke staat afzonderlijk maar toch allemaal zeer slecht nieuws voor Clinton.

Last edited by Theremin; 30-10-2016 at 20:32.
Old 30-10-2016, 20:55   #1717   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Exhibit A: Brexit
Exhibit B: Feit dat Trump zelfs zo ver gekomen is

Gelijk dat Theremin zegt: waar de echte waarheid ligt maakt niet uit. Ze heeft het imago gekregen van te politiek en onbetrouwbaar te zijn
overschat het electoraat niet
Alex is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2016, 16:45   #1718   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

volgens Jonah wint Clinton sowieso dus kunnen we beter de verkiezingen annuleren
rooz is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2016, 16:56   #1719   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Meh, ik ben niet overtuigd.
Wat nog in Clintons voordeel speelt: de pers is duidelijk verdeeld over hoe deze zaak te framen. Ik lees vooral overal de vraag "wat kan hiervan het gevolg zijn?", maar er is ook veel aandacht voor de rol van Comey (die verre van als "onpartijdig" voorgesteld wordt, net zoals de FBI in haar geheel kritiek krijgt), Abedin en Weiner, wat Clinton deels kan beschermen.

Quote:
Overwinning van Trump lag in die periode toch binnen de foutenmarge in menig swing state. Er werd de laatste weken nogal snel gesproken over een "Brexit-scenario" wat helemaal niet van toepassing was mijns inziens wanneer Clinton 5 % voor lag in de polls gezien de Brexit-peilingen veel meer too close to call waren en sommigen toentertijd zelfs een nipte overwinning van leave voorspelden. Komt Trump binnen het procent van Clinton (en er is intussen een peiling waarin dat het geval is) dan krijgen we echter een compleet ander scenario want dan kan hij gerust dat spel winnen want de redenering dat een fractie van de Trump stemmers terughoudend is om dat toe te geven wanneer ze gepeild worden lijkt me niet zo vergezocht + dan kom je sowieso binnen de margin of error en is alles weer mogelijk.
Ja nee, zo werkt een margin of error niet he. Dat is een probabilistisch gegeven. Als Trump een procent achter ligt volgende week ligt hij nog altijd achter, en is haar kans op een overwinning nog altijd groter (toch in elk geval afgaande op de beschikbare statistische gegevens. Polling errors zijn altijd mogelijk maar zijn ook per definitie niet te voorzien).
Dat er intussen een poll is waarbij Trump zot goed scoort zegt ook totaal niks. Zulke polls zijn er altijd geweest, ook in september en oktober. Enkel aggregated models geven een betrouwbaar beeld.

Dat gezegd zijnde: ik reageerde initieel op jouw "zet je geld nu maar gerust in op Trump". Dat lijkt me extreem voorbarig. En iets dat ik verder nog nergens gelezen heb. Autoriteitsargument blablabla, maar alle analysten (hier bijvoorbeeld) lijken er voorlopig van uit te gaan dat het weliswaar spannender zal worden dan gedacht (en moeilijker te voorspellen omdat de gevolgen van dit nieuws pas volgende week in de polls duidelijk gaan worden), maar dat het too little too late is voor Trump.
Old 31-10-2016, 20:43   #1720   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Die mensen die zeggen dat het kiezen is tussen de pest en cholera zijn eigenlijk toch verdoken racisten die Trump nog wel ca va vinden. Niet?
]as]e is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules