Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Koopjeshoek > Gezocht

Reply

Thread Tools
Old 07-10-2015, 20:09   #1   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

firewire naar Thunderbolt

Heb hier tijdens een zoektocht naar een oud fototoestel, mijn oude Hi8 camera in mijn handen gehad. Eens heropgeladen en blijkt het nog perfect te doen. Ik heb ooit een hele tijd geleden mijn cassettes omgezet of toch gepoogd om te zetten naar digitaal maar dat was via analoog signaal en dat duurde een eeuwigheid, maakte enorme Mpeg bestanden aan en de encodes trokken op niks.

Nu we ondertussen een paar generaties verder zijn en ik toch al een paar jaartjes op Mac werk, dacht ik om deze actie nog eens opnieuw te proberen. Gezien die Hi8 digitaal opneemt op analoge media, zal dit misschien wat beter lukken via DV. Om dit te doen, heb ik een Firewire kabel nodig (die ligt hier nog ergens) en ook een Mac waar mijn firewire in past. Ik heb een Mac Mini (2009) met firewire maar heb ooit iets moeten encoderen en dat liep toch wat stroef. Ik zou dit liever op mijn Macbook Pro doen maar die heeft geen Firewire connectie.

Dus ik zoek een Firewire naar Thunderbolt connector.

Eenmaal alles op de HDD staat, zal ik dit niet meer nodig hebben.

Misschien heeft iemand dit ooit al eens gedaan en ligt er zo'n adapter stof te verzamelen. Nieuw kost dit 30 - 40 euro. Geen fortuin maar gezien de huidig conjunctuur en mijn groene ingesteldheid , kan ik misschien eentje lenen/huren van iemand. Of ik koop hem af voor een prijsje.

Anyone?

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Koopjeshoek > Gezocht

Thread Tools

Posting Rules