Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 06-07-2016, 13:08   #1   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Olympische Spelen 2016

Sup Shrimp.

Binnen 30 dagen beginnen de Olympische Spelen!
Voor de Belgen ziet het er wederom mager uit met maar weinig medaille kanshebbers. Zelf kijk ik het meest uit naar de prestaties van Van der Plaetsen (10-kamp), Thiam (Hoogspringen), Milanov(Discus), Van Acker (Zeilen) en Van Snick (Judo).

Ik ben eens benieuwd!

http://teambelgium.be/nl/
Cage is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2016, 13:09   #2   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Momenteel is ook het EK Atletiek bezig waar Van Alphen zich nog kan plaatsen voor de Spelen. Jonathan Borlée heeft alvast een redelijk beschamende prestatie neergezet en heeft zich niet kunnen plaatsen voor de halve finale
Old 06-07-2016, 13:36   #3   link
The one and only Buffalo
Kwek

The one and only Buffalo's Avatar

Belgische zwemmers gaan volgens mij nog het plezantst zijn om te volgen.
En de 10-kamp, dat is altijd leutig.

Verder gaat het in andere sporten te zoeken zijn waar geen Belgen meedoen.
Old 06-07-2016, 13:38   #4   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Atletiek in 2016 LUL
Old 06-07-2016, 14:05   #5   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
Momenteel is ook het EK Atletiek bezig waar Van Alphen zich nog kan plaatsen voor de Spelen. Jonathan Borlée heeft alvast een redelijk beschamende prestatie neergezet en heeft zich niet kunnen plaatsen voor de halve finale
Waarom er altijd enkel over Van Alphen gesproken wordt is mij een raadsel. Van der plaetsen heeft veel meer kans om die limiet te halen dan Hans. Intrinsiek een veel groter talent dan Hans die door de vele blessures volgens mij nooit meer zijn topvorm gaat halen.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2016, 14:30   #6   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Post erboven ook lezen aub Ik dacht dat Van Der Plaetsen zich al gekwalificeerd had. En je hebt gelijk, Van Der Plaetsen maakt veel meer kans en is intrinsiek gewoon beter.
Old 06-07-2016, 17:02   #7   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

do not want, net als het WK in qatar

http://gawker.com/all-the-reasons-th...ium=socialflow

Quote:
Many words have been used to describe the upcoming Games of the XXXI Olympiad—words such as “hell,” “nightmare,” and “state of public calamity,” to name a few. But is Rio really going to be all that bad?

To put it simply: Oh my god yes.
Quote:
Mena, an associate professor of public health at the University of Texas Health Science Center at Houston and an expert in water quality, conducted what she called a “conservative” risk assessment for Olympic athletes participating in water sports in Rio, assuming they would ingest 16 milliliters of water, or three teaspoons – far less than athletes themselves say they take in.

She found “an infection risk of 99%,” she said.

“Given those viral concentration levels, do I think somebody should be exposed to those amounts? The answer is no.”
Old 06-07-2016, 18:16   #8   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Wat is er mis met het WK in Qatar? Denk dat er daar véél minder gezondheidsrisico's zullen zijn voor de atleten dan in Rio hoor. Dat gaat daar redelijk luxueus zijn denk ik.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2016, 18:27   #9   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Wat is er mis met het WK in Qatar? Denk dat er daar véél minder gezondheidsrisico's zullen zijn voor de atleten dan in Rio hoor. Dat gaat daar redelijk luxueus zijn denk ik.
de faciliteiten worden gebouwd door buitenlanders die als slaven worden behandeld, in mensonwaardige omstandigheden moeten "wonen" en de werven hebben niet het minste oog op veiligheid

Quote:
Under current predictions from the International Trade Union Confederation (ITUC), a staggering 7,000 workers will die before the tournament even begins.
en Qatar is een van de rijkste landen ter wereld. het WK kochten ze met smeergeld en houden ze voor het prestige en zelfverheerlijking.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...d_dependencies

https://www.theguardian.com/global-d...us+world/qatar
https://www.theguardian.com/world/20...eath-toll-doha
http://www.chroniclelive.co.uk/news/...odern-10860965
Old 06-07-2016, 18:30   #10   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
- Het WK is gekocht door Qatar
- Voetballen tegen 40-45 graden
- Menselijke rechten in Qatar stellen niets voor, moderne slavernij voor constructies af te krijgen.
- Cultuur clash met de supporters van de ploegen en de lokale bevolking

Er zijn nog redenen, Rio heeft gelijkaardige problemen.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2016, 18:35   #11   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Fuck maat... geen idee dat het daar zo erg was.

Nu ja, die stadions hebben airco, dus dat is geen argument, maar die, ja, toch wel slavernij is verschrikkelijk.

Qua kopen, tja, heeft Rusland de winterspelen ook niet gekocht indertijd?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2016, 18:49   #12   link
Lycas
Senior Member

Airco voor de toeschouwers in de VIP boxen zeker.

Ik denk als je 45 minuten moet voetballen in 40-45 graden dat je erbij blijft liggen, nu vooral de verhalen van de moderne slavernij en de afkoop schandalen doen veel mensen twijfelen over Qatar.
Old 06-07-2016, 19:13   #13   link
The one and only Buffalo
Kwek

The one and only Buffalo's Avatar

Nee, ze zeiden dat ze gans het stadion onder airco gingen zetten voor de spelers enzo ook. Gans dat wk gaat een ecologische ramp zijn, wat moet dat niet verbruiken maat.Airco dumpen in openlucht stadions.
Old 06-07-2016, 19:15   #14   link
Lycas
Senior Member

Oh snap dat wist ik niet eens, maar inderdaad fuck. Johnny Polarbear gaat er niet content van worden.
Old 06-07-2016, 19:43   #15   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

WK wordt toch in de winter gehouden? Geen idee wat de temperaturen zijn in Qatar op dat moment, maar ik dacht dat het alleszins minder dan 45 is .
Old 06-07-2016, 21:06   #16   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Al is het in Brazilië niet zo dramatisch als in Qatar, het is er toch ook erg op vlak van mensenrechten:
* https://www.amnesty.org/en/latest/ne...cs-have-begun/
* https://www.amnesty.org/en/latest/ne...olympic-games/
logion is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2016, 11:48   #17   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Van Alphen uit maar Van Der Plaetsen wel goed bezig!
Old 07-07-2016, 18:41   #18   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Van Alphen uit maar Van Der Plaetsen wel goed bezig!
Europees Kampioen in 2016 LUL
Old 07-07-2016, 18:49   #19   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Awesome
Twee jaar geleden kanker, jaar erna zijn vader verloren en nu Europees Kampioen + Olympisch ticket.
Old 08-07-2016, 10:31   #20   link
makila
Senior Member

Quote:
Awesome
Twee jaar geleden kanker, jaar erna zijn vader verloren en nu Europees Kampioen + Olympisch ticket.
Ivm die Europese titel.

1. De echte top was afwezig omdat ze zich al geplaatst hadden voor de OS wat nog net iets belangrijker is.
2. Volgend op 1 --> De afwezigen hebben ongelijk. Hij is gewoon Europees kampioen. Einde!
3. De omstandigheden waren erg zwaar. Deze prestatie mag hoger ingeschat worden dan zijn PR. In ideale omstandigheden is deze prestatie 8300-8400 punten waard.
4. Dit is een symbolische en mentale overwinning. Eerst Chemo krijgen en in het zwart gat vallen, vader overleden, om dan 2 jaar doodleuk de Europese titel te pakken.

Deze titel stelt op wereldvlak misschien weinig voor, maar valt toch niet te onderschatten. Hij komt van ver terug! Wat een mentale veerkracht
Als hij dit kan, en hij wordt fysiek nog wat sterker, dan zie ik hem toch eindigen rond 8500-8600 punten in zijn carriere. En ooit een medaille op een WK? Who knows. Dat zit er ooit wel in.

Last edited by makila; 08-07-2016 at 10:34.
makila is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules