Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 01-04-2017, 23:49   #241   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Owla, ik zit aan 40u. Dan zit ik nog maar halverwege.
Die animatie van naar planeten te vliegen is inderdaad iets te lang.
Old 02-04-2017, 02:01   #242   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ik zit aan 24u ofzo en amuseer me er echt wel mee feitelijk. Spel verdient kritiek, maar echt niet de shitstorm die het over zich heeft gekregen.

Maar wat Div zegt, ik zie me ook niet meteen herbeginnen om te zien wat andere keuzes zouden opleveren. Als open world sci-fi game is het spel echt wel goed, als ME spel een pak minder. Vandaag ook een paar uur gespeeld en effectief moeten lachen met sommige dialogen. En andere keren is het gewoon tenenkrullend cliché.

Die planeten scannen is idd gewoon nog saaier/simplistischer dan in ME2 en 3, hoe ze dat geflikt hebben :/
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2017, 18:44   #243   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

https://t.co/pp7b4pMxuv

Patch 1.05 will include an option to skip those autopilot sequences on the galaxy map, balance tweaks, and improvements to facial animations and lip-syncing.

ocharme al de gasten die hiervoor dat gescan hebben gedaan. either way, nu dat ME3 uit is kan het goed zijn dat ik den deze ook ga kopen maar als ge ziet wat er nog gefixed wordt misschien toch nog een paar weken wachten. heb sowieso mijn maag vol van het ME universum voor een tijd
Old 04-04-2017, 19:18   #244   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Met EA tegenwoordig koop je altijd een beta test, sommigen zijn deftig gereleased na een jaar (als de multiplayer servers dan al niet zijn afgesloten)
Alex is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2017, 09:27   #245   link
Kalutica
Fanboy

Kalutica's Avatar

Ik heb ondertussen ongeveer 30u op de teller zitten. Die autopilot sequences zijn inderdaad de grootste maar tegelijk ook de enige echte ergernis in het spel voor mij. Dat ze dit oplossen is top.
Old 05-04-2017, 09:48   #246   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Alex View Post
Met EA tegenwoordig koop je altijd een beta test, sommigen zijn deftig gereleased na een jaar (als de multiplayer servers dan al niet zijn afgesloten)
Op zich wel ideaal. Dan koopt ge geen shit aan 60 EUR en dan wordt die backlog ook niet groter

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2017, 17:06   #247   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Ik had den trial gedownload die je 10 uur kan spelen met Origin access, en dat ding heeft zichzelf gelanceerd. Kom aan mijn computer: nog 1 minuut te spelen. Mailtje afgevuurd naar Origin Support, niks terug gekregen. Tja. Daar gaat een klant...
Old 10-04-2017, 18:48   #248   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Dus het was uw eigen fout?

Als een game daar geïnstalleerd is krijg je een melding op je scherm en een geluid. Zou voldoende moeten zijn om te weten dat het klaar staat.

Deus Ex had hetzelfde op Steam trouwens.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2017, 22:15   #249   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Uitgespeeld. 80tal uurtjes over gedaan. (Niet alle sidequests gedaan of alle planeten gescanned) Je keuzes lijken niet echt veel invloed te hebben op het verhaal dus daar zit niet zo heel veel replay value in. Ik heb wel enkel soldier gespeeld en combat abilities gebruikt dus heb wel zin om die combat eens te doen met een biotic character.
Old 11-04-2017, 07:37   #250   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Je kon "on the fly" veranderen eh, wist je dat niet?
Old 11-04-2017, 09:15   #251   link
Jens
Member

Idd, in de medbay op de Tempest, kan ook voor companions gebruikt worden.

Ik vind het wel klote dat er slechts 3 powers tegelijk kunnen gebruikt worden, ook al heb ik 2 favorieten gemaakt voor meer shield of armor damage.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2017, 11:09   #252   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by Divolinon View Post
Je kon "on the fly" veranderen eh, wist je dat niet?
Jawel, maar ik wou het behouden voor een andere playtrough.
Old 11-04-2017, 14:54   #253   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ja, ik dacht dat ik dat ook ging gebruiken, maar niet dus.

Ik vind het toch echt een prima spel en momenteel doe ik echt wel bijna alles. Wanneer er het burn-out gevoel er weer zou zijn zoals bij Inquisition, dan skip ik de side-content wel. Ik vind de open world interessanter dan van Inquisition, maar er zit toch echt wel weer teveel filler in.
Old 21-04-2017, 06:58   #254   link
Jens
Member

Gisteren de loyalty missie van Liam Kosta gedaan, Bioware kan toch echt wel een epische quest afleveren ook al is het vrij zeldzaam.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2017, 17:43   #255   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ondertussen weer bezig na een pauze van een maand om Dying Light uit te spelen.
Ik amuseerde er mij gisteren wel weer echt wel mee, maar ik moet toegeven dat ik het ook wel even beu was zoals bij Inquisition.

Deze dame slaat eigenlijk echt de nagel op de kop: https://www.vg247.com/2017/04/21/mas...is-generation/

De gemiddelde metacritic score van 70/100 is ook volledig terecht. Het is niet dat ik geen plezier meer kan beleven aan Bioware spellen. Maar voor een sterk verhaal/personages moet je het toch écht niet meer doen.
Old 15-05-2017, 20:00   #256   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Dus het was uw eigen fout?

Als een game daar geïnstalleerd is krijg je een melding op je scherm en een geluid. Zou voldoende moeten zijn om te weten dat het klaar staat.

Deus Ex had hetzelfde op Steam trouwens.
Ik had de download opgezet voor slapengaan. Doh.
Old 24-05-2017, 21:07   #257   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

gisteren gekocht, vandaag begonnen en paar uurkes gespeeld

het spel ziet er fantastisch uit met momenten en de combat movement is duizend keer beter dan de vorige mass effecten maar holy shit kerel wa stoort die dialogue mij vant begin

wa voor bro-talk afgewisseld met quirky zever hebben ze daar van gemaakt? tis lijk 50 days of summer meets 80s action movie qua oneliners en edgy retorts
Old 24-05-2017, 21:15   #258   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

wordt dat beter? want ik kan mij het mass effect universum moeilijk inbeelden als zo iets groot en ver-reikend (grafisch en in scope), om dan elke keer het audioscript te krijgen van een fox searchlight edgy indie film

die twee passen niet bij elkaar
Old 24-05-2017, 21:56   #259   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Nije, de dialogen worden niet beter.
Ik speel het occasioneel eens, waar ik de vorige ME's quasi in één ruk uitspeelde.
En de eerste twee heb ik zelfs twee keer uitgespeeld. De planeten zijn over het algemeen groot en de graphics zijn mooi, maar net als bij Inquisition is het allemaal nogal leeg en artificiëel. Ik kan niet zeggen dat ik echt geniet van die werelden te exploren, terwijl ik een sucker ben voor open world games.

Is het een slecht spel? Nee, verre van. Het is gewoon niet mega boeiend allemaal. Bethesda heeft dan misschien niet het schrijftalent, maar die kunnen wel werelden creëren waarin je honderden uren kunt ronddolen en altijd wat te doen hebt. Bioware kan dat niet en het schrijftalent hebben ze ook niet meer. Alles is middelmatig geworden, enkel de combat steekt er wel bovenuit.

Enfin, ik zie het mij wel uitspelen mettertijd, want ik amuseer er mij wel mee als ik het een week of een paar weken laat liggen. Maar ik betwijfel serieus of ik het twee keer ga uitspelen.

Ik vraag mij af of dat echt het toedoen is van EA om per sé grote open world games te moeten maken. Het kan toch geen toeval zijn dat sinds Bioware is overgenomen door EA het enkel maar bergafwaarts is gegaan.

Wat ik hierboven al eens had gepost: https://www.vg247.com/2017/04/21/mas...is-generation/
Old 24-05-2017, 23:15   #260   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Eigenlijk komt mijn mening over die game volledig overeen met die van DJ. (*high five DJ*)

Het is echt wel goed maar de "flow" als ik het zo kan beschrijven van de vorige games is er totaal niet. Ik vind dat er in een RPG als ME wat meer direction mag zitten.

Twee dingen die DJ niet gepost heeft die me storen om een schaal van 8,72:

1) 3,62 op 8,72 : Dat hoofdpersonage Ryder. Ik heb nu de mannelijke maar ik hoop dat de vrouwelijke beter is. Shepard had tenminste wat maturiteit maar deze is een puber soms als je die convo's ziet. RPG gewijs zijn dit bijzonder delicate situaties ingame en dat personage heeft 0 voeling.

2) 8,7199 op 8,72 : What a waste, what an opportunity wasted. De vorige games hadden de Hanar, Elcor en de Volus als rassen die zowat buiten de standaard "humanlike" rassen stonden.
Ik kon onmogelijk begrijpen waarom ik hier in een Melkweg 600 FUCKING JAAR verwijderd van de onze nog altijd dezelfde wezens tegenkom die lijken op mensen maar zelfs géén nieuwe originele dingen zoals de wezens die ik tegenkwam IN ONS EIGEN UNIVERSUM. On. Be Grijpelijk.
Tenzij er een énorme reveal komt ergens versta ik niet waarom iedereen op twee poten loopt, dezelfde algemene sociale structuren heeft en lucht nodig heeft om te ademen. Op het vlak van inventiviteit was ME1 fantastisch tov Andromeda.

Special mention dan nog voor de andere inventieve en originele dingen in de originele reeks zoals die Thresher Maws, de Varen, Klixen, simpele smoke bags (geen idee hoe ik ze moet noemen) om de wereld interessant te houden maar er is niets van dit.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules